Jump to content
  • Similar Content

    • ensei_tankado
      By ensei_tankado
      Cześć
      zakupiłem filtry do Peugeouta 206:
      oleju - | Filtron OE 667 | 22,99 zł 
      powietrza - Filtron AP 080/2 | 21,99 zł - 1 szt. 
       
      Oba nie pasują do mojego auta o czym poinformował mnie mechanik. Jakie w takim razie kupić?
      206 SW 1.4 75KM 

    • KwM206
      By KwM206
      Witam, w moim peżo mam zalany olej 10w40 od lotosa, po około 5k kilometrów zacząłem słyszeć stuki z silnika, chyba są to popychacze i teraz pytanie, jaki olej zalać żeby zminimalizować te stuki można przejść na olej 5w40? Coś się może stać?Czy zostać przy 10w40 tylko zalać innej firmy? Dodam, że nie bierze oleju i przez te 5k kilometrów nic nie ubyło.
      Jeżeli nic nie pomoże to wymieniał ktoś popychacze w 1.4hdi? Jak się do tego zabrać?
       
    • damin
      By damin
      A więc mam mały problem z moją 206ką. Zaczęła na mnie piszczeć. Odgłos słychać tylko w momencie rozpędzania lub hamowania biegami czyli wtedy kiedy skrzynia biegów jest obciążona stąd podejrzenia, że to z nią coś nie tak. Załączyłem krótkie nagranie. Ktoś coś może poradzi? Dodam, że olej w skrzyni był wymieniany około 1rok/10k km temu i też nigdy nie zauważyłem jakiejś plamy pod autem sugerującej wyciek
       
      piszczenie.mp4
    • Chris_C
      By Chris_C
      Witam, jak w temacie.
      Sytuacja wyglądała następująco:
      Przegoniłem auto na autostradzie, nic się nie działo, temperatura wody i oleju nie przekracza 90°. Po zjechaniu z autostrady i zatrzymaniu się przed przejazdem kolejowym (na lekkim wzniesieniu) wskazówka temperatury oleju nagle skoczyła z 90° do 140°, zaświecił się STOP i kontrolka oleju, mocno zaśmierdziało olejem. Samochód zaparkowałem i zgasiłem. Po ostygnięciu sprawdziłem poziom oleju (w połowie miarki) i pojechałem dalej starając się jechać w miarę powoli. Na najbliższej stacji dolałem oleju do maxa i od tamtej pory po przekroczeniu 90° temperatury oleju miga kontrolka oleju i STOP tylko na niskich obrotach. Dziś po całonocnym studzeniu się silnika, podczas jazdy i zagrzaniu oleju do tych 90° miga mi kontrolka oleju (już bez stopu). Podpiąłem auto pod komputer, nie mam żadnego błędu, ani nic.
TomaszK

[Guide] Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów 1.1/1.4/1.6 8V

Recommended Posts

TomaszK

Witajcie!

 

Z okazji rozpoczęcia wakacji zacząłem prace przy moim aucie. Przyszedł czas na olej w skrzyni, więc nie myśląc długo zrobiłem fotki i oto Guide gotowy:D.

 

Co do ilości i rodzaju oleju odsyłam do tematu: [guide] Oleje, płyny - pojemności.

 

No a teraz do rzeczy:

 

1) Zdejmujemy przednie lewe koło- tego już nie będę tłumaczył:P.

 

2) Następnie bierzemy się za demontaż nadkola przeciw błotnego, ja mam dwuczęściowe, więc zdjąłem tylko przednią osłonę.

 

Odkręcamy dwie śrubki Torx 15:

 

arx1278551680t.JPG

 

I dwie spinki:

 

arx1278551680v.JPG

 

bfi1278551680u.JPG

 

3) Następnie przystępujemy do zlania oleju. Potrzebujemy naczynie, najlepiej małe wiaderko (min. 2l) i klucz do korków oleju o przekroju kwadratu 8mm, (choć mi w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli, że zwykła klamka wystarczy:sciana).

 

Lewy korek ze zdjęcia służy do kontroli ilości oleju, prawy, dolny natomiast do zlewania:

 

viu1278552321p.JPG

 

opt1278552321k.JPG

 

Odkręcamy obydwa. UWAGA: podczas zlewania olej wylatuje prawie poziomym strumieniem, mnie to trochę zaskoczyło przez co zalałem sanki.

 

4) Po zlaniu całego oleju zakręcamy spust i szukamy odpowietrznika skrzyni biegów. W tym celu zdejmujemy rurę dolotową (dwie opaski i przewód od odmy):

 

klz1278552600n.JPG

 

I odpowietrznik mamy prawie jak na dłoni.

