Jump to content

propozycje co do forum


Recommended Posts

Tak sobie siedze, nudze sie i mysle. I wpadlo mi do glowy ze na forum mozna zrobic dodatkowe stale dzialy (czy jak to nazwac), a dokladnie to chodzi mi o cos takiego.

 

Jeden dzial w ktorym beda podane rozne dane techniczne pugow. Takie rzeczy jak wymiary roznych czesci (felgi i inne), zamienniki ktore mozna stosowac, opisy elektryki i miejsc podlaczen roznych elementow. Zmiany jakie zachodzily w 206-tkach w kolejnych latach i na co trzeba uwazac przy kupnie czesci. Chodzi mi tylko o suche fakty. Bez komentarzy innych niz sprostowania. Mysle ze cos takiego moze sie komus przydac w momencie problemu typu jaka czesc kupic.

 

Drugi staly dzial ktory chcialbym miec na forum to opinie o serwisach i sklepach. Kazdy nowy temat dotyczyl by jednego sklepu/serwisu. Tutaj tez nie bylo by komentarzy, tylko opinie kolejnych osob ktore kozystaly z uslug danego sklepu/serwisu.

 

To tyle w tym temacie. Napiszcie co o tym sadzicie.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • AniracK

    15

  • kelly

    12

  • dziacial

    10

Pomysł bardzo dobry. Jestem za. Myślę, ze przygotowanie informacji dokładnych nie bedazie zbyt proste ale kto jak kto ... my damy rade ;-) ;-) ;-)

Link to post
Share on other sites

moim zdaniem forum jest po to zeby podyskutowac więc bez komentarzy sie nie obędzie.

Dzial z danymi technicznymi nie jest złym pomyslem, tylko kto zgromadzi te wszystkie informacje.... mysle, ze jak ktos bedzie mial wątpliwości co do jakiejś częsci to i tak zapyta w ASO a tutaj nikt głową raczej nie bedzie ręczył a jedynie moze sluzyc swoim bagazem doswiadczen.... co do testu serwisow - chyba gdzies juz taki temat jest....

Na moje oko forum nie ma być suchą encyklopedią - jezeli czegos sie nie wie, najzwyczajniej pyta sie o to, grono doświadczonych pugoholików udziela odpowiedzi, przyznaje sie "Pomógł" i w ten sposob mozna podyskutowac i wymienic sie doswiadczeniami... jezeli ktos czegos szuka to odgrzebuje temat gdzie bylo to poruszane, jezeli tego nie ma to zaczyna nowy temacik :)

Link to post
Share on other sites

Nie no nikt nie wymaga od nas wiedzy konstruktorskiej ale mozna by zrobić chociaz mała prezentacje puga. Ja moge zrobić wersje nadwozia HB, ktoś inny tos o cc, a jeszcze ktoś inny o sw. Można tez zrobić cos o tym jak powstał 206. jakies takie ciekawostki.

Link to post
Share on other sites

To moze jesli nie encyklopedia to FAQ zlozony z pytan i odpowiedzi zamieszczonych juz na forum. I dodatkowo drugi temat gdzie beda propozycje pytan i odpowiedzi do FAQa. No i oczywiscie FAQ bedzie pisany przez Admina/Moderatorow(ki). Chodzi mi o to ze nie wszyscy zjawiaja sie tutaj aby podyskutowac. Sa ludzie ktorzy szukaja konkretnej informacji i mozna by im to ulatwic. Tak jak mamy dzial Modyfikacje tak i najwazniejsze informacje o naszych pugach warto zebrac. Nie musi to przeciez byc napisane od razu. Kazdy moze dopisac jakis kawalek i w koncu zbierze sie zestaw danych technicznych przydatnych przy modyfikacjach. Ale to tylko moja opinia :)

Link to post
Share on other sites

no cos jest w tym pomysle :)

fakt ze nikt tu z wyksztalcenia i z zawodu (a tylko ewentualnie z zamilowania ;) ) jest mechanikiem pugo-technikiem ;) i nie jestesmy nieomylni a w dyskusjach czesto siebie uzupelniamy... ja nie wiem tego ale ktos inny tgo wie i tym sposobem wychodzi szereg jakis informacji ktore mozna zrzucic do kupy...

