Jump to content
Sign in to follow this  
Dulcio

206 GTI krótka skrzynia

Recommended Posts

Dulcio

Chciałbym wstawić do mojej 206 jakąś krótszą skrzynię i zastanawiam się czy coś np. od jakiegoś HDI będzie pasowało. Może ktoś już coś takiego robił, albo posiada wiedzę na ten temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber

co prawda nie robiłem takiego numeru w peugeocie , ale coś tam kiedyś grzebałem przy tego rodzaju przeszczepie ( przeróbka z benzyny na diesla ) .

na pierwszy rzut oka skrzynie są podobne

2.0 HDI

rgh1292828970y.jpg

2.0 S16

rgh1292829058n.jpg

z tym że nie wiem czy z półosiami nie będzie problemu (w dieslu są jakieś wzmacniane (przynajmniej były w tym co przerzucałem) . trzeba by znaleźć w service box'ie nr referencyjne półosi do HDI i S16 . jeżeli będą takie same to spoko.

kolejny problem to przełożenia skrzyni . jeżeli przerzucisz skrzynię z diesla to raczej uzyskasz krótsze biegi , ale stracisz na prędkości max ( na piątce wydusisz coś może ok 130-140km/h)

no i skrzynia od diesla nie wytrzyma długo prędkości obrotowej benzynowego silnika.

to takie moje luźne uwagi . :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
innovision31
co prawda nie robiłem takiego numeru w peugeocie , ale coś tam kiedyś grzebałem przy tego rodzaju przeszczepie ( przeróbka z benzyny na diesla ) .

na pierwszy rzut oka skrzynie są podobne

2.0 HDI

rgh1292828970y.jpg

2.0 S16

rgh1292829058n.jpg

z tym że nie wiem czy z półosiami nie będzie problemu (w dieslu są jakieś wzmacniane (przynajmniej były w tym co przerzucałem) . trzeba by znaleźć w service box'ie nr referencyjne półosi do HDI i S16 . jeżeli będą takie same to spoko.

kolejny problem to przełożenia skrzyni . jeżeli przerzucisz skrzynię z diesla to raczej uzyskasz krótsze biegi , ale stracisz na prędkości max ( na piątce wydusisz coś może ok 130-140km/h)

no i skrzynia od diesla nie wytrzyma długo prędkości obrotowej benzynowego silnika.

to takie moje luźne uwagi . :P

 

Kolego, jeśli chcesz wstawiac inna skrzynie"Krótsza" to najlepiej zastosowac, skrzynie oryginalnie skrocona, masz takie rzeczy na allegro.

Skrzynia od diesela jest napewno mocniejsza(musi wytrzymac wiekszy momet obrotowy), ale przełozenia niepozwola Ci na szybsza jazde, a po drugie zamachasz sie lewarkiem.

Jesli zamierzasz jezdzic sportowo to jak najbardziej, ale w ruchu normalnym to nie zda sprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maniek2607
kolejny problem to przełożenia skrzyni . jeżeli przerzucisz skrzynię z diesla to raczej uzyskasz krótsze biegi , ale stracisz na prędkości max ( na piątce wydusisz coś może ok 130-140km/h)

no i skrzynia od diesla nie wytrzyma długo prędkości obrotowej benzynowego silnika.

to takie moje luźne uwagi

Jeśli krótka skrzynia to na 100% nie od diesla. Wszystkie silniki diesla z uwagi na osiągane niskie prędkości obrotowe ,mają zestopniowaną skrzynię z długimi przełożeniami ,po to aby wyrównać straty na obrotach silnika. Tak więc jeśli zamontowana zostanie skrzynia od diesla to poszczególne biegi znacznie się wydłużą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dulcio

Kiedyś gdzieś w necie znalazłem info, że skrzynie NE są krótrze od BE i stosują je w nowszych 206 HDI. Myśle, że najlepiej byłoby zrobić test. A mianowicie sprawdzić jaką prędkość osiąga auto na poszczególnych biegach przy np. 2 tyś obrotów i przy 4 tyś. Wydaje mi się że, pic polega na przełożeniu głównym. Dlatego trzebaby sprawdzić prędkości samochodu przy dwóch różnych prędkościach obrotowych. Matematyka da nam odpowiedź. Będe wdzięczny jak ktoś kto ma HDI mógłby to zmierzyć. Ja zrobię jutro teścik i napiszę jak to wygląda w GTI

Share this post


Link to post
Share on other sites
trybson

Kolego spróbuj poszukać skrzyni z pucharu peugeota, chyba były dwa rodzaje, zwykła i kłowa, tylko ta druga będzie droga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maniek2607
Kiedyś gdzieś w necie znalazłem info, że skrzynie NE są krótrze od BE i stosują je w nowszych 206 HDI. Myśle, że najlepiej byłoby zrobić test. A mianowicie sprawdzić jaką prędkość osiąga auto na poszczególnych biegach przy np. 2 tyś obrotów i przy 4 tyś. Wydaje mi się że, pic polega na przełożeniu głównym. Dlatego trzebaby sprawdzić prędkości samochodu przy dwóch różnych prędkościach obrotowych. Matematyka da nam odpowiedź. Będe wdzięczny jak ktoś kto ma HDI mógłby to zmierzyć. Ja zrobię jutro teścik i napiszę jak to wygląda w GTI

Powtórzę jeszcze raz ,że skrzynia od diesla będzie miała długie przełożenia, w porównaniu do s16, ale można to sprawdzić abyś miał 100% pewność. Jestem tego pewien dlatego ,że akurat składam skrzynie ,które są montowane do jednego auta ale z silnikami benzynowymi i diesla.

