Jump to content
Sign in to follow this  
Numer

1.6 16v ide w performens i potrzebuje pomocy

Recommended Posts

Numer

Witam,

 

Po dlugich przemysleniach szkoda mi bylo pozbywac sie mojej 206 i postanowilem przy niej nieco porobic :)

 

Graty ktore juz kupilem:

 

- pucharowe walki peugeot sport(+ sprezynki popychacze itp.)

- gwint kw przod

- rozporka zawieszenia przod

 

graty ktore planuje kupic wnajblizszym czasie:

- przelot 2 cale + strumienica za katalizator badz uniwersalny sportowy kat

-amory tyl Ta technix

-czesci do remontu przedniego zawieszenia wahacze i lacznik stab. trw + nnowe poduchy pod amory.

 

A teraz czesc co do ktorej mam kilka watpliwosci i pytan:

 

-dolot simota z carbonowym airboxem czy chinska replika dolotu peugeot sporta, ktora dzisiaj mi zaproponowano?? co polecacie??

 

-kolektor wydechowy- i tu zaczyna sie spory problem bo ta technix jakosciowo jest raczej slaby a dostepnosc innych jest ograniczona. szukam jakiegos alternatywnego wyjscia ale ma byc to wyjscie, ktore cos da :)

 

- kolektor ssacy z c2vts + wtryski c2vts ?? ponoc sporo daje ale nie wiem czy to prawda czy mit?? w kazdym razie interesuje mnie ten setap ale moze sa inne wyjscia na ssacy?

 

- hebel z 3.0 v6 lekko ponad 300mm czy hebel z 306gti 286mm??

 

 

i ostatnie pytanie kto bedzie w stanie to fajnie wystroic??

a moze wiecie na co mozna pokusic sie jeszcze??

 

z gory odpowiadam nie interesuje mnie opcja turbo gdyz wiosna/lato chce kupic 207rc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmmateo

a zdajesz sobie sprawe że masz jeszcze dwie sondy lambda z którymi jest dość spory problem ? zwłaszcza z tą drugą za katalizatorem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Numer

owszem ale ponoc w wiekszosci wypadkow pali sie tylko chceck engine wiec mi to nie przeszkadza zwlaszcza ze auto docelowo nie bedzie mialo nic z tylu a ori fotele zostana jakos zastapione :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

Szkoda kasy - mówię to z doświadczenia ;)

 

Zawieszenie i hamulce zrób - będzie się lepiej prowadził. Hamulce iekoniecznie muszą być z 406ki - wystarczy 283mm z RC czy 307 HDi.

 

Wydechowy mam z Peugeot Sport - wydech 2 cale przeloty bez katalizatora i dwoma tłumikami przelotowymi na końcach ...

Ssący hmm szczerze to nie wiem ;)

 

Ze strojeniem może być problem - benzynowe wolnossaki są chyba dość trdune do ogarnięcia - u mnie zajęło to 2 tygodnie :P

 

Na dolocie SIMOTY u mnie było 3KM więcej niż na serii z wkładką jakąś (daje to jakieś 2%) więc IMHO gra niewarta świeczki...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Numer

akurat jesli chodzi o kase to jest to celowa inwestycja gdyz postanowilem ze auta nie sprzedam wcale i zostanie moja zabawka :)

walki wsadzam na 100%, przelot idzie na 100% problem mam z kolektorem wydechowym :/ no ale moze wyczekam i cos w zime sie trafi ;)

a jak poradziles sobie z sondami?? kontrolka chceck engine i olewka??

3 konie z dolotu to itak spoko przyrost :) zawsze jest skok mocy i momentu :)

w kazdym razie musze wykombinowac kolektor wydechowy i ogarnac temat ssacego i wtryskow z c2vts.

