Jump to content
  • Similar Content

    • woron36
      By woron36
      Witam,
      W moim PUG-u wysiadły kierunkowskazy. Znaczy wyłączają się kiedy chcą (Niedługo będę rękę za szybę wystawiał :D) . Tak samo jest z długimi światłami. Obstawiam przełącznik zespolony. Mam chyba DELPHI ze sterowaniem radia pod kierownicą. Czy znacie jakiegoś magika który by mi to zregenerował. Nowy ponad 700 zł a to jedna dziewiąta auta  Najlepiej od razu z wymianą podjechać zostawić odebrać naprawiony. Okolice Warszawy lub Skierniewic najlepiej  Patrzyłem wymianę jest dosyć łatwa ale czas przesyłek mnie jakoś bardzo nie kręci (auto cały czas potrzebne) chciałbym to zostawić jako ostateczność. 
    • gojik
      By gojik
      Ostatnimi czasy - na forum - coraz częściej pojawiają się pytania typu:
      co to jest MUX i jak rozpoznać czy go mam w swoim samochodzie?
      Starałem się to napisać językiem dla typowych laików, tak aby każdy mógł coś z tego zrozumieć i ogarnąć. Mam nadzieję, że ta krótka wzmianka, wyjaśni odrobinę nieścisłości i rozwieje kilka mitów.
      Osoby, które uważają, iż warto byłoby coś dodać, bądź zmienić - proszę o treściwe komentarze i podpowiedzi.
       
      Co to jest MUX i po co to komu?
       
      MUX – pochodzi od słowa multiplex i dosłownie oznacza - instalację multipleksową, która niejako zastępuje tradycyjną instalację elektryczną w naszych samochodach. Oparta jest na tzw. szynie CAN (ang. Controller Area Network) - sygnały na tej instalacji „płyną” w wersji cyfrowej, w przeciwieństwie do standardowych instalacji samochodowych. CAN został wymyślony przez firmę BOSCH i zadebiutował na początku lat 80-tych ubiegłego wieku. Dzięki temu rozwiązaniu, znacznie zmniejszono ilości przewodów używanych na wiązki elektryczne samochodu, zmniejszono ilość punktów połączeniowych oraz podniesiono szybkość przepływu sygnałów. Dla porównania - w latach 60’tych - długość ogólna przewodów w instalacji elektrycznej wynosiła ok. 300m, obecnie ok. 2 km. Gdyby tak dalej to wyglądało, wozilibyśmy ze sobą kilogramy miedzi i szafę bezpiecznikową Warto jeszcze podkreślić, iż nie cała instalacja jest cyfrowa w samochodzie!!! Występują tzw. główne trakcje CAN’owskie, które komunikują ze sobą poszczególne komputery i sterowniki w samochodzie. Na jednej szynie CAN może „chodzić” ok. 650 sygnałów, na CAN 2.0 ponad 2 tysiące!!! W standardowej instalacji jeden przewód miał jeden sygnał – łatwo policzyć ile trzeba przewodów aby dorównać jednej szynie CAN
       
      Tyle z podstawowej teorii, co mamy z tego w praktyce?
       
      Medal ma dwie strony - z jednej strony mamy multum funkcji, z drugiej strony multum problemów. Jak wiemy z własnego doświadczenia, im więcej elektroniki w samochodzie, tym więcej problemów. Poza awaryjnością, której samemu nie sposób usunąć poza wyspecjalizowanym serwisem, o nierzadko wielu rzeczach decyduje komputer, która ma na celu dobro auta i swoją hierarchię wartości np. może nie pozwolić na włączenie np. ogrzewania szyby, gdy akumulator jest rozładowany, a silnik pracuje na wolnych obrotach. Dlatego mogą występować kaprysy naszego autka – dzisiaj nie działa, jutro już jest ok
       