fakt ze jak sie robi duzo postow to ciezko cos znalezc i takie "guide"y tudzez FAQ moglbyby byc przydatne ale z drugiej strony jest funkcja forum SERCZ.... ;)

 

co do prezentacji - jak najbaridzej... tymbardziej ze np prezentacje roznych silników juz mamy. Ja moge zebrac info (w sumie juz duzo mam) o powstawaniu i produkcji 206tki i blebleble i napisac taki jakby "wstep" how it all started ;)

Link to post
Share on other sites

To ja sie przynajmniej o FAQu upieram. Niech ktos najpierw zrobi temat w ktorym pojawia sie propozycje pytan i odpowiedzi oraz ewentualnych uwag. Pozniej by sie z tego zlozylo calosc. Jak ktos jest chetny to niech sie zglosi a jak sie nikt nie zglosi to ja sprobuje sie tego podjac. Pod warunkiem ze nie bedzie protestow. No i czekam na opinie admina.

Link to post
Share on other sites

Ja oczywiście jestem za, a nawet przed. Ale mi troche wiedzy brakuje, żeby ją przelać do FAQ-a. Musi być ktoś, kto się tego podejmie i będzie pilnował - ja wrzuce i zajmę się kwestią techniczną istnienia tych działów.

 

A pomysł na rozbudowę forum o sprawy techniczne już wcześniej zapodawałem, ale nie było po prostu chętnych... każdy powie, że "można zrobić", ale dopóki palcem nie wskażesz, to nikt nic nie zrobi :/

Link to post
Share on other sites

no bo można :P ale trzeba wiedziec KONKRETNIE co i wtedy ochotnicy moga sie zglaszac ( i sama chetnie do czegos sie zglosze) ale trzeba najpierw znac ogolny zamysl zeby sie do czegos wychylac ;)

Link to post
Share on other sites

No to już mamy. Karina robi "jak to narodziło sie 206" a ja mogę zrobić "wersje nadwozia". Na początek już coś będzie. Zaatakuję Maxi to zrobimy też specyfikacje silników.

Co jeszcze proponujecie?????

Link to post
Share on other sites

To ja sie zglaszam do zbierania tego co juz na forum zostalo napisane i robienia z tego FAQa. No i prowadzenia tego w miare moich skromnych mozliwosci. A co dokladnie chce zrobic to wieczorem, a teraz znikam.

Link to post
Share on other sites

<a name="start"></a>FAQ

Nie biore odpowiedzialnosci za to co sie stanie po zastosowaniu tych porad.

Wszystkie informacje zebralem na forum 206club.net

Jesli autorzy sobie tego zycza to moge ich dopisac do konkretnych porad.

 

 

Ile mozna przejechac po zaswieceniu sie rezerwy?

Jak umyc silnik w pugu?

Jakie niespodzianki moze nam zafundowac nasz pug?

Jak przetestowac silniczek krokowy?

Jakiej firmy akumulator wybrac?

Dlaczego termometr miga przy temperaturze od -3 do 3 stopni C?

Dlaczego nie jest zalecane obnizanie kilkuletniego puga?

Czy wygluszenie maski zmniejszy halas wewnatrz samochodu?

Jak i kiedy wymienic wtrysk paliwa?

Jakie elementy sa sprawdzane i wymieniane podczas kolejnych przegladow?

Jak kto jest z zamiana lamp na xenonowe?

Dlaczego nie nalezy dotykac zarowek paluchami?

Dlaczego swiatla awaryjne wlaczaja sie przy ostrym hamowaniu?

Jak skasowac licznik km do przegladu i pozbyc sie ikony kluczyka?

Czy warto wymienic belke z bebnami na belke z tarczami?

 

 

^^ Ile mozna przejechac po zaswieceniu sie rezerwy?<a name="1"></a>

Opinie sa rozne ale powinno wystarczyc na 80-100km. Zalezy od silnika i sposobu jazdy.

