Jump to content
  • Similar Content

    • mariuszg
      By mariuszg
      Witam serdecznie po kilku latach bezproblemowej jazdy super samochodem jakim jest 206 pojawił sie bardzo dziwny problem. Pozwolę sobie opisać w punktach co się działo i co było robione.
      1. Świeciła się kontrola silnika, pojechałem do podobno bardzo dobrego mechanika. Mały serwis wymiana świec, uszczelniaczy filtrów i płynów. Kontrolka zgasła.
      2. Po kilku dniach zaczął świecić olej na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Okazało się ze mechanik wlał olej 10.w40 shelal gm 10w40. Po sprawdzeniu ciśnienia okazało sie ze jest niskie przed jego naprawami wszystko z ciśnieniem było ok. Wycenił naprawę na 1000+ .
      3. Kilka telefonów do innych znajomych mechaników podpowiedzieli żeby zmienić na inny olej wlałem 15w40. Zamiast poprawy olej świecił cały czas kompletny brak mocy zaraz po wyjechaniu z wymiany oleju, brak doładowania. Ledwo da się jechać.
      4. W połowie drogi do domu olej przestał świecić, niestety znowu zapaliła się kontrolka silnika, i brak turbo. Pojechałem tak do pracy 5 km.  po zatrzymaniu się na miejscu okazało się ze turbina jest tak gorąca ze jej osłona  tliła się i było sporo dymu. 
      Był bym wdzięczny za podpowiedz co teraz zrobić,  Samochód jest tak słaby ze nie da się nim jeździć.
      Pozdro
    • Rosomak
      By Rosomak
      Witam.
      Rozebrałem wszytsko aby wyczyścić dolot i wywalić egr. Wyciągnałem też kolektor wydechowy. Teraz mam problem. Tam gdzie jest łączenie między kolektorem a turbo (wspornik) nie widzę uszczelki. Wydaje mi się że w tym miejscu powinna ona być. Czy na prawdę tam jej nie ma ?
      W servicebox nie widzę jej co prawda ale ten darmo jest dość okrojony.  Luzem też trudno znaleść ale już np w zestawach montazowych turbo występuje pod 2.0 hdi.
      Dałem tam póki co pasty do tłumików ale jakoś mnie to nie przekonuje
    • enzoR
      By enzoR
      W skrócie bo nie chce mi się rozczulać.
      1. jakiś miesiąc temu auto zaczęło wyraźnie szybciej jeździć... (byłem przekonany że odmuliło się po poprzednich właścicielach (kupiony 3 miechy temu)
      2. Wszystko było dobrze ale od jakiś 2 tyg w zależności od tego na jakiej stacji zaleje (tankuje tylko SHELL i tylko VPower-a) auto gaśnie w najgorszej opcji juz przy 2500 o/m.. Ale jak zaleje na SHELLu koło domu to mogę lecieć ogniem do końca obrotów i bardzo rzadko odcina.
      Wczoraj zalałem własnie na tej stacji i cała drogę z wawy do lublina leciałem ogniem i tylko raz mi odcięło, dzisiaj zatankowałem na SHELLu w lublinie i nie da sie jeździć....
       
      Jakie macie pomysły??
Hesus

Turbo w 1.1 czy możliwe??

Recommended Posts

Hesus

Kolego Phantom dodałeś artykuł do twin turbo to raz ;)

Dwa to to że udało im się założyć twin turbo ;)

Trzy to wszędzie widzisz tylko koszty a gdzie idea stworzenia czegoś nowego??

Dokonania rzeczy której mało kto się podejmuje ;)

Fakt że koszty opóźnią trochę mój projekt ale jednak podejmę się zrobienia 1.1 Turbo ;)

Jawi się tylko pytanie jakie turbo będzie się nadawać??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom
Dwa to to że udało im się założyć twin turbo

Trzy to wszędzie widzisz tylko koszty a gdzie idea stworzenia czegoś nowego??

ależ chłopie, ja Ci trzymam kciuki :)

nawet jak będziesz to składał to wpadnę do B-n z LECHami :) ...

ale z doświadczenia [forumowego, może krótkiego] wiem, że było wielu którzy chcieli uturbiać i 1.4 ... i na tematach się skończyło :))

 

A co do 1.4 160KM owszem, ale chyba nie myślisz że to tylko turbo dali do jednostki?

