Jump to content
  • Similar Content

    • gauczio
      By gauczio
      Witam, w moim peugeocie 206 1.4 hdi wyskoczył błąd P0238, przyczyn może być niby dużo z tego co się orientowałem, lecz dokładnie pisze na komputerze tak: 
      " Turbosprężarka (TC) czujnik ciśnienia doładowania A/ doładowania (SC) czujnik ciśnienia doładowania A - wysokie wejście"
      Dodam, że przy dodawaniu gazu, po chwili spadają obroty. 
      Pytanie czy miał ktoś taki problem już ? i czy wymiana czujnika pomoże ? 
    • rezii2000
      By rezii2000
      Witam. Posiadm Peugeota 206 1.9d z 1999r. z klimatyzacją. Przeszukałem całe forum i sprawdziłem już co mogłem. Wymieniłem przekaźniki. Sprawdziłem bezpieczniki oraz rezystor przy chłodnicy. Wypięcie i zwarcie termostatu nic nie daje. Wentylator załącza się po zwarciu pinów przekaźnika 85 i 86. Gdy włączam klimatyzację wentylator też się nie załącza. Które bezpieczniki odpowiadają za wentylator.? Dodam że wentylator jest dwu biegowy. 
      Pomocy


    • gruz95
      By gruz95
      Witam,  mam pytanie odnośnie temperatury i układu chłodzenia w 206 2.0 hdi 90 KM 2001 rok.
      Nie działa mi w ogóle wentylator przez co podczas upałów i w korkach silnik się mocno nagrzewa i temperatura podchodzi pod czerwone pole. Podczas normalnej jazdy typu 70km/h temperatura jest w miarę w normie bo wiadomo że pęd powietrza trochę schładza.
      Wentylator był sprawdzany i jest sprawny. I teraz nwm czy czujnik który załącza go to jest taki niebieski 3 pinowy pod pokrywą silnika bardziej z prawej strony ? I jakie powinno być w tym czujnku natężenie prądu ? Ogólnie jak sprawdzić czy on jest sprawny  i w jaki sposób go wyjąć ?
      Gdzie "idzie" ten czujnik, steruje nim dalej jakaś elektronika ?
      Jak jeszcze można sprawdzić dlaczego nie załącza się wentylator podczas wzrostu temperatury ? 
      Jak ktoś sie orientuję to podpowiedzcie, dzięki.
    • maciek84325
      By maciek84325
      Witam.
      Mam problem dotyczący wentylatora chłodnicy w Peugeot 206 (2000 r., benzyna 1.1). Wymieniłem wentylator na nowy, czujnik temperatury na nowy, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są sprawne. Gdy wyciągnę czujnik temperatury podczas gdy samochód pracuje, wentylator od razu się załącza na najwyższych obrotach oraz na liczniku miga lampka STOP (czyli prąd dochodzi do wentylatora). Rozebrałem także zielony przekaźnik w bezpiecznikach pod maską, który jest od wentylatora i gdy dotknąłem kowadełka to wentylator też się załączył. (Mam rozumieć że przekaźnik też do wymiany?)  
      Nie mam pojęcia co może być przyczyną tego że wentylator nie załącza się powyżej 90 stopni. Miał ktoś podobny problem lub zna się w miarę na elektryce i kojarzy co może być nie tak? 
      Słyszałem też, że wina może być w BSI i najlepiej go wymienić - co Wy na to?
      Dziękuję za poświęcony czas i pomoc


    • PMac
      By PMac
      Po sprawdzeniu błedów peugeot planet 2000 w peugeot 206 1.4 Hdi, pojawiły się informację z załącznika, proszę o info, od czego należałoby zacząć, nadmienię iż na zimnym silniku świeci kontrolka poziomu płynu chłodzącego, a jak silnik złapie temperaturę gaśnie.

chan

Błąd P1109 obwód wentylatorów

Recommended Posts

chan

Witam,

mam problem z wentylatorem chłodnicy. Komputer (cdif2) pokazuje błąd P1109 obwód wentylatorów - mała prędkość - sygnał nieprawidłowy. Wymieniłem przekaźniki wyczyściłem gniazda, wentylator na krótko od aku chodzi. Kiedy próbuje się połączyć przez komputer i uruchomić obwód wentylatora na niskich obrotach przekaźnik cyka ale wentylator nie kręci na wysokich obrotach kręci ale faluje i przerywa.Podczas jazdy autko(2.0 HDI '02) nie przekracza 90* C, ale od kiedy mam go (ponad miesiąc) wentylatory nie włączyły się. Nie mam pojecia co dalej robić. Czy zostawić mechanikowi czy samemu rozbierać. Czy ktoś ma pomysł gdzie może leżeć usterka???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierwoła

na pasie przednim koło wentylatora jest rezystor koloru czarnego z 4 pinową wtyczką i pewnie on jest uwalony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chan

