Jump to content

Czym zabezpieczyć aluminiowe zaciski hamulcowe?


Recommended Posts

Mam zamiar zabrać się za regenerację zacisków hamulcowych w samochodzie taty. Pacjent to Citroen C5 a dokładnie chodzi o tylne zaciski hamulcowe. Sprawa dość specyficzna dla tego modelu - zaciski utleniają się na styku z wahaczem, co prowadzi do wyginania śrub trzymających zacisk oraz do zbliżania się samego zacisku do felgi i niszczenia obręczy. W planach jest splanowanie zacisków oraz dorobienie przekładek ze stali nierdzewnej lub przełożenie ich na drugą stronę(są uniwersalne). W celu uniknięcia dalszego utleniania chciałbym zaciski w jakiś sposób zabezpieczyć i tu nasuwa się pytanie. Jak?

Czy zwykła farba do malowania zacisków zda egzamin?

Czy może szukać jakiejś specjalnej farby z przeznaczeniem do aluminium?

Wszelkie celowe sugestie mile widziane :)

Link to post
Share on other sites

smarem je nazmaruj albo tawotem na dobry rok masz spokuj za rok to samo

 

/MOD

Lepiej wróć do szkoły i spróbuj nauczyć się pisać chociaż trochę po polsku.

MOD/

Link to post
Share on other sites
smarem je nazmaruj albo tawotem na dobry rok masz spokuj za rok to samo

 

Nie chciałbym być nie uprzejmym, więc tylko napiszę żebyś nie zabierał zdania w sprawach o których nie masz pojęcia. Przeczytaj jeszcze raz 1#post i przemyśl.

Link to post
Share on other sites

A powiedz mi czym ma skutkować posmarowanie zacisków hamulcowych smarem lub towotem? Po wierzchu... :wmorde

Link to post
Share on other sites

Hm z malowaniem aluminium może być problem, bo to podobno ciężki materiał do tego celu, slabo trzyma farbe itd. Trzeba stosować jakieś specjalne podkłady, chociaż te nie wiem czy są akurat wytrzymałe temperaturowo. Nie wiem czy w tym przypadku zdadłoby egzamin anodyzowanie, bądź galwanizacja/cynowanie. Podobno możliwe w warunkach domowych, ale tu już wspomóż się google. Ja z tym nie mam kompletnie żadnego doświadczenie więc tylko gdybam.

 

Moje zaciski są standardowe, więc je po oczyszczeniu dremelem, prawie na błysk. Potraktowałem zwyczajnie hammeritem, i tak już trzymają drugi rok.

Link to post
Share on other sites

ZonX, dzięki. Co do malowania to czytałem, że to ciężki temat. Gdyby to były inne zaciski to nie byłoby problemu, dobra farba i poszło. A tu jest aluminium.

Temat z galwanizacją może być ciekawy. Dzięki za inspirację.

Link to post
Share on other sites
ProfessionalC360

Piaskowanie, podkład p7, na mokro akrylowy 1062, baza kolor, bezbarwny i finito lepszej opcji nie ma

Link to post
Share on other sites

Dzięki :) zastanawiam się jeszcze nad pokryciem innym metalem ale raczej w sposób profesjonalny. Poczytałem o sposobach domowych i wychodzi bardzo słabo.

Link to post
Share on other sites
ProfessionalC360

To co Ci napisałem masz pro, predzej zaciski wymienisz bo sie zepsuja niz Ci zejdzie farba :)

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Albo poprostu oddaj je do lakierni proszkowej i po problemie, naprawde duzo to nie kosztuje a bedzie na wieki

Link to post
Share on other sites

Dzięki kolego. Musze przemyśleć temat bo najlepiej byłoby zrobić to w ciągu weekendu(samochód ciągle w trasie, a drugi na razie nieobecny). Ile mniej więcej kosztowałyby materiały do pomalowania dwóch zacisków? Wymiary mniej więcej to 70x110x110mm.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli to już zaczęło korodować, to daj se spokój z malowaniem - po roku zejdzie z zacisku. Malowałem kiedyś takie do motora i po sezonie farba się łuszczyła, a potem odpadała, zwłaszcza w miejscach gdzie wcześniej wystąpiła korozja i w miejscu mocowania.

Link to post
Share on other sites
ProfessionalC360

Mysle ze proszkowo bys sie w 80 zł załapał ;)

I masz to lepsze niz lakier konwencjonalny z jakiegos sperja czy nawet z pistoletu, co proszek to proszek, moim zdaniem na takie elementy podwoziowe najlepszy. Ale zrobisz jak uwazasz :)

Link to post
Share on other sites

Dzięki. Na razie nie mam jak się za to zabrać bo czasu ciągle mało a zrobić muszę bo zacisk ociera już o obręcz felgi. Same zaciski nie korodują i są w dobrym stanie. Największy problem to połączenie zacisk-wahacz gdzie aluminium się utlenia i na tym połączeniu zaczyna się wszystko krzywić i odchylać zacisk.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...