Skocz do zawartości
kelly

Obniżanie - przód [guide]

Rekomendowane odpowiedzi

kelly

Co jest potrzebne do obniżenia puga? Na początek dobrze jest zorganizować jakiegoś puga Mój wyglądał jak off road więc obniżenie było bardzo wskazane. To był jedyny w Polsce egzemplarz escapade :P

Na początek dobrze tez przygotować krótsze sprężyny(moje to vogtland 35 mm), amorki ( moje są odziedziczone po s16 ) komplet podstawowych narzędzi, klamry do ściągnięcia sprężyn, fachowców którzy pomogą, a także koziołki i duuuużo WD 40

 

Moje śliczne vogtlandy (twarde jak cholera zwłaszcza gdy się chce przejechać przez tory tramwajowe – wtedy ma się wrażenie że pug się rozpadnie )

 

DSCN0008s.jpg

 

Wspomniane klamry którymi ściaga się sprężyny

 

DSCN0005s.jpg

 

No i wspomniany pug ( jeszcze nie był wtedy oklejony, i nie miał kilku drobnych bajerków )

 

DSCN0001s.jpg

 

Koziołki

 

DSCN0070s.jpg

 

Obniżanie w teorii nie jest trudne jednak dobrze aby wykonywać to pod okiem osoby wprawionej ( tutaj fancior) bo pewnie pamiętacie strzelające sprężyny....... może się skończyć conajmniej nie fajnie.

No to tak. Najpierw wstawiamy puga do garażu (albo i nie bo znamy przypadek obniżania puga bez podniesienia go nawet :P ) i podnosimy ustawiając na koziołkach przód. Bardzo ważne jest aby auto było stabilne i w tym celu korzystamy z takich plastikowych blokadek wkładanych pod tylne koła. I to jest zasadniczo najprostsza cześć :P

 

 

DSCN0007s.jpg

 

Następnie przystępujemy do rozkręcanie przedniego zawieszenia celem wyjęcia amorka ze sprężyną.

 

DSCN0006s.jpg

 

Zakładamy klamry na sprężynę i ściskamy ja tak aby zmniejszyła swoja długość i można było całość spokojnie wyjąc.

 

Rozkręcamy kolejne elementy używając przy tym masy WD 40

 

DSCN0009s.jpg DSCN0010s.jpg DSCN0011s.jpg

 

Oraz oczywiście odkręcamy cały amortyzator ( zdejmujemy gumy zabezpieczające i odkręcamy z użyciem sporego nakładu siły )

 

I powoli, trzymając najlepiej za docisk i tarcze, wyjmujemy cały amortyzator z wahacza. Wyjmując z lewej strony trzeba trzymać mocno wahacz tak aby nie pozbyć się oleju ze skrzyni.

 

Pod tarcze wstawiamy koziołek aby nam nie runęła na ziemię i nie dołożyła więcej pracy

Następnie wyciągamy cały amortyzator wraz ze sprężyną z kielicha uważając przy okazji na klamry. Wierzcie mi jeśli założycie je źle i spadną to .... wyleci nam w powietrze amortyzator niczym prom discovery z przyladka Canaveral robiac przy okazji bardzo fajna dziure w dachu naszego garazu :P

 

DSCN0012s.jpg DSCN0013s.jpg

 

A tak wygląda nasz amorek ze sprężynką :P Śliczna parka hahahah :P

 

DSCN0014s.jpg

 

Następnie trzeba zdjąć kołnierz z amortyzatora i tu zrobił nam się mały problem bo klucza nie mieliśmy. Co się robi w takiej chwili? Dzwoni po kumpla, który ma wszystko.

 

Odsiecz przybyła

 

DSCN0020s.jpg

 

Nie ma to jak współpraca ( bo samemu ciężko to cholerstwo odkręcić )

 

DSCN0024s.jpg DSCN0026s.jpg DSCN0030s.jpg

 

Jak już się odkręci kołnierz to można spokojnie wyjąc amortyzator. I zostaje najgorsze. Rozkręcenie sprężyny. Trzeba bardzo uważać, żeby klamry rozkręcały się równomiernie. Zrobiliśmy mały test aby sprawdzić jaką silę maja sprężyny. Powiem tylko tyle, że odlatująca klamerka mało dziury w plocie sąsiada nie zrobiła...

 

DSCN0028s.jpg

 

Małe porównanie sprężynek :P (Mimo ze są nowe są optycznie krótsze nie wymagaja stosowania amortyzatorów o skróconym skoku. Sprężyna sportowa ma inną strzałkę ugięcia dletego moze byc tak duża różnica w wysokości.)

 

DSCN0031s.jpg

 

Teraz pozostaje jedynie powtórzyć procedurę od tyłu. Czyli założyć nową sprężynę na nowy amorek i skręcić je kołnierzykiem. Ponownie założyć klamry ściągające sprężyny ( pod klamry warto podłożyć jakąś szmatkę żeby nie porysować sprężyn). Następnie całość trzeba zamontować na swoim miejscu (w kielichu trafiając w wahacz i przykręcając górę amortyzatora) a następnie skręcając całość zawieszenia. No i należy pamiętać iż wszystkie newralgiczne punktu smarujemy dużą ilością pasty miedziowej.

 

Założone sprężynki

 

DSCN0057s.jpg

 

I pamietajcie, ze na seryjnych amorach mozna założyc spręzyny obnizające max 40 mm

  • Lubię To! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

exxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxtra guide, na pewno sie niedlugo przyda ;-) THX!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kelly

A dziekuje. Pisalam i pisałam az w koncu napisałam :P

No mam nadzieje, że chociaz odrobinkę się przyda.