Rzeczywiście jest, nawet go wykręcałem i wyglądał na oko w porządku. Mój miał 3 piny a po drugiej stronie sprężynkę. Mam dostęp do większości narzędzi warsztatowych. Mogę za pomocą czegoś sprawdzić ten rezystorek?? Dzięki za rady. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierwoła

skoro masz z 3 pinami to jeszcze starszego typu i jest tańszy. możesz za pomocą omomierza. każdy pin ma mieć " przejście " z każdym pinem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
michal_pom1

to niestety częsta usterka na 99% uwaliłz się rezystor, następna usterka to gnijące kable przy przekaźnikach, ale sprawdź najpierw rezystor, a koszt jest jego mały jeśli masz starego typu to ok 40zł w ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites
marszo

Koledzy powyżej mają rację. Miałem ten sam błąd. Wymiana rezystora i wszystko ok :) W końcu wiatrak zaczął działać :) koszt rezystora w moim przypadku 50 zł

 

P.S

Share this post


Link to post
Share on other sites
chan

Zakupiłem już nowy rezystor i dalej zobaczymy. Zastanawiam się jeszcze tylko nad tym czy te niższe obroty nie są czasem do klimy a wyższe do chłodzenia silnika jak osiągnie określoną temp. Generalnie w innych autach są dwa wentylatory i jeden z nich do klimy(jak mi się zdaje) a tu tylko jeden, więc może jeśli się uruchomi klime wentylator chodzi cały czas na niższych a na wyższe wchodzi tylko gdy się grzeje silnik. Wie ktoś może w jaki sposób to jest rozwiązane? Czy dobrze myślę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
michal_pom1

tak jak piszesz mała prędkość jest od klimy, duża od temp. silnika, jak chodzi klima to na stałe włącza się mała prędkość

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierwoła
tak jak piszesz mała prędkość jest od klimy, duża od temp

 

nie jest tak jak piszecie do końca. klimatyzacja nie wytwarza zimna tylko oddaje ciepło. a żeby mogła to ciepło oddać posiada skraplacz( chłodnicę klimatyzacji) która to ciepło oddaje do otoczenia a wentylator dodatkowo przedmuchuje przez skraplacz powietrze poprawiając oddawanie ciepła. wraz ze wzrostem temperatury zewnętrznej wzrasta ciśnienia w układzie klimatyzacji i żeby klima mogła oddać ciepło wentylator ma dwie lub nawet trzy prędkości. podczas upałów można zaobserwować jak wiatrak szybciej chodzi.

w sytuacji gdy nie korzystamy z klimy czujnik temperatury przy 98 stopnich załącza pierwszy bieg wentylatora a gdy temperatura osiągnie 106 stopni drugi.

wiadomo chodzi o oddanie ciepła z chłodnicy wody. dlatego też nie powinno się stosować wody w układzie chłodzenia bo wiadomo żę H2O wrze w 100 stopniach.( nie śmiejcie się znam takich co jeszcze jeżdżą na wodzie)

to tyle tak w telegraficznym skrucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chan

Wnioskuje, że pierwszy stopień nie jest do końca zależny od klimy i gdy nie używamy klimy też może się włączyć. A w sytuacji gdy klima jest dziurawa i nie chodzi, jest pusta, ma to jakiś wpływ na prace wentylatora? Wtedy przy włączeniu klimy w aucie 1 stopień nie powinien ruszyć? Ale przy 98 stopniach już ruszy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
michal_pom1

tak pierwoła masz rację ale taki układ jest w muxach w których nie ma już takiego rezystora tylko moduł wentylatorów, a co do wentylatora klimy to oczywiście że chodziło mi o chłodzenie skraplacza, pisane było to w skrócie telegraficznym bo nie każdy wie i do czego służy skraplacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
chan

Sam już nie wiem co z tym wentylatorem. Znalazłem gdzieś na forum metodę uruchomienia wiatraka poprzez wpięcie czegoś w wtyczkę czujnika temperatury. Więc wpiąłem( mam nadzieje, że w dobrą wtyczkę) zamiast rezystora kabelek i wiatrak nie ruszył!? A z tego co napisali powinien. Wymieniłem co mogłem -przekaźniki, rezystor, jedno gniazdo przekaźnika, wiatrak na krótko od aku chodzi. Nie mam już pomysłu co dalej sprawdzać... :/:

