Jump to content
  • Similar Content

    • gruz95
      By gruz95
      Witam,  mam pytanie odnośnie temperatury i układu chłodzenia w 206 2.0 hdi 90 KM 2001 rok.
      Nie działa mi w ogóle wentylator przez co podczas upałów i w korkach silnik się mocno nagrzewa i temperatura podchodzi pod czerwone pole. Podczas normalnej jazdy typu 70km/h temperatura jest w miarę w normie bo wiadomo że pęd powietrza trochę schładza.
      Wentylator był sprawdzany i jest sprawny. I teraz nwm czy czujnik który załącza go to jest taki niebieski 3 pinowy pod pokrywą silnika bardziej z prawej strony ? I jakie powinno być w tym czujnku natężenie prądu ? Ogólnie jak sprawdzić czy on jest sprawny  i w jaki sposób go wyjąć ?
      Gdzie "idzie" ten czujnik, steruje nim dalej jakaś elektronika ?
      Jak jeszcze można sprawdzić dlaczego nie załącza się wentylator podczas wzrostu temperatury ? 
      Jak ktoś sie orientuję to podpowiedzcie, dzięki.
    • Kruko32
      By Kruko32
      Witajcie.

      Mam problem z demontażem bębna hamulcowego. Nie daje się go w żaden sposób ściągnąć.
      Nie jest to raczej wina ranta, gdyż do czasu kiedy rozpieprzyłem łożysko, to wcale się nie ruszał.
      Próbowałem już chyba wszystkiego. Walenia młotkiem, używania ściągacza...
      Nic nie pomogło. Skończyło się na tym że uszkodziłem łożysko i teraz koło w ogóle luźno lata, a dalej nie mogę wyrwać bębna.

      Macie jakieś wskazówki, porady? Cokolwiek?

      Pozdrawiam 
    • newluka
      By newluka
      Temat był lecz mój się trochę różni. 
      Moja 307 1.6 hdi traci moc, auto jest w wersji fabrycznej bez fap 
      Turbina jest dobra, sprawdzana u dwóch mechaników 
      Auto się nie grzeje, przynajmniej temperatura jest w normie
      Nagle przy wciśnięciu mocniej w pedał gazu, już od 3 biegu czasem 
      ale przeważnie na 5 biegu powyżej 100 km auto nagle traci moc 
      zapala się kontrolka CHECK 
      Trzeba stanąć, zgasić, odpalić ponownie aby wszystko działało 
      ale znów np. będę chciał wyprzedzić i wcisnę w pedał gazu mocniej 
      i auto przestaje jechać, w sensie traci moc, nie przyśpiesza. 
      Dzieje się tak przeważnie przy wyższych obrotach powyżej 100 km 
      Auto nie kopci, wszystko po za tym jest OK
      Co sprawdzić, co to może być, nie jest to turbo - jest dobre 
      Na kompie nic nie wyszło 
       
       
       
       
    • Madldz
      By Madldz
      Witam wszystkich
      Stoję przed wyborem 2 pugów 1.4 benzyne z 2004 roku z przebiegem 100kk autentyczny!! Oraz 2.0 hdi z 2003 z przebiegiem 189kk takze autentyczny. Wiele czytałem o tych silnikach i nie wiem który wybrać. Autko będzie głównie używane do miasta dłuższe trasy sporadycznie. Oba autka serwisowane na czas. Wersja z dislem dodatkowo po regeneracji tylnej belki. 
      Pozdrawiam
    • barti9604
      By barti9604
      Witam!
      Troszkę się na czytałem, że stożek do silników HDi nie za bardzo się nadaje bo i tak silnik nie pobiera więcej powietrza tylko tyle ile komputer za dawkuje. W związku z tym nasuwa mi się pytanie czy samo doprowadzenie zimnego powietrza coś da??? nie znalazłem tego na forum więc pytam
sebomaster

Modyfikacje silnika HDI

Recommended Posts

sebomaster

Chłodnica oleju przydaje się jeśli nie ma się oleju w głowie ;) i ciągle trzyma gaz do oporu ...

 

Co do filtra nie było żadnych problemów ..

 

sebomasterDSC01552.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
mkmarcin

A co zrobiłeś z przepływomierzem ? wyrzuciłeś go ? komputer nie robi problemów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Kolego przepływomierz jest widoczny na zdjęciu ... szara wtyczka z prawej..

Share this post


Link to post
Share on other sites
As306

u mnie wygląda to inaczej.

 

wąż od IC idzie do lewej strony auta (tylko tam jest możliwość przejścia obok chłodnicy do przodu) i dlatego seryjna pucha nie pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcous

Odgrzewam i pytam o bawełnianą wkładkę filtra powietrza K&N do HDi ; )

Nie pytam czy się opłaca, bo to rzecz względna, ale jak to wygląda "w praniu"? Szału na pewno nie ma, ale czy jest lepiej niż na zwykłych filtrach papierowych? Czy taka wkładka nie wpuszcza przypadkiem więcej syfu z racji "większej wydajności"? W necie jest dużo niezweryfikowanych opinii np. że po włożeniu samej tylko wkładki trzeba auto stroić ???