Teraz pracuję nad tylem ale to juz raczej informacyjnie bo samamu robić nie polecam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Cryzuz

Tez sie czaje na obnizenie swojej 206 ale cos nie mam odwagi. Szcegolnie jak wjade nie obnizonym pugiem w jakas dziure, juz wtedy mam wrazenie ze wszystko sie rozleci a co dopiero jak by byla gleba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

ryzyko jest ale....

 

no risk no fun ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kelly

Tak jest Cryzus. Czasami załuję, że obniżyłam puga zwłaszcza na dołach gdy wszyscy jadą szybko a mnie przy 20 na godz pug sie rozpada :/ No i można zapomniec o ladnych zderzakach ... nie na polskich drogach ....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Geciu

a już miałem kelly swojego guide'a napisać o tej operacji :lol: :wink: widzę, że dyskretnie nawiązałaś do mojego sposobu :) dla nie wtajemniczonych dodam tylko, że w moim przypadku obniżania auta rolę niezbędnych narzędzi odgrywały jeszcze piwo i "gumówka". efekt też fajny... teraz już wiem jak to powinno profesjonalnie wyglądać :wink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kelly

Geciu poprostu jak to usłyszałam to nie mogłam nie nawiązac.... :lol: :lol: :lol: Najlepszy sposób jaki znam :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Łapek

Walic na ziemie wasze 206 stki.Bo cięzko wam wsiadac pewnie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Cryzuz

A jak wrazenia z jazdy na zakretach?

Geciu, piwko przy takiej robocie to podstawa. Ostatnio z kolesiem robilismy jego auta i skonczylo sie na tym ze na czworaka wyszlismy z warsztatu :lol: :lol: :lol: Auto oczywiscie zrobilismy:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Geciu

jeśli chodzi o zakręty cc już przed "modyfikacją" nieźle się trzymało. a obniżenie u mnie miało przynieść tylko poprawę wizualną. ciekawe jakie Ty kelly masz wrażenia teraz z jazdy?

 

[ Dodano: 16-02-2005, 00:05 ]

widzę, że Wy także macie wrażenie, że pug się chce rozlecieć na dziurach. mnie przy większych nierównościach potrafi otworzyć się mocowanie dachu ze słupkiem :? no i wiadomo sztywność cc pozostawia wiele do życzenia, ale takie są już cabrio

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kelly

Ja w sumie wrazen nie mam bo obnizylam go akurat przed sama zimą więc nawet nie bylo kiedy sprawdzic go tak poządnie. No faktycznie jakby przestał sie plywac jak ponton na falach na zakrentach za to koleiny ..... katastrofa. Sa w stanie zwalić puga na iiny pas. :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

koleiny, to inna sprawa, nie jest nigdy nic przyjemnego... a jeszcze jak szersze oponki to juz uuuu.... no ale takie juz "uroki" naszych polskich pieknych szos :kwasny:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PUG MAXI

Kochani, porzućcie szerokie proste drogi wyjeżdźone przez ciężarówki, udajcie sie na żadko uczęszczane kręte dróżki i dajcie sie w końcu lwiatkom wychasać. A powiadam Wam, nie na proste drogi 206 stworzony został.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kelly

No ja swojemu daje sie wychasać :) nawet filmiki były hihihi

 

A pugi sport kiedy ida pochasac ???? :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
River28

a jak teraz Twoj Pug wyglada?! Tzn jak z ta zawiecha?! :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kelly

Mój? A gdzieś są fotki ze zlotów :) Muszę poszukać :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

ooo witam witam Gdyńskie GTi ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pat

Tez bym chcial ale nie wiem jakie najlepsze do mojego s16 :serce: będą i o ile max moge znizyc na serii amorka??? :206 :piwo:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
APROPO

jak obnizac to polecam zrobic to konkretnie :) KONI Sport jest znakomitym rozwiazaniem :) sam pomykam na takim od jakiegos czasu i mimo oponek 175/65/14 zakrety wrecz sa polykane :D same sprezyny nie dadza takich wlasciwosci jezdnych jak dobry amor :)

 

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Oleandro

APROPO,

 

z czego konkretnie sklada sie ten zestaw - elementy

 

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
APROPO

w zestawie znajduja sie amortyzatory przod + tyl ( z regulacja twardosci ) oraz sprezyny, calosc obniza samochod o 3cm i w kazdej chwili mozna wyregulowac sobie twardosc, wystarczy podniesc maske i przekrecic kurkiem zalaczonym do zestawu, roznice w ustawieniu komfortowym a max twardym sa odczuwalne :) pomykam na tym juz drugi miesiac i moge je polecic kazdemu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Cin

Gdzie można kupić taki zestaw i ile kosztuje?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK
pomykam na tym juz drugi miesiac i moge je polecic kazdemu
ja po 3min pomykania tym samochodem tez stwierdzam POLECAM KAZDEMU i sama juz na takie odkladam kase ;)

 

Gdzie można kupić taki zestaw i ile kosztuje?
rozpietosc jest duza - od 1500 do 2500, a jako ze jestes z 3miata to jeszcze raz zapraszam na spota, sama czaje sie na taki zestaw i mam juz upatrzone pomysly gdzie to kupic i mamy kolege ktory moglby w tym pomoc, dlatego zapraszam na pogawedke ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
APROPO

tylko ze przy jezdzie na ustawieniu max twardym laczniki stabilizatora beda czesciej mowily papa :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×