Jump to content

1,6 HDI nierównomierna praca i inne kwiatki


Recommended Posts

mario_1973

Witam,

 

Pacjent Citroen C4 obecnie, ale pukam do Was bo to forum żyje. No, a druga sprawa - mój problem to problem "silnikowy", a w 206-stkach też siedzą 1,6 HDI.

 

Objawy nierównomierna praca zimnego silnika, szarpanie. Dodatkowo dym z rury barwy nieokreślonej, ani biały, ani czarny. Wszystko na zimnym motorze. Po rozgrzaniu do temperatury roboczej dymienie ustępuje, podobnie jak zjawisko szarpania, telepania silnikiem (no przynajmniej zmniejsza się znacznie). Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju też nie bierze. Może nawet jakby go więcej trochę było...(ropa?). Spalanie wg mnie w normie. Moc ? Hmmm nie wiem, wydaje mi się, że OK. Z tym, że wcześniej nie jeździłem autem z takim motorem więc brak punktu odniesienia.

 

Byłem na mechanika na diagnostyce komputerowej. Diagnoza - korekta dawki na 4-tym cylindrze tak na około +2mg. Początkowo padło podejrzenie na wtrysk, ale po zamianie wtrysków miejscami komp cały czas pokazuje zwiększoną dawkę na 4 cylindrze.

 

Co sugerujecie? Może ktoś miał jakieś podobne przejścia z tym silnikiem? Gdzie można we w miarę rozsądnych pieniądzach ale rzetelnie zbadać kompresję w Warszawie?

 

Za wszelkie sugestie z góry dzięki...

 

Aha silnik 90KM bez FAP, w miarę nowy 58tys najechane. Ale po dzwonie....

 

Pozdrawiam

Mario

Link to post
Share on other sites

no to przyjacielu dobrze trafiłes.. tu trafiają się fachowe porady i opinie. Ja co widzę na pierwszy rzut oka to że w 206 jest inny silnik. nasze 1.6 HDI ma 110 koni i zawsze FAP. więc może to być inna jednostka. Jednak pytaj, sa fachowcy to pomogą.

Link to post
Share on other sites
mario_1973
no to przyjacielu dobrze trafiłes.. tu trafiają się fachowe porady i opinie. Ja co widzę na pierwszy rzut oka to że w 206 jest inny silnik. nasze 1.6 HDI ma 110 koni i zawsze FAP. więc może to być inna jednostka. Jednak pytaj, sa fachowcy to pomogą.

 

Z tego co wiem 92 i 110 KM to praktycznie te same silniki. 110-tka ma sprężarkę o zmiennej geometrii, sprzęgło, pewnie oprogramowanie też. Reszta bardzo zbliżona.... FAP to już zupełnie inny temat.

Link to post
Share on other sites
michcio1515

a przy odpaleniu też ci szarpie silnikiem ?? mogą to być świece żarowe albo zapchany filtr powietrza ale nigdy z tym niewiadomo :P

Link to post
Share on other sites
krecik151

Mi też na początku w tym samym silniku chodzi podobnie jak Tobie. Dymu z rury nie zaobserwowałem jaki ma kolor bo z reguły sam jestem. Przez 30 sekund tak chodzi jakby świece żarowe dobrze nie podgrzewały, ale przecież to nie to. Na kompie nic nie wynikło u mnie.

Oprócz zawieszającego się EGRu... Tutaj trochę opisałem o tym jak chce Ci się czytać hehe http://www.206club.net/showthread.php?t=68160

A jeszcze więcej było gadania na forum Peugeot Klub Polska.

W Fordach są bardzo podobne silniki, bo PSA robiło razem, ale na żadnym forum nic o EGR nie znalazłem...

Link to post
Share on other sites
mario_1973
a przy odpaleniu też ci szarpie silnikiem ?? mogą to być świece żarowe albo zapchany filtr powietrza ale nigdy z tym niewiadomo :P

 

Przy odpalaniu też, ale u mnie nierównomierna praca, szarpanie itd. trwa o dużo za długo jak na świece. Muszę z 10-15 minut jazdy zrobić, żeby silnik się nieco uspokoił. Filtr powietrza nowy.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Mi też na początku w tym samym silniku chodzi podobnie jak Tobie.

 

Niestety u mnie trwa to dłuższy czas. Szarpanie ustaje dopiero jak silnik jest już naprawdę dobrze rozgrzany.

 

Dymu z rury nie zaobserwowałem jaki ma kolor bo z reguły sam jestem. Przez 30 sekund tak chodzi jakby świece żarowe dobrze nie podgrzewały, ale przecież to nie to. Na kompie nic nie wynikło u mnie.Oprócz zawieszającego się EGRu...

 

U mnie też "silnikowych" błędów brak. Jedyna wskazówka to znaczny naddatek wstrzykiwanej ropy na 4 cylindrze. Ten dym to chyba właśnie nie spalona ropa. Wczoraj poniuchałem trochę i tak jakby ropą zalatywał.

Link to post
Share on other sites
goodhope

nie będzie to mega łatwe, tym bardziej w C4 ...ale sugeruję sprawdzić ciśnienie sprężania na 4tym cylindrze.

Link to post
Share on other sites
ogonek1989

mi to pachnie kompresją na tym 4 cylindrze... skoro jeszcze mówisz że oleju Ci przybywa... :/ być może masz FAP zapchany i ciśnienie robi swoje... co do tej wypowiedzi

Z tego co wiem 92 i 110 KM to praktycznie te same silniki. 110-tka ma sprężarkę o zmiennej geometrii, sprzęgło, pewnie oprogramowanie też. Reszta bardzo zbliżona.... FAP to już zupełnie inny temat.

 

to 110 1.6 HDI nie ma zmiennej geometrii a tylko dołożony IC... myle się ?? nie widzę nigdzie zaworu sterującego tymi łopatkami a pozatym widziałem turbinkę w środku i łopatki są raczej nie ruchome...

Link to post
Share on other sites

to 110 1.6 HDI nie ma zmiennej geometrii a tylko dołożony IC... myle się ?? nie widzę nigdzie zaworu sterującego tymi łopatkami a pozatym widziałem turbinkę w środku i łopatki są raczej nie ruchome...

 

Mam 1.6 HDI 90KM i mam IC. Nie widziałem osobiście turbiny w 110KM, ale kumpel (ma C4) widział tą u mnie i twierdzi, że mam inną. i jeszcze 110KM ma inny układ zasilania.

Link to post
Share on other sites
ogonek1989

wybaczcie myliłem się... 1.6 HDI ma zmienną geometrię w turbinie (byłem godzinę temu po część i przy okazji zapytałem)... a więc kolego mario_1973... sprawdź sprężanie na 4 cylindrze, tutaj może być pies pogrzebany. z tego co wiem właśnie gdy jest mała kompresja komputer dawkuje większą dawkę paliwa by wyrównać sprężanie z pozostałymi cylindrami...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...