Dario. 1 Posted July 16, 2011 Odgrzeję temat, żeby nie zakładać nowego wątku. Po wakacjach przymierzam się do zmiany samochodu. Kwota, jaką mogę przeznaczyć na używany samochód to około 25 tys. zł. W pierwszej wersji miał być 206 RC, ale po naradzie rodzinnej ma być większy, cztero lub pięciodrzwiowy i bardziej komfortowy. Jeśli chodzi o "lwa", w grę wchodzi tylko model 407 w benzynie. Zależy mi na Waszych opiniach o tym samochodzie, głównie jakie są koszty eksploatacji. Czy dysponując takim budżetem warto poszukać jakiejś oferty, czy raczej uderzyć w inną markę ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sky 106 Posted July 16, 2011 warto.. ale czemu w benzynie ? sam obecnie przymierzam się do zmiany.. jak ktoś tylko moje weźmie to pewnie też na 407 się skończy Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dario. 1 Posted July 16, 2011 warto.. ale czemu w benzynie ? Nieduże przebiegi, głównie po mieście i niższe koszty eksploatacji, o ile takie są. Wiem, że to nie jest autko miejskie, ale bardzo mi się podoba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sky 106 Posted July 16, 2011 no to skoro tak to rzeczywiście 2.0 pb 140 załatwia sprawe.. pewnie dyszke przepali po mieście ale jeśli małe przebiegi to kogoto.. a sprzęgło w normalnych pieniądzach, dwumasy brak i fapa tyż.. odradzam natomiast 2.2 - lubi tam bardzo regularnie padać pompa paliwowa która kosztuje jakieś straszne pieniądze Quote Share this post Link to post Share on other sites
Diagonal 1 Posted July 16, 2011 U mnie w rodzinie mamy 407 i auto marzenie Jeśli chodzi o komfort jazdy jest bajecznie. Gdy po tygodniu jeżdżenia 206 przesiądę się do 407 to czuje się jakbym wsiadł w samolot Auto z bardzo długą mordą, co utrudnia parkowanie, ale jest to kwesta przyzwyczajenia. Denerwującym faktem są zewnętrzne gumy i plastiki wokół szyb, ale silikon dobrze z tym sobie poradził. Od dwóch lat jedynie zepsuł się czujnik ABS i chyba tyle z takich ponadstandardowych wymian ( klocki, olej, filtry ), a samochód ma już swoje lata i przebieg ( 2005r 160k km ) jednakże jest to diesel 2.0 HDI, którego używamy prawie tylko i wyłącznie na trasy ( ~1200km ). Aktualnie przymierzamy się do demontażu FAP, bo już zaczynają wyświetlać się komunikaty, ale z jazdą jest wszystko ok! Quote Share this post Link to post Share on other sites
solti 4 Posted July 16, 2011 no to skoro tak to rzeczywiście 2.0 pb 140 załatwia sprawe.. pewnie dyszke przepali po mieście ale jeśli małe przebiegi to kogoto.. Dyszkę to przepala na trasie. Po mieście ok. 14l/100km:) Przy bardzo delikatnej jeździe na trasie da się zejść do 8l/100km. Jeśli chodzi o komfort jazdy jest bajecznie. Gdy po tygodniu jeżdżenia 206 przesiądę się do 407 to czuje się jakbym wsiadł w samolot Bez przesady! Sporo jeżdżę i jednym i drugim (206 prywatnie, 407 2.0PB służbowo) i naprawdę nie odczuwam żadnego szoku przy zamianie aut. Oczywiście 407 jest bardziej komfortowy i większy, ale jak na mnie przesiadka szału nie robi. Powiem więcej - 206 jeździ mi się lepiej, mimo bardziej komfortowego zawieszenia 407. Ja po prostu chyba wolę autka skrojone bardziej na miarę Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sky 106 Posted July 16, 2011 Dyszkę to przepala na trasie. Po mieście ok. 14l/100km firmówka to pewnie zdrowo go tam ciśniesz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Diagonal 1 Posted July 16, 2011 Bez przesady! Sporo jeżdżę i jednym i drugim (206 prywatnie, 407 2.0PB służbowo) i naprawdę nie odczuwam żadnego szoku przy zamianie aut. Oczywiście 407 jest bardziej komfortowy i większy, ale jak na mnie przesiadka szału nie robi. Powiem więcej - 206 jeździ mi się lepiej, mimo bardziej komfortowego zawieszenia 407. Ja po prostu chyba wolę autka skrojone bardziej na miarę Czemu bez przesady? Dla mnie po prostu to duża różnica i takie mam po prostu zdanie... Peugeot 206 1.4 HDI, a 407 2.0 HDI w full opcji to jest jednak niebo a ziemia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
