Jump to content
kami///o

[guide] Usuwanie EGR 2.0 HDI

Recommended Posts

kami///o

GUIDE GOTOWY

 

 

Więc jak ktoś będzie też chciał przeprowadzić u siebie taką operację, to proszę:

 

Oto nasz silniczek :)

dsc01586v.th.jpg

 

1. Zaczynamy od odłączenia rurki dolotu powietrza wraz z przepływomierzem. (2 opaski klucz 7mm)

Pamiętaj że pod spodem jest wtyczka!

dsc01587zl.th.jpg

 

2. Odłączamy mniejszą rurkę. (2 opaski klucz 7mm)

Jak są jeszcze oryginalne to będą zaciskowe ;) oraz malutką od podciśnienia.

dsc01588u.th.jpg

 

dsc01590h.th.jpg

 

3. Odkręcamy śrubkę na klucz 10mm.

dsc01594wf.th.jpg

 

4. Następnie lekko odchylamy tą plastykową rurę dolotu powietrza i pokazuje nam się

nieziemsko uwalone łączenie gumowe skręcone opaskami, odkręcamy tą na górze (7mm).

dsc01595j.th.jpg

 

5. Okręcamy 2 nakrętki (klucz 13mm) przy kolanku kolektora.

dsc01597e.th.jpg

 

6. Następne 2 śrubki (imbus chyba 5mm nie pamiętam)

Są jedna pod drugą.

dsc01598jk.th.jpg

 

7. Wyciągamy kolanko i naszym oczom ukazuje się przerażający widok tego co przez

zasranego EGRa leci nam do komory spalania :mad

dsc01599o.th.jpg

 

dsc01601u.th.jpg

 

8. Teraz musimy całkowicie zdemontować EGR'a.

Jest on skręcony na 2 nakrętki 10mm.

dsc01628k.th.jpg

 

9. Taki widok jest po wyjęciu EGR'a, jeszcze tam będzie podkładka, którą oczywiście wyciągamy ;)

Ładnie wszystko czyścimy żeby była równa powierzchnia uważając żeby syf nie wpadł do rurki.

dsc01630vf.th.jpg

 

10. Do zaślepienia EGR'a potrzebujemy kawałek blaszki metalowej

(ja wybrałem te blaszki co z listami z inpostu przychodzą):lol

Nie może być grubsza niż 1mm!

dsc01602sw.th.jpg

 

11. Odrysowujemy od starej podkładki naszą nową zaślepkę:))

dsc01631.th.jpg dsc01632zx.th.jpg

 

12. Blaszkę obcinamy szlifierką po obrysie, dziurki robimy wiertarką.

Ranty ładnie oszlifujemy żeby zadziorów nie było i sprawdzamy czy wszystko pasuje.

 

13. Tu zakładamy zaślepkę:

dsc01630vf.th.jpg

 

14. I wszystko składamy :))

 

15. Nie ma potrzeby zaślepiania tego wężyka. :D

dsc01619x.th.jpg

_____________________________________________________________

 

Zrobiłem już na tym modzie 284 km i jest wszystko OK :good

 

I ot cały zabieg ;) zajęło mi to mniej czasu niż pisanie tego guide :))

 

W razie jakiś niejasności służę pomocą :victory

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silv3r

Ja zaślepiałem zatykając wężyk śrubeczką ale po chwili wyskakiwało mi "Antipollution Fault" i Check Engine :(

 

Po podłączeniu wszystkiego tak jak powinno być po przejechaniu kilkudziesięciu km już nie sypał błędami.

 

Jestem ciekaw czy po takim zabiegu już nic mi nie wyskoczy :D

 

Odczułeś jakieś różnice?

 

BTW Jeszcze dzisiaj się tym zajmę nawet bo ten syf na foto mnie przeraził... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kami///o

Różnica? hmm

Czuć że mu lepiej się pracuje, jakby to opisać hmm jakby silnik mniejsze obciążenie miał?

W każdym bądź razie różnica jest na + :))

Jak z przyspieszeniem? Nie sądzę żeby się coś zmieniło, aczkolwiek może... a poza tym nie robiłem tego dla osiągów a dla silnika. :good

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silv3r

To że osiągi mogą się zmienić, bądź też nie, to wg. mnie głównie odczucie w naszych głowach :)

 

Też kieruję się właśnie zamiarem ulżenia silniczkowi :good ;)

 

Kurczę, muszę poszukać tych blaszek z listów... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nahero

SUPER GUIDE, gratulacje dla kolegi :brawa napewno się przyda :bezzebow

Share this post


Link to post
Share on other sites
deperdussin

Jakieś błędy wyskoczyły?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Mi wystarczyła śrubka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silv3r

I jak? :>

Share this post


Link to post
Share on other sites
kami///o

No zobaczymy jutro rano, bo wczoraj nie miałem czasu.