      Czas na pozytywy W instalacjach CAN’owskich (zwanych MUX’em), mamy o wiele więcej możliwości i funkcji do wykorzystania w naszym autku: począwszy od bezpieczeństwa, po przez prace silnika i jego podzespołów, skończywszy na naszym wygodnictwie wiele rzeczy oblicza komputer, podając nam już gotowe informacje.
      Tak jak we wszystkim, są zwolennicy sieci cyfrowych, jak i konserwatyści, którzy wolą tradycyjne instalacje elektryczne. Niestety Ci drudzy muszą pogodzić się z faktem iż technologia idzie do przodu i jest nieuniknionym, że systemy CAN wraz dziesiątkami komputerów opanują nasz samochód warto zauważyć, iż obecnie, w samochodach najwyższej klasy, sieci cyfrowe opanowały już większość instalacji elektrycznej, włącznie z wprowadzenie technologii światłowodowej (np. BMW, Mercedes).
       
      Jak rozpoznać czy mam MUX’a (CAN)?
       
      Tutaj proszę o praktyczne wskazówki dla użytkowników od forumowiczów (np. data wprowadzenia, manetki etc.)  wtedy z edytuje artykuł i dodam w to miejsce
       
      Visterio dodał:
       
      1. MUX wszedł od drugiej połowy 2001 roku!
       
      2. Jeśli masz 1.4 HDI - to na bank jest to MUX, bo innych nie było!
       
      3. Jeśli masz zegary (licznik) na jedną wtyczkę - to masz MUX'a (jak na dwie to bez MUX'a)!
       
      4. Jak zdejmiesz tą zaślepkę od bezpieczników wewnątrz pojazdu (tam gdzie również BSI jest) to jest tam mnóstwo kabli idących do BSI. Na nich są papierowe "metki" - więc spójrz na nie, jeśli będziesz miał MUX'a, to będzie napisane na metce "MUX", a jeśli nie, to podejrzewam, że będzie coś innego (raczej słowa MUX nie będzie) ;]
       
      5. Jeśli nie masz MUX'a, to Twoje manetki wyglądają tak:

       
      a jeśli masz MUX'a, to wyglądają tak:

       
       
      Ja mogę jeszcze dodać na koniec od siebie, że jeżeli kiedykolwiek przyjdzie Wam grzebać w elektryce samochodowej, w celu podłączenia czegoś, unowocześnienia etc., uważajcie na pary cieniutkich przewodów, które zazwyczaj są ze sobą wzajemnie splecione (a’la warkocz u kobiet ) to właśnie jest CAN -> nie ciąć, nie rwać, nie podłączać nic do nich, najlepiej nie ruszać
      Światłowód w naszych pugach nie występuje, ale np. w BMW 7 (najnowsza seria) przypomina on linkę hamulcową z rowera – taki sztywny i mało elastyczny tutaj również: „nie ciąć, nie rwać, nie podłączać nic do nich, najlepiej nie ruszać”
       
      PS jeżeli coś mi się przypomni, to najwyżej dodam
    • beazee
      By beazee
      Czym różnią się przełaczniki zespolone? (Pug 206, 2002)
       
      Przegladam aukcje i najczesciej sprzedawcy (nowych) prosza o numer VIN by potwierdzic zdatnosc...
      Skad te roznice? Co za róznice?
      206/307/406 maja to samo, tak?
       
      Komu moge podać swoejgo VINa?
       
      Dzięki, pozdrawiam.
    • Fidel
      By Fidel
      W związku z powtarzającymi się pytaniami i ciągłymi wątpliwościami dotyczącymi wersji i zmian w 206 w poniższym poście postaram się zebrać najważniejsze elementy, które uległy zmianom w czasie produkcji 206.
       
      1999:
      - białe kierunkowskazy boczne, ale jeszcze nie "clear", tylko "w kropki" (na początku produkcji były pomarańczowe).
       
