Jump to content
yohan206

strumienica zamiast katalizatora - pomocy!

Recommended Posts

yohan206

witam!

byc moze i juz o tym bylo... ale chcialbym sie dowiedziec od "ekspertow", jaka strumienice polecacie zamaist katalizatora... tak zeby wygladalo ze jest tam katalizator :) chodzi mi o wywalenie go calkowicie i zastapienie strumienica tak, zeby na nie bylo widac ze jest podmiana :) moze polecicie mi cos z allegro... bylbym bardzo wdzieczny o jakis konkretny adres! posiadam juz strumienice strzelinowa luskowa "SPEEDER MICHAEL", ale chce sie pozbyc calkowicie katalizatora... czekam na odpowiedzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Madness

Od bardziej doświadczonych usłyszałem że zakładanie strumienicy może spowodować pogorszenie parametrów silnika a w skrajnym przypadku uszkodzenie go. Polecają założenie tłumika przelotowego. Jest jedno ale: w pugu wywalenie kata = problemy z sondą lambda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Domin

po wymontowaniu katalizatora może uzyskasz kilka koników :) ale utracisz też troche momentu obrotowego. Ja też miałem stumienice i tylko końcowy tłumik przelotowy wyło to niemiłosiernie. Nie polecam przerabiać, pojawiają sie jakieś dziwne wibracje od układu wydechowego. Lepiej kup se dobry tłumik końcowy a katalizator zostaw ;) Druga sprawa to badanie techniczne, dowiadywałem sie i każdy samochód wyprodukowany od któregoś tam roku MUSI mieć katalizator. :206

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wald82

Zamiast kata daj tłumik przelotowy a nie strumienice. Bylo juz o tym na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alanos

Bzdura Bzdura i jeszcze raz BZDURA!Ja miałem wymontowany katalizator(supersprint go zastąpił).Żadna mityczna lambda mi NIE wyskoczyła(mimo że jak spytałem sie na forum o opinie to każdy mnie straszył podobnie jak straszycie kolege że wyskocza mu problemy w 206)A koników wraz ze stożkiem przybyło 9 a momentu o 16.wykres zapoaje:

 

http://gtstuning.pl/galeria/tn_converted_pug2.html

 

ja polecam kolektor wydechowy supersprint(gwarantują zmiany na lepsze) ,ale jeśli chcesz mieszac z katalizatorem to słyszalem ze go tam opróżniają

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łapek

jeśli jest jedna sonda przed katem mozna go wywalić....Ale wolał bym wstawić prosta rurkę a nie żadną strumienicę lub aby oszukać kogos to prosta rura obudowana puchą niby katlizatora.są takie do kupna w sklepach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alanos
jeśli jest jedna sonda przed katem mozna go wywalić.....

 

można i wywalic nawet jeśli bedzie 100 tych lambd.Mi dwie sondy nie przeszkodziły

Share this post


Link to post
Share on other sites
robson

Ja mam zamiast kata strumienice łuskową i ostatni tłumik seryjny. Silnik łatwiej na obroty się kręci i o dziwo wyciszyła się praca całego układu wydechowego. :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Two_O_Six
ja polecam kolektor wydechowy supersprint

Zanim się coś napisze to trzeba może przeczytać temat. Yohan napisał, że chce się pozbyć KATALIZATORA, a nie wymienić kolektor ! A to różnica. Rzeczywiście po zamontowaniu kolektora supersprinta nie ma kłopotu z lambdami, bo kolektor jest przygotowany do tego. Wywalenie jednak samego katalizatora może jednak pociągąć za sobą nieprzyjemności.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz-206

okej to moze ja powiem co wynika z mojego doswiadczenia ;) wiec:

