Jump to content
sebomaster

Jak jeździć dieslem? 2.0 HDI

Recommended Posts

tomasz01
widocznie przy 190 jest koniec skrzyni i nie ma szans żeby więcej poszedl...

 

Dokładnie tak musi być - w moim samochodzie (akurat benzyna) przy mniejszej mocy samochód miał wyższą prędkość maksymalną, po podniesieniu mocy i lekkiej zmianie przełożeń prędkość maksymalna spadła o jakieś 15 km/h ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawloswp

odp. do ania_i_krzys:

turbinka nie wlacza sie od poczatku! u mnie wlacza sie od 1900 obrotow i zapewne w kazdym 2.0 HDI tak jest( ale montowane byly rozne sprezanie jej czy jak to tam sie nazywa, ja mam akurat najmocniejsze 2100niutonometra czy jakos tak bo byly jeszcze 1300 czy tam 1400 i 1600)

 

a co do predkosci max to da sie wycisnac nawet troszke wiecej...hehe 195;p jak dojdziemy do maxa leciutko puszczamy pedal gazu, zeby zejsc troszke z obrotow bez spadania predkosci i znow dociskamy itd.. na autostradzie to mozna probowac;p;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
deperdussin
turbinka nie wlacza sie od poczatku! u mnie wlacza sie od 1900 obrotow i zapewne w kazdym 2.0 HDI tak jest( ale montowane byly rozne sprezanie jej czy jak to tam sie nazywa, ja mam akurat najmocniejsze 2100niutonometra czy jakos tak bo byly jeszcze 1300 czy tam 1400 i 1600)

 

Oj namieszałeś...

Konstrukcja turbiny zasilanej gazami spalinowymi powoduje, że pracuje ona od samego początku, tzn. od uruchomienia silnika.

A to co Ty nazywasz "włączaniem się turbiny" jest sprawą ciśnienia doładowania, które wiąże się z efektywną prędkością obrotową łopatek w turbinie. Prędkość ta zależy od ciśnienia gazów wtłaczanych z większą efektywnością od pewnego momentu obrotów silnika. Krótko mówiąc każda turbina zasilana gazami spalinowymi załącza się i PRACUJE już po odpaleniu silnika. Jak się wsłuchasz, to świst słychać nawet przy 1200 obr/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawloswp

no mozliwe->chcialem dobrze hehe ;) ale u mnie ten wlasnie "swist" zaczyna sie od 1900 obrotow..no chyba ze jakis nieslyszalny jest

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Świst? Czyżby nieszczelność w dolocie? :D

Dzięki za odpowiedzi ...

Startowałem 0-100km/h dzisiaj z Passatem 130KM i Golfem IV 110KM. Oba samochody zostawiłem w tyle. Ciekawe jakie czasy do setki mają te pojazdy.

Zmieniam teraz biegi przy 4.000rpm

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawloswp

swist turbinki oczywiscie;)) no te silniki HDI potrafia hehe jak chcesz jeszcze lepiej wystartowac (ale nie polecam za czesto tego robic) to do polowy spuszczasz sprzego az zaczniesz powoli czuc "branie" ciagle gazem podgazowujesz je na wyzsze obroty...spuszczasz sprzeglo dynamicznie i do konca gaz wciskasz hehe u mnie wtedy robi mielenie 1,2,3 bieg;) zalezy od nawierzchni jeszcze..;) nie jedna betka na tym pugu juz sie przejechala a nawet i pare pod rzad;) :hdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber
swist turbinki oczywiscie;)) no te silniki HDI potrafia hehe jak chcesz jeszcze lepiej wystartowac (ale nie polecam za czesto tego robic) to do polowy spuszczasz sprzego az zaczniesz powoli czuc "branie" ciagle gazem podgazowujesz je na wyzsze obroty...spuszczasz sprzeglo dynamicznie i do konca gaz wciskasz hehe u mnie wtedy robi mielenie 1,2,3 bieg;) zalezy od nawierzchni jeszcze..;) nie jedna betka na tym pugu juz sie przejechala a nawet i pare pod rzad;) :hdi

a potem na forum " koledzy pomóżcie , zepsuło się" :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawloswp

dlatego zastrzeglem, zeby tak nie robic hehe;) ja tak oberwalem w sumie 3 linki sprzegla;p ale to wina byla konczacego sie sprzegla (ok 230 tys;) teraz juz mam wsio nowe, ale tyle ile wlozylo sie w te wszystkie czesci to juz bardziej eco sie jezdzi..no chyba, ze taka wlasnie betka sie pojawi..hehe to nieraz trzeba pokazac ;) pozdo

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Ja lubię karać Passaty te nowe i stare :)

Co do ruszania rzadko strzelam ze sprzęgła, chociaż mam wzmocniony zestaw Sachsa Performance.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damian90

sebomaster, Zastanawiałeś się kiedyś jakie masz przełożenia? HDI HDI nie jest równe i skrzynie są różne.

