Jump to content
  • Similar Content

    • mariuszg
      By mariuszg
      Witam serdecznie po kilku latach bezproblemowej jazdy super samochodem jakim jest 206 pojawił sie bardzo dziwny problem. Pozwolę sobie opisać w punktach co się działo i co było robione.
      1. Świeciła się kontrola silnika, pojechałem do podobno bardzo dobrego mechanika. Mały serwis wymiana świec, uszczelniaczy filtrów i płynów. Kontrolka zgasła.
      2. Po kilku dniach zaczął świecić olej na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Okazało się ze mechanik wlał olej 10.w40 shelal gm 10w40. Po sprawdzeniu ciśnienia okazało sie ze jest niskie przed jego naprawami wszystko z ciśnieniem było ok. Wycenił naprawę na 1000+ .
      3. Kilka telefonów do innych znajomych mechaników podpowiedzieli żeby zmienić na inny olej wlałem 15w40. Zamiast poprawy olej świecił cały czas kompletny brak mocy zaraz po wyjechaniu z wymiany oleju, brak doładowania. Ledwo da się jechać.
      4. W połowie drogi do domu olej przestał świecić, niestety znowu zapaliła się kontrolka silnika, i brak turbo. Pojechałem tak do pracy 5 km.  po zatrzymaniu się na miejscu okazało się ze turbina jest tak gorąca ze jej osłona  tliła się i było sporo dymu. 
      Był bym wdzięczny za podpowiedz co teraz zrobić,  Samochód jest tak słaby ze nie da się nim jeździć.
      Pozdro
    • Rosomak
      By Rosomak
      Witam.
      Rozebrałem wszytsko aby wyczyścić dolot i wywalić egr. Wyciągnałem też kolektor wydechowy. Teraz mam problem. Tam gdzie jest łączenie między kolektorem a turbo (wspornik) nie widzę uszczelki. Wydaje mi się że w tym miejscu powinna ona być. Czy na prawdę tam jej nie ma ?
      W servicebox nie widzę jej co prawda ale ten darmo jest dość okrojony.  Luzem też trudno znaleść ale już np w zestawach montazowych turbo występuje pod 2.0 hdi.
      Dałem tam póki co pasty do tłumików ale jakoś mnie to nie przekonuje
    • enzoR
      By enzoR
      W skrócie bo nie chce mi się rozczulać.
      1. jakiś miesiąc temu auto zaczęło wyraźnie szybciej jeździć... (byłem przekonany że odmuliło się po poprzednich właścicielach (kupiony 3 miechy temu)
      2. Wszystko było dobrze ale od jakiś 2 tyg w zależności od tego na jakiej stacji zaleje (tankuje tylko SHELL i tylko VPower-a) auto gaśnie w najgorszej opcji juz przy 2500 o/m.. Ale jak zaleje na SHELLu koło domu to mogę lecieć ogniem do końca obrotów i bardzo rzadko odcina.
      Wczoraj zalałem własnie na tej stacji i cała drogę z wawy do lublina leciałem ogniem i tylko raz mi odcięło, dzisiaj zatankowałem na SHELLu w lublinie i nie da sie jeździć....
       
      Jakie macie pomysły??
Hesus

Turbo w 1.1 czy możliwe??

Recommended Posts

Hesus

Witam postu szukałem lecz nie znalazłem więc otwieram nowy ;)

Jak w temacie, mam PUGa 1.1 z 2003 roku i chciałbym zainstalować w nim turbinke czy to możliwe i jak tak to jaką?? szukałem na allegro lecz znalazłem tylko turbinki do diesla pomóżcie proszę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrepl605
Witam postu szukałem lecz nie znalazłem więc otwieram nowy ;)

Jak w temacie, mam PUGa 1.1 z 2003 roku i chciałbym zainstalować w nim turbinke czy to możliwe i jak tak to jaką?? szukałem na allegro lecz znalazłem tylko turbinki do diesla pomóżcie proszę ;)

 

Do takiego turbinkę :rotfl:szok koła ukręci

Share this post


Link to post
Share on other sites
pugfan

Jak się uprzesz to wszystko zrobisz tylko pytanie po co ?