Oprócz turbo idą kolejne podzespoły, bez których Ci korbowód wyskoczy nadkolem :)

Walcz, chętnie wpadnę do B-n zobaczyć 1.1T :)

Ja tylko Ci chciałem naświetlić temat, żeby potem nie było:

"wywaliłem mnóstwo kasy w błoto" :) a Peugeot to s...it :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

Drogi kolego chciałbym Cię uświadomić, że nie da się tego zrobić dobrze poniżej 5-cyfrowej kwoty (nie wiem jaka cyfra będzie z przodu :P ). Owszem wszystko się da zrobić... tylko pytanie po co????????? Myślę, że trochę racjonalnego myślenia w tym wszystkim brakuje... Jeżeli tak bardzo chcesz psst to proponuję wieś tuning w stylu allegro i tam są jakieś cuda co wydają dźwięki jak ikarus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hesus
Drogi kolego chciałbym Cię uświadomić, że nie da się tego zrobić dobrze poniżej 5-cyfrowej kwoty (nie wiem jaka cyfra będzie z przodu :P ). Owszem wszystko się da zrobić... tylko pytanie po co????????? Myślę, że trochę racjonalnego myślenia w tym wszystkim brakuje... Jeżeli tak bardzo chcesz psst to proponuję wieś tuning w stylu allegro i tam są jakieś cuda co wydają dźwięki jak ikarus.

 

Po to żeby coś stworzyć i czegoś dokonać ;)

 

A jeśli dla Ciebie turbo to tylko psyt to faktycznie polecam Ci gwizdki z allegro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom
A jeśli dla Ciebie turbo to tylko psyt to faktycznie polecam Ci gwizdki z allegro
źle zrozumiałeś kolegę ...

chodzi o to, że robiąc turbo w 1.1, na światłach i tak dostaniesz po dupie od s16, RC, czy innego BoliduMłodzieżyWiejskiej z silnikiem >1.8

Dlatego tez uważam, że nie ma sensu robienia tego 1.1T.

Chyba, że chcesz być "rodzynkiem" wśród 1.1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mecenas

zapalenców na zmiane silnika dodania 1254 koni było na forum kilkudziesieciu... udało to sie moze trzem... 1 - koszta 2-sens 3 - czas i checi...

 

chcesz to rób.. sztuka dla sztuki... wszyscy beda ci kibicowac... tylko zebys za tydzien nie napisał ze fakt szkoda kasy... bo wtedy kazdy powie "..a nie mowiłem"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom
udało to sie moze trzem
a kto był trzeci?

DarioG, Uczeszsie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mecenas

dlatego napisałem moze... forum jest nie od dzis... i serio zapalenców było wiele... wielkie pomysły... skonczyło sie na niczym... ten temat tez pewnie skonczy jak reszta... chcoc chiałbym sie mylic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky
a kto był trzeci?
tomasz01 ? ;) zresztą slater też coś tam grzebie w silniku.. i jeszcze jedną dwulitrówkę kojarze ze zmienionymi wałkami a tak serio serio to jeśli kolega jest świadom tego że autko będzie przynajmniej na pół roku wyłączone z użytkowania i że koszt to 20- 25k pln ( za soft turbo do 1.1 ) no to nic tylko znaleźć wykonawce i just do it :ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
m-55
szukałem na allegro lecz znalazłem tylko turbinki do diesla pomóżcie proszę ;)

 

Po tym co on tu napisał, sądzę iż jego blade pojęcie na temat uturbienia auta mówi mu, że wystarczy kupić turbinę za kilka stówek, zamontować i cieszyć się uturbionym 1.1