 

bwy1278552600r.JPG

 

Demontujemy z niego kapturek.

 

5) Następnie należy się zastanowić, jak ten olej wlać przez ten niefortunnie położony odpowietrznik. Ja skonstruowałem coś takiego:

 

bfi1278552819p.JPG

 

Lejek i przewód gumowy dł. 1m i zewnętrznej średnicy nie większej niż 12mm, inne nie wchodzą. Całość to koszt ~5zł.

 

Przewód wkładamy do odpowietrznika:

 

klz1278552819h.JPG

 

rgh1278552819t.JPG

 

6)Nalewanie oleju.

 

W tym celu musimy auto ustawić w poziomie- jeżeli stoi na trapezie to go skręcamy, jeżeli na żabie to montujemy koło i skręcamy je w lewo, aby mieć dostęp do korka poziomu oleju.

 

Następnie przez lejek nalewamy olej. I tu można to robić dwojako- posłużyć się pomocą obserwatora, który w odpowiednim momencie zakręci korek poziomu oleju, lub robić to na czuja- przed końcem nalewać po trochu i sprawdzać, czy już leci. Ja polecam ten pierwszy.

 

Po zalaniu oleju składamy wszystko w całość w odwrotnej kolejności i cieszymy się z jazdy.

 

Oczywiście zużyty olej nie wylewamy do studzienki kanalizacyjnej, tylko oddajemy go do utylizacji.

 

 

Powodzenia:ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin90
(choć mi w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli, że zwykła klamka wystarczy).

 

Klamka pasuje idealnie. Ostatnio 3 dni szukałem takiego klucza jak mi olej leciał ze skrzyni przez korek, aż znalazłem klamkę. :))) Dobry guide. :ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

fajny guide, ale po co demontować nadkola:? :)

 

P.S

Dużo opiłków miałeś na korku? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomaszK

Phantom, jak zdejmiesz nadkole to masz lepszy dostęp do korków. Tak mi się wydawało, że będzie lepiej, wszystko widać jak na dłoni.

 

A co do opiłków- no to trochę było na tym od poziomu oleju, ale za to na spustowym to masakra, dużo było:/:

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber

a ja dodam tylko że aby olej szybciej leciał (jest dosyć gęsty) można go trochę podgrzać (jakiś garnek i kuchenka elektryczna byłyby najlepsze).

dodam też że do 1.9D i 2.0HDI olej można wlać tędy:

bfi1278587063a.jpg

dobry Guide :victory

Share this post


Link to post
Share on other sites
latawiec

Czy mając dojście z kanału do skrzyni , odpada demontaż nadkola i ściąganie koła ? ( czy dostęp i tak jest utrudniony )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mantelek

pewnie że odpada

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

no możesz to robić bez zdejmowania nadkola :) Poprostu widzę, że kolega chciał pokazać, że można sobie ułatwić :) Dlatego też zapytałem wyżej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
leszek o

Ja nie demontuję nadkola i koła i robię to w kanale. Olej też można wlać przez górny otwór (ten do kontroli ilości oleju). W 1,4 benz. wchodzi ok. 2 l.

P.S. Świetny guide. Gratulacje TomaszuK i ten lejek z rurką. Kapitalny pomysł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kux

fajny guide..!

 

a co ile wymieniacie olej w skrzyni?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

są dwie teorie:

1) olej w skrzyni jest zalany raz w fabryce i jest on nie ruszany. Chyba, że była jakaś ingerencja w skrzynię [naprawa, etc] wtedy dolewki itp

 

2) wymienia się przy wymianie oleju silnikowego, filtrów itp.

 

Osobiście stosuję się do punktu nr 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomaszK

Cytat z książki "Sam naprawiam":jeżeli nie było poważnych napraw skrzynki lub olej nie jest zabrudzony (opiłki) nie ma konieczności wymiany oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dav81

Dzięki, niedługo się przyda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trinity

Panowie...mam pytanko.

 

Kilka dni temu zauważyłam wyciek oleisty pod maską samochodu. Płyn przezroczysty, przejrzysty, oleisty. Mechanik wstępnie obejrzał i stwierdził, że to skrzynia biegów.

 

Poza wymianą półosi, simmeringów (x2), oczywiście wlali mi olej.

 

I teraz co czytam - wlali mi 3l, Castrol Syntrax, koszt oleju - 245 zł. Ponieważ coś mnie tknęło, sprawdzam i cóż. Mechanik mnie oszukał? Wszędzie znajduję wypowiedzi, że wchodzą 2l do skrzyni biegów takiego peżocika, jakiego mam ja (206, 1.1). To jakim cudem u tego mechanika weszły 3 litry?

