Skocz do zawartości
  • Podobna zawartość

    • Xyl0
      Przez Xyl0
      Witam, od kilku miesięcy w czasie włączania klimy (manual) przez kilka sekund słychać syczenie a następnie zaczyna się chrobotanie jakby jakiś wentylator o coś ocierał (dźwięk plastikowy) który zaczyna się wzmacniać i przyśpieszać wprost proporcjonalnie do rosnących obrotów silnika. Gdy wrzucam na luz to cichnie albo słychać bardzo słabo. Po wyłączeniu słychać przez kilka sekund syczenie i bulgotanie. Chłodzi w miare dobrze aczkolwiek wydaje mi się że trochę słabiej niż rok temu. Przy wyłączonej klimie wentylatory chodzą bezdźwięcznie. Co to może być? Sprężarka? Kończący sie czynnik?
    • Jarox
      Przez Jarox
      witam ma mały problem. Mam peugota 206 1.6 16v xs i od jakiegoś czasu nie działa mi nawiew. Do tego nie włacza sie zupełnie klima. Działa jedynie troche grzanie ale bardzo słabo. Za pomoc z góry dzieki
    • eden2
      Przez eden2
      Kochani. Mam Peugeota 206 1.4 HDI rok 2004
       
      Chcę założyć klimę. Mieszkam w Będzinie. Dzwonie i dzwonie i się okazuje że nikt tego nie zrobi. a jak już zrobią to muszę dać swoją klime. A GDZIE JA JĄ MOGĘ KUPIĆ? nigdzie nie ma. pozatym szukam i nic...
       
      POMÓŻCIE PROSZĘ!!!!!!!!!!!!!
       
      tomek k
      [email protected]
    • wamir
      Przez wamir
      Witam
       
      Od razu przepraszam jeśli ktoś uzna, że zaśmiecam forum ale mam wątpliwości dotyczące ilości płynu w mojej 206ce sw z 2006 roku (1.4 hdi). Na forum znalazłem tabelę, w której jest informacja, że we wszystkich modelach czyli też w moim powinno być w klimie 700g (+-20g) czynnika chłodzącego ale w innym wątku Junk65 napisał, że chyba w 2.0 powinno być 650g. To zrodziło moje wątpliwości, że wartość 700g może nie jest jednak stała. Czy ktoś może mi na 100% powiedzieć ile powinno być moim?
       
      Pytam dlatego, że dzisiaj byłem na przeglądzie u człowieka, u którego robił przegląd mój kolega. Pan mechanik sprawdzić w jakimś katalogu i tam było napisane, że do mojego modelu wchodzi...jedyne 450g! Różnica do 700g wynosi więc aż 250g! Bardzo proszę o pomoc bo chciałbym mieć pewność co do poprawnej wartości zanim zacznę prosić o uzupełnienie czynnika.
       
      Pozdrawiam,
      Rafał
    • kedzil
      Przez kedzil
      Szanowni Forumowicze,
       
      tej wiosny wykonywany był w pyziaku (1,4 8V) serwis klimatyzacji (wymiana czynnika, czyszczenie). Teraz podczas upałów (ale podczas chłodniejszych dni też) zaobserwowałem niepokojące mnie zjawisko. Sprężarka podczas pracy klimatyzacji załącza i wyłącza się bardzo często. Czasem nawet co kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund. Klima chłodzi ok. Byłem w serwisie, gdzie powiedziano mi, że to jest normalny cykl pracy, jednak dawniej przed wymianą czynnika nie było słychać częstego "syczenia" włączanej sprężarki.
       
      Co to może być? Czy powinienem się martwić i co ewentualnie można sprawdzić?
       
      pozdrawiam

Rekomendowane odpowiedzi

Junk65
Napisano (edytowane)

promocjafr20020ml.jpg

s1ww5.jpg

Wnętrze spreżarki Sanden...

SD5H14.jpg

i jeszcze jeden przekrój sprezarki Sanden

ac-compressor-inside.jpg

W zwiazku z sezonem letnim wraca temat klimatyzacji - nie wiem co Was interesuje więc pytajcie postaram sie odpowiedzieć. Miałem napisać jakiś szerszy materiał na ten temat - może na podstawie tych pytań coś ułożę.

Wszystko co należy wiedzieć o klimatyzacji - KLIK!

Bardzo fajnie opracowana informacja nt klimatyzacji. No może poza tekstami typu: Specjaliści z Sieci Peugeot są do Państwa dyspozycji, gotowi udzielić wszelkich dodatkowych informacji.

