Jump to content
  • Similar Content

    • gruz95
      By gruz95
      Witam,  mam pytanie odnośnie temperatury i układu chłodzenia w 206 2.0 hdi 90 KM 2001 rok.
      Nie działa mi w ogóle wentylator przez co podczas upałów i w korkach silnik się mocno nagrzewa i temperatura podchodzi pod czerwone pole. Podczas normalnej jazdy typu 70km/h temperatura jest w miarę w normie bo wiadomo że pęd powietrza trochę schładza.
      Wentylator był sprawdzany i jest sprawny. I teraz nwm czy czujnik który załącza go to jest taki niebieski 3 pinowy pod pokrywą silnika bardziej z prawej strony ? I jakie powinno być w tym czujnku natężenie prądu ? Ogólnie jak sprawdzić czy on jest sprawny  i w jaki sposób go wyjąć ?
      Gdzie "idzie" ten czujnik, steruje nim dalej jakaś elektronika ?
      Jak jeszcze można sprawdzić dlaczego nie załącza się wentylator podczas wzrostu temperatury ? 
      Jak ktoś sie orientuję to podpowiedzcie, dzięki.
    • Kruko32
      By Kruko32
      Witajcie.

      Mam problem z demontażem bębna hamulcowego. Nie daje się go w żaden sposób ściągnąć.
      Nie jest to raczej wina ranta, gdyż do czasu kiedy rozpieprzyłem łożysko, to wcale się nie ruszał.
      Próbowałem już chyba wszystkiego. Walenia młotkiem, używania ściągacza...
      Nic nie pomogło. Skończyło się na tym że uszkodziłem łożysko i teraz koło w ogóle luźno lata, a dalej nie mogę wyrwać bębna.

      Macie jakieś wskazówki, porady? Cokolwiek?

      Pozdrawiam 
    • newluka
      By newluka
      Temat był lecz mój się trochę różni. 
      Moja 307 1.6 hdi traci moc, auto jest w wersji fabrycznej bez fap 
      Turbina jest dobra, sprawdzana u dwóch mechaników 
      Auto się nie grzeje, przynajmniej temperatura jest w normie
      Nagle przy wciśnięciu mocniej w pedał gazu, już od 3 biegu czasem 
      ale przeważnie na 5 biegu powyżej 100 km auto nagle traci moc 
      zapala się kontrolka CHECK 
      Trzeba stanąć, zgasić, odpalić ponownie aby wszystko działało 
      ale znów np. będę chciał wyprzedzić i wcisnę w pedał gazu mocniej 
      i auto przestaje jechać, w sensie traci moc, nie przyśpiesza. 
      Dzieje się tak przeważnie przy wyższych obrotach powyżej 100 km 
      Auto nie kopci, wszystko po za tym jest OK
      Co sprawdzić, co to może być, nie jest to turbo - jest dobre 
      Na kompie nic nie wyszło 
       
       
       
       
    • Madldz
      By Madldz
      Witam wszystkich
      Stoję przed wyborem 2 pugów 1.4 benzyne z 2004 roku z przebiegem 100kk autentyczny!! Oraz 2.0 hdi z 2003 z przebiegiem 189kk takze autentyczny. Wiele czytałem o tych silnikach i nie wiem który wybrać. Autko będzie głównie używane do miasta dłuższe trasy sporadycznie. Oba autka serwisowane na czas. Wersja z dislem dodatkowo po regeneracji tylnej belki. 
      Pozdrawiam
    • barti9604
      By barti9604
      Witam!
      Troszkę się na czytałem, że stożek do silników HDi nie za bardzo się nadaje bo i tak silnik nie pobiera więcej powietrza tylko tyle ile komputer za dawkuje. W związku z tym nasuwa mi się pytanie czy samo doprowadzenie zimnego powietrza coś da??? nie znalazłem tego na forum więc pytam
sebomaster

Modyfikacje silnika HDI

Recommended Posts

ancymon

żebyś się jeszcze tak z tym nie woził to i ja bym pogratulował, a tak w pewnym temacie narobiłeś sam sobie i teraz aż głupio gratulować, mimo że jest czego.

 

Lubię sleepery, a ten nim jest zdecydowanie.

