Jump to content
  • Similar Content

    • Suchyy
      By Suchyy
      Witam. Mój Pug to 206 1.4 benzyna 8v 75km rok produkcji 1999. Jestem nowy. Jeśli temat nie w tym miejscu to przepraszam i proszę o przeniesienie czy coś. Szukałem na forum lecz nie znalazłem na ten temat nic. Chyba że słabo szukałem. Otóż mój problem wygląda tak że prawa półoś wysuwa się ze skrzyni oraz z łożyska podprogowego. Oczywiście łożysko przykręcone do łapy silnika więc półoś wysuwa się z wnętrza łożyska przez co leje się olej. A wczoraj półoś wysunęła się na tyle że w skrzyni został tylko litr oleju  a pod samochodem ogromna plama (olej wymieniałem kilka dni temu, weszło 2l do korka przelewowego). Mam kilka pytań.
      1. Czy to może mieć związek z tym z mam strasznie wywalony sworzeń wahacza? Czuć ten sworzeń w trakcie jazdy bo czasami koło tak jakby nasuwało. Jutro wymieniam wahacz.
      2. Jak głęboko półoś powinna wejść do skrzyni i w uszczelniacz? Na półosi od strony która wchodzi do skrzyni są takie 2 zgrubienia. One do czegoś służą? Uszczelniacz powinien wejść pomiędzy czy jak?
      3. Gdzie mogę dostać sprężynkę ktora jest wewnątrz przegubu przed łożyskiem podporowym? Ponieważ Moja jest jakby pęknięta na pół. Co lepsze drugiej połowy nie znalazłem wewnątrz przegubu a osłona cała.
      4. Czy przegub zewnętrzny w wewnętrznym trzyma się tylko na osłonie? Czy powinno być jakieś zabezpieczenie? Po zdjęciu gumowej osłony przegub wyszedł jeden z drugiego bez problemu.
      5. Czy na przegubie od strony która wchodzi skoro skrzyni powinno być jakieś zabezpieczenie w rowku który tam jest?
      Chyba tyle. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Uwielbiam to forum, sporo już się dowiedziałem stąd i dzięki temu zaoszczędziłem na mechanikach.
    • lyli91
      By lyli91
      Witam, proszę o pomoc lub chociaż jakieś podpowiedzi
      Niedawno w cc-ku zdiagnozowano problem z prawą półosią - szarpanie silnikiem i odgłos bicia przy kręceniu prawym kołem, a co za tym idzie podczas jazdy. Diagnoza: pęknięta sprężyna i rozsypane łożysko. Niestety po wymianie problem nie tylko nie ustał, ale pojawił się nowy, a mianowicie ani nowa, ani stara półoś nie wchodzą całkowicie w skrzynię (brakuje ok 4 mm). Przed wymianą stara półoś była osadzona w skrzyni idealnie.
      Ktoś wie jaka może być przyczyna?
       
      CC: 1.6 16V 109KM 03 r.
      Zakupiona półoś pochodzi ze zwykłej 206 z takim samym silnikiem. Wymiarowo jest identyczna jak ta wymieniana. 
    • patras
      By patras
      Forumowicze orientuje sie ktoś może jak to było w pugach z przegubami
      w jakich modelach były rozbieralne a w jakich nie ??
      moze jest to zależne od rocznika lub od silnika lub od czegos jeszcze innego??
      ostatnio zaczął mi się odzywać przegub i sie zastanawiam czy muszę wymienić całą półoś czy tylko przegub
      nie wchodziłem jeszcze pod samochód zeby to sprawdzić
      w zasadzie to nawet nie wiem czy można to jakoś rozpoznać tak na oko
      mój pug jest z roku 2007 silnik 1.4Hdi wersja 3d
      z góry dzięki za wszelkie wskazówki
    • krecha
      By krecha
      Szukalam, szukalam i szukajka jakos nic nie moze mi pomoc.
       