 

^^ Jak umyc silnik w pugu?<a name="2"></a>

Zaczynamy od osloniecia zlaczy od komputera i ewentualnie innej elektroniki typu alarm. Nagrzewamy silnik, pozniej traktujemy go jakims odtluszczaczem (sa takie specjalne). Na koniec myjemy silnik woda z jakims srodkiem myjacy. Moze byc taki zwykly, uzywany w kuchni. Dobrze by bylo miec jakies urzadzonko tryskajace woda pod duzym cisnieniem. A jak ktos nie chce myc silnika za czesto to wskazany jest zakup oslony pod silnik.

 

^^ Jakie niespodzianki moze nam zafundowac nasz pug?3<a name="3"></a>

- Korek wlewu palia moze przymarznac.

 

^^ Jak przetestowac silniczek krokowy?<a name="4"></a>

"Wymontuj silniczek krokowy. Nastepnie wcisni mocno sama koncówke(nie krec nia bo uszkodzisz silniczek). Nastepnie go zamontuj spowrotem. Rozlacz alumulator na okolo 5 minut,po podlaczeniu wlacz stacyjke (nie odpalaj!) na 30sekund i wylacz. Powtórz ta czynnosc 5 razy w odstepach 10 sekundowych, poczym uruchom silnik i zostaw na biegu jalowym az nabierze temperatury 80 stopni. Sprawdz jeszcze czy jak wcisniesz silniczek krokowy to czy idzie go wyciagnac, jezeli nie to wymien go na nowy"

 

^^ Jakiej firmy akumulator wybrac?<a name="5"></a>

Najbardziej polecane sa akumulatory firmy Bosch.

 

^^ Dlaczego termometr miga przy temperaturze od -3 do 3 stopni C?<a name="6"></a>

Tak ma byc aby kierowca nie zapomnial ze pod kolami moze byc lodzik.

 

^^ Dlaczego nie jest zalecane obnizanie kilkuletniego puga?<a name="7"></a>

Bo jak sie pug zestarzeje (tak po 2 latach) belka z tylu jest na tyle zardzewiala ze moze nie wytrzymac obnizania i sie rozleciec.

 

^^ Czy wygluszenie maski zmniejszy halas wewnatrz samochodu?<a name="8"></a>

W srodku raczej ciszej nie bedzie. Ale na zewnatrz odglosy silnika beda slabiej slyszalne.

 

^^ Jak i kiedy wymienic wtrysk paliwa?<a name="9"></a>

Symptomy uszkodzonego wtrysku: zapala sie ikonka "Check engine", silnik pracuje bardzo nierowno ("pali na 3 gary"), ma problemy z utrzymaniem stalych obrotow na biegu jalowym.

Objawy sa podobne do uszkodzenia silniczka krokowego lub cewki zaplonowej - istnieje mozliwosc 'naciecia' klienta przez nieuczciwy serwis Sad

Wtryskiwacz kosztuje 500zl, do tego dochodza koszty badania komputerowego (aby sprawdzic, ktory wtrysk trzeba wymienic) - 100zl oraz koszt robocizny - okolo 100zl. W pazdzierniku 2004 w ASO Ciągło Sopot koszt wymiany wtrysku zamknal sie kwota 718zl.

ASO daje rok gwarancji na wtryskiwacz wymieniony u nich. W przypadku zakupu samego wtryskiwacza nie jest udzielana na niego gwarancja. Mozemy go zamontowac sami albo udac sie do mechanika - nie ma to zadnego znaczenia, gwarancja nie jest przyznawana.