 

Jeszcze jedna ciekawa stronka i kilka pytań i odpowiedzi nt klimatyzacji - KLIK!

 

Specjaliści z Forum 206 są do Państwa dyspozycji, gotowi udzielić wszelkich dodatkowych informacji. :hyhy:

 

Zbiór linków do tematów o klimatyzacji - jak coś pominąłem to proszę o info na PW.

 

* => Temperatura wody - problem z przekażnikami 1go biegu wentylatora chłodnicy.

 

* => Sprężarka klimatyzacji - nie dochodzi zasilanie.

 

* => Słabo działająca klimatyzacja - mało wydajne chłodzenie.

 

* => Gdy z klimatyzacji brzydko pachnie.

 

* => ...i jescze raz problem bardzo (!) brzydkich zapachów z klimy

 

* => Jeszcze jeden temat o "pachnacej" klimie.

 

* => Rozpinanie przewodów klimatyzacji - tzw springlocków - DLA ZAAWANSOWANYCH!!!

 

* => Klimatyzacja wogóle sie nie włącza.

 

* => Przykłady niedbalstwa... :hyhy:

 

* => Nieszczelność klimatyzacji.

 

* => Jeszcze jeden dziwny problem...

 

* => Schematy elektryczne klimatyzacji w P206.

 

* => Wymiana konsoli nawiewu na LCD elektroniczny ...chodzi w tym temacie o przeróbkę klimy manualnej na klimatronik...

 

* => Tuning klimatyzacji - czy warto?

 

* => Brak mocy - klimatronik! Różnice w zużyciu paliwa z klimą i bez...

 

* => Jaki typ sprężarki do P206?

 

* => Przewody klimatyzacji

 

* => Przewody klimatyzacji 2

 

* => Ustawienia Climatronica

 

* => Montaż klimy do Puga - czy warto?

 

* => Potrzebujesz spreżarke do klimatyzacji - zapytaj TU.

 

* => Jak działa i wyglada sprzęgło spreżarki klimatyzacji.

 

* => Dmuchawa

 

* => I znów nt kupna sprężarki...

 

* => Montaż klimy do P206 - mini quide by Apostolis

 

* => Wentylator chłodnicy często sie załacza na drugim biegu.

 

* => Klima Wojcura - dziwna sprawa? Wcale nie dziwna...

 

* => Klima - pytanie: właczy sie czy nie jak nie ma gazu???

 

* => Jak naprawic cewke spręzarki klimatyzacji - z forum elektroda - dla bardziej zaawansowanych!

 

cdn...

Edytowane przez Junk65
  • Dzięki! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wald82

U mnie w tym roku sytuacja z klima sie odmienila, wczesniej bylo tak ze jak wylaczylem klime to smierdzialo przez jakis czas, teraz jest tak ze jak pojezdze na klimie (nic nie smierdzi) i powiedzmy zgasze auto zeby pojsc do sklepu, to jak znowu odpale to juz smierdzi na wlaczonej klimie czego wczesniej nie bylo, nigdy na wlaczonej nie smierdzialo. Pewnie nie ma sie co zaglebiac w to tylko poprostu jechac przeczyscic uklad. Tak sie wyzalilem bo widze ze nikt nic nie pisze :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
froniu

jedno pytanko :

kumpel robi klimę w serwisie Helli, podobnie jak ja.

Ostatnio chciał wymienić osuszacz i gościu powiedział mu, że jak nabijał klimę to osuszył osuszacz i nie musi go wymieniać.

czy to prawda ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiterW

z tym osuszaniem osuszacza to dobre pytanie :)

 

warto go w końcu wymieniać czy nie? w sumie to już mam w domku nowy ślicznie zapakowany ale ciekawość dręczy mnie nadal..

 

[ Dodano: 10-05-2006, 22:50 ]

aha, kupiłem nie żeby dla przyjemności wymienić tylko w związku z wymianą chłodnicy klimy stwierdziłem że zaszaleję i za sugestią Gizmo kupiłem :)

 

[ Dodano: 10-05-2006, 22:55 ]

..a właśnie Junk jak już zacząłem tu skrobać to zapytam od razu. Czy wymieniając chłodnicę klimy i osuszacz (mam już czym rozpiąć przewody) powinienem coś jeszcze wymienić? Jakie oringi powinienem kupić? Chcę to zrobić sam w ramach relaksacji weekendowej więc wolę się przygotować :) Oczywiście sprawdzenie i napełnianie już w warsztacie :206

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
GIZMO_206
warto go w końcu wymieniać czy nie?

warto - to jest 100-130 zł, a jak chłodnica przegnija to jest już 3-4 razy tyle - wymieniać, jak wymieniłem to klima mi ożyła jak nowa.