myslalem ze mam rozwalony katalizator bo przy przyspieszeniu cos mi brzeczalo(tak stwierdzilo ASO i pan od tlumikow) wiec katalizator cyk myk i wyciety a zamiast niego strumnienica(mam 2 sondy lamba) (halas nie zniknal ,bo byl spowodowany kolektorem wydechowym tak jak w wiekszosci silnikow 2.0 ,ale strumienica zostala bo samochod mial wiecej kucykow :P)na nastepny dzien pojechalem na trase 200km i w drodze powrotnej zonk :( pojawil sie blad antipolution fault i zapalil sie check :( instrukcja do reki i okazalo sie ze antipolution fault wyswietla sie gdy wystepuja problemy z katalizatorem(u mnie go nie bylo :P) i oczywiscie panika telefon do pana od tlumikow i strumienic ;P i strach czy nie wyrzucil mojego katalizatora (okazlao sie ze jeszcze go ma,na cale szczescie) wiec spowrotem zamiana strumienicy na stary katalizator i wykasowanie bledu w aso. Jaki z tego wniosek ze nie MOZNA zakladac strumienic do naszych komputerkow na kolach bo po 500 km wyskoczy blad antipolution fault.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206

ja w moim dieselku się nad tym zastanawiałem i ostatecznie KAT poszedł a wzamian włożyłem tłumik przelotowy (wyględa jak KAT więc się na wygląd na przeglądzie nie dowalą). Chodzi może troszkę ciszej (0,00001%) i jakby się odmulił, o spalaniu i przyspieszaniu napiszę po jakichś obserwacjach (za 2-3 tygodnie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sykstus
witam!

byc moze i juz o tym bylo... ale chcialbym sie dowiedziec od "ekspertow", jaka strumienice polecacie zamaist katalizatora... czekam na odpowiedzi...

 

Pisalem juz o tym nie raz, i napisze kolajny, szczegolow poszukaj na forum, jest taki fajny zestaw do Puga (strumiennica ale nie zamiast kata a wstawiona w koncowy tlumik przelotowy, do tego strumiennica dolotu i stozek). Idealny zestaw realnie poprawiajacy osiagi auta - dedykowany do 206. Jesli chcesz mam taki nowy zestaw do pyziaka (nie zdazylem do swojego zalozyc a do RC juz nie bede zakladal na pewno) Po testach identyczny zestaw na innym 206 dal realna poprawe osiagow w postaci wzrostu mocy i mometu (mierzone na hamowni)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sparkling Cocktail
witam!

byc moze i juz o tym bylo... ale chcialbym sie dowiedziec od "ekspertow", jaka strumienice polecacie zamaist katalizatora... czekam na odpowiedzi...

 

Pisalem juz o tym nie raz, i napisze kolajny, szczegolow poszukaj na forum, jest taki fajny zestaw do Puga (strumiennica ale nie zamiast kata a wstawiona w koncowy tlumik przelotowy, do tego strumiennica dolotu i stozek). Idealny zestaw realnie poprawiajacy osiagi auta - dedykowany do 206. Jesli chcesz mam taki nowy zestaw do pyziaka (nie zdazylem do swojego zalozyc a do RC juz nie bede zakladal na pewno) Po testach identyczny zestaw na innym 206 dal realna poprawe osiagow w postaci wzrostu mocy i mometu (mierzone na hamowni)

 

Mozna prosić wiecej info :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sykstus

Mozna prosić wiecej info :)

 

Komplet - strumiennica dolotu, strumiennica wydechu montowana w miejsce seryjnego tlumika i filtr stozkowy (kingdragon). Moc przed modyfikacjami na hamowni 136 KM moc po modyfikacjach na hamowni 149 KM, przyrost w okolicy 10%. (Trzeba sie tylko przyzwyczaic do dzwieku bo jest specyficzny - stozek to raz, dwa to dolot a trzy to wydech. Mam w tej chwili taki zestaw na sprzedaz, cakiem nowy bo mial byc do obecnej 206 ale z racji kupowania RCka graty sa na sprzedaz jakby ktos chcial ... Strumiennica dolotu, strumiennica wydechu i podwojny stozek kingdragona, wszystko nowe w pudelkach (liczone pod 206)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz-206

cena... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pugi

Chciałem pozdrowić kolege Alanosa jest moim faworytem :hurra:

A koników wraz ze stożkiem przybyło 9 a momentu o 16.wykres zapoaje:

No bajkopisarz... prawie jak STAN :hyhy:

Ja tam czytać i lyczyć jeszcze umiem i widze 4 km i 10 nm ale... ;) pewnie na oczy mi padło :hyhy:

 

Widać ze kolega nie ma pojecia ale ma kase.