Uzywane wtryskiwacze mozna kupic juz od 50zl za sztuke np. tutaj: http://www.presim.com.pl ,czasami pojawiaja sie tez tutaj: http://www.allegro.pl

 

^^ Jakie elementy sa sprawdzane i wymieniane podczas kolejnych przegladow?<a name="10"></a>

Po 30000 km, 0000 km, 90000 km i 210000 km przerzeglad A:

- wymiana oleju

- filtra powietrza (ale tylko w turbodoladowanych)

- sprawdzenie akumulatora (ladowanie, ciecz)

- sprawdzenie cieczy chlodzacej i uzupelnienie (poziom zamarzania)

- sprawdzenie plynu hamulcowego i wspomagania

- sprawdzenie spryskiwaczy i plynu

- sprawdzenie oleju w przekladni (automat/mannual) plus w dieslu spuszczenie cieczy chlodzacej i odpowietreznie filtru paliwka

- sprawdzenie reflektorów, stanu szyb, trabika, wycieraczek, oslon gumowych

- sprawdzenie stanu szczek i klocków

- sprawdzenie i regulacja recznego

- sprawdzenie szczelnosci ukladów hydraulicznych

- sprawdzenie stanu przewodow elektrycznych

- stan ogumienia i cisnienie

- i co najwazniejsze zrestartowanie kontrolki przegladów

 

Po 60000 i 180000 km przeglad C:

- to samo co w A ale bez wymiany oleju

dodatkowo:

- wymiana swiec, filtra paliwa i powietrza

- sprawdzenie piast, drazków, przegubów, tulei

- sprawdzenie szczelnosci amorków

 

A po 120000 i 240000 jest przeglad C z dodatkowa wymiana paska zebatego.

 

^^ Jak kto jest z zamiana lamp na xenonowe?<a name="11"></a>

Samodzielne przerabianie reflektora halogenowego na reflektor ksenonowy jest nielegalne, bo kazdy reflektor otrzymuje homologacje wraz ze zrodlem swiatla (halogenowym lub ksenonowym). Jesli zrodlo swiatla zostanie zastapione innym cala homologacja reflektora traci waznosc, a tym samym rowniez dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraznie stwierdzaja przepisy kazdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdzialach o warunkach dopuszczenia do ruchu....

...Natomiast calkowicie zgodne z prawem jest pozafabryczne montowanie reflektorów ksenonowych, jesli nabywane sa one jako kompletne zestawy. W sklad takiego zestawu powinny wchodzic homologowane reflektory (na przyklad opatrzone symbolem E1 na zewnetrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp oraz uklad oczyszczania szyb reflektorów (oba sa obowiazkowe dla swiatel mijania zgodnie z regulacja ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

 

^^ Dlaczego nie nalezy dotykac zarowek paluchami?<a name="12"></a>

Piotr z grupy dyskusyjnej @triger.com.pl napisal

Nie jestem fizyko-chemik, ale troche mialem z halogenowkami doczynienia - zawsze na paluchach jest bród i tluszcz (nasz naturalny - jak zlpiemy paluchem za banke (tak, tak - szklo kwarcowe) to on ten tluszcz zostanie na niej i wtedy nie wystarczy szmata czy papierowym reczniczkiem - trzeba jakims plynem odtluszczajacym (alkohol, benzyna ekstrakcyjna, Video90, denaturat itp.). Szmatka sie tylko ten tluszczyk rozsmarowuje - robi sie taki tlusty film na calej bance i wtedy przy rozgrzewaniu sie takiej banki w tych miejscach "nieczystych" temperatura sie utrzymuje i zwieksza, a powinna byc oddawana w powietrze - i ta roznica temperatur powoduje naprezenia i pekanie szkla.

Przy halogenach o mocy zedu 1000W to reakcja na tluste slady jest momentalna - trzaskaja jak granaty - szklo w promieniu 2 metrow sie rozsypuje. W takich malych mocach 55W to do pekniecia dochodzi powolutku i nie jest to tak spektakularne - czasem widac w srodku taki bialy nalot w spalonej zarowce, czy srebrny nalot - bywa tak gdy dochodzi do mikropekniecia ktorym dostaja sie podczas wystudzenia zarowki pojedyncze czasteczeki tlenu i wtedy zarnik poprostu sie spala - w pierwszej sekundzie zapalenia zarówki (bo przeciez tak zwykle bywa - wlaczamy swiatla - blysniecie i zarowka spalona).