 

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

WAŻNE - nie kupować płynu do odgrzybiania klimy LIQUI MOLY

ze względów technicznych - rozpylacz na końcu wężyka jest za duży, nie mieści się między łopatkami wentylatora

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65
jak nabijał klimę to osuszył osuszacz i nie musi go wymieniać.

W pewnym sensie miał racje - wytworzenie próżni przez ok 20-25min powoduje odparowanie wilgoci i jej wyssanie, co przedłuża żywotność klimy, ale nie osuszacza - jest to wkład absorbujacy ewentualną wilgoć która w połączeniu z gazem tworzy związki kwaśne (kwas mówiąc po prostu) i zaczyna sie proces korozji sprężarki, chłodnicy i innych elementów klimy od środka... Jeżeli klima jest sprawna to ok, ale każde rozszczelnienie układu powoduje, ze filtr chłonie wilgoć z atmosfery i należy go wymienić! Po naprawie blacharskiej np itp...

 

[ Dodano: 14-06-2006, 21:32 ]

Jakie oringi powinienem kupić?
- przykro mi ale nie potrafię powiedzieć z pamięci - zawsze miałem pudełko z oringami i dopasowywałem jakie były potrzebne. Ale ciekawe pytanie i może postaram sie ustalić z ASO wymiary kpl naprawczego do uszczelniania klimy!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiterW

Spoko JUNK już wszystko jest porobione i śmiga, a oringi to koszt około 0,50gr do 1,20 w serwisie za sztuke. Potrzebne są dwa rodzaje. Dwa większe pod spring lock-a i trzy mniejsze odpowiednio na dole przy chłodnicy klimy oraz na dwóch przewodach osuszacza. Jeżeli kogoś inetersują numery części to mogę looknąć do infotec-a i podać.

 

[ Dodano: 14-06-2006, 22:15 ]

Nie jest w każdym razie to jakiś wielki problem trzeba tylko zawczasu pozbyć się czynnika z układu, poczytac serwisowke dla pewnosci i można działać. Koszt wymiany chłodnicy i dehydratora to około: 280 nowa chłodnica (zamiennik), 120 nowy osuszacz zamiennik hella, jakieś 5zł uszczelki, rozpinacz do springlocka 30zł. Serwis za to chciał jakieś 2100, natomiast w warsztaciku od klimy mniej wiecej polowa tego.

 

[ Dodano: 14-06-2006, 22:29 ]

i najważniejsze !!! odgrzybiać po wiekszym przestoju w użytkowaniu bo syf sie zbiera jak diabli, a wymiana filtra przeciwpyłkowego moim zdaniem jest wskazana co roku co można samemu łatwo ocenić wzrokowo (brudny i zabity kurzem). Polecam filtr z aktywnym węglem. Koszt około 10zł więcej niż normalny, a komfort bez porównania. W końcu nie czuć spalin i zapachów z zewnątrz. Ja kupiłem purfluxa z aktywnym węglem i zwykłego już więcej do rąk nie wezmę...chyba żeby co najwyżej komuś wyrzucić :206

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
froniu

Junk bardzo dziękuje za odpowiedź :) :hurra:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tummi
..chodzi w tym temacie o przeróbkę klimy recznej na manualną...

 

Przepraszam, o jaka przerobke chodzi? :DDDDDDD

 

T.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

:hyhy: recznej na elektroniczną ofkors!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gooffy

a ma moze ktos schemat klimatyzacji manualnej. chodzi mi o jakis skan z manuala serwisowego z numerami czesci calej instalacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
APROPO

a ja mam inn imo dziwny problem :)

 

zapalam silnik i po chwili przestaje wiac z nawiewow i zaczyna z nich piszczec.

 

tak jakby cos bylo zatkane, ale po chwili przestaje i wieje dalej, czasami ustawienie na max predkosc wiania tez pomaga.

