Jump to content
goodhope

Chiptuning. Efekty a Oczekiwania.

Recommended Posts

goodhope

Dziś po raz pierwszy, skorzystał ktoś z przysługującego mu prawa do wycofania się z wykonania usługi chiptuningu :P.

 

Od zawsze, każdemu klientowi powtarzam, że taka opcja wchodzi w rachubę.

 

Po wykonanej usłudze, pomiarze na hamowni podwoziowej, zanim dojdzie do zapłaty, klient ma prawo przejechać się swoim autem. I wcale to nie ma być kilometr i z powrotem. Może to być 20-30 km, jeśli taki odcinek jest wystarczający dla wyrażenia własnej opinii na temat wniesionych zmian.

 

Zapewne ten temat by się tu nie znalazł gdyby ... to nie była forumowa 206tka :)

 

Pacjent:

P 206 RHY, o bardzo zdrowej serii.

5 drzwiowy, na całkiem ładnych ale duużych jak na 206 kołach 17".

 

A oto co udało się wykrzesać.

206_ZKO.jpg

 

Po jeździe testowej właściciel stwierdził, że jednak nie czuje tej różnicy.

Dla mnie odczucia właściciela są świętością zatem ... w ruch poszedł akcelerometr.

 

Auto jak już wspomniałem na 17 calowych kołach, z 3 rosłymi osobami na pokładzie dało tyle:

 

206_gtech.jpg

 

Dodatkowy pomiar elastyczności na Vbiegu 80-120km/h dał adekwatny dla różnicy momentu obrotowego wynik 15/12 sekund.

Niestety, jak się okazuje, wynik nie satysfakcjonował w pełni właściciela.

 

Za moją namową, a właściwie wytłumaczeniem, by nie miał z tego powodu żadnych wyrzutów, zrezygnował ze skorzystania z usługi chiptuningu.

 

Odjechał na seryjnym programie.

Jedyne czego mu współczuję to drogi.

340km w jedną stronę :)

 

Po co ten post ?

Po to, by inni skorzystali z załączników. By uzmysłowić, jak przekłada się przyrost na osiągi załadowanym autem na drodze. Że 30KM więcej nie zrobi z waszego auta bolidu wyścigowego.

Byście mogli ocenić, zanim zrobicie szmat drogi czy rzeczywiście cyfry przemawiają do Was. I w końcu, by byli świadomi i się nie obawiali, że wyprawa do mnie to już z założenia wydane pieniądze.

Wcale tak nie jest !

Pamiętajcie.

Każdy ma prawo sprawdzić i ocenić czy "produkt" jaki kupuje spełnia jego oczekiwania. Jeśli tak nie jest, ma prawo do rezygnacji.

 

 

p.s.

pozdrawiam chłopaków z Koszalina:victory

Share this post


Link to post
Share on other sites
i.chrzan

Właściciel stwierdził że nie czuje różnicy hmm ja jakoś jak byłem u kolegi Mariusza bardzo byłem zadowolony i parametry z wykresu były podobne, a różnica była taka jakbym przesiadł się do całkiem innego auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Włochaty

Niesłychana historia :D

Cóż, ciekawi mnie czego tak naprawdę oczekiwał właściciel bo z wykresów akcelerometra wynika, że np przyspieszenie od 0 do 100 spadło mu o 3 sec... Co jest ładnym wynikiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Żebym ja miał takie czasy w swoim aucie po samym chiptuningu to bym się cieszył ..

I tacy klienci się zdarzają .. Współczuję ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silv3r

Albo laczki albo wyniki... ;)

 

Jak dla mnie śliczne wyniki ale... To nie mój samochód i ja nim jeździć nie będę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
POWERMANIAK

czy właściciel/klient poniósł jakieś koszta usługi? (oczywiście poza straconym czasem i $ na dojazd)

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

Tak.