 

^^ Dlaczego swiatla awaryjne wlaczaja sie przy ostrym hamowaniu?<a name="13"></a>

Tak ma byc. Jest to jeden z systemow zwiekszajacych bezpieczenstwo.

 

^^ Jak skasowac licznik km do przegladu i pozbyc sie ikony kluczyka?<a name="14"></a>

-wylaczyc zaplon,

-wcisnac przycisk pierwszy po prawej (tj przycisk licznika km) i przytrzymac go w tej pozycji,

-wlaczyc zaplon; na wyswietlaczu przez 10 sek. odliczana jest do tylu ilosc km do nastepnego przegladu,

-przytrzymac wcisniety przycisk (ten po prawej stronie) przez 10 sek.

 

^^ Czy warto wymienic belke z bebnami na belke z tarczami?<a name="15"></a>

Nie warto, a oto dlaczego (by kelly):

Koszta samych korektorow hamowania to ok 200 zeta. Do tego trzeba zalozyc duze tarcze na przod a to ok 300 stów za sztuke ( min 266). Dalej dochodza nowe zaciski i klocki (sportowe ok 400 zeta). Pozniej trzeba pojechac do kogos kto to zamontuje i zmodernizuje nieco wachacze belki. Dale trzeba ustawic wszystko tak aby tyl mial 30% a przód 70% sily hamowania. Inaczej pierwsze hamowanie na sliskiej nawiezchni i lezysz w rowie. No i zapomnij o tym ze zimówki beda na felgach 14 calowych bo ich nie zalozysz. Tarcze nie wejda. Najgorsze jest zestrojenie ukladu. Moj znajomy z klubu pugi sport zalozyl taka belke i pluje sobie w brode. Popieprzyl mu sie uklad i samochod bokiem chodzi.

Jezeli nie jezdzisz w rajdach to nie ma sensu ladowac tarcz bo i tak musisz oslabiac sztucznie ich dzialanie do 30% tak jak w przypadku bebnow. A no i jeszcze musisz wymienić przewody hamulcowe na metalowe bo te co masz nie wytrzymaja.

Ogolnie kupa pierdzielenia i malo efektów. Koszty sa ogromne. Jezeli masz kase i chcesz, zeby ladnie wygladalo to mozna zakladac ale na efekty jak w super 1600 to nie liczcie. Poparte jest to doswiadczeniami moich i Marecka kumpli ktorzy o pugach wiedza praktycznie wszystko.

 

Dalej sobie dziubdziam powoli.

Link to post
Share on other sites

jak dla mnie bardzo dobre ;-)

 

tylko jesli robic to trza robic to szybko - zanim namnozy sie nam topików i co za tym idzie informacji, bo potem juz nikt nie da rady tego wszystkiego zebrac do kupy

 

ale zamysł wg mnie ;-)

 

dobrze tez zeby nie bylo tam WSZYSTKIEGO (tylko takie powiedzmy naprawde FREQUENTLY asked q.) bo zniecheci to do dyskusji na forum i kazdy bedzie szdl na latwizne szukajac tam odpowiedzi... a tak - zawsze mozna podyskutowac, cos dodac, zweryfikowac, czasem to lepsze niz suche fakty :)

Link to post
Share on other sites

OKi. To ja bede od jutra przerabial forum topic po topicu i wyluskiwal wazniejsze informacje. Nie wiem kiedy skoncze bo z czasem jest roznie. I niech ktos weryfikuje to co ja napisze.

Link to post
Share on other sites

Respect odemnie za trud.

Moje propozycje: poprzec FAQ fotkami. Np. na fotce 'pod maska' zaznaczyc, gdzie jest krokowy, na fotce krokowego co i jak nalezy wcisnac. To wlaczanie 5 razy pod rzad - przydaloby sie slowo wyjasnienia po co taki zabieg...

Obnizanie - IMHO wypadaloby odwrotnie napisac - dlaczego nie jest zalecane obnizanie kilkuletniego puga. Bo za obnizaniem przemawiaja tez lepszy wyglad, lepsza trakcja itd.

