Jump to content
Sign in to follow this  
pyzio

Octavia II vs mondeo mk4

Recommended Posts

solti
Common Rail ma systemy 3 generacji z różnym ciśnieniem wtrysku .. to raz .. a dwa że system jest już na rynku od 2001 roku w Alfach .. 2 lata później we francuzach :P

Więc CR wcale nie oznacza nowej technologii :P po prostu na dzień dzisiejszy nie ma nic nowszego :P

Kolega coś nie na czasie. Nie wiem od kiedy montowano CR we francuzach, ale w samym 206 CR jest od 2000 (2.0 HDI). Rok później dołączył 1.4 HDI;)

Ford technicznie super, ale karoseria również gnije

Technicznie może i nienajgorzej, ale karoseria w Fordach potrafi faktycznie gnić. Czasami nawet całkiem konkretnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
koper666

peugeot 607 to kiepske auta nie znasz dnia i godziny kiedy cos sie tam zrypie lepiej juz C5 a najlepiej kup sobie Mercedesa E270 cdi albo E220 CDI i bedzie dobrze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pedro
Pedro zależy jakiego starego diesla, ja mam starego diesla i mułowaty to on nie jest ;)

 

No miałem przeczucie, że pojawisz się tu ze swoimi 3 litrami. Miałem na myśli stare diesle typu 1.9D, 1.9 SDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dr.no

A czy nikt z was nie zauważył, że Octavia to segment C a reszta wymienionych pojazdów to segment D? Może i Octavia wyglądem przypomina auta segmentu D ale jest ciasna w środku i tak na prawdę to przerośnięty kompakt, który nijak ma się czy do Mazdy 6 czy do Mondeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
koper666

Mondeo mk4 jest najwiekszy w swoim segmencie ....i bardzo zblizony do A6 czy E- klasy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzacek1841
TDCI - Common Rail,Turbina o zmiennej geometrii..stary diesel ?? :lol2

 

faktycznie źle odczytałem.

Nie ma to jak sportowy diesel, najlepsze mają osiągi na trasie podwórko warsztat :sese

Share this post


Link to post
Share on other sites
dr.no

Jak na razie chyba nic lepszego nie zostało wymyślone od common rail. A już wpływ naszego super paliwa na awaryjność tego systemu to inna sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nextcrew
faktycznie źle odczytałem.

Nie ma to jak sportowy diesel, najlepsze mają osiągi na trasie podwórko warsztat :sese

 

To chyba w twoim przypadku!!!!

 

Od nowości warto lać dobrej jakości paliwo,a nie kupowane gdzieś na bazarach byle taniej...bo kto kupuje auto za 100 tys i skrobie na paliwo...beton

 

Tu pasuje przysłowie "Jak dbasz,tak masz..."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Megu##

Jeśli zależy Ci na tym aby auto było trwałe - Octavia

A jeśli chcesz żeby samochód ładniej się prezentował, i był już bliżej takiej .. 'prestiżowej klasy' - to Mondeo..

A nie zastanawiałeś się np. nad Peugeotem 407? :D :D

Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_vectra

wczoraj u mechanika stalo takie mondeo 140 konne TDCi,salon polska przebieg 75tys niedawno skonczyla sie gwarancja i wlasnie korbowod wyszedl bokiem, pejechal do ASO zeby cos w ramach rekojmi zrobic bo serwisowal regularnie i sie na niego wypieli ze po gwarancji do widzenia. Kolego nie wiem w jakiej kwocie szukasz auta ale popatrz tez na Vectry C bo sa bardzo przestronne i dosyc tanie a silniki diesla 1.9 CDTI maja bardzo udane. A jesli chodzi o te auta co wymieniles to wybralbym octavie ale jesli diesla to tylko 1.9...zadnych 2.0 tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
pyzio
wczoraj u mechanika stalo takie mondeo 140 konne TDCi,salon polska przebieg 75tys niedawno skonczyla sie gwarancja i wlasnie korbowod wyszedl bokiem, pejechal do ASO zeby cos w ramach rekojmi zrobic bo serwisowal regularnie i sie na niego wypieli ze po gwarancji do widzenia.

No ale to Mondeo o którym piszesz to raczej ekstremalny przypadek. Nie sądzę żeby to była częsta usterka dla tego modelu. A tak na marginesie to jest francuski silnik PSA, taki sam jak w Peugeocie 407.

Kolego nie wiem w jakiej kwocie szukasz auta ale popatrz tez na Vectry C bo sa bardzo przestronne i dosyc tanie a silniki diesla 1.9 CDTI maja bardzo udane. A jesli chodzi o te auta co wymieniles to wybralbym octavie ale jesli diesla to tylko 1.9...zadnych 2.0 tdi

Na auto chcę przeznaczyc jakies 40k zl. Oczywiscie zalezy mi zeby bylo jak najmniej awaryjne ale chyba glównym kryterium jest wygodne wnętrze i komfort jazdy, bo bede w nim spedzac duzo czasu. Dlatego za ta kase Mondek chyba bedzie najlepszym kompromisem... Do Vectry tez sie przymierzalem ale jakos mi nie pasuje, moze jeszcze sie przekonam do niej, nie wiem. Ostatnio prawie codziennie ogladam jakies autko wiec moze wkrótce znajde to czego szukam, cokolwiek to bedzie ;) Pozdr.