Co ze sprzęgłem, półosiami, hamulcami etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bist

Najlepszym wyjściem przy 1.1 jest kompresor albo soft turbo... Tylko tak czy inaczej Hamulce trzeba zmienić, sprzęgło... półosie może by wytrzymały jeszcze, ale wiele podzespołów po prostu siądzie. A i tak osiągniesz przy tym max 100 - 110 kucy. To już lepiej jest zrobić swapa z 1.6 16 V, a taniej myśle to wyjdzie ;) Chyba że koniecznie chcesz mieć 'psyt' :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mecenas

najtaniej to i tak chyba wyjdzie kupic inne auto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bist

Btw, Andrepl605 dlaczego szydzisz z kolegi ? Może ma kase i fantazję, aby taki projekt przeprowadzić. Sam bym pewnie chciał przeprowadzić, chociażby dlatego że nikt w Polsce a może i w Europie tego nie przeprowadził, i mogłoby to być ciekawe doświadczenie. Nie wiem co tu jest do śmiechu, pozatym to jest dział, w którym kategorycznie zabrania się jakiegokolwiek OT, a Twoja wypowiedź nic nie wnosi do tematu, jest po prostu bezczelnym komentarzem,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hesus

 

Autko kocham i nie zmienie ;)

 

A co do Twojej wypowiedzi Bist to myślałem właśnie nad zmianą jednostki bo nie zależy mi na "psyt" tylko na większej mocy autka ;) a kompresor jaki byś polecił??

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

A co sądzicie o tym ??

http://allegro.pl/peugeot-206-2-0-gti-silnik-igla-i1268891556.html

Lepsze niż 1.6 16V??

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy

Nie no, 2.0 będzie lepsze i jako seria i jako typ do modów. Tylko pamietaj - SWAP nie kończy się na wymianie silnika! Dolicz do tego zawieszenie, skrzynia biegów, hamulce, wiązka silnika i dużo innych. Trzeba się liczyć z kosztami rzędu 10-15tyś. złotych (najtańszym wyjściem jest kupno rozbitka ze sprawnym silnikiem, zawieszeniem i skrzynią)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boczek

albo swap na 1,9TDI ,będzie szybszy i mniej spali :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
All In

ja bym zostawił tak jak jest, mocy mało ale takie SWAP'y czy uturbianie ośki to masa róznego rodzaju kosztów. Władujesz ~10k a po 2mies stwierdzisz ze już mało pod nogą i następne 10k?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boczek
~10k

Hmm 50k? Później pozostanie wywalić to padło i spłacić kredyt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hesus

nie no aż tak wymagający nie jestem żeby co 2 miesiące chcieć więcej ;p

ale nie powiem przydało by się więcej mocy ;)

a mniej radykalne mody nie dają aż tyle ile bym chciał :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

uturbianie 1.4 już grali, ale 1.1 ... heh... a może Seicento z Biturbo :?

 

:doh

 

Kolego, autorze tematu: wpisz w szukajce SWAP i poczytaj.

Dojdziesz do wniosku, że lepiej się gnieść na 60km niż pakować 50 000zł w niego, żeby miec 90KM które nota bene się nie kalkuluje.