 

Ponoc taki setup moze niesc moc rzedu 100koni z litra przy dobrym wystrojeniu i sa przypadki gdzie auta z tymi gratami ocieraja sie o 160km lub minimalnie przekraczaja 160km. Mowia ze ssacy i wtryski z c2vts to ok 10koni ( kolektor jest aluminiowy)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

Przyzwyczaiłem się już do tej żółtej kontrolki "check engine" :]

 

Mój silnik jest dokładnie taki, jak w pucharowych 206kach z (byłego już chyba) Pucharu Peugeota - tylko z innym programem - bardziej drogowym ;)

Miało być około 140 - 142KM a wyszło jak wyszło :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Numer

moze wynik jest jaki jest przez to jak masz go wystrojonego?? sadze ze pewnie masz zestrojonego tak by dalo sie tym jezdzic od poniedzialku do niedzieli a nie tak jak ja che od piatku do niedzieli ;p

a powiedz mi jak u Ciebie osiagi sie prezentuja??

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

To fakt - mój służy do codziennej jazdy ;)

 

Z osiągami nie jest źle (jak na ważące dość dużo CC) - osiągi są na poziomie 2.0 tak plus minus (zależnie od startu :P ).

U mnie jest długi trzeci bieg (skrzynia została cała zmieniona) i to pogarsza sprinty troszkę, jednak z drugiej strony ma też plusu - na 3ce do ok. 140 km/h można przeciągnąć :D

Z drugiej strony przy jeździe po torze skrzynia sprawuje się znakomicie i wystarcza w sam raz :good

Share this post


Link to post
Share on other sites
kubsiol

co do hebli z 406 coupe 3.0v6 to się licz z tym że na zimę minimum 16" alu, dodatkowo zacisk jest spory i przy moim ET wejdzie, ale przy innych alu jest kłopot. Musisz to zmierzyć zanim kupisz.

 

A gleba w tyle? Napisałeś amory TA Technix. Udaj się do Mokre (niedaleko mnie), niech sprawdzą (ewentualnie zrobią belkę) i dwa ząbki w dół ją. Amory TA to nie kojarzę, ale Bilstein B6 to ciekawa opcja.

 

Kolektor wydechowy - był za 300zł na allegro prawie nówka. Długo się bujał z nim koleś bo bez uszczelek. Okazało się że od ursusa pasaują idealnie :D i kosztują chyba 3zł sztuka

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

I chyba Tomasz01 ma w tym temacie największe dośwadczenie.

 

Ja myślałem o soft turbo, ale odpuściłem.

 

Na allegro jest jedna 206 z silnikiem 1.4 8v i bodajże 130kucy więc całkiem spory skok z 75. Może warto z tym kolegą pogadać

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon

ja bym tą kasę przeznaczył na dołożenie do RC.

Namęczysz się, a i tak będzie jeździło jak S16 w najlepszym przypadku...

 

Ale jeśli chcesz dłubać to przynajmniej do 1.6 części fajnych nie brakuje (w przeciwieństwie do S16/GTI)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Numer

Ancymon jesli chodzi o rc to wspominalem ze na wiosne lato planuje kupic 207rc :)

 

co do osiagow seryjnego s16 to zedeydowanie dzieki dostepnosci fajnych gratow mozna je srogo przekroczyc :) istotne jest ich odpowiednie dobranie a potem zestrojenie silnika :) licze na pomoc ogarnietych w temacie ludzi z forum :)

 

czesci juz powoli kompletuje wiec nie widzie odwrotu :)

 

 

Co do belki to byla ostatnio sprawdzana i jeszcze odziwo sie jakos trzyma :) choc nie wiem czy na wiosne przed wkladaniem zawiasu nie zdecyduje sie zeby ja ogarnac :)

 

Ta technix to dosc popularny amor na tyl do 206. jest dosc tani a naprawde daje rade :)

roznica w cenie miedzy nim a b6 lub kyb ultraSR jest spora a jezdzi sie tak samo dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon
Ancymon jesli chodzi o rc to wspominalem ze na wiosne lato planuje kupic 207rc :)

 

co do osiagow seryjnego s16 to zedeydowanie dzieki dostepnosci fajnych gratow mozna je srogo przekroczyc :)

 

Powodzenia - większość pucharówek dobija do seryjnej mocy S16/GTI, a i tak niutków brakuje i osiągi gorsze. Masa różni się minimalnie, chyba że masz w planie wszystko wydłubać.