Ogólnie rzecz biorąc czy (pomijając kwestię finansową) taka wkładka jest lepsza?

No i jeszcze ten sklep: http://sklepmoto.pl/szuk.php Kupował ktoś tam coś? Tam znalazłem chyba najtaniej, nie licząc allegro, bo jakoś nie mam przekonania. Chyba, że ktoś poleca jakiegoś sprzedawcę? ; >

 

Pozdrawiam ; )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boczek

Nie jest taki tani znowu :P Sprawdziłem ceny części,które idę kupić u siebie w sklepie.Na tarczy hamulcowej tył jest różnica prawie 10pln,a trzeba przesyłkę doliczyć. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcous

Że nie jest tani to wiem ; p po prostu taniej na razie nie znalazłem ; / Jak ktoś ma jakiś tańszy sklep godny polecenia to chętnie zobaczę ; )

 

Pozdrawiam ; )

 

PS. Zależało by mi na czasie, bo filtr paliwa już kupiony a chce je wymienić razem (przed zimą) bo będzie mniej roboty (bardzo utrudniony dostęp do obydwu ; / )

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Czy ktoś ze swojego 2.0 HDI 8v wycisnął więcej niż 140KM i 300Nm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ptasznikos

Już chyba pytałeś.. Kilka razy..

Share this post


Link to post
Share on other sites
kami///o

A ja Cię przyjacielu sebomaster podziwiam :podziw

Bo wiem ile musiałeś poświęcić na ten projekt zdrowia, nerwów, nerwów, nerwów, nerwów i pieniędzy. :ok

Dobra robota :good

 

p.s. Większość z Was się cwani co to niedopisane czy przekręcone, a sami się pytacie gdzie znaleźć filtr oleju? jak skasować servis? Czy jaki zalać olej do HDi? etc.

Przemyślcie zanim coś napiszecie, bo tylko wystawiacie sobie opinie... jaką? Zastanów się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ptasznikos

kami///o, Szczerze, to nie rozumiem o co Ci chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Chodzi o to że każdy się wymądrza artykułami gdzieś przeczytanymi zamiast samemu coś napisać tak jak ja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcous

sebomaster to napisz mi coś o tym filtrze K&N? ; p domyślam się, że używasz (pisałeś o nim), a chodzi mi tylko o to czy gdyby ktoś mógł za darmo sobie wybrać zwykły a ten bawełniany to wybrałby ten drugi ; p nie chciałbym żeby "większa wydajność" = więcej syfu ; /

 

Pozdrawiam ; )

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Jeżdżę na tym filtrze dosyć długo (100.000km). Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Przepływ powietrza na pewno jest lepszy. Różnica w mocy niezauważalna.

Jego zaletą jest że teoretycznie starcza na całe życie auta. Myjesz, nasączasz i jedziesz dalej..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcous

ok, wielkie dzięki ; ) o taką konkretną odpowiedź mi chodziło ; p zwłaszcza od kogoś kto ma jakieś doświadczenie ; )

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Myślę o swapie .. ale raczej nie HDI .. co innego 3.0 V6 ;) może z literką T ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcous

nooo, to już będzie latać a nie jeździć ; P

Share this post


Link to post
Share on other sites
As306
Myślę o swapie .. ale raczej nie HDI .. co innego 3.0 V6 ;) może z literką T ;)

 

A potem będziesz myślał co zrobić, żeby poza przyśpieszeniem skręcało na boki :D

 

 

no i koszt eksploatacji 3.0 v6 będzie raczej wyższy niż 2.0 hdi, no chyba że to czy spali 7 czy 13 to dla Ciebie żadna różnica (jeżeli tak to pytanie - po co diesla kupowałeś ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Zmieniło się moje życie .. nie muszę już jeździć do pracy daleko .. ani w pracy po hurtowniach .. tak więc niech pali..

pytanie jest czy ktoś ma wiedzę o uturbianiu takiego 3.0 V6 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

Na necie są prodżekty, części do turbowania V6 itp więc nie będzie z tym raczej problemu u dobrego tunera ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Macie konkretnego kogoś na myśli ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Tych silników 3.0 V6 jest masa na Allegro .. stwierdziliśmy z kumplami, że lubią się sypać i lepszym rozwiązaniem było by 1.8T z Audi S3 225KM. Co do swapu plany dalsze, narazie nagłośnienie ogarniam..

Share this post


Link to post
Share on other sites
As306

znaczy się, jak na allegro czegoś jest dużo, to znaczy że się psuje ? a może nikt nie chce kupić np 406 v6 ze względu na utrzymanie i dlatego ludziska sprzedają na części ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Zakładał ktoś do HDI dolot typu Airbox BMC CDA ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...