solti 4 Posted July 16, 2011 firmówka to pewnie zdrowo go tam ciśniesz Zawalidrogą nie jestem - to fakt, ale bez przesady. Może to zabrzmi trywialnie, ale o służbowy dbam jak o swój własny i na pewno nie pasuję do stereotypu użytkowników samochodów firmowych:) Czemu bez przesady? Dla mnie po prostu to duża różnica i takie mam po prostu zdanie...Peugeot 206 1.4 HDI, a 407 2.0 HDI w full opcji to jest jednak niebo a ziemia. No cóż. Użytkowane przez mnie 407 nie jest może full opcją, bo nie ma tempomatu, skóry i wbudowanej navi - reszta jest na miejscu;) , no i nie jest też HDI, ale naprawdę nie ma takiej różnicy jak piszesz. Rozumiem, że każdy może mieć swoje zdanie, że jesteś zauroczony autkiem - mnie też się nim bardzo przyjemnie i wygodnie jeździ, ale żadnej opisywanej przez Ciebie przepaści nie widzę. 407 jest niewątpliwie większym i bardziej komfortowym dla pasażerów autem - temu nie mam zamiaru zaprzeczać, bo bym się po prostu ośmieszył. Jest to bardzo przyjemne w użytkowaniu autko, które da się lubić i może się podobać. Niemniej mając porównanie między oboma typami na co dzień, wydaje mi się, że mogę dość obiektywnie je porównać. I choć różnica oczywiście istnieje, to dużo bardziej jest ona odczuwalna dla pasażerów, zwłaszcza tych z tylnej kanapy. Dla kierowcy różnica wcale nie jest wielka - a już na pewno nie tak wielka, jak ją Ty opisujesz:) 407 jest wygodniejsza w trasy. Ale biorąc pod uwagę, że prywatnie dużo więcej jeżdżę po mieście, to całkowicie na serio napisałem, że 206 jeździ mi się lepiej i do mojego sposobu wykorzystywania samochodu nie zamieniłbym ich miejscami na pewno. Zdecydowanie wolę tak jak jest: 206 prywatnie i 407 służbowo:ok Przy czym 206 też nie raz ma okazję przejechać się gdzieś dalej i jeszcze ani razu w takiej sytuacji mi się nie zdarzyło, żebym wtedy tęsknił za 407:) P.S. Czasami zdarza mi się też jeździć jeszcze innymi samochodami i wtedy rzeczywiście czasami tęsknię za 407;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Diagonal 1 Posted July 17, 2011 I bardzo cenię i szanuję Twoje zdanie, a Ty cały czas jednak chcesz obalić moją tezę. Zrobiłem tymi autami tą samą trasę (~1200km) i nigdy już 206 bym nie pojechał No chyba, że z jej spalaniem ;D Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visterio 113 Posted July 17, 2011 Ja mam 407 2.2 hdi 170 km i nie zamieniłbym go na żadne inne autko Na początku borykałem się z drobnymi usterkami (np. uszczelniacz wału - wada fabryczna w tym silniku - montowali jakieś cudo teflonowe, które okazało się nie trwałe i wrócili do tradycyjnego i jest w 100% OK) Miałem też problemy ze stukami w zawieszeniu z przodu ale to niestety był wynik spotkania poprzedniego właściciela z kraterem ale po na prawie/wymianie części (odpukać) wszystko jest OK i jak na razie (w moim przypadku) zawieszenie z przodu jest bardziej trwałe niż w 206. Żadnych innych usterek (odpukać) do tej pory nie było. Jest kilka drobiazgów, które mogą irytować (np. lekko hałasujące mechanizmy wycieraczek w fazie powrotnej wycieraczek - wydaje mi się, że trzeba tam posmarować wszystko od nowa) oraz wada fabryczna 407 czyli włączenie się na ułamek sekundy lewego kierunku gdyż wychodzimy z prawego zakrętu przy włączonym kierunku w prawo. Poza tym (odpukać) nic się nie dzieje z silnikiem ani wyposażeniem dodatkowym. Wszystko działa bez zarzutu. Ze 3 razy w roku podczas jazdy zresetuje się fabryczna navi (ale 30 sekund i po autorestarcie radia znów wszystko działa) więc myślę, że jest to do wybaczenia. Jeśli szukacie auta z popularnym silnikiem to naprawy nie powinny was zrujnować. A i ceny części będą mniejsze niż do 2.2 hdi. Także ja ogólnie polecam. Za taką kasę nigdy nie udałoby mi się kupić paskudnego VAGa z pełną opcją, tą mocą silnika, rocznikiem i przebiegiem Quote Share this post Link to post Share on other sites
