Jump to content
marecek

Zamiana lamp H4>>H7 (ryfle na gładkoszybówki)

Recommended Posts

marecek

Robota jest dosyć prosta, ale czasochłonna. Na domiar złego okazuje się, że faktycznie nie ma dwóch takich samych Peugeot-ów - w każdym lampa przednia spasowana jest inaczej i nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że czasem po prostu jej się tam nie da upchnąć :P

 

g1s.jpg g2s.jpg g3s.jpg

 

Problem elektryczny jest następujący - lampa podłączana jest za pomocą specjalnej wtyczki, której nie posiadamy. Po otwarciu pokrywy lampy znajdujemy jednak tradycyjne złączki do żarówek - miejsce wpięcia naszej instalacji elektrycznej. Można wykorzystać istniejące kostki (wariant oszczędnościowy - takiej lampy już nie sprzedamy, bo nie będzie pasowała do oryginalnych złączek) lub założyć nowe nie ingerując w istniejące okablowanie lampy. Żarówka od pozycji pasuje idealnie, natomiast kierunkowskaz musi na razie poczekać na oryginalną oprawkę, bo... istniejąca różni się kołnieżem - po prostu nie pasuje.

 

g4s.jpg g5s.jpg g6s.jpg

 

Efekt końcowy oczywiście wart jest nakładu pracy. Zero porównania. Lampy H7 są piękne :)

g7.jpg

 

Trzeba było zajechać na myjkę i zrobić kilka bliższych fotografii.:

g8s.jpg g9s.jpg g10s.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mecenas

mam pytanie

jaki jest wzrost wydajnosci swiecenia na głodkoszybowkach??

czy to tylko zabieg kosmetyczny??

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek

Różnica jest jedna - nocą widać drogę. A przy zwykłych lampach nic nie widać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly

To moj pug to mój pug :D:D:D

Mecenas nie ma co porównywać H4 do H7 to jak niebo i ziemia. Różnica jest kolosalna.

No i oczywiście pud wyglada dużo szlachetniej.

 

Marecek dobre podsumowanie ... drogę widać ... pug ma troszkę zeza na długich ale pojadę na ustawienie i będzie git. Te foty są fajne ..... Może nie mówmy jak robilićmy te efekty specjalne w formie pary hahahahahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mecenas

super tez bym musiał o tym pomysec bo nic nie widze

prosze czy mozecie przedstawic mi szacowane koszta takiej wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek

koszt lamp (pi razy drzwi 400zł albo mniej, zależy od układu) + kilka zł za końcówki do żarówek H7 (ja kupowałem po 3zł szt. x 4 szt). Do tego pół metra cyny, dwa metry dobrego przewodu i dwie godziny cierpliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mecenas

czyli w 500+robocizna??

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Brawo, bardzo mądre rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonnerre
mam pytanie

jaki jest wzrost wydajnosci swiecenia na głodkoszybowkach??

czy to tylko zabieg kosmetyczny??

 

jeśli chodzi o gładką szybę, to jest ona wymagana przy ksenonach, bo światło w przypadku szyby 'niegładkiej' jest mocno rozpraszane -ksenony by oślepiały.

Przy zwykłych żarówkach takie rozpraszanie jest wręcz wskazane, chociaż może przy reflektorach nowej generacji już nie ;)

w każdym razie do puga reflektory gładkoszybowe są zbudowane pod dwie żarówki H7, przy czym 'niegładkie' reflektory mają jedną H4.

Zatem mamy 2 razy więcej światła - to chyba wystarczający powód by pomyśleć o wymianie :P

 

ja do siebie kupowałem używane ale oryginalne w idealnym stanie gładkoszybówki po 250zł+vat :|

montaż - wydawało mi się że nie ma za dużo roboty, ale mogę się mylić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

ooo czyli dziecko sie wymądrzało (ja :P) i miało jednak racje ze grill trzeba wykopac zeby sie tam dostac ;)

zreszta niewazne jak wazne za SA!!! I jak wygladaja!!!1 ;-) jak zwykle brawa dla wykonawcy ;)

tylko wytlumacz o co chodzilo z tym kolnierzem od kierunków bo nie załapałam (:mur:)

 

a ja tylko sie dorzuce (jezdzilam na ryflach, zmienilam je na gladkoszybowki, w tym samochodzie mam gladkie od poczatku) i roznica jest OGROMNA! jak bys swiecil lampa naftowa albo swietlówką! :mec

 

ceny tez sa rozne - ale uzywki w bdb stanie mozna wyrwac za na prawde relatywnie male pieniadze ;-)