      Moglby mi ktos podac nr referencyjny polosi lewej i prawej do 1.4 HDi oraz dlugosci tych polosi.
       
      -----
      EDIT
      Numery referencyjne

       
      Potrzebuje jeszcze dlugosci.
Sign in to follow this  
ramboos

[guide] wymiana gumowych osłon przegubów

Recommended Posts

ramboos

Witam, właśnie nie dawno skończyłem powyższą operację, być może się przyda, wymienię to w punktach będzie łatwiej. Podam wszędzie rozmiary kluczy jakie wystąpiły u mnie, prawdopodobnie również u was.

 

1. Podnosimy auto, lewarek, lub podnośnik słupowy jeżeli ktoś dysponuje.

2. Zdejmujemy koło (klucz 19). i zdejmujemy nadkole (klucz 10)

3. wyjmujemy zawleczkę z zabezpieczenia nakrętki półosi w zwrotnicy.

4. Odkręcamy w.w. nakrętkę (klucz 34)

5. Wybijamy delikatnie półoś tak aby delikatnie się ruszała w zwrotnicy, najlepiej użyć miedzianego wybijaka lub przez kawałek drewna aby nie zaklepać gwintu, możliwe że wyjdzie sama tak jak u mnie.

6. Spuszczamy olej ze skrzyni, nakrętka pod skrzynią obok mechanizmu różnicowego (klucz 17 lub 19 nie pamiętam:p )

7. Odkręcamy zabezpieczenie sworznia wachacza w zwrotnicy (śruba 17, nakrętka 16)

8. Wyjmujemy sworzeń ze zwrotnicy, przy pomocy długiego metalowego pręta (robimy dźwignię opierając pręt o podłogę auta) druga osoba dopycza zwrotnicę do wnętrza auta, to ułatwi sprawę.

9. Teraz odchylamy zwrotnicę i bez nadmiernego naginania przegubu wyjmujemy półoś ze zwrotnicy.

10. Delikatnie wysuwamy półoś ze skrzyni biegów.

11. Teraz najlepiej wyczyścić wyjętą półośkę.

12. Zdejmujemy metalowe opaski z gumowych osłon.

13. wyjmujemy (jeśli zapieczona zbijamy) przegób od strony zwrotnicy

14. zdejmujemy przegub od strony skrzyni, powinien wyjść delikatnie.

15. zsuwamy gumowe osłowy.

16. czyścimy wszystkie części dokładnie ze starego smaru.

_SKŁADANIE_

17. nakładamy smar do przegubów ile wejdzie.

18. Nakładamy osłonę (od strony skrzyni, następnie od strony zwrotnicy)

19. nakładamy przegób od strony skrzyni biegów

20. do osłony nakładamy smar

20. naciągamy gumę i zpinamy metalowe opaski

21. nabijamy przegub od strony zwrotnicy (najlepiej na imadle łapiąc w środku półosi aby nie uszkodzić gum.

22. nakładamy smar do gumy.

23. naciągamy drugą gumę i zapianamy opaski.

 

dalsze składanie na odwrót od demontarzu.

 

Aby zalać olej należy wyjąć akumulator, zabezpieczenie (klucz 10), zdejmujemy klemę plusową i odkręcamy minusową (klucz 8), wyjmujemy akumulator, wymujemy pojemnik na akumulator wykrecając 3 śruby wewnątrz pojemnika (klucz 10), odczepiamy przewody od pojemnika i wyjmujemy go na wierzch, odkręcamy śrubę wlewu oleju (klucz 17) i wlewamy olej. dalej te same czynności w odwrotnej kolejności.

 

odpalamy na trochę i ruszamy na test....