      2000:
      - trzy zagłówki na tylnej kanapie (wcześniej były dwa),
      - antena z tyłu dachu w wersji XS i GTi.
       
      połowa 2001 - wprowadzenie MUX:
      - manetki z okrągłymi końcówkami (wcześniej były lekko spłaszczone),
      - płaskie, mgiełkowe spryskiwacze przedniej szyby (wcześniej były bardziej wystające, dające po dwie strugi płynu) - w trakcie dyskusji doszedłem do wniosku, że zmiana była wprowadzana stopniowo i jeszcze w 2002r można spotkać stary typ spryskiwaczy,
      - inne radio, konsola centralna inaczej ukształtowana wokół radia, oraz większy pilot sterowania radiem przy kierownicy (wcześniej był mały okrągły),
      - inne wyświetlacze - zegarek (taki sam, jak wcześniej), typ A - tylko termometr i radio, typ B - dodatkowo komputer pokładowy, typ C - nawigacja (wcześniej, oprócz zegarka, był tylko jeden rodzaj wyświetlacza, wielkością zbliżony do nowego typu B, ale bez komputera pokładowego),
      - zmieniona kierownica i poduszka powietrzna oraz plastiki na kolumnie kierownicy, nowa poduszka jest "pełniejsza" stara była lekko wklęsła po bokach,
      - inny czujnik deszczu.
       
      2003 - lifting:
      - plaster miodu w przednim zderzaku (wcześniej kratka była w paski), ale nadal duży i mały uśmiech montowane zależnie od wersji.
      - tylny zderzak typu "sport" we wszystkich wersjach (wcześniej tylko w niektórych konfiguracjach),
      - gładkoszybowe przednie reflektory we wszystkich wersjach (wcześniej tylko w niektórych konfiguracjach),
      - "poliftowe" tylne swiatła,
      - "poliftowa" listwa na tylnej klapie klapie oraz duży lew (wcześniej listwa ze zintegrowanym małym lwem).
       
      2005:
      - boczne kierunkowskazy "clear".
       
       
      Dodatkowe uwagi.
      Zderzaki i reflektory przednie nie mogą być przed- i poliftowe, bo obie wersje występowały niemal od początku produkcji.
      Przed- i poliftowe mogą być tylne lampy, kratka w zderzaku oraz listwa na tylnej klapie.
       
      Szerokie błotniki były powiązane głównie z mocniejszymi wersjami silnikowymi:
      - 2.0 - zawsze,
      - 1.6 HDI - zawsze,
      - 1.6 16v - prawie zawsze (wersje XS, QS), w wersjach XT czy RG (do 2003 r.) wąskie,
      - 2.0 HDI - czasami (zależnie od wersji i roku produkcji, np. wczesne XS wąskie),
       
      Typy zderzaków:
      - zwykłe - przedni z małym uśmiechem, tylny z wklęsłym przetłoczeniem,
      - "sport" - przedni z dużym uśmiechem, tylny z wypukłym przetłoczeniem,
      - GT - dużo większe od dwóch poprzednich, zwiększające długość auta do ponad 4m, montowane tylko w limitowanej wersji GT (4000 egz.), lub dostępne jako akcesoria.
       
      Uśmiech w CC:
      - 1.6 16v - 2001r mały, potem zawsze duży,
      - 2.0 oraz 16 HDi - zawsze duży.
       
      Dodatkowe informacje na temat wyposażenia poszczególnych wersji można znaleźć tu: http://www.206club.net/static.php?ex=nadwozia Przy czym należy podkreślić, że wyposażenie było różne w różnych krajach oraz zmieniało się w czasie.
       
       
      Bardzo proszę o zamieszczanie w wątkach poniżej uwag, oraz zdjęć elementów, o których mowa w tym poście.
      Z tego tematu prawdopodobnie będą korzystali nowi użytkownicy, więc po wykorzystaniu linków i informacji, posty przeniosę do osobnego tematu, żeby nie wprowadzać zamętu.
       