 

p.s: dlaczego siedzisz na 206club.net?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sandra

Jadzia to od Jadwigi hmm zeby nie robic OT, wykres to podstawa. Popieram ancka w 100% :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Po prostu cieszą rzeczy, na które samemu się zapracowało własnymi rękoma .. odbierając sobie od gardła inne przyjemności :)

baba jaga - babcia jadzia ;P pieszczotliwie a może i nie :P

Auto dzieli razem z 206 silnik, a także wiele rozwiązań technicznych, zawieszenie itp.

 

Nie nudzić mi tu wiecznie i nie płakać :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mellow

Dla mnie bomba :) podoba mi się ten projekt i czekam na dalsze wyniki !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Aktualnie kompletuję części do chłodzenia oleju. Zestaw Mocala składający się z 13-rzędowej chłodnicy, podstawki z termostatem, węży olejowych i innych gratów, bez których nie da się tego podłączyć :]

a że Polska piękny kraj i nic nie ma od ręki to mi się trochę czasu to zejdzie ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Tempo dystrybutora marki Mocal jest załamujące :( na wszystko trzeba czekać miesiącami .. chłodnicę 13 rzędową z elementami montażowymi już mam na miejscu ;) Niebawem fotki z montażu na razie samej chłodnicy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
As306

kupujesz gdzieś po jakiejś OKAZYJNEJ CENIE że tyle czekasz ? bo nie wierzę, że nigdzie nie ma....

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

sory :P nie szukam okazji .. podzwoń, popytaj .. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Chłodnica oleju robi bardzo dobrą robotę :) Jest już zainstalowana i jestem z niej bardzo zadowolony :) Temperatura spadła o 15C w porównaniu do serii..

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

U mnie po zrobieniu FMIC temperatura oleju też troche spadła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Końcowe strojenie ;)

 

hdipower.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
łukasz1504761946

podasz całkowity koszt modyfikacji? Łatwo dostać te części? Sam jestem laikiem dlatego szukam jak najwiecej informacji na temat HDi

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

IC z orurowaniem około 2000zł

Wydech z kwasówki około 2000zł

MBC to grosze około 100zł

Remap w zależności od tunera około 1000zł

To tak z grubsza ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu

ic z orurowaniem da się do 206 za ok 600zł na używanych podzespołach

sprzęgło ponad 2000zł;p

 

jakiś miernik ciśnienia doładowania do MBC -100zł

PS sebo wrzóć jakiś link do kupienia nie drogiego miernika;p

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

21506775.jpg

 

W InterCarsie takie mają, a ja mam podobne u siebie. STRI seria DSD

Share this post


Link to post
Share on other sites
łukasz1504761946

Macie jakieś gotowe intrukcje jak założyć to mbc i gdzie wpakować czujnik żeby na wskaźniku wszystko pokazywało idelanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
michass

2. Przeszedłem przez wszystkie etapy modyfikacji, które opisałem. Przeważnie prace wykonywałem sam, a nie zlecałem firmie X za kwotę Y. Stąd moja chęć podzielenia się wiedzą z innymi użytkownikami tego forum :)

 

 

Cześć,

Jestem tu nowy, powiedz jak wygląda pracochlonnosc MBC z tego co zauważyłem, to dostęp do turbo jest ciezki. Od dołu raczej nie podejdziesz, chyba trzeba kolektor dolotowy wywalić razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Odnośnie wskaźnika doładowania, to którędy ciagnales przewod do kabiny? Trzeba wiercić, czy razem z wiązka elektryczna można?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nowal
Cześć,

Jestem tu nowy, powiedz jak wygląda pracochlonnosc MBC z tego co zauważyłem, to dostęp do turbo jest ciezki. Od dołu raczej nie podejdziesz, chyba trzeba kolektor dolotowy wywalić razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Odnośnie wskaźnika doładowania, to którędy ciagnales przewod do kabiny? Trzeba wiercić, czy razem z wiązka elektryczna można?

Pozdrawiam

 

MBC zamontujesz bez problemu. Ja u siebie wywaliłem nadkole od trony pasażera samochód do góry i jest dostęp. Co do wskaźnika ja puszczałem między błotnikiem, ale możesz zawsze dać wężyk tą zaślepką czy kolumnie kierownicy co idzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...