 

co to moze byc ?? hmm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

APROPO, mam wrażenie, ze to może coś być z wentylatorem - zaciera się abo coś...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adamus28

Witam widzę że są fachowcy to mam pytanie . Parę dni temu wjeżdżam do garażu na włączonej klimie i coś nagle szczeliłoi z pod maski buchła taka para i głośny syk myślałem że pękł mi wąż od wody ale nieokazało się że klima się rozczelniła i wylatywał taki zółty jakby płyn małe ilości co zauważyłem to jest wtym miejscu na łączeniu czy sam to naprawie i ten zółty płyn czy to jest normalne

 

Obrazek------klimacc5wn3.th.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tummi

Zolty (zielonkawy) plyn to olej do klimy - specjalnie ma taki kolor, zeby bylo wyraznie widac ew. nieszczelnosci :)

 

Klimy sam nie nabijesz bez sprzetu, co do naprawy laczenia - lepiej zeby bylo to zrobione porzadnie biorac pod uwage panujace w ukladzie cisnienie.

 

T.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

Trzeba by rozkręcić to połaczenie i obejrzeć - jest tam oring uszczelniający, może go szlag trafił... Żółty płyn to olej który razem z czynnikiem chłodniczym (gazem o symbolu R134a o bardzo niskiej temperaturze wrzenia) krąży w układzie tworzy razem z nim emulsję smarującą sprężąrkę. Czasem też wyciek może mieć intensywny kolor żółto-zielony, jest to tzw kontrast dodawany do wykrywania małych nieszczelności - świeci w ciemności w oświetleniu UV.

Więc jeśli chodzi o awarię to miała całkowicie prawidłowy przebieg, :hyhy: , ale niestety jest problem. Polecam wizytę w specjalizowanym warsztacie, bo wymianę oringu możesz zrobić sam, ale jak Ci w warsztacie nabiją klimę i gaz sp... to nie bedą brali odpowiedzialności za szczelność, a tak zlecasz naprawe - wymiana uszczelki to parę złotych, ale masz gwarancję na wykonaną usługę - oczywiscie w ograniczonym zakresie w stosunku do uszczelnianego miejsca, bo nikt nie zagwarantuje przy kilkuletniej klimie, ze nie strzeli coś za chwilę w innym miejscu - w chłodnicy panuje spore ciśnienie w trakci pracy klimy. A moze została ta awari spowodowana czym innym - mógł nawalić wentylator i spręzony gaz nie schłodzony nie skroplił się i nastąpił znaczny wzrost ciśnienia... To by trzeba też sprawdzic. Miałem takie przypadki...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adamus28

ten olej też trzeba wymienić jak on się nazywa pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

Ja w firmie uzywałem Fuchsa - RENISO Triton Grupa SE/SEZ

Pełnosyntetyczne oleje do sprężarek chłodniczych na bazie syntetycznych poliestrów z przeznaczeniem dla bezchlorowych czynników (R 134a, R 404a).

 

W 100% nigdy go nie zmienisz - nie ma takiego korka - ale jak ściagasz gaz to część oleju zostaje wydmuchana i taka samą ilość trzeba uzupełnić nowym olejem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adam001

Witam !

Mam P206 z klimatyzacją manualną.

Prosze powiedzcie jak nastawić nawiewy w czasie pracy klimy

czy nawiew wewnetrzny czy zewnetrzny ?

dzięki za wszelkie info. !

Pozdrawiam !

Adam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

Adam001, nawiewów uzywasz normalnie - jak najmniej obiegu zamknietego - tylko jak jedziesz za Kamazem np. a jak Ci za zimno to nie wyłączaj klimy tylko dodaj ciepłego powietrza na regulacji (to samo robi klimatronik tylko automatycznie...). W chłodny deszczowy dzień jak paruja szyby (pomoimo czystego filtra kabinowego!!!) też moozesz właczyć klimę - osuszy powietrze i odparuja szyby momentalnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adam001

Dzięki za odpowiedz !

czyli włączam klime i nawiew zewnetrzny.

a jak stoje za jakimś kopciuchem to przełączam na wewnętrzny.

czy dobrze zrozumiałem ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65
czy dobrze zrozumiałem ?

Bardzo dobrze! ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m5r

Pytanie czysto eksploatacyjne - czy po zgaszeniu silnika wyłaczać przycisk klimatyzacji (manualna) tak, żeby nie odpalać przy włączonej klimatyzacji, czy też nie ma to żadnego znaczenia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

Nie ma to znaczenia, ponieważ sprężarka i tak startuje z lekkim (kilkusekundowym) opóźnieniem. Ja latem praktycznie nie wyłączam... Jak za zimno to dodaje tylko ciepłego powietrza na regulacji (manualna).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×