Zakupiłeś dedykowany jak czytam wydech seupersprinta który faktycznie jest fajny i jest przygotowany do podwójnej sondy lambda.

Proponuje poczytać w "manualu" który powinienes dostać przy zakupie układu wydechowego tej firmy.

 

Po drugie w tym dedykowanym układzie również jest KAT, ale w zasadzie pusty :)

 

yohan206, do Ciebie pytanie, jaki cel chcesz osiagnać tym zabiegiem ?

Chcesz podniesć potworną moc w 1,4? mam ten sam silnik u Siebie i błagam Cie nie rób tego szkoda kasy.

 

a tak BTW niech sie zastanowią Co wpisali zeby wyciąć albo o tym pomysleli co sie dzieje z dowodem rejestracyjnym przy kontroli policji ?? :)

Nie wspomne już o kontrolnych przegladach rejestracyjnych ? (pomija fakt istnienia znajomosci ze stacjami diagnostycznymi ;) )

 

a to tak na deser zobie zostawiłem :hurra:

 

można i wywalic nawet jeśli bedzie 100 tych lambd.Mi dwie sondy nie przeszkodziły

:hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy:

 

kto mu dał dostęp do tego forum :lamer:

 

yohan206, Nie sugeruje sie prosze wypowiedziami kolegi Alanosa bo grozi to tym, że bedziesz w zime w sandałkach biegał :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Two_O_Six

haha :zabawa: polałem :hurra:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ela

a po co tu zmieniać cokolwiek dobre jest to co jest!!! :kijemgo: :kijemgo:

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Montaż strumienicy może spowodować zakłócenie zjawiska falowego w wydechu, zmianę ciśnienia spalin, wzrost temperatury w komorze spalania co może doprowadzić do uszkodzenia np. uszczelki pod głowicą lub uszkodzic samą głowicę.

 

Skoro strumienice to taki cudowny wynalazek, dlaczego nie są używane w sporcie samochodowym?

Proponuje zastosować sportowy metalowy katalizator, polski można kupic za 250- 300 PLN.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sykstus
Montaż strumienicy może spowodować zakłócenie zjawiska falowego w wydechu, zmianę ciśnienia spalin, wzrost temperatury w komorze spalania co może doprowadzić do uszkodzenia np. uszczelki pod głowicą lub uszkodzic samą głowicę.

 

Skoro strumienice to taki cudowny wynalazek, dlaczego nie są używane w sporcie samochodowym?

Proponuje zastosować sportowy metalowy katalizator, polski można kupic za 250- 300 PLN.

 

Jelsi wlascwie wyliczona pod auto to nie bedzie problemow o ktorych piszesz :) Wazne by nie kupowac uniwersalnej.

 

A strumiennic nie ma bo nie sa homologowane, choc znam auta w ktorych w/w sa montowane, w czasach pucharu seja glosno bylo o Sportingach ze strumiennicami wspawanymi w koncowy tlumik (robiono to tak by ich nie bylo widac) byla w okol tego spora afera zwlaszcza ze w pucharze nie wolno bylo nic zmieniac ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silver 16

Temu koledze który pisał, że błędu mu nie wywaliło po wymontowaniu sond widocznie kontrolka się przepaliła, a na dodatek nie umie przeliczyć ile autko mu pali. Uwierz proszę, że robi to różnicę, nie tylko w spalaniu, ale również w mocy auta. Nie chce mi się już po raz n-ty tłumaczyć w jaki sposób, ale uwierz na słowo, lub poczytaj na forum. No i jeszcze powinien trochę kopcić, chyba że zamontował taki komin, że nie widać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yankes69

Sory za odkopanie tematu ale nie chce zakładać nowego tematu.

 

Mianowicie mam wycięty katalizator i wstawioną zwykłą rureke,natomiast nie zauważyłem nic niepokojącego.

Nie ukrywam ,że trochę mnie zmartwiliście kłopotami z ta lambdą.

Jaka kontrolka się dokładnie wtedy zapala(dodam ,że nie mam komputera pokładowego więc informacja raczej mi się nie wyświetli)

Auta z 98-99 r miały pojedyncze sondy czy podwójne(dodam ,że jest swap z 1.1 / 1.4 jeśli to ma znaczenie)

Spalanie obliczyłęm +- 6,5 do 7,5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...