solti 4 Posted July 17, 2011 I bardzo cenię i szanuję Twoje zdanie, a Ty cały czas jednak chcesz obalić moją tezę. Zrobiłem tymi autami tą samą trasę (~1200km) i nigdy już 206 bym nie pojechał No chyba, że z jej spalaniem ;D Ale ja twoje zdanie również szanuję! I to co wyżej napisałem wcale nie miało obalić twojej tezy. Po prostu Ty się tym autem zachwycasz a ja, chociaż również uważam je za kawał porządnego samochodu, to nie mam go za ósmy cud świata. Chciałbym jedynie, żeby potencjalni nabywcy tego auta mieli do wglądu dwie nieco odmienne opinie o 407 i po ewentualnym jego zakupie za jakiś czas, nie przeżyli drobnego rozczarowania, a z kolei dotychczasowi użytkownicy 206, żeby potrafili je właściwie docenić - tylko tyle:) Co do pokonywania długich tras, to zarówno jednym jak i drugim autkiem miałem okazję robić trasy o długości ok. 1000 km dziennie i w obu przypadkach byłem podobnie zmęczony. Podkreślam ponownie, że piszę to z punktu widzenia kierowcy i wygody podróży odczuwanej na przednim lewym fotelu. Jestem przekonany, że pasażerowie tylnej kanapy będą mieli już co nieco inne doznania z podobnej podróży;) I naprawdę bardzo się cieszę, że Tobie 407 tak bardzo przypadło do gustu. Najważniejsze to być zadowolonym z tego, czym się jeździ:kciuki jak na razie (w moim przypadku) zawieszenie z przodu jest bardziej trwałe niż w 206. To na pewno! Użytkowany przez mnie egzemplarz 407 ma nakulane 225 tys. km (2007 rocznik) i do dnia dzisiejszego oryginalne zawieszenie z przodu jak i z tyłu. To dla mnie swoisty fenomen. Ale trzeba zaznaczyć, że zdecydowana większość zrobiona została na trasach, przy czym jeszcze duża część z tego po A2. wada fabryczna 407 czyli włączenie się na ułamek sekundy lewego kierunku gdyż wychodzimy z prawego zakrętu przy włączonym kierunku w prawo. Potwierdzam, używany przeze mnie egzemplarz cierpi na to samo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lord_Karawan 11 Posted July 17, 2011 Jestem przekonany, że pasażerowie tylnej kanapy będą mieli już co nieco inne doznania z podobnej podróży Ja miałem okazję pojeździć 407 na tylnej kanapie i niestety z tyłu miejsca jest bardzo mało. Mam wprawdzie 190 cm wzrostu, ale tarcie głową o podsufitkę nie powinno mieć miejsca w aucie tej klasy Miejsca na nogi też bardzo mało jak dla mnie. W 308 SW i 307 SW miejsca z tyłu jest więcej, nawet kolegi C4 coupe 3d jest sporo lepsze pod tym względem. Poza tym autko świetne, z pozycji kierowcy nie mam zastrzeżeń Quote Share this post Link to post Share on other sites
solti 4 Posted July 17, 2011 Ja miałem okazję pojeździć 407 na tylnej kanapie i niestety z tyłu miejsca jest bardzo mało. Mam wprawdzie 190 cm wzrostu, ale tarcie głową o podsufitkę nie powinno mieć miejsca w aucie tej klasy Cóż, nie mam odniesienia do sedana, ja mam również 190 cm wzrostu i w SW na tylnej kanapie nie mam takiego problemu. Co do ilości miejsca na nogi, mi tam niczego nie brakowało. Ale to na pewno zleży też od tego, za jakim wysokim kierowcą siedzimy;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visterio 113 Posted July 17, 2011 to prawda, że w sedanie miejsca na głowę jest średnio dużo (zwłaszcza gdy się ma więcej niż 180 cm). W SW jest faktycznie dużo lepiej pod tym względem bo zwyczajnie w SW dach nie opada Quote Share this post Link to post Share on other sites
maniek6600 1 Posted November 8, 2011 A kolega tydzień temu kupił 407 z silnikiem 2,2 litra beznyna z skrzynią 6 biegową.....Jak narazie tankuje benzyne ale mówi ze sporo mu pali....A znalezlismy jakąs dziurkę widoczną od przodu silnika po prawej stronie....Co tam powinno być? Quote Share this post Link to post Share on other sites
solti 4 Posted November 8, 2011 A znalezlismy jakąs dziurkę widoczną od przodu silnika po prawej stronie....Co tam powinno być? No po tak wyczerpującym opisie to na pewno każdy zgadnie... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sky 106 Posted November 8, 2011 :wmorde tam się klucz wkłada do odpalania.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TEODOR 1 Posted June 9, 2013 witam ja mam 407 2.0 hdi 136 kM podkręcony na jakieś około 170kM i jestm zadowolony co do filtra cząstek to go usunołem i jest ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
frymi 0 Posted June 21, 2013 Witam, A czy jest jakiś przebieg, przy którym najprawdopodobniej droższe naprawy się zbliżają o ile nie były zrobione(sprzęgło-nie takie drogie, koło dwumasowe, inne). Chociaż pewnie zależy to głównie od stylu jazdy... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zbyniu 1 Posted June 21, 2013 wszystko zalezy od warunkow uzytkowania Quote Share this post Link to post Share on other sites