       
      Chciałem jeszcze dodać, że powyższy tekst powstał przy dużym udziale kocurra i Witosa.
    • uo99
      By uo99
      Witam.
      P 206 SW, 2003r, 1.4 HDI, (chyba) MUX
      Do rzeczy:
      -bywa, że światła drogowe ("długie") same się wyłączają;
      -lewy kierunkowskaz miga 2x szybciej (wymieniłem żarówkę) na przemian ze światłem (lewym) tylnym (inne kier. działają);
      -prawy kier. działa jak chce (sam się wyłącza);
      -jadąc przy wyłączonych światłach mijania te same włączają się i wyłączają
      -bywa, że przy włączaniu silnika światła mijania włączają się same
       
      Pytanie: da radę samemu to naprawić? Przełącznik zespolony padł?
      W ostateczności, czy znacie sprawdzonego i dobrego elektryka (Gliwice, T. Góry i okolice)?
      Pozdrawiam.
*M-A-X*

Przełącznik zespolony bez pilota i z pilotem

Recommended Posts

*M-A-X*

Witam :)

-Chciałbym zapytać czy jeśli posiadam [te nieszczęsne] manetki zespolone(bez pilota radia) które kosztują fortunę a muszę je wymienić bo działają jak chcą - co nie pozwala na normalną jazdę. To czy mogę wsadzić tam manetki z pilotem(bo takie mogę "okazjonalnie" kupić)

 

-Czy samo włożenie i wpięcie przełączników wystarczy bo słyszałem że należy je programować ze względu na MUX który mam bo inaczej komputer nawet nie "wie co tam siedzi"...

 

- PS. jeśli ktoś ma owe manetki i chce je sprzedać to chętnie rozważę każdą propozycję

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil 206sw

Jeśli wtyczki będą takie same to pasuja. Pilot radia się wpina w przełącznik zespolony, ten od tempomatu też tak więc jak będzie ci przeszkadzal to mozna go wypiąć i po sprawie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
wyssogota

Mam kolego przełącznik zespolony do sprzedania. Wsio działa, ale pewnie Cię i tak nie zainteresuje, bo manetka od kierunków jest luźna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

-Właśnie z kierunkowskazami mam ten sam problem... - są luźne i przy prostowaniu kierownicy po skręcie to zamiast się wyłączyć to włącza się 2 kierunek...

 

-światła mijania czasem się wyłączają

 

- i takie pytanie czy w pugu można "mrugać" długimi?? Bo w zwykle jest tak że przyciągając manetkę do siebie mrugamy a odpychając od siebie włączamy na stałe

a u mnie odepchnąć się nie da a po przyciągnięciu raz mruga raz się włącza... :/

 

- czy mając pilot moge sterować każdym radiem czy tylko fabrycznym Peugeot-a ??

 

I ponawiam pytanie:

Jeśli ktoś posiada SPRAWNY przełącznik kierunkowskazów i chce go sprzedać prosze o kontakt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
maly-01

-Objawy które opisujesz można w większości przypadków samemu usunąć,po co przepłacać:http://chomikuj.pl/maly-01/Dokumenty nie jest to aż tak skomplikowane,trochę zdolności manualnych i jazda...

-nie można pilotem fabrycznym sterować każdym radiem,chyba że zaopatrzysz się w odpowiednią przejściówkę od kolegi Visterio...

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

Dzięki wielkie :) - dzisiaj i jutro nie dam rade ale w następny weekend się tym zajmę :) Tylko trochę przerażają mnie kwestie poduszki bo bardzo duży nacisk na ostrożność jest w tym poradniku i nie chce nic uszkodzić :P

 

A zadam jeszcze pytanie z innego "worka" znajomy elektryko-mechanik po obejrzeniu mojego komputera pokładowego powiedział coś takiego"

"UUUU masz komputer z Sagema a nie z [... 2 nazwy nie pamiętam] to niedobrze bo lubią się uszkadzać. Czasem na cewce robi się przepięcie więc radziłbym ci kupić kondensator i wlutować go w kabel zasilający ( i tutaj pokazał mi taką jedną wtyczkę ale nie przy komputerze...)"

 

Co o tym sądzicie?? powiedział że ten kondensator trzeba kupić w ASO peugeota bo to jakiś specjalny jest.

 

Bardzo proszę kogoś kto jest w temacie o wypowiedzenie się...

