Skocz do zawartości
Lotek

GUIDE - Elektryczne szybki w Pyziu 206 :)

Rekomendowane odpowiedzi

Lotek

Witam klubowiczów,

podjąłem się montażu elektrycznych szybek w przednich drzwiach mojego Pyzia 206 SW. Spieszę więc z opisem montażu (tu prosze admina o umieszczenie niniejszego guide w stosownym miejscu).

Czas montażu - ok 6- godzin ale mysle że z tym guidem znacznie szybciej,

OKi ale od początku - czyli co potrzebujemy by zamontować elektryczne szybki:

1. Należy kupić najlepiej na all... tzn znanej stronce z aukcjami silniczki od oryginalnego pyzia i tu ważna uwaga...

- nie muszą to być całe zestawy z prowadnicami itp. wystarczą same sliniczki z zębatką!!! Nie ma też znaczenia czy kupujemy od wesji 3 czy 5 drzwiowej, jak już wspomniałem wystarczą same silniczki,

- nie ma większego znaczenia strona tzn mozemy kupić dwa lewe , ew dwa prawe, po b. drobej kosmetyce tj podcięciu pasują bez problemu,

Ja osobiście kupiłem na ww stronce z aukcjami 2 całe lewe zestawy z prowadnicami gdzie prowadnice były uszkodzone i oddam je na złom, płacilem po 40 zeta za sztukę. Dodam ze widziałęm zestaw na jedną stronę za 120 zł.

Zestaw taki wygląda tak :

zestaw1eb.th.jpg

 

a tak wyglaa ten sam zestaw po odkręceniu 3 śrubek i oddzieleniu silniczka od całości mechanizmu:

zestawrozoony3xz.th.jpg

a tak wyglada sam silniczek czyli to co nam jest potrzebne:

silniczek8ag.th.jpg

2. Przełącznik - manipulator - również w tym samym miejscu kupujemy za ok 50 zł

- wersja bez sterowania lusterkami, bo taka wystarczy do samych szybek elektrycznych.

Oto robocza wersja schematu podączeń do przełącznika - najwazniejszy jest + i - zasilania, reszte i tak dobrze sprawdzic na roboczo.

schemat9vl.th.jpg

 

Oki zabierajmy sie wiec do pracy:

zaczynamy od zdjecia tapicerki z drzwi co jest pokazane na innym guidzie,

tak wygladają drzwi po sciagneciu pokrycia:

wygladorygina9vp.th.jpg

 

Widac mechanizm manualnych podosników szyb, teraz bardzo wazne - SZYBY MUSZA BYC PODNIESIONE- inaczej nie odkrecimy mechnizmu, który trzyma się na 3-ech wkrętach, niestety jest dość ciasno i trza nam sprytnego klucza - ja zrobiłem sobie taki:

kluczyk9yc.th.jpg

oraz delikatnych dłoni - spokojnie bez nerwów powinno dać rade a trzy wkrety wymacamy bez problemu i odkrecamy - mnie to zajęło ok 20 min!!! ale to i tak szybciej niz demontaz całęych mechanizmów z prowadnicami co którys z forumowiczów polecał :krzeslem: (bez urazy)

PO odkreceniu sztuka wyciagnieca mechanizmu korbkowego - ciezka ale nie niemozliwa:

najpierw trzeba oddzielisc od siebie mechanizm korbkowy od koła zębatego - uwaga by koło zębate nie wyskoczyło nam z obudowy- na kole tym są nawinięte linki od prowadnic i moze to kosztowac sporo czasu. Dlatego delikatnie plaskim srubowkrecikiem, powinno zejsc bez bólu, po oddzieleniu mechanizm korbowy spokojnie nam juz zejdzie i bedzie to wygladac tak:

 

przedzamontowaniem4yc.th.jpg

W miesce wymontowanych mechanizmów manualnych wkładamy silniczki - wchodzi bez problemu i przykrecamy tym samy kluczem trzy wkręty - znów 20 minutek :hurra:

 

Po cięzkiej pracy oczy nasze cieszy widok nastepujacy:

pozamontowaniu0ym.th.jpg

Czyż nie jest to piękny widok??

 

 

Oki - pozostaje nam jedynie montaż. Tu pare słów wyjasnień,

za sterowanie góra - dół odpowiada przełącznik - ten miedzy fotelami, on zamienia + i - powodując że silnik kreci sie w jedną lub drugą stronę. Oznacza to że do przełącznika musimy pociągnąć oba przewody zasilające - NIE MOŻNA MINUSA OD SILNICZKA PODŁĄCZYC GDZIEKOLWIEK DO MASY SAMOCHODU!!!. Druga ważna rzecz - wyłaczniki krańcowe są w silniczkach tzn przeciążeniowe, więc jak silniczek będzie miał opór tj odusnie juz maksymalnie szybkę - sam się wyłącza. Nie ma innych wyłącznikó krancowych!To techniczne informacje ale mam nadzieje ze istotne.