Łapałem się z takimi na przy okazji pojeżdżawek wszelkiego rodzaju - nie zdarzyło mi się przegrać na prostej, nawet z wydmuszką.

 

Jeśli wierzysz w to, że chińszczyzna (o losowej jakości, bo różnie to bywa z MTS i TA-Technix, nie wiem skąd wziąłeś pozytywne opinie) jeździ "tak samo dobrze" jak B6 to powodzenia życzę ;)

 

btw. na jakiej podstawie ta opinia? :)

 

Generalnie - chcesz samochód do zabawy i oszczędzasz na podstawie, czyli zawieszeniu? Bez sensu. W dodatku to pozorna oszczędność, bo takie B6 można regenerować...

 

Gdybyś chciał choć zbliżyć się do osiągów RC (a 206RC jeździ fajniej od 207RC) to musiałbyś wydać więcej niż na eRCeka. Taka prawda :)

 

Chyba, że planujesz starty na torze itp. to wtedy ok, ale nie z ta-technixami i za grube pieniądze ;)

 

Sorry, ale muszę Cię trochę ostudzić, zanim wydasz grube pieniądze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

kurne ludzie mają problem sprzedać wałki z tu5j4 (106s16 saxo vts 16v) i chcą za nie grosze a wy kupujecie pucharowe wałki do 206 za kilka razy większą kasę. Jednak marketing i nazwa daje dużo, te same wałki a cena jak różna.

 

Silnik tu5j4/tu5jp4 jest tak już rozpracowany bardzo dobrze i bardzo łatwo z niego zrobić 150KM

 

wałki nie pucharówki tylko odpowiednie coś z oferty cat cams/kent itp.

wydech 2" do maks 2,25" kolektor wydechowy raceland/supersprint/remus + odpowiedni końcowy wydech

 

dolot coś na wzór pucharówki czyli wielki łapacz i dobry filtr (np green 2.65) w nim

 

dolot C2 VTS (tu5jp4s) choć i seryjny daje radę bo problemem jest wiekość przepustnicy (średnica) a nie wielkość kanałów.

 

polecam na początek lekturę http://www.hothatch.org/index.php?option=com_content&task=view&id=111&Itemid=51

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon
kurne ludzie mają problem sprzedać wałki z tu5j4 (106s16 saxo vts 16v) i chcą za nie grosze a wy kupujecie pucharowe wałki do 206 za kilka razy większą kasę. Jednak marketing i nazwa daje dużo, te same wałki a cena jak różna.

 

Silnik tu5j4/tu5jp4 jest tak już rozpracowany bardzo dobrze i bardzo łatwo z niego zrobić 150KM

 

wałki nie pucharówki tylko odpowiednie coś z oferty cat cams/kent itp.

wydech 2" do maks 2,25" kolektor wydechowy raceland/supersprint/remus + odpowiedni końcowy wydech

 

dolot coś na wzór pucharówki czyli wielki łapacz i dobry filtr (np green 2.65) w nim

 

dolot C2 VTS (tu5jp4s) choć i seryjny daje radę bo problemem jest wiekość przepustnicy (średnica) a nie wielkość kanałów.

 

polecam na początek lekturę http://www.hothatch.org/index.php?option=com_content&task=view&id=111&Itemid=51

 

Wszystko spoko, tylko że to wciąż parę tysięcy (sam kolektor grubo ponad tysiaka, chyba że robimy na łapu capu, do tego wałki, wydech, dolot, komputer, robota. O zawieszeniu i hamulcach wolę już nie wspominać nawet...)

 

a efekt w 206? Hmmm...

To nie Saxo, które waży na wstępie 930kg...

 

Poza tym, te 150KM to już po grubszej zabawie, ale co ja tam będę dyskutował z teoretykami ;)

 

Poczytać łatwo, gorzej wychodzi w praktyce.

 

Imo tak - jeśli autor myśli o pojeżdżawach i torze, to i tak będzie musiał przygotować minimum 10-15tys. na przygotowanie auta (a wtedy lepiej zmienić bazę np. na Saxo, Astrę, Clio czy 106).