Amen

Share this post


Link to post
Share on other sites
eryq_2008

Wrazenia z 1.1 T napewno byly by niesamowite :)

Moze ktos konkretnie poda koszty, co za ile trzeba by kupic/wymienic ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boczek
Wrazenia z 1.1 T napewno byly by niesamowite

No pewnie niewiele gorsze,niż z 1.6 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom
Moze ktos konkretnie poda koszty, co za ile trzeba by kupic/wymienic ??
z tym pytaniem najlepiej do kolegi DarioG, albo uczeszsie

Prawdą jest, że półosie mocniejsze = ~1000zł; sprzęgło= ~1000zł, turbo= 800- 3500zł, strojenie= ~500zł, hamownia= 200zł, hamulce= ok 800zł [komplet], do tego zawias wypadałoby zrobić jakiś bo wiadomo, przednionapędówka to będzie mielić

 

To tylko nieliczne koszty, jak już wspomniał ktoś wyżej- lepiej sprzedać 1.1, kupić 2.0 [s16/rc]

Share this post


Link to post
Share on other sites
All In
Hmm 50k? Później pozostanie wywalić to padło i spłacić kredyt

 

koszt SWAP'a nie uturbiania :) bez kosztów silnika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
eryq_2008
No pewnie niewiele gorsze,niż z 1.6 :D

 

Turbo to turbo :)) Zawsze jakas odmiana od zwyklych koni :P

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

z tym pytaniem najlepiej do kolegi DarioG, albo uczeszsie

Prawdą jest, że półosie mocniejsze = ~1000zł; sprzęgło= ~1000zł, turbo= 800- 3500zł, strojenie= ~500zł, hamownia= 200zł, hamulce= ok 800zł [komplet], do tego zawias wypadałoby zrobić jakiś bo wiadomo, przednionapędówka to będzie mielić

 

To tylko nieliczne koszty, jak już wspomniał ktoś wyżej- lepiej sprzedać 1.1, kupić 2.0 [s16/rc]

 

Mi serce mowi "chce turbo" ale rozum stanowcze NIE

Koszta nie sa az takie ogromne, jesli kolega nie chce zmieniac puga to turbo by bylo fajna sprawa :hurra

PS. tak z ciekawosci- ile kucy po ewentualnym uturbieniu moglby miec moj pug 1.4 ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom
Turbo to turbo :)) Zawsze jakas odmiana od zwyklych koni :P

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

 

Mi serce mowi "chce turbo" ale rozum stanowcze NIE

Koszta nie sa az takie ogromne, jesli kolega nie chce zmieniac puga to turbo by bylo fajna sprawa :hurra

PS. tak z ciekawosci- ile kucy po ewentualnym uturbieniu moglby miec moj pug 1.4 ??

 

a czy Ty kolego myślisz, że samo zamontowanie turbo pozwoli cieszyć się bezawaryjnością?

Jeśli tak to jesteś w błędzie. Gdyby tak było, to "mózgi" z koncernów samochodowych już dawno zamontowaliby turbo do seryjnych 1.0, 1.1, 1.4.

 

http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/twinturbo.php

 

 

masz i licz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrek92
a może Seicento z Biturbo :?

Już jest :D

 

Jak kolega ma worek zbędnej kasy to czemu nie? Trzymam kciuki ;);)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mecenas

haha mi w seryjnym 1.4 zamontowali turbo - przepraszam za ten zart

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waheto206

Montują turbo do 1.4 TSI (160KM)

Share this post


Link to post
Share on other sites
eryq_2008

Nic nie mowie o awaryjnosci lub jej braku.

Poprostu mam manie turbo :) i chce cos wiecej sie dowiedziec o nim

Jesli turbo nie pojawi sie w moim pugu to moj nowy nabytek bedzie napewno w nie wyposazony np. audi A3 1.8T

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Montują turbo do 1.4 TSI (160KM)

 

O taka rzeczowa odp chodzilo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boczek
Poprostu mam manie turbo i chce cos wiecej sie dowiedziec o nim

Po prostu zamontuj turbowhistlera i resztę przelej na jakiś cel charytatywny :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti
PS. tak z ciekawosci- ile kucy po ewentualnym uturbieniu moglby miec moj pug 1.4 ??

 

z jakies 160, duże koszta

 

1.1 turbo w UK lata kilka w 106 a to ten sam silnik mają okolice 120KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...