Jump to content
Sign in to follow this  
PUG MAXI

1.6 16v + kompresor = 160KM i 200Nm

Recommended Posts

PUG MAXI

W tym przypadku kompresor upchano w Saxo VTS

emotion033.jpg

emotion054.jpg

Wynik modyfikacji: 160KM i 200Nm

Kto montuje do 206? :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sparkling Cocktail

Ta Fura musi latać ... wiem jak chodzi Saxo Mojego kolegi ..seryjne ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Seryjne Saxo 1.6 16v VTS jest szybsze od 205 1.9 GTI :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sparkling Cocktail
Seryjne Saxo 1.6 16v VTS jest szybsze od 205 1.9 GTI :hyhy:

 

i od 206 Gti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sykstus
Seryjne Saxo 1.6 16v VTS jest szybsze od 205 1.9 GTI :hyhy:
Taaa i od dwulitrowej 206 :zabawa:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

Robią takie rzeczy w Polsce???

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Kilka firm w polsce montuje duńskie kompresory Rotrexa http://www.rotrex.com/, największe doświadczenie ma chyba A.T. 2000 z Rzeszowa.

 

Te na zdjęciach to modyfikacje firmy Bemani ze Szwajcarii http://www.bemani.ch/ a kompresory są produkcji szweckiej http://www.magnusonproducts.com.

 

0412tur_techblitz_09_z.jpg

 

 

Wydaje mi się, że 206 GTI z kompresorem (160-170KM) dało by radę nawet 206 RC, głównie momentem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wozio

Łomatko, około 24 000 zł za ten kompletny system do saxo (Supercharger-Kit (163HP), mounted, included complete Single-Exhaust-System)... Sporo jak za sam silnik, bez innych modyfikacji (zawieszenie hamulce itede).

 

No ale wyglada ladnie... i pewnie o wiele lepiej jezdzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Two_O_Six

ja taki chce :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
River28

Ile za taki kompresorek z montazem?

Jestem bardzo ciekawy jak to chodzi?!

pzdr. :206

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO

ja ce taki ja ce taki - tylko kaski ni ma :zabawa:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bushman206
Kilka firm w polsce montuje duńskie kompresory Rotrexa http://www.rotrex.com/, największe doświadczenie ma chyba A.T. 2000 z Rzeszowa.

 

http://www.at2000.pl

 

Znam tych kolesi jak by ktoś coś chciał...

 

 

Te na zdjęciach to modyfikacje firmy Bemani ze Szwajcarii http://www.bemani.ch/ a kompresory są produkcji szweckiej http://www.magnusonproducts.com.

 

Obrazek

 

 

Wydaje mi się, że 206 GTI z kompresorem (160-170KM) dało by radę nawet 206 RC, głównie momentem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wozio
Ile za taki kompresorek z montazem?
Odpowiedz na to pytanie miales juz wypisana, doslownie dwa posty wyzej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
PIX 206

Jestem bardzo ciekawy jak to chodzi?!

pzdr. :206

 

 

Chodzi tak jak supercharger.... :hyhy: ....skutkiem wcisniecia gazu jest natyhmiastowe przyspieszanie.....nie ma czegos takiego jak turbo dziura.......uczucie pewnie musi byc przepiekne tak sobie wcisnąc gaz i odrazu miec 160KM dostepne........z tego co wiem nie stosuje sie tego tak powszechnie poniewaz bardzo ciezko takim czyms szybko i sprawnie ruszyc bez zbednego mielenia wiadomo mielenie kołami nie przyspiesza startu .....:)

z takim czyms poprostu sie stoi w miejscu

 

montowane jest to zazwyczaj do aut ze skrzynia transbreak (czy jak to tam sie pisze) poniewaz umozliwia ona tzw procedure startowa nie wiem jak jest z elektryczną Procedura startowa bo w ten temat nie wnikałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
weede

chyba troche przesadzasz ;) to jest 160 km a nie 1600 ;) fakt bez szpery moze troche mielić ale są duzo silniejsze oski bez tego wynalazku i sobie daja rade ;)