 

Co do strzelania ze sprzęgła to fajnie dostaje mechanizm różnicowy i osie oraz przeguby, skrzynia z resztą też kopa dostanie. Bezpieczniej przed startem trochę popuścić sprzęgło, tak jak pisze pawloswp, jednak i tak długo ten samochód nie pożyje.

 

Co do jazdy to powinno się jeździć między maksymalną mocą, a momentem, jednak przy dynamicznej jeździe kręci się silnik trochę bardziej. Wszystko powinniśmy sami wyczuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Skrzynia BE4 rok auta 2004 .. przełożenia? Pewnie jakieś jak w dostawczaku..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damian90
Pewnie jakieś jak w dostawczaku..

Czyli takie by mieć większą moc i osiągać mniejszą prędkość. Dostawczaki nie są robione by nimi zap**** 200, tylko, by pod górkę z towarem nie jechały wolniej od tira.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawloswp

ja juz wymienialem cala zwieche (Amory tylnie, wahacze przod, drazki,koncowki,stabilizatory, teraz jeszcze oponki musze bo zeszlifowane sa a z tylu co dalem na przod 1 gonga od dziury dorwal a 2 od kraweznika odcielo sie troszke oponki przy parkowaniu;/ a byly takie fajne donloopy;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
spekol

a mógłby ktoś wkleić tu wykres z hamowni seryjnego 2.0 hdi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Seryjne HDI nie trzyma serii ;) U mnie wyszło 83KM i 185Nm w serii ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
spekol

heh to faktycznie inaczej niż fabryka podaje hmm

ale chciałbym zobaczyć jak na hamowni wyglądał...można prosić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adasiko
a jak zasiada na moim prawym fotelu przeklina i dwoma rękami chwyta "cykor łapkę", więc tutaj można by dyskutować jak szybko jest szybko i kiedy zaczynamy mulic

a ty mówisz o 1,4?? przeklinają ?to nie wiem kto taki może sie tak zachowywać, w paru naprawdę mocnych autkach siedziałem obok, ale to raczej sie siedzi cicho i sie sra w portki,

 

 

ale wracając do tematu, czuje lekkie szarpnięcie na 2 biegu przy pedale w podłodze, przed załączaniem samej turbiny jest to w miare normalne ? czy moge sie bać już, z początku myslalem, ze dawka moze byc zle składana, bo nie jest to regułą, AFR nie sprawdzalem

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Ja mam 140KM i dla mnie to mało, nawet w tak niepozornej budzie ;) Już są plany odległe na 200 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
xofer

A jakie planuszej mody aby uzyskac 200KM? Czy wjazd z nową motorownią?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Miał być nowy motor .. 2.2 HDI nowej generacji ten 156KM lub nowszy 200KM .. zniechęciła mnie jednak wiedza tunerów i ich chęć do pomocy ..

Życie nauczyło mnie żeby następnym razem kupić auto z silnikiem TDI .. wtedy nie będzie problemu z modami ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
As306
a mógłby ktoś wkleić tu wykres z hamowni seryjnego 2.0 hdi?

 

Proszę bardzo:

 

Wykres mojego auta po zakupie - przebieg wg licznika ok 150tyś... dodam tylko, że auto ponownie hamowane po 40tyś trzymało identyczne parametry... i jak widać był gift w postaci NM

 

evdy945297608l.jpg

 

więc to że HDI nie trzyma serii to między bajki... może to kwestia softu z jakim auto opuszczało fabrykę ?

 

spuszczasz sprzeglo dynamicznie i do konca gaz wciskasz hehe u mnie wtedy robi mielenie 1,2,3 bieg zalezy od nawierzchni jeszcze..

 

Chyba na śniegu ci mieli na 3 biegu.... , u mnie przy 215/40/17 zapiszczy na 2 biegu, ale tylko delikatnie... z tym, że czuć, że trakcja jest na "pograniczu", nie wiem jak by było na innych kołach.

 

ps. przez takie ruszanie możesz sprzęgło szybko zabić.

 

Miał być nowy motor .. 2.2 HDI nowej generacji ten 156KM lub nowszy 200KM .. zniechęciła mnie jednak wiedza tunerów i ich chęć do pomocy ..

Życie nauczyło mnie żeby następnym razem kupić auto z silnikiem TDI .. wtedy nie będzie problemu z modami ..

 

 

bo tdi jest więcej i więcej ludzi się z nimi bawi.... i "szlak" jest bardziej przetarty...

 

co do hdi, to myślę, że przy boschu po zmianie: turbo + wtryski + pompa, powinno być koło 170ps/350nm i to już by na jakiś czas wystarczyło ;)

Edited by As306
edit

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Tylko że mam Siemensa ;) bo Niemcy są bliżej niż Francja ..

Zapomniałeś o ... dole silnika .. który jest z plasteliny..

Share this post


Link to post
Share on other sites
szmelu

Witam mój 206 xD towarowy lekki, 1,4 hdi ciągnie chętnie na 5 od 50 km/h i jeżdżę nieraz ok 1500 obrotów czy to za nisko? szmelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...