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

naprawiłem wszystko według tej instrukcji - teraz mam 2 problemy:

-cały czas świeci sie kontrolka AIR BAG

-Lewy kierunkowskaz działa w pozycji "lewo" i w pozycji "wyłączonej"...

 

Co radzicie???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pedro

Co do airbagu, podłączyłeś na pewno wszystkie kostki? Na pewno zrobiłeś to dobrze? Nie urwałeś, uszkodziłeś jakiegoś przewodu/wtyczki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

Jestem na 99.9% pewien że wszystkie kostki są prawidłowo podłączone.

 

Po weekendzie spróbuje wszystko zrobić jeszcze raz żeby naprawić kierunkowskaz (cały czas miga lewy bo pewnie jedna z blaszek styka) i wtedy sprawdzę wszystko od początku...

 

Co do AIR BAG-a to nie jest tak że jeśli był odłączany to trzeba tylko podłączyć pod komputer i wykasować kontrolke???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pedro

Co do AIR BAG-a to nie jest tak że jeśli był odłączany to trzeba tylko podłączyć pod komputer i wykasować kontrolke???

 

Też może tak być. A jak u Ciebie z aku? Słaby akumulator też może powodować zapalanie się tej kontrolki. Ewentulanie spróbuj go na jakiś czas odłączyć, może się błąd skasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

Z akumulatorem to w ogóle ciekawa historia bo kupiłem auto z całkowicie wyładowanym (auto stało w garażu przez dłuższy czas z otwartymi drzwiami i klapą i się wyładował)

Ale jestem pewien że teraz jest w 100% sprawny akumulator - Dolałem elektrolitu ładowałem 2 razy napięcie pokazuje dobre, gęstość elektrolitu świetna więc akumulator jest w porządku :)

 

-poduszkę ściągałem przy odłączonym akumulatorze i podłączyłem AKU jak juz przełączniki, kierownica i poduszka były na miejscu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

Panowie (i Panie :D) teraz mam kolejny problem...

 

Jako ze miałem już dość zabawy w napraw tego przełącznika (podejrzewałem tez ze taśma AIRBAG była uszkodzona...) to postanowiłem jednak kupić przełącznik(oczywiście używkę na AlleDROGO) i? - JEST JEST JEST udało mi się dorwać sprawny za 70zł+ koszt wysyłki (KURDE Taniocha) i jak tylko wróciłem ze szkoły paczka już na mnie czekała od razu poszedłem do garażu i zamontowałem. Działa Pięknie (ale czuje ze za rok albo 2 znów pojawi się luz na manetce...) jednak:

-Kontrolka AIR BAG dalej się świeci...

-Klakson mi nie działa( a działał)

-centralny zamek z pilota nie działa (myślałem że to bateria ale przed chwila przeczytałem ze to wina innego przełącznika zespolonego)

Czyli mój mechanik miał racje jak mówił że te przełączniki trzeba programować...

 

Pytania:

-czy kontrolka poduszki może być błędem w komputerze??

-co z klaksonem??

-Czy ciężko jest znaleźć kogoś kto mi przełączniki przeprogramuje? - ile to kosztuje?? A może da rade np. Wlutować jakiś układzik scalony z "oryginalnego" przełącznika - jakiś mikro kontroler albo procesor??

Bardzo proszę o pomoc bo już głupieje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maly-01

Kolego to jest rozległy temat,nr. telefonu do mnie na priv. jak będziesz dostępny przyślij mi sms-a-oddzwonię

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

Dzięki mały-01 :) sporo ciekawych rzeczy sie dowiedziałem od Ciebie i wiele mi pomogłeś :D

 

Teraz napisze na czym stoję i może jakoś wspólnie rozwiążemy problem.

 

Okazało sie że przełącznik, który kupiłem na allegro "Sprawny w 100%" ma uszkodzoną taśmę

i na dodatek chyba jest z wersji p206 która nie miała oryginalnie montowanego centralnego zamka z pilotem bo u mnie nie działa.