 

PS.od razu tych 160 km tez przeciez nie masz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PIX 206

A co zrobisz jak bedziesz chciał sie szybko właczyc do ruchu .............bedziesz palił sprzegło ??? nanormalnym silniku ruszał bym przypuscmy z obrotów cos pod 2 tysiące no moze 2.5 gdzie miałbyc np jak w przypadu 1.6 nie wiem.. moze jakies 80 Km .......z kompresoerm przy takich obrotach miał bys prawie max :)

 

W kompresorach uzyskuje się liniową charakterystykę i sensowne ciśnienie już przy bardzo niskich obrotach

Share this post


Link to post
Share on other sites
weede

mam dla Cieibe przykład..mietek 200 kompresor ma 16o kucy..i co ciezko jest sie właczyc do ruchu? ;)

 

A tak w ogole istnieja sprzegla spiekowe/organiczne ktore sie tak szybko nie pala ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PIX 206
mam dla Cieibe przykład..mietek 200 kompresor ma 16o kucy..i co ciezko jest sie właczyc do ruchu? ;)

 

 

ale jaki stosunek masy do mocy....to jest saxo a nie mietek .....a ze sprzegłem to masz racja ale w cene modyfikacji nikt nie podał takiego wynalazku:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
weede

heh dobra niech bedzie ibiza cupra ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PIX 206

A my siebie dalej nie rozumiemy...............:D

 

Co z tego ze ibiza ma 150 KM jak osiaga je w granicach 5-6 tysiecy obr/min

 

cały własnie szkopuł w tym ze kompresor daje przyrost mocy przy niskich obrotach np od 2-3 tys masz juz prawie max

 

wykres jest w zakresie np 2-3 do 7 tys obr/min linią prosta leko wzrastajaca

 

 

Tu jest przykład jak ładuje kompresor w Hondcie Civic Vti podłubanej troche wiecej nic tylko kompresor

 

progresna4cv0fu.th.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

yyyyyy :eek: fajjjne to to :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel
kres jest w zakresie np 2-3 do 7 tys obr/min linią prosta leko wzrastajaca
To jest wykres momentu :P

Przy 2000 obr. ta Honda nie ma nawet 40KM :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PIX 206

No i tak ma byc:) bo to tez w duzej mierze chodzi o moment obrotowy silnika czyli "Moc" ktore poprzez sprzegło ukłąd przeniesienia napedu trafia na koła napedzające

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek

PIX 206, trochę mieszasz ;) Moment to moc? :zabawa:

 

Jesteś pewien, że ten przebieg to uturbione auto? Wolnossące jednostki osiągają 200Nm, a z turbo... szkoda gadać ;)

 

Swoją drogą nawet wspominiana ibiza ma ciekawszy przebieg mocy i momentu niż to co tu wstawiłeś. Mój silnik przy 2000RPM osiąga 160Nm, by przekroczyć 250Nm przy 3000, za to przy 4 tysiącach mam już ponad 140 kucy... Moc maksymalna przy 6200 (130,3 kW).

 

Jak takie kompresory za 20 tysięcy zł będą ładować, to ja wole swoje soft-turbo... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel
co zrobisz jak bedziesz chciał sie szybko właczyc do ruchu .............bedziesz palił sprzegło ??? nanormalnym silniku ruszał bym przypuscmy z obrotów cos pod 2 tysiące no moze 2.5 gdzie miałbyc np jak w przypadu 1.6 nie wiem.. moze jakies 80 Km .......z kompresoerm przy takich obrotach miał bys prawie max
Co z tego ze ibiza ma 150 KM jak osiaga je w granicach 5-6 tysiecy obr/min

 

cały własnie szkopuł w tym ze kompresor daje przyrost mocy przy niskich obrotach np od 2-3 tys masz juz prawie max

Auto z kompresorem nie ma "prawie max" mocy przy 2-3 tys. obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...