Share this post


Link to post
Share on other sites
lina

:o

Optymista :P;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
slater11

Zapodaj kompresor bedzie taniej niz turbo :) tu masz firme ktora jako jedyna chyba ogarnia ten temat http://www.at2000.pl/site/tuning Jak ja dzwonilem do nich koszt kolo 15 tysiecy. Ale to zalezne od motoru wiec dzwon i powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
tfelek

Fabryczny silnik z turbo kolo 1149 cm3 czyli w sumie 1.2 ma 100KM jest produkcji Francuskiej Model to Renault twingo GT .Jeździłem nim i wam powiem że tu się nie zgodzę z tą wypowiedzią:

chodzi o to, że robiąc turbo w 1.1, na światłach i tak dostaniesz po dupie od s16, RC, czy innego BoliduMłodzieżyWiejskiej z silnikiem >1.8

bo może przy prędkości maksymalnej to tak ale nie w przyśpieszeniu.z takiego silnika spokojnie 130KM to można osiągnąć.. Ale i tak niema co porównywać 1.1T z 2.0 T wiec jak kolega ma kasę niech robi projekt i oczywiście zda relacje na forum .

( można koło nowego targu spotkać twingo c3g 1994r 1.2 T 135KM)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

tfelek- jak się ma moc do przyspieszenia? Od przyspieszenia są Nm [moment obrotowy], a ten wzrośnie mu na tym turbo ale pytanei ile, i co z turbodziurą? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
deperdussin

Dodajmy, że Twingo to leciutki samochodzik. Lżejszy od P206. W domu mamy poza P206, właśnie Twingo z silnikiem 1.2 16v 75KM (tiptronic). Jak przejdzie się z trybu automatycznego na sekwencyjny, robi się z niego mała rakieta, ale to chyba właśnie kwestia wagi.

 

A wracając do tematu, wolałbym jednak kupić 2.0s16 albo RC i modyfikować. Jak inwestować duże pieniądze, to w coś, co będzie miało potencjał. 1.1 to jak słyszałem wózek na zakupy, choć może to opinie krzywdzące.

W każdym razie, odnosząc się do argumentu o stworzeniu czegoś wyjątkowego i jedynego w swoim rodzaju, można zbudować most z zapałek, tak aby był wyjątkowy i jedyny, ale co z jego użytecznością? Rozumiem przez to, że nie warto inwestować tyle czasu i tylu pieniędzy dla samej idei wyjątkowości. Może jestem nudnym pragmatykiem, ale tak uważam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
107RC
Witam postu szukałem lecz nie znalazłem więc otwieram nowy ;)

Jak w temacie, mam PUGa 1.1 z 2003 roku i chciałbym zainstalować w nim turbinke czy to możliwe i jak tak to jaką?? szukałem na allegro lecz znalazłem tylko turbinki do diesla pomóżcie proszę ;)

 

 

Przede wszystkim "uturbienie" silnika to nie tylko kupienie turbo (dla Ciebie coś malego "mitsubischi td25") ktore mozna kupic po regeneracji za 1500pln, ale chociazby kolektor wydechowy czy reszta ukladu wydechowego a to juz kolejne pare tysiecy. Koszta "soft turbo" mozna zamknac w 10-12kpln z wystrojeniem, dodatkowymi wskaznikami tak zeby to wszystko trzymalo sie kupy i jezdzilo. Byl nawet w PL swego czasu P106 1.1 turbo. Z tej pojemnosci z malym doladowaniem 0.4-0.5bara mozesz spodziewac sie ok [email protected] pytanie jakie powstaje. pomijajac pytania ktore juz padly, o skrzynie, sprzeglo, polosie, zawieszenie czy hamulce to pytanie. JAK DŁUGO TO POJEZDZI? ile bedzie kosztowalo Cie to nerwow i przesmiewczych uwag. uwazam, ze kazdy moze "wlasnorecznie" zarobione pieniadze wydawac na co chce. ale uwazam tez, ze czasami potrzebny jest ktos kto nas "einbej" i uswiadomi, ze glupio robimy!!