Wiec od obu drzwi ciagniemy podwójne kable do środka pyzia i panelem środkowym do przełącznika, teraz wystarczy pociagnac zasilanie Tj + i -

hmmmm ja nie jestem elektronikiem wiem ze bezpiecznik nr 12 jest od szybek elektrycznych ale nie majac schematu postanowiłem zrobic to szybciej i bez problemu tj. zasilanie pociagnałęm sobie od zapalniczki - raptem po sąsiedzku (można ew zmienic bezpiecznik od zapalniczki na 30A). Da tych zabiegów nie trzeba demontowac srodkowego panela - wystarczy wyjac popielniczkę obudowę gałki zmiany biegów, i oczywiscie zaślepkę pojemniczek z miejsca w któej wstawimy przełącznik. Te "dziury" pozwalają nam zgrabnie pociagnać sobie kabelki. Wszyskie kabelki podłączamy wg pokazanego wyzej schematu i .....cieszymy sie bzykaniem el szybek za jedynie .......120 zeta a mój Pyziu :206 :206

 

Szanowni Państwo,

mam nadzieje że moj guide pomoże jeszcze wielu takim jak ja którzy kręcą korbkami :rozpacz: . W razie niejasności jestem do dyspozycji forumowiczów, moze w koncu na moim koncie pojawi sie milutki napisi : pomógł 1 raz

choć tyle dla was mogłem zrobić

Pozdrawiam całą rodzinę Przyjaciół Pyziów

POWODZENIA!!!

 

PS.

Może się zdarzyć że kupione silniczki mogą się róznic od zamieszczonych na zdjeciach, w starszych typach ale nie wiem do ktorego roku były inne zebatki, dobrze przed zakupem zobaczyc jak wyglada koło zebate w waszym pyziu i prosic sprzedajacego o fotki silniczka -czy to bedzie pasic,

w przypadku jak kupujecie cały zestaw z prowadnicami nie ma to znaczenia dojdzie tylko ewentualnie dodatkowa operacja wymiany koła zębatego brrrr.

  • Lubię To! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Visterio

na pewno przydatny guide ale ja całe szczęście mam szybki elektryczne juz od nowości ;) pozdrawiam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65
Druga ważna rzecz - wyłaczniki krańcowe są w silniczkach tzn przeciążeniowe, więc jak silniczek będzie miał opór tj odusnie juz maksymalnie szybkę - sam się wyłącza. Nie ma innych wyłącznikó krancowych!To techniczne informacje ale mam nadzieje ze istotne.

A ktoś sie ze mna sprzeczał, ze jest inaczej...

A wogóle to rewelacyjny guide i kapitalne rozwiazanie - a jednak da sie... Trzeba tylko chcieć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chorus

Wielkie Dzięki za Guide, na pewno się przyda, należę do ludzi wyrabiających mięśnie korbą :D Czas z tym skończyć.

Dobrze, że zrobiłeś tego guide'a, bo tak bym wymienił całość z tymi "prowadnicami"... A tutaj sie okazuje, że nie do końca trzeba...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mlody086

a mam od razu pytanko, czy w 5d z tyłu robiono elektryczne szybki ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rumianko
czy w 5d z tyłu robiono elektryczne szybki ??

 

oczywiscie ;)

 

Lotek ladny Guide :) przyda sie korbkowcą :hyhy:

 

a i mam pytanie, ktory z modow jest odpowiedzialny za poradnik?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mlody086

a to rumianko, jak wygląda przełącznik do 4 elektrycznych szyb??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janus
Wiec od obu drzwi ciagniemy podwójne kable do środka pyzia i panelem środkowym do przełącznika

czy to jest skomplikowana robota? ;)

 

Guide super ;-)

 

[ Dodano: 02-05-2006, 23:03 ]

ktory z modow jest odpowiedzialny za poradnik?

ten Najwyższy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SLKow

hmm no i przez tego guida chyba wezmę się u siebie za leniwe podnośniczki ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rumianko
ten Najwyższy
aaaa :zip

 

[ Dodano: 02-05-2006, 23:11 ]

a to rumianko, jak wygląda przełącznik do 4 elektrycznych szyb??
szukam fotki :) zaraz ci pokaze ;)

 

niedowiarek bleble bleble bleble

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
garfield-

smiechowo wygląda ten przełącznik do tylnych szybek, znajduje się w tylnej popielniczce mostu pomiędzy śiedzeniami. :)

 

chaiłem zrobić fotke włąśnie bo była w jednym z tych klonów w temacie 100 różnic ale niestety odbjało niebo :|

 

a tak BTW to jak pytałem przy zakupie czy są z elektrycznymi szybkami z tyłu pugi 206 to powiedzilei mi, że fabrycznie i to oni montują ...