 

---------- Post added at 00:36 ---------- Previous post was at 00:18 ----------

 

A podsumowując Wasze posty jest mniej wiecej tak: 9 głosów za Mondeo, 5 na Octavię, 3 na Mazdę i 3 na Peugeota 407 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekxyz

Dobra to jeszcze ja swoj glos dorzuce. Jako, ze troche sie orientuje w grupie VAG - stawiam na Octavie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damian90
A tak na marginesie to jest francuski silnik PSA, taki sam jak w Peugeocie 407.

Właśnie to chciałem napisać. Jeździłem takim mondziakiem 2.0 tdci tyle, że w automacie i auto dość wygodne, ciche no i wielkie. Co do gnicia, to nie zauważyłem na nim rdzy, a stoi cały czas na dworze. Octavia II tdi - znajomy tym robi trasy, w miesiąc ok 15 tyś, fabryczne 105km po chipie, leje i jeździ, leje i jeździ, wymienia opony, oleje i dalej jeździ. Co do mazdy to wiem tyle, że wg mnie jest najładniejsza z tych tu przedstawionych.

 

Mazdy bym nie kupił - problemy z tymi autami, drogie części, delikatny zawias. Ford - mam jednego i traci na wartości w zastraszającym tempie. Skoda - nieśmiertelne auto, mniej wygodne od forda i ciasnawe, mimo wszystko jest moim faworytem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekxyz
Mazdy bym nie kupił - problemy z tymi autami, drogie części, delikatny zawias

 

Kumpel kupil Mazde 6, nowke z salony, po roku nie zbyt intensywnego uzytkowania walnela turbina. Serwis w Poznaniu, tez sie nie spisal, ze to turbina stwierdzili dopiero na 3 wizycie, potem 3 tyg czekania na nowa, bo sciagali ja chyba z Japoni. W miedzy czasie byly tez jakies problemy z filterm czastek. Jakos mnie to wszytko zniechecilo do Mazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

No wiesz zależy jak kumpel jeździ :D czasem ktoś ma ADHD często takich na drodze spotykam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekxyz
No wiesz zależy jak kumpel jeździ czasem ktoś ma ADHD często takich na drodze spotykam

 

Hehehe, no tylko czekalem az ktos wyskoczy z taka uwaga, jezdzi jak najbardziej normalnie, zadnego katowania auta. Turbo padlo przy przebiegu cos 12-13 tys - to naprawde musial by byc kat, zeby w nowym aucie tak szybko zajechac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pyzio

A co myslicie o Skodzie Superb? Chodzi mi o strone techniczna bo wizualnie to taka wieksza Octavia. Czy silniki tez sa te same? Zauwazylem, ze mozna wyhaczyc pare egzemplarzy w dosc dobrej cenie, stad zaczalem sie zastanawiac nad tym autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
uczeszsie

jak superb jedynka, to broń boże nie 2.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damian90

Z tego co widzę, to większość diesli. Z tych brał bym jedynie 1.9 131km (sam taki silnik mam) albo benzyniaka na turbie, bo wcale tak dużo to nie pali, a jedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pedro
jak superb jedynka, to broń boże nie 2.5.

 

Dokładnie. Strasznie awaryjny...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekxyz
jak superb jedynka, to broń boże nie 2.5

 

To jest ten sam silnik, ktory wkladali do T4?

Share this post


Link to post
Share on other sites
herianm

może lepiej powiedz ile chcesz na auto przeznaczyć i w jakim segmencie a my ci coś już znajdziemy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
noname_k
To jest ten sam silnik, ktory wkladali do T4?

w superbie byl 2,5 v6 tdi(to ten awaryjny, problemy z walkami rozrzadu itp.), a w t4 2,5 tdi r5, ktory jest calkiem solidny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rabus

o czym tu pisać... Octavia to będzie bezawaryjne, konserwatywne auto.. w połączeniu z 1.9 TDI (pompowtryski) z miarę normalnym przebiegiem (ok 300tyś) to będzie naprawdę bezawaryjne fajne auto..

 

Co do puga się nie wypowiem, ale słyszałem dużo i elektronika z pugach - dno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
solti
Co do puga się nie wypowiem, ale słyszałem dużo i elektronika z pugach - dno.

Niedawno firma, w której pracuję, sprzedała Puga 407 z przebiegiem 230 tys. (rocznik 2007), którym sam tez jeździłem, i przez cały okres eksploatacji nie było ani jednego problemu z elektroniką. Wierzę, że takie mogą się zdarzać. Ale mogą się zdarzać w każdej marce:) A tak właściwie to z tym autem nie było praktycznie żadnych kłopotów przez cały okres eksploatacji. Największą awarią była konieczność wymiany chłodnicy od klimy. Poza tym padło łożysko w przednim prawym kole (przy ok. 210 tys.), poduszka pod silnikiem (przy ok. 225 tys.) i chyba na samym początku eksploatacji (jeszcze na gwarancji) nagrzewnica. Reszta to tylko tarcze, klocki, oleje i opony:) Zawieszenie do końca dotrwało w komplecie fabryczne a cały czas jeździł tylko po polskich drogach:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...