 

Pytam, bo chcę się przygotować do reklamacji - a może nie mam podstaw. Byłabym wdzięczna za opinię....

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomaszK

Jak dla mnie podstawy do reklamacji są duże, chociaż za samą wartość i ilość oleju. Chyba, że podana kwota tyczy się całej usługi, czyli wymiany ww podzespołu i materiału (oleju).

 

 

Co do samego oleju- po szybkim przeglądnięciu Googli widzę, że olej niedostępny w kraju, raczej w USA i GB, jest sprzedawany w 3l opakowaniach i kosztuje ok. 16Ł/l. I często ta nazwa się pojawia na forum Subaru. Jeszcze było coś na forum Mazdy MX-6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trinity

Na rachunku była to kwota za sam olej.

Za robociznę wziął osobno 170 zł.

 

No cóż, będą mi musieli to wytłumaczyć. :(

 

Bardzo dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

wwykolegował Cię zdrowo...

do skrzynki wchodzą 2 litry 75w80 - czyli koszt ok 80zł :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
leszek o

Ok. 2 m-ce temu kupowałem orginalny olej do skrzyni w serwisie Peugeota. Koszt 2 litrowego opakowania to ok. 60 pln. Chyba Cię Trinity troszkę oszukano. Może jakaś reklama tego zakładu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trinity

To dość renomowany w Poznaniu duży zakład ze stacją diagnostyczną, recepcją (dwie panny siedzą). Zawsze tam robiłam przeglądy, panowie budzili zaufanie, kiedyś lampę wymienili mi "za uśmiech". :]

 

http://www.foltyn.pl/

 

Hasło przewodnie: szybko, TANIO i fachowo. :)))

 

 

Synowie właściciela to fanatycy motoryzacji, biorą udział w jakichś zawodach, jak wyczytałam. W necie masa informacji na temat tego zakładu, zarejestrowali się chyba wszędzie. Jedna opinia klienta (na forum volkswagena) i też w sumie sugerująca naciągnięcie...

 

Teraz samochód nawet do myjni odprowadzili po naprawie. No tak, naciągnęli mnie na ponad 150 zł, to było ich stać... Nie, no jutro tam jadę. Trzymajcie kciuki.........

 

PS Taka refleksja...Mam dziesięcioletnie autko i WIEM, że muszę się liczyć z naprawami, wymianą części. Czym innym jednak jest normalny serwis, a czym innym chamskie - bo inaczej tego nazwać nie można - oszustwo...Czy dlatego, że jestem kobietą, to tak zrobili? Jutro na początku będę sugerowała, że na pewno się "pomylili". Zobaczymy....

 

 

Edit. Po reklamacji - właściciel zakładu uznał za słuszny zarzut zbyt wielkiej ilości oleju i zwrócił mi za 1l. Natomiast stwierdził, że ten olej tyle kosztował, więc tutaj ceny nie mógł obniżyć. Podał jeszcze raz nazwę - Castrol Syntrans 75W90. Po co luksusowy olej do dziesięcioletniego małego autka? Nie wiem. No i też de facto czy wlali mi to, co wlali, to jest wielki znak zapytania. No nic - mam nauczkę, o wszystko pytać "przed" i nie ufać w ciemno....

 

Dziękuję Wam za pomoc, autora wątku serdecznie przepraszam za spam. Może moderator mógłby wydzielić ten wątek jako osobny, nie wiem. Jeszcze raz przepraszam....

Share this post


Link to post
Share on other sites
gibon

witam kolegów

guide jest na forum już od ponad roku, więc pewnie wielu kolegów z niego skorzystało. W związku z tym mam pytanie jaki olej zalewaliście do siebi, marka i parametry. Zamierzam u siebie wymienić olej w skrzyni. Nie chcę dolewać, a na pewno mam jakiś ubytek bo przy wymianie wahacza wyskoczyła mi półoś i trochę się wylało. Poza tym przy 100tyś przebiegu uważam, że mu się należy, mimo że producent nie zaleca.

zdrówko i czekam na wasze opinie

Share this post


Link to post
Share on other sites
dr.no

Zalecany przez producenta olej to Total BV 75W-80 i zaleceń raczej bym się tu trzymał. Drugi Olej to Esso Gear BV 75W-80. Możesz wlać oczywiście każdy inny olej klasy 75W-80.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr_darek

gdzie w 1.6 s16 sprawdza sie poziom oleju? ja odkrecilem chyba wszystkie sruby i nie znalazlem tej wlasciwej:/:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JeżJerzy

Skorzystam z tematu. Czy skrzynia 1.1 i 1.4 PB to ta sama skrzynia? Ktoś się orientuje? Nie chcę zakładać osobnego tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×