Z boszem - "Najbardziej polecane sa akumulatory firmy Bosch." brzmi bardziej po Polsku.

 

Odemnie dodatkowy punkt do faq:

 

Wymiana wtrysku paliwa.

 

Symptomy uszkodzonego wtrysku: zapala sie ikonka "Check engine", silnik pracuje bardzo nierowno ("pali na 3 gary"), ma problemy z utrzymaniem stalych obrotow na biegu jalowym.

Objawy sa podobne do uszkodzenia silniczka krokowego lub cewki zaplonowej - istnieje mozliwosc 'naciecia' klienta przez nieuczciwy serwis :(

 

Wtryskiwacz kosztuje 500zl, do tego dochodza koszty badania komputerowego (aby sprawdzic, ktory wtrysk trzeba wymienic) - 100zl oraz koszt robocizny - okolo 100zl. W pazdzierniku 2004 w ASO Ciągło Sopot koszt wymiany wtrysku zamknal sie kwota 718zl.

 

ASO daje rok gwarancji na wtryskiwacz wymieniony u nich. W przypadku zakupu samego wtryskiwacza nie jest udzielana na niego gwarancja. Mozemy go zamontowac sami albo udac sie do mechanika - nie ma to zadnego znaczenia, gwarancja nie jest przyznawana.

Uzywane wtryskiwacze mozna kupic juz od 50zl za sztuke np. tutaj:

http://www.presim.com.pl/main.php?_marka=44&_model=332&_grtow=1&_podgrtow=0&_szukaj=SZUKAJ&_nr_strony=0&_nazwa=wtrysk ,

czasami pojawiaja sie tez tutaj:

http://www.allegro.pl/showcat.php?id=8675

 

 

//Anirack - trzeba bylo doedytowac mojego posta. BTW: Jest SNIEEEEEEEEEEEGGGGGG!!!!!!!! (w Legnicy) :D GRUUUUUUUBOOOOOOO na ulicach :DDDDD

 

T.

Link to post
Share on other sites

S U P E R jesteście, wszyscy :) :) Fajnie, jak nie trzeba wszystkiego samemu robić. Własnie się dowiedziałem, że muszę opuścić stanowisko, ale wieczorkiem to jeszcze dokładnie przekopię i zrobię FAQ-a (wstawimy go zamiast FAQ-a o forum) !! EXTRA.

Link to post
Share on other sites
Moje propozycje: poprzec FAQ fotkami.

 

Jak sie da to beda fotki. Problem w tym ze ja nie jestem expertem, sam fotek do wszystkiego nie zrobie. Jesli byly one zalaczone do posta w ktorym znalazlem porade to dodam je takze do FAQa.

 

 

Obnizanie - IMHO wypadaloby odwrotnie napisac - dlaczego nie jest zalecane obnizanie kilkuletniego puga. Bo za obnizaniem przemawiaja tez lepszy wyglad, lepsza trakcja itd.

 

Takie uwagi (i nastepna) bardzo sie przydadza bo czesto mi sie zdarza napisac cos nie po polskiemu.

 

 

Ale tym wszystkim zajme sie pozniej bo wlasnie mnie zbudzili i wyznaczyli zadania do zrobienia. Bedzie jezdzenie, pdlaczanie CB i inne ciekawe zajecia :)

Link to post
Share on other sites

Ja już jestem w połowie moich wypocin :)

 

Tak tak zdecydowanie tżeba napisać w poradach czemu nie zaleca się obniżać kilkuletnich 206. I trzeba dodać, że to dotyczy 206 bo np z 205 nie ma zadnych problemów. Jeśli chodzi o obniżanie to służe pomocą :)

Link to post
Share on other sites

OT: oj jest jest problem... wszystko zalezy nawet nie od tego jaki to samochod (ale jasne ze to ma tez ogromne znaczenie) ale w jakim to wszystko jest stanie... nasz klubowicz obnizal 205tke... nie wyszlo - nowa belka welcome to ;)

EOT

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...