Jeśli przed modyfikacją jest wykonywany pomiar na hamowni (a wykonywany jest zawsze), klient bez znaczenia czy skorzysta z usługi modyfikacji czy też nie (na przykład z winy niesprawności których nie da się usunąć na poczekaniu), za niego płaci. Jeśli dodatkowo jest na życzenie robiona diagnostyka komputerowa, klient także za nią płaci.

 

W przypadku usługi modyfikacji programowej te czynności są wliczone w cenę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
POWERMANIAK

dziękuję za wyczerpującą odpowiedz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
r_gda

nie strasz goodhope bo w poniedzialek jade do ciebie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
raj
nie strasz goodhope bo w poniedzialek jade do ciebie ;)

 

Jak masz obawy, to mozesz zawsze zrobic spot-a z Tomec-iem, ktory juz przeszedl operacje chipa na swoim 1.4 HDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites
greg25
Jeśli przed modyfikacją jest wykonywany pomiar na hamowni [...], za niego płaci

Ile u Ciebie kosztuje pomiar na hamowni? Jak juz jesteśmy przy tym temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweeł

I z ciekawości, któż to był taki? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
goodhope

Kto to był, to na prawdę nie istotne.

 

Temat nie ma za zadanie piętnowania czyjejś osoby (stąd wykropkowany jest numer rej.)

Założenie z góry było zupełnie inne, ale to już chyba wystarczająco jasno opisałem.

 

Hamowanie od 80 do 200zł. Zależnie od trybu hamowania, rodzaju napędu, przekładni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Może w ogóle nie miał przy sobie kasy, a przyjechał bo chciał sprawdzić jaka będzie różnica .. Może myślał że wróci z prędkością bolidu F1 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyski i Ginger

Witam

Gh. możesz wyjaśnić na czym polega chipowanie diesla i czym różni się od chipowania benzyniaka i czemu benzyniak jest motorem którego chipowanie jest bezsensowne

Share this post


Link to post
Share on other sites
ptasznikos

Umiesz czytać? Nie ma tu znaczenia czy to benzyna czy diesel. Z benzyny wolnossącej nic nie wyciągniesz bo przy zwiększeniu dawki paliwa potrzebna jest większa dawka powietrza. A skąd ma się ona brać bez turbiny? Strasznie nudzisz od kilku dni. Przyjmij do wiadomości, że nic w swoim 1.4 nie wyciągniesz programem.

 

Możesz ewentualnie kupić magiczny rezystor na allegro za 9,99 pln. Tam piszą, że moc wzrośnie o 40 % :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyski i Ginger

Przyjąłem tylko można było grzeczniej mi to napisać bez sarkazmu itp tekstów . Niestety nie siedzę w tym temacie , a takich głupot o które dopytuje to kumpel mi na wkładał do łba. Pracuje ze mną na magazynie jest z zawodu mechanikiem i to on twierdzi do nadal że mój silnik może mieć tyleż samo koni co 1.4 90 KM po wpisaniu specjalnego programu . Tłumaczyłem mu , że ten silnik jest 16 zaworowy ale on swoje ze mój motor nie różni się od motoru 90 konnego . Dlatego zgłupiałem i szukałem odpowiedzi . Może z początku w nie odpowiednim temacie za co przepraszam.

Teraz już wiem co chciałem wiedzieć i proszę już tylko o wyjaśnienie całego zabiegu podnoszenia mocy w turbo dieslu to tak na przyszłość jakbym kiedyś takowym jeździł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy

Leń, leń i jeszcze raz leń!