Już jest wszystko na nowo zaślepione zrobię jeszcze dzisiaj parę kilometrów, a zobaczymy jutro bo nie wiem czemu ale Antipollution Fault zaświecał się następnego dnia rano :/:

Oby nic podobnego już nie było ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kami///o

Możecie działać już jest wszystko OK :good

 

Błąd komputera polegał na tym że czujnik wykrywał brak przepływu powietrza z elektrozaworu:

qqqy.th.jpg

 

Zaślepiając EGR od spodu elektrozawór nie napotyka przeszkody przepływu powietrza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silv3r

Super! :)

 

Jutro postaram się za to zabrać chyba że słonko mi na to nie pozwoli (czyt. za duża opalenizna) :)

 

BTW Widzę że nawet mamy ten sam silnik, ten sam rocznik i ten sam model :kciuki:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest $!LQ

i jak? wszystko sprawne od czasu wykonania zabiegu ? jest to 100% skuteczna i bez awaryjna metoda ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12Marek
i jak? wszystko sprawne od czasu wykonania zabiegu ? jest to 100% skuteczna i bez awaryjna metoda ?

Podnoszę, bo nie doczekano się odpowiedzi...

Metoda działa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kami///o

Do dziś... jest OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
12Marek
Do dziś... jest OK

I oby tak zostało :ok

Nie wiem jeszcze czego po moim francuskim cudzie techniki się spodziewać ale EGR to chyba wspólna cecha współczesnych autek :(

Dlatego profilaktycznie zapoznałem się z tym tematem :) Dobrze, że POLAK potrafi :brawa;)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
michal_pom1

sory za małe OT ale tak dla wiadomości EGR cofa część spalin praktycznie tylko na wolnych obrotach (biegu jałowym) więc nie ma mowy o polepszeniu osiągów, ale napewno nie zaszkodzi bo będzie się mniej syfu zbierało w dolocie

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Teoretycznie tak .. ale w praktyce bywa bardzo różnie..gdyż sam zawór lubi się często zacinać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kami///o
Teoretycznie tak .. ale w praktyce bywa bardzo różnie..gdyż sam zawór lubi się często zacinać

I właśnie w tym celu zaślepia się EGR. jeżeli jest on uszkodzony.

Lub dla czystego sumienia, jak kto woli ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silv3r

Dalej zero problemów z kontrolką? :)

 

Zamierzam dzisiaj go zaślepić ;)

 

Edit:

 

Jestem właśnie na pkt.8 "Odkręcanie EGR" i za cholerę nie mogę tego zrobić :mad Jakieś porady? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
kubala363636

witam was chciałem się dowiedzieć czy ja muszę zaślepić ten zawór Egr blaszką czy wystarczy odłączyć wężyk i będzie Si??

Share this post


Link to post
Share on other sites
hans_HDI

bardzo fajna instrukcja! mam pytanko, czy napotkaliście gdzieś na allegro takie gotowe blaszki wycięte na wymiar z nawierconymi otworami? będe mial problem coś takiego wyciąć, wolałbym zapłacić za gotową pasującą blaszkę tak jak to zrobiłem w przypadku mojej Alfy 156 JTD - blaszka kosztowała 20zł i pasowała idealnie - reszta to był pikuś do zrobienia

 

ps. moze by ktoś na forum wykonał wiecej takich blaszek, myśle że chetnych byłoby wiecej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silv3r
witam was chciałem się dowiedzieć czy ja muszę zaślepić ten zawór Egr blaszką czy wystarczy odłączyć wężyk i będzie Si??

 

Spróbuj, ale jestem przekonany na 95% że będziesz miał Check Engine* ;)

 

*może się on zapalić po kilku dniach nawet.

 

 

Ponawiam pytanie:

 

Jak sam zawór odkręciliście? Czym? Spędziłem nad tym ponad 3h i nic... Nie dość że bardzo niewygodne dojście, w sumie praca na oślep, to albo śruba jest zapieczona albo jest na to jakiś patent :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
hans_HDI

Jak sam zawór odkręciliście? Czym? Spędziłem nad tym ponad 3h i nic... Nie dość że bardzo niewygodne dojście, w sumie praca na oślep, to albo śruba jest zapieczona albo jest na to jakiś patent :/

 

WD40 rules :)

Śruby mają prawo być zapieczone - całe te okolice mocno sie nagrzewają. Podstawa to niestety dobre klucze, światło i WD40.

 

ps. w alfie był łatwiejszy dostęp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silv3r

Właśnie wypsikałem to jak tylko się dało i dalej nic :/

 

Jak z lewej strony jeszcze jako-tako da radę złapać tą nakrętkę to z prawej to jakieś nieporozumienie... Jest ona zaraz pod tym "kominkiem"/odnogą od EGR :/

 

Zwykłym kluczem płaskim (bodajże 10?) jechaliście z koksem ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hans_HDI

mógłby ktoś podać wymiary tej blaszki potrzebnej do zaślepienia EGR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...