 

podsumowujac - JEEEEEEEE, Kelly pug rządzi!!! zaczyna wymiatac, trzeba zaczac sie bac ;) co nastepne? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly

Jakos sie tylko przyzwyczaic nie moge. Jak sobie na puga patrze to jakis taki przystojniejszy sie wydaje :)) :)) :))

Następna modyfikacja lezy w rekach Maxi ..a przynajmniej jej częsc :)

 

Dałam plamę przyznaje się. Grilla trzeba zdjąć. Zapomniałam o grillu bo jak ostatnio zdejmowałam z Fanciorem lampy to grill był zdjęty wczesniej, żeby załozyć siatkę i jakoś tak pomerdało mi się :oops::oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

hihihi, nie no nic Ci sie nie pomerdało - skoro juz był zdjęty to oczywiscie ze nie trzeba było zdejmować (bo przeciez juz go tam nie bylo :P) wiec wszystko ok ;-) ;-)

 

i znowu tajemnice jakies ehhhh no.... nic sie nie dowiemy co dalej :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly
czyli w 500+robocizna??

 

No mniej więcej tak.

 

Chyba, że masz taką zlotą rączkę jak ja i Adasia z suuuper garażem z super podjazdem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Taaa, MAXI być techniczny, MAXI lubić dużo mocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek

hmm... chcecie osiągnąć współczynnik 100 horsepoweruff z 1 litra? :) :] :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geciu

z tą zmianą jest chyba jeszcze jeden problem. mój młodszy zmieniał na gładkie i z tego co wiem to w ryflowanych jest jedna żarówka na długie i krótkie, natomiast w gładkich są osobno. po zmianie i włączeniu świateł drogowych, światła mijania przestają świecić i widoczność jest kiepska. lampy dają światło daleko od auta a bliżej auta jest po prostu ciemno. próbował chyba jakoś przekaźniki połączyć, ale nie wiem czy się udało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek

W instalacji od H4 tak jest, faktycznie, chyba z tego względu, żeby nie zjarać żarówki jak włączysz na dłużej na stałe dwa żarniki - robi się gorąco, bo szkło żarówki odprowadza 2x więcej ciepła.

 

Nie mniej jeżeli włączasz długie trzymając manetkę do siebie, to świecisz jednymi i drugimi. Dopiero zablokowanie manetki w pozycji "długie" powoduje zgaszenie świateł mijania... to możnaby ominąć stosując dodatkowy obwód, ale serio to nie widzę takiej potrzeby...

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

az musze sie przyjrzec.... bo jakos nie zauwazylam tego problemu wczesniej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jasiek

Ehhh a ja sobie zalozylem zarowki ala ksenowki ZA 30 zl i tez poprawila mi sie widoczność !!! Z daleka to wyglada jkbym mial lampy xsenowe :P

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206
zarowki ala ksenowki ZA 30 zl i tez poprawila mi sie widoczność !!!

a jak z ustawieniem świateł - bo takie żarówki to tylko wyglądają, a po ciemkiemu to se można latać jak bombowcem

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
Ehhh a ja sobie zalozylem zarowki ala ksenowki ZA 30 zl i tez poprawila mi sie widoczność !!! Z daleka to wyglada jkbym mial lampy xsenowe

jaaasne :lol: :lol: :lol: :lol: mam te same, i chyba xenonu w zyciu nie widziales jesli wg Ciebie to wyglada jak xenon :lol: :lol:

białe ładne swiatło daja, i to wszystko, widocznosc w totalnych ciemnosciach jest sporo gorsza,a chociaz lampa tak oswietlona wyglada ładniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
flyshark

No to teraz ja już zgłupiałem. To moje lwiątko jest lekko niedowidzące w nocy ???????????

Bo ja mam H4

Qrde człowiek uczy się całe życie..........hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
polonus

Cześć - a może ktoś mi napisze jak podnieść światełka - będę bardzo wdzięczny - qpiłem z zamieniomymi reflektorami z h4 na h7 i z kabiny mam podniesione na maksa więc teraz została regulacja reflektorem tylko najpierw wolę przeczytać jak to zrobić.

Z góry dzięki za info

[email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter

H4 ryflowe mają gorszą wydajność niż gładkoszybówki i emitują mniej światła więc i w nocy jeździ się na nich trudniej ! ale nie ma przecierz tak źle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rumianko

polonus, proponuje jechac do jakiejs stacji diagnostycznej ktora ma sprzet do ustawiania swiatel i tam za 10zl. ci to ustawia tak jak nalezy bo sam do tego tematu nawet nie podchodz bo bez sprzetu jest niemozliwe takie ustawienie!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...