tak wiec GLUPIO ROBISZ myslac nawet o przerabianiu swojego pyzia 1.1 !!! jak bardzo chcesz cos zrobic i nie chcesz sie z nim rozstawac to zamontuj stozek, zrob wydech i tyle. nic wiecej nie wydawaj kasy na glupoty!

byc moze nic nowego nie powiem ale turbo czy kompresor w tym przypadku to bzdura. miala by sens jedynie wowczas gdyby 1.1 to byl najwiekszy silnik jaki mozna kupic w 206 a tak nie jest. to samo tyczy sie swapu - nie ma on sensu w tym przypadku.

odluz kase, sprzedaj 1.1 i kup sobie s16, bedzie lepiej i z jazda i z dlubaniem.

posluchaj rady kogos kto juz to przerabial.

 

pozdrawiam

m.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DarioG

długi temat i dużo siwych włosów na głowie taki rezultat takiej zabawy ale miny ludzi na drogach BEZCENNE :cieszesie Turbo :giveheart

Share this post


Link to post
Share on other sites
Popiol

najlepiej sprzedaj tego 1.1 i kup odwiniety z drzewa RC, nie bedzie sie psuł, nic nie będziesz musiał wymieniać.

A tak na serio to przy tym silniku najsensowniejsze wydaje sie zrobienie dolotu (trudny temat, musisz sporo poczytać, żeby nie było odwrotnego efektu) oraz chiptuning. Ale nawet 70 KM może być cieżko uzyskać, ale zawsze to więcej niż seria i coś innego niż wszyscy mają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eryq_2008
najlepiej sprzedaj tego 1.1 i kup odwiniety z drzewa RC, nie bedzie sie psuł, nic nie będziesz musiał wymieniać.

A tak na serio to przy tym silniku najsensowniejsze wydaje sie zrobienie dolotu (trudny temat, musisz sporo poczytać, żeby nie było odwrotnego efektu) oraz chiptuning. Ale nawet 70 KM może być cieżko uzyskać, ale zawsze to więcej niż seria i coś innego niż wszyscy mają.

 

Kolego ja mam dolot dedykowany i on jest dla lepszego samopoczucia :rotfl a nie dla mocy

chiptuning nie ma sensu przy silniku wolnossacym

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

Jeżeli nie przeraża Cie fakt, że koszt uturbienia takiego silnika przekroczy dwa, albo i trzy razy wartość Twojego pojazdu to do dzieła. Satysfakcja na pewno ogromna, ale 130 koni znudzi się dośc szybko i co wtedy.. nikt tego nie kupi, a i pewnie nie odzyskasz nawet polowy "utopionych" pieniedzy. Sam fakt, że za pieniądze władowane w uturbienie 206, które i tak zostanie objechane przez każdą dwu-litrówke, mogłeś wydać na np. audi s3 chyba daje do myslenia :]

Chęć posiadania czegoś oryginalnego ok, jak najbardziej na plus wedlug mnie, ale jakaś granica rozsądku chyba istnieje.

Nie wierze w możliwośc uturbienia zupełnie nieprzystosowanego do tego silnika za 20 tys zł.

No chyba, że masz sporą wiedze w tym temacie i wszystko ogarniesz samemu, a graty kupisz z odzysku.

Po mojemu mija się to troche z celem.

Tak czy siak, jak masz jajca, to olejesz te wszystkie demotywujące wypowiedzi i za kilka miesięcy klepniesz posta.. gdzie najlepiej wystroić 206 1.1 na smt6 :D (czego Ci oczywiście życzę). :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waheto206

Pierwszy z tym zderzakiem to wg. mnie wieś.

Drugi do poprawek lakierniczych i nie tylko chyba, ma wgniecenie z przodu, a cena jak na 2002r. dośc wysoka według mnie. Zderzak przód jest w innym odcieniu niż reszta auta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
seel_1987
Skoro mówicie że to nie ma sensu i lepiej zmienić to co lepsze??

Zdeptaliście człowiekowi marzenia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...