Share this post


Link to post
Share on other sites
michal_pom1

jak pisałem wcześniej sprawdź wiązki od przekaźników, rezystora, wntylatora, często korodują, newralgicznym punktem są wiązki przy przekaźnikach ale sprawdzić lepiej wszystkie. Najlepije weź uniwersalny miernik i sprawdź czy dany przewód ma przejście od kostki do kostki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierwoła
taki układ jest w muxach w których nie ma już takiego rezystora tylko moduł wentylatorów

 

kolego taki układ jest w bez muxach i muxach. moduł ale też z rezystorem jest w silniku 1,6 HDI. zasada działania i takiego i innego jest taka sama

Share this post


Link to post
Share on other sites
chan

A wiecie gdzie jest moduł od sterowania wentylatorami? Patrzyłem w skrzynce bezpieczników w silniku ale nie widziałem nic przypominającego kostkę, tylko kilka bezpieczników i jakieś wtyczki z kabelkami. w sumie to nie wiem jak wygląda ten moduł, widziałem zdjęcia na forum ale to był benzyniak. Nie wiem czy są takie same?

Share this post


Link to post
Share on other sites
michal_pom1

jak masz na dole przy chłodnicach rezystor (który podobno wynieniłeś) to nie masz modułu, tylko przekaźniki, sprawdz wiązki jak ci pisałem

Share this post


Link to post
Share on other sites
siwy0087
to niestety częsta usterka na 99% uwaliłz się rezystor, następna usterka to gnijące kable przy przekaźnikach, ale sprawdź najpierw rezystor, a koszt jest jego mały jeśli masz starego typu to ok 40zł w ASO

 

Mam podobny problem;/ dostalem sie do przezaznikow, ten gorny byl w miare w porzadku ale ten na dole... tragedia, wszystkie styki zasniedziale a gniazdo cale w bialo-zielonym proszku, kable przegnite na dlugosci ok 4cm. Naprawilem to wszysko ale wentylator nadal nie chodzi jak powiniem wiec stawiam na rezystor. Nigdzie go nie moglem dostac wiec zamowilem w salonie puga.

 

Zdziwila mnie zaskoczona mina goscia kiedy pytalem o te czesc (twierdzil ze bylem pierwsza osoba zamawiajaca ten element)

Share this post


Link to post
Share on other sites
michal_pom1

no niestety w naszym Polskim klimacie tak się niestety dzieje z pugowymi wiązkami (i nie tylko) zimia i sól robią swoje, a zwłaszcza że rezystor i przekaźniki są w tak beznadziejnym miejscu

Share this post


Link to post
Share on other sites
siwy0087

beznadziejne miescie to raz, a dwa to zero jakiegokolwiek zabezpieczenia przed wilgocia (zadnej uszczelki pod pokrywka od przekaznikow czy w obudowie rezystora)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rado-83

Korzystając z sytuacji,podepnę się pod temat aby o coś zapytać.Jaką temperaturę musi osiągnąć silnik aby załączyło się chłodzenie (wiatrak).Z racji tego iż nasze pugi zazwyczaj osiągają termperaturę podczas jazdy 72-75 stopni to nigdy nie widziałem działającego wiatraka.

Ostatnio stojąc w długim korku mój peugeot osiągnął temperaturę ok 92-93 stopnie i wiatrak nadal się nie odpałał.Zawsze mysłałem że wiatrak odpala się po osiągnieciu temperatury roboczej 90 stopni.Czyżbym się mylił,czy mam zacząć szukać usterki.Za pomoc z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chan

Jak kupiłem autko to przekaźniki przy chłodnicy były skorodowane, kilka kabli przy wtyczkach było zaśniedziałe i się rozsypywało, a ze dwóch to nie było w izolacji na odcinku gdzieś 15 centymetrów od naruszenia kabla. Szczotka na komutatorze w wiatraku była zawieszona i wiatrak też nie działał. Wymieniłem co się dało i i tak myślałem, że to nie pomogło i miałem udać się do elektryka. Dopiero jak nabiłem klime to wiatrak zaczął kręcić przy włączeniu klimy. Podczas jazdy nie udało mi się auta nagrzać do temperatury (to chyba jest około 98 stopni) przy, której włącza się wiatrak. Raz tylko, i to niedawno, ze znajomym w garażu zagrzaliśmy go specjalnie aby sprawdzić czy się włączy i okazało się, że jest okej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
msjokerek

Też mam problem z wiatrakiem, problem polega na tym, że ciepły silnik czy zimny to na przewoadach jest +12V przy wiatraku (brak amper), po podpięciu na krutko chodzi.... co może być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...