A dowiedziałem się że przełączników jest kilka rodzai i przy kupnie należy kierować się numerem VIN żeby uniknąć własnie takich problemów jak nie działający centralny zamek...

 

macie jakieś propozycje??

obecnie mam:

-zamontowany przełącznik z allegro

+Uszkodzona taśma-sprawdzona miernikiem (nie działa klakson!!)

+nie działa C.Zamek z pilota(tylko z kluczyka)

+Odbija kierunki ale już widać ze długo nie pociągnie bo manetka robi się luźna

-w garażu leży stary przełącznik(zamontowany od nowości więc C.Z działał)

+Taśma cała sprawna-sprawdzona miernikiem(klakson działał)

+nie odbija kierunków (bardzo ciężko chodzi manetka bo ją naprawiałem według tej instrukcji i chyba sprężyna za mocno dociska)

 

I czy teraz próbować jakoś zamienić taśmę ze starego do nowego wraz z "elektronika"

Czy dać sobie z tym spokój - spier*zielic kolesia z allegro i wydać już konkretna sumkę i kupić "pewny" przełącznik...???????

 

PS. Jacy ludzie potrafią być nieuczciwi a pytałem faceta telefonicznie przed kupnem czy napewno jest w 100% sprawny - TAK JEST! - no to kupiłem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

No to niestety muszę odgrzać kotleta...

 

Kupiłem od jednego z naszych Forumowiczów używany przełącznik. Jestem z niego zadowolony (w końcu mam klakson!!!:D) pozostał jeden problem C. zamek z kluczyka nadal nie działa(przełącznik jest DAV czyli taki jaki miałem oryginalnie i pochodzi z auta, które centralny zamek posiadało.) Próbowałem pilot zsynchronizować wg. instrukcji i dalej nic i tutaj pojawia się pytanie czy w ASO coś z tym zrobią??

 

nadal świeci mi się airbag a wiem że jest sprawny i taśma w przełączniku tez czyli jest to błąd w komputerze, który pojawił się przy "pierwszym majstrowaniu" tak??

Share this post


Link to post
Share on other sites
biszkopt
nadal świeci mi się airbag a wiem że jest sprawny i taśma w przełączniku tez czyli jest to błąd w komputerze, który pojawił się przy "pierwszym majstrowaniu" tak??

 

jeśli podłączyłeś wszystko i taśma/airbag-i/moduł jest ok to błąd musi zgasnąć bez kasowania, poprzednie majstrowania nic nie mają do tego.

sam osobiście odłączałem poduszkę,zapłon był włączany, co rejestrowało błąd.Po ponownym podłączeniu wszystko nikło.Spróbuj z innym przełącznikiem bo ten też wygląda na uwalony

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

to juz 3 przełącznik, - sprawdzałem taśmę miernikiem i jest raczej dobra... chyba jakos muszę przejeździć z tym co mam a na wiosnę będę szukał jakiegoś NOWEGO zamiennika bo obecnie już nie mam pieniędzy na taki wydatek a i wizja siedzenia w zimnym garażu mnie dołuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyski i Ginger

Ja to widzę tak w Aso za podłączenie i kasowanie błędów od 50 -100 złotych można podjechać sprawdzić w Bielsko Białej jest stacja rozbiórki pojazdów Peugeota można tam uderzyć i dopasować przełącznik lub poszukać dobrego elektronika samochodowego i z tych trzech zrobić jeden dobry. Wiele osób mówi że w francuzach trzeba się naprawdę znać na elektryce/elektronice bo łatwo jest sobie narobić problemów . Nie wiem czy taniej by Cie kolego nie wyszło gdybyś od razu dał to sobie naprawić u fachowca .