Jeśli chodzi o porównanie to ja jadąc na piątce przy 2000 obr. mam jakieś 70km/h natomiast kumpel jadący Xsarą z silnikiem HDI miał zbyt niskie obroty i musiał redukować do 4. Może porównanie nie tych samych aut ale dużo mówiące.

Share this post


Link to post
Share on other sites
grzegorzchylak
Powtórzę jeszcze raz ,że skrzynia od diesla będzie miała długie przełożenia, w porównaniu do s16, ale można to sprawdzić abyś miał 100% pewność. Jestem tego pewien dlatego ,że akurat składam skrzynie ,które są montowane do jednego auta ale z silnikami benzynowymi i diesla.

Jeśli chodzi o porównanie to ja jadąc na piątce przy 2000 obr. mam jakieś 70km/h natomiast kumpel jadący Xsarą z silnikiem HDI miał zbyt niskie obroty i musiał redukować do 4. Może porównanie nie tych samych aut ale dużo mówiące.

 

w 2.0HDI na 5-tym biegu 2000 obr/min i prędkść około 90 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
wander

gdzieś widziałem porównanie skrzyń biegów np z s16 i rc i np różniła się ona tylko w 4 i 5 bięgu a mianowicie były one wydłużone. w tym samym miejscu było tez pokazane co z innymi skrzyniami. Na razie jestem na uczelni ale jak wrócę to poszukam i podeśle ci długości biegów z poszczególnych skrzyń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69
Powtórzę jeszcze raz ,że skrzynia od diesla będzie miała długie przełożenia

na przykładzie innego mojego auta: skrzynia benzyna - 10.5 sekund do setki, skrzynia z diesla - 9.2 sekundy do setki, rozerwane 3 tarcze sprzęgła i rozpiżdżone w mak (bo inaczej nie da się nazwać) skrzynie biegów na odcinku 200km. Skrzynia z diesla daje radę, chyba, że nie wytrzyma momentu na krótszym przełożeniu :D

 

gdzieś widziałem porównanie skrzyń biegów np z s16 i rc i np różniła się ona tylko w 4 i 5

nie potwierdze. Z autopsji: w RC bieg z 1 na 2 zmieniałem przy ok 66-67km/h, zanim wrzuciłem 2 to było już 70km/h. 2 bieg miał 110-112km/h, 3 jak dobrze pamiętam 180km/h, 4 210km/h. Piątka szła do 235km/h bo więcej nie chciał. Przy 245-250 z górki miał już ok 7tys obr.

 

jeżeli dobrze pamiętam z porównań, to w S16 jest mniej na 1 (chyba koło 55-60) i 2 (minimalnie mniej). 3 i 4 tak samo, a 5 chyba ciut krótsza.

 

Mogę oczywiście coś mylić, bo jakby nie patrzeć dużo czasu nie jeździłem ostro ani RC, ani s16.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maniek2607
w 2.0HDI na 5-tym biegu 2000 obr/min i prędkść około 90 km/h

Czyli na chwilę obecną to co pisałem potwierdza się

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69

doczytałem o s16 kontra RC. Pierwszy bieg w RC jest wydłużony, a reszta skrócona. Za podobne prędkości odpowiada limiter obrotów przesunięty w górę w RCku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Davidoff

Słuchajcie, wypadałoby zamiast "strzelać" rozkminić to na zdrowy rozsądek ;)

Przy założeniu, że mamy taki sam samochód z silnikiem diesla i benzynką, rozumowanie jest takie. Silnik diesla kręci się do 5 tyś. Silnik benzynowy do 7tyś. Jeśli więc chcemy osiągnąć na ostatnim biegu na odcince taką samą prędkość w obu autach, to aby zrekompensować niższą prędkość obrotową silnika diesla przełożenie musi być dłuższe.

 

Gdyby ww. auto z silnikiem benzynowym miało przełożenie diesla, to osiągałoby swoją max prędkość przy 5tyś obrotów, tak jak diesel. A silnik ma jeszcze 2tys. zapasu! Znaczy to, że jedziemy jakby na dodatkowym, wyższym biegu :) czyli przełożenia są DŁUŻSZE- bardziej nastawione na prędkość maksymalną, a mniej na przyspieszenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wander

Jak obiecałem:

1111gx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dulcio

Z tabelki wynika, że najkrótsza jest MA 5/N. Wie ktoś może z jakimi silnikami jest montowana?

Przy okazji znalazłem fajny kalkulator. Już nie trzeba robić testów:)

http://www.banymotorsport.pl/skrzynie/skrzynia.php

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69

tylko trzeba znać te przełożenia.

 

podaj przełożenia RC, s16 i 2.0HDi, a nie musimy mieć kalkulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dulcio

Gdybym znał przełożenia i oznaczenia skrzyń stosowanych w poszczególnych silnikach, to nie zakładałbym nowego tematu. Nie wiem jak w Peugeocie, ale w Oplu np. w skrzyniach F16 używanych do kilku różnych silników, zastosowali kilka różnych przełożeń. W s 16 podobno jest skrzynia BE i to by się zgadzało z tabelką z poprzedniej strony. (Dzięki wander :ok ) Taraz pytanie do jakich silników stosują skrzynie MA 5/N, bo widzę, że ta jest najkrótsza. I czy zagra z moim silnikiem. Szukałem w necie jakiś informacji, ale ciężko coś znaleźć. Liczyłem na to, że może ktoś z forum gdzieś się na to natknął

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelOknw

Z tego co znalazlem to skrzynie MA byly stosowane w 1.1, 1.4, 1.4 16V, 1.4HDI, i 1.6 także to jest chyba loteria i zależne od daty produkcji auta :/:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dulcio

No to MA może być za słaba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anum

Z servisboxa:

SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) BVM MA5 / N- silnik 1.4, czyli po częsci potwierdza się do to prezes pisał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...