 

a wogóle Super Wyszło Lotek

 

powiedz jak(i czy) wyjąłeś atrape mostu ? ja dałem radę tylko wycignąć przód do wysokości regulacji nawiewu ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jacolo

ulala... piękny opis. Kto wie, czy teraz się nie skuszę na małe ulepszenie w moim Pyziu :) dzięx

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mlody086

nie, moze nie niedowiarek, poprostu zastanawiam sie jak on wygląda, ostatnio tak z wnusiolem rozmyślaliśmy i jak sie zmieszczą 4 przyciski jak na 2 jest nie za dużo miejsca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
taoma

mlody086, tak wyglada

przelaczniki2066ei.th.jpg

 

garfield-, mostu bez odkrecenia recznego nie da sie (przy innej okazji sprawdzilem) no chyba ze ktos zaprzeczy...

 

Lotek, tak z innej beczki czy szyby na prowadnicach sa jakos mocowane, bo zastanawiam sie co by zrobic zeby tak sie nie trzesly podczas jazdy?

 

Junk65, skoro jest wylacznik w silniczkach to... jak zrobic autodomykanie do czego to podlaczyc?...

 

Troche OT ale... ja mam seryjnie eleszybki :) a guide I KLASA :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mlody086

yhy to taki myk, a ja tu sie głowiłem :zabawa:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rumianko
0079zx.th.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Visterio

ja mam szybki el. z przodu od nowości i nie mam autodomykania :( może ktoś wie jak to zrobić i co do tego trzeba? Wersja z muxem ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Iceman_x

super guidzik :)

 

 

;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
taoma
wiele prostych układów autodomykania szyb
no ale skoro jak twierdza poprzednicy silniczki maja wylaczniki krancowe to po co uklad, moze wystarczy podpiac np pod centralny??? tylko rozwazam...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
froniu

mój znajomy ma w pugu domykanie szybek po zamknięciu centralnego, jak chcecie to spytam się go o szczegóły dotyczące montażu, itp.

Aha ma wersję bez Muxa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
taoma

froniu, pewnie, bede wdzieczny :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lotek

Witam i dziękuje za miłe słowo,

biorać się za ten tamacik wiedziałęm ze przyda sie pzrewodnik na formu, sam zanim zaczałęm przeszukałem forum i znalazlem parę ważnych podpowiedzi,

w razie szczegółowych pytań jestesm do dyspozycji...

 

Wiec od obu drzwi ciagniemy podwójne kable do środka pyzia i panelem środkowym do przełącznika

czy to jest skomplikowana robota? ;)

 

właściwie jest to najłatwieszy etap, cieżko jest przejść kabelkami od strony drzwi do wnętrza ale jak ktos ma zgrabne palce :hyhy: da rade, z lewej strony owieramy zaspelke od bezpiecznikó i kabelek spokojnie podporowadzamy do panela potem po wyjsciu popielniczki wystarczy przeciagnac kabelek a pozniej go "upchnac" pod plastikami, z prawej strony podobnie tylko przewodziki ciagniemy nad połeczką, acha poleca się kupic jakies spinki do przewodów by podpiac sie do kabelkow instalacje by nam nasz kabelek nie wisiał ;),

pozniej to juz majówka........

PRzyjemnego montazu

 

[ Dodano: 03-05-2006, 21:52 ]

Acha na końcu jeszcze trze coś zrobić z dziurami po korbkach

Ja w to miejsce dam tweetery głosniki wysokotonowe ale wiem ze forumowicze zaslepiali dziurki logiem pyzia - takim z dekli od alumek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mlody086

a mam pytanko odnośnie układów domykania szyb, czy przypadkiem jeżeli jedziemy sobie samochodem z otwartymi oknami i wcisne guzik żeby zamknąć drzwi to czy nie zamkną mi sie okna??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
froniu

jeśli wciśniesz centralny z pilota to się zamkną, jeśli tylko ten dinks w drzwiach to się nie zamkną, przynajmniej tak twierdzi ten mój znajomy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×