 

http://formula.pl/chiptuning/

By się więcej dowiedzieć - wpisz w google.pl coś w stylu "na czym polega chip tuning" i podobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tolman

Dla mnie to strasznie dziwne, gdybym miał diesla to od razy bez zastanowienia chip bym robił, 30km to moim zdaniem na prawdę duuuużo tym bardziej ze to koszt do 1000zł Oo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky
Teraz już wiem co chciałem wiedzieć i proszę już tylko o wyjaśnienie całego zabiegu podnoszenia mocy w turbo dieslu to tak na przyszłość jakbym kiedyś takowym jeździł.
pisałem Ci już zmień doradce i skończą się Twoje problemy.. a kolega uczeszsie chyba skutecznie Ci wyjaśnił na czym cała zabawa w modyfikowanie softu polega.. ale skoro tak to jeszcze raz : 1. wolnossący= atmosferyczny= bez turbo ( bo tego wydaje mi się że nie rozumiesz) 2. zabawa polega na tym aby zgrać za pomocą odpowiedniego sprzętu/programu/komputera soft z Twojego ecu, zmodyfikować go tj. zwiększyć ilość wtłaczanego do komór spalania powietrza ( czego bez turbo nie zrobisz) potem dobrać do tego odpowiednią dawkę wtryskiwanego paliwa, pomierzyć za pomocą sondy szerokopasmowej jak wyglądają spaliny ( tj. czy nie jest 'za bogato' czy nie trzeba czegoś skorygować ) i voila

EDIT : tak więc zanim zaczniesz dalej pytać chipa w 1.9D (sensownego) nie zrobisz.. ale już w 1.4 hdi 1.6 hdi 2.0 hdi tak :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyski i Ginger

Sky nie nakręcaj się a jeśli musisz to rób to w temacie który założył fidel pod moim nickiem w śmietniku . Co chciałem już się dowiedziałem . Pytałem o wyjaśnienie Chipa w dieslu ale o takie bardziej obrazowe i myślę że to już też otrzymałem bez zbędnych zgryźliwości więc nara

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

To nie jest żaden mój doradca tylko sprawdzałem zdanie kumpla z którym pracuję bo ja miałem na ten temat zdanie odmienne ale też nie byłem pewien bo nie znam się na tym .

Teraz już mam pewną wiedzę i myślę że dyskusje na temat chipu w 1.4 Pb można uznać za zamknięty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
As306

Może kolega zrobił za małą trasę żeby widzieć różnicę ?

 

Ja po wyjeździe od Mariusza na test drogowy w pierwszej chwili pomyślałem.... kurde gdzie te 44KM więcej ? ale przycisnąłem chwilę na prostej, patrzę a wskazówka przeleciała mi przez 190 ;).

 

Sprint sprintem, ale wg mnie najlepiej widać różnicę podczas wyprzedzania.. np 90-100km/h na 4 biegu i podłoga.... nikt mi nie wmówi, że różnica jest mała w porównaniu do serii.

 

fakt jest taki, że na chwilę obecną to i 134ps jest mało :)

 

 

i btw - kółka mam aktualnie też 17", przy takich felgach niestety mamy przekłamanie licznika i sprawia to trochę niedosyt.., a co do przyśpieszenia to nie widzę kolosalnej różnicy w porównaniu do seryjnych 15" (nie mówię, że nie ma tylko że nie jest ona odczuwalna - jak dla mnie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

goodhope czy jako osoba obeznana w branży ;) znasz może zakład w Warszawie, który może dobrze wystroić Vectrę 2.0T?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Duch-Dziadka

Ja prawie 1.5 roku temu poddalem chipowaniu swoje Mondeo.

Jest to 2.0 TDCi z automatyczna skyrznia biegów.

Przyrost mocy to 30 KM...i powiem szczerze jestem zadowolony i naprawde nie żałuje wydanej kasy. Zastanawia mnie fakt, ze 30 KM w ciezkim mondeo to całkiem sporo, a co dopiero w takiej 206.

Ja naprawde po wirusie w Mondeo musiałem na nowo uczyć się operowania gazem, bo przy wyprzedzaniu z 90 km/h nagle potrafiłem kończąc mieć już ponad 140.

Tak z ciekawości jaki to jest koszt chipa do 206???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...