 

 

pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
swiergas

co do wlewania oleju to mozemy wykorzystac odpowiecznik co do guide rewelacja pogratulowac

Share this post


Link to post
Share on other sites
ramboos

o tym samym myślimy (wlew=odpowietrznik) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jancenty79

Właśnie mnie to czeka w poniedziałek (uszkodzona osłona wewnętrzna lewej półosi) napisz tylko czy przeguby są zabezpieczone czymkolwiek czy po prostu wychodzą z półosi, w niektórych markach są pierścienie sagera czy jakoś tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ramboos

od strony skrzyni biegów nie jest wogóle ale uważaj żeby sprężynka nie wyskoczyła z przegubu. Od strony zwrotnicy jest taki metalowy pierścień wyjdzie łatwo ale spowrotem trzeba go nabić, patrz pt. 21. pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
jancenty79

wszystko jasne, dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
ramboos

spoko, pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
pugfan

Przy wyjmowaniu pół osi należy uważać na uszczelniacz (zimmering) w skrzyni.

Lepiej go wymienić jak jak przy wyciąganiu się go uszkodzi to będzie olej wyciekał ze skrzyni i jeszcze raz będzie wszystko rozbierać żeby go wymienić.

 

Druga sprawa żeby wlać olej do skrzyni nie wyciągamy akumulatora... Odkręcamy śrubę z boku skrzyni i wtłaczamy olej http://allegro.pl/item1163491339_olejnica_pompka_do_odsysania_oleju_wysysarka_0_5l.html odkręcając śrubę 17stkę bodajże....

Do tej operacji dobrze zdjąć nadkole...

 

Trzeba sprawa do długiej pół osi tej od strony pasażera, w mocowaniu silnika trzeba odkręcić dwie śruby (trzymają łożysko podporowe pół osi), bo inaczej nie wyjdzie !

I ważne łożysko podporowe czasami nie wchodzi na swoje stare miejsce co pisałem w innym topicu bo miałem z tym problem, w takim wypadku długą pół oś trzeba rozebrać na dwie części, jedną wbić młotkiem przez miedź i drewno później założyć drugą i na końcu opaskę... trochę z opaską trzeba się pomęczyć jak ktoś nie ma wprawy.

Zimmering oczywiście wymieniamy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ramboos

zgadzam się z pierwszą i trzecią kwestią, ale czy chcesz nalewać olej przez otwór do sprawdznia poziomu oleju? tak nie zalejesz wszystkich czesci od razu, mimo ze nalejesz olej do skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pugfan

ja innej metody nie znałem... pokaż zdjęcie jak masz jak to wlewasz przez co bo ja już nie mam 206...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ramboos

fotek nie robiłem a teraz wszystko złożone więc nie da rady, wlew oleju to odpowietrznik śruba 19 na szkrzyni pod szkrzynką akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jancenty79

Panowie Wy macie śrubę a ja mam kapselek plastikowy czy to jest ten wlew (odpowietrznik)? troszkę na lewo pod akumulatorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
swiergas

czarny kapselek koło czujnika od wstecznego

 

5980450696.jpg

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

zawsze tym odpowietrznikiem wlewam 2l oleju i wszystko gra

Share this post


Link to post
Share on other sites
ramboos

dolkadnie!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jancenty79

Panowie i Panie wymieniałem wczoraj osłonę gumową wewnętrznego lewego przegubu w 206 z silnikiem 1.1 z 2001 roku i aby zdjąć uszkodzoną osłonę trzeba jednak ściągnąć pierścień segera pyzatym bez niespodzianek to tak na przyszłość jakby ktoś chciał sam wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mati_luzik

Musze wymienić obie osłony gumowe na lewej półosi. I mam pytanie jak to zrobić. Czy zbić przegub od zwrotnicy, czy od skrzyni bo silnik 1.4 hdi i dlatego pytam jak, bo podobno przegub zewnętrzny nie sciagany a ciekaw jestem jak z krzyżakiem od skrzyni.

Dodaje fotkę. Czekam na szybka odpowiedź jeśli ktoś wie.

 

<a href=http://img89.imageshack.us/img89/8683/poloskxax.jpg' alt='poloskxax.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...