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekxyz
*M-A-X* kupil ten przelacznik ode mnie, jest 100% sprawny, jezdzilem na nim kilka dni, wszytko dzialalo ok, kontrolka poduchy sie nie swiecila, wiec tasma jest dobra. Tyski z ta naprawa filozofii nie ma (sam zregenerowalem stary) fachowiec ci nic wiecej nie pomoze (tylko skasuje) jesli central nie dziala to dzialac juz nie bedzie. Tez koledze proponowalem, zeby np do mojego przelozyc plyte z elektronika z jego starego i wtedy wszystko powinno byc ok, ale niestety podobno pozbyl sie juz tego przelacznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyski i Ginger

Może nie ma filozofii ale jak widać bardzo łatwo coś zepsuć i nie zauważyć tego . Elektronika w naszych autach jest dość kapryśna i jak się nie ma do tego ręki to może lepiej ni kombinować . Ja na przykład nie mam takiego podejścia , że central nie działa to nie działa skoro do nie dawna jeszcze działał , dla mnie po naprawie jednego musi działać wszystko. Po za tym zbyt pochopnie bym się nie pozbywał przełączników bo z trzech mógł powstać zajebiaszczy jeden .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

Tyski - w tym BB to rozbierają elektronikę czy inne rzeczy do Peugeota też się dostanie (lampy, zderzaki, etc.?).

Podaj adres jak możesz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
*M-A-X*

"jak sie nie ma reki do tego" - obecnie 3 rok elektroniki i raczej "jakieś" pojecie mam (chyba?)

Sama wymiana nie jest skomplikowana i zdziwiłem się że wyskoczył błąd tym bardziej ze robiłem wszystko na odłączonej klemie...

Generalnie C. zamek ma prawo nie działać bo te przełączniki nie są "plug&play" i często "elektronika" się gryzie i nie będzie działało...

 

Co do błędu poduszki to nie mam zamiaru jechać do ASO, może uda mi się niedługo podpiąć gdzieś indziej i sprawdzić co jeszcze w komputerze siedzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
dr.no

Kolego *M-A-X* mam jeszcze jedną sugestię co do błędu airbag. Czy zamontowałeś wszystko tak jak trzeba? Nie pozostawiłeś żadnego kabla luźnego? Miałem podobną przypadłość w Citroenie C5. Raz kontrolka świeciła, raz nie. Diagnoza z kompa - zerwana taśma. Po zdjęciu poduszki okazało się, że przewód masowy(czarny kabelek z wtyczką żeńską) był luźno i kiedy dotykał do metalowej płyty od poduszki to błędu nie było a gdy po jeździe na wertepach przemieścił się to błąd się pojawiał.

 

Co do centralnego to nie wiem jak jest to rozwiązane, ale może jest to problem z anteną...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekxyz
że central nie działa to nie działa skoro do nie dawna jeszcze działał , dla mnie po naprawie jednego musi działać wszystko. Po za tym zbyt pochopnie bym się nie pozbywał przełączników bo z trzech mógł powstać zajebiaszczy jeden .

 

Bardziej mi chodzi o to, ze z jednymi przelacznkami central dziala z innymi nie, to jest raczej brak kompatybilnosci - nie uszkodzenie. Co do reszty zgadza sie, zlozyc jeden dobry z 2-3, tez tak kombinowalem, ale niestety DAV i Delphi do siebie nie pasuja, mi ostatecznie udalo sie naprawic swoj stary (Delphi)

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Generalnie C. zamek ma prawo nie działać bo te przełączniki nie są "plug&play" i często "elektronika" się gryzie i nie będzie działało...

 

Wlasnie, generalnie pisze sie na forum, ze sa P&P a to nie jest do konca prawda, bo jak sie bardziej wglebic w temat to sie okazuje, ze czesto sa problemy z centralnym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyski i Ginger
Tyski - w tym BB to rozbierają elektronikę czy inne rzeczy do Peugeota też się dostanie (lampy, zderzaki, etc.?). Podaj adres jak możesz
Jestem na etapie wyczajania gdzie to jest w BB narazie dostałem z Mario Car-u numer do salonu Peugeota w Bielsku miałem tam dzwonić i pytać ale w końcu w Oświęcimiu kupiłem felgi te które maluje Professional .

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

033 / 8 100 406 pod tym numerem powinno się otrzymać namiary na stację demontażu Peugeota .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...