 

Jeśli ma to być auto do okazjonalnego, weekendowego poszalenia to lepiej sprzedać, kupić 206RC i cieszyć się dużo lepszymi osiągami, bez kombinowania. Za 3-4tys. można podłubać tak, że nada się do zabawy na tor.

 

206 nie jest najbardziej udanym autem do takich zabaw i gdyby nie PP, pewnie ich ilość startująca w KJS'ach itp. byłaby jeszcze mniejsza (a i tak jest mała w porównaniu do aut, które wymieniłem powyżej).

 

To tylko moje zdanie, człowieka, który okazjonalnie myka na pojeżdżawy jako kierowca i pilot.

 

Teoretyków bym nie słuchał, zobacz co napisał posiadacz mocnego 1.6 na wstępie.

 

Ja Ci powiem dokładnie to samo.

 

Pieniędzy wydasz kupę, osiągi będą marne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johny481

wielu ludzi po prostu przeszło z 1.1 1.4 i tak jak ja z 1.6 na RC.

 

a też bardzo główkowałem czy by z 1.6 odrzutowca nie robić...

 

no ale podjąłeś już decyzje, ja ci życzę powodzenia i wytrwałości w projekcie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Numer

ja jestem nastawiony optymistycznie. zobaczymy co czas przyniesie ale mam nadzieje ze nie bede jednym z tych ktorzy beda odradzac takich modyfikacji a moje auto bedzie przykladem ze mozna :)

 

Zreszta auta to moja pasja, zawsze chcialem zrobic cos takiego teraz mam mozliwosci wiec kiedy jak nie teraz :) moze w przyszlosci bede mogl miec tylko kilkuletnie oszczedne kombi??

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon

móc to oczywiście można. Chodzi tylko o pieniądze i sens.

 

Po prostu osiągi będą marne w stosunku do włożonych pieniędzy.

Nawet jeśli dobijesz do tych 150KM (w co wątpię, czytając jak chcesz oszczędzać) to i tak szału nie będzie, a parę tysięcy w plecy, że o czasie nie wspomnę.

 

Moim zdaniem - jak już robić, to z sensem. Zamienić na Saxo, gdzie na wstępie masz 100kg mniej, jeśli chcesz na tor wyskakiwać, albo wsadzić te same pieniądze w 206RC i dobić do tych 190KM.

 

Oczywiście zrobisz jak uważasz, ciekaw jestem co z tego wyjdzie i będę w miarę możliwości śledził projekt.

 

Nie chciałbym tylko mieć podstaw do stwierdzenia "a nie mówiłem"...

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebomaster

Po firmach które wymieniłeś śmiem twierdzić że to nie będzie dobry projekt :P No ale cóż powodzenia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Numer

nie chodzi mi o oszczednosc :) chce sie zmiescic w sensownej kasie.

a ktore firmy sa zle?? skoro sie orientujecie to proponujcie zamiast mowic ze zle :) Dlatego tez zadalem te pytania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti
Moim zdaniem - jak już robić, to z sensem. Zamienić na Saxo, gdzie na wstępie masz 100kg mniej, jeśli chcesz na tor wyskakiwać, albo wsadzić te same pieniądze w 206RC i dobić do tych 190KM.

 

nie ma to jak wpychanie wszystkim RC, z którym jak zauważyłem na forum i pomiarach mimo nie jednych modów maja problem z trzymaniem serii i mają ledwo po 150-160KM, ale to typowe dla serii EW

 

a efekt w 206? Hmmm... To nie Saxo, które waży na wstępie 930kg...

 

saxo i 106 w wersji z tym silnikiem ważą 1020 a jak były w full opcji (klima, skóra podgrzewana, lutra elektyczne itp) to dobijały do ciut ponad 1100 kg nie są lekkie jak się każdemu wydaje to nie wydmuszka AX

 

Teoretyków bym nie słuchał, zobacz co napisał posiadacz mocnego 1.6 na wstępie.

 

ja znam ten silnik z zamiłowania do niego, popularności modyfikacji go w 106/saxo na punkcie którego mam świra.

 

w ogóle lubi silniki z serii TU, a EW omijam szerokim łukiem bo dla mnie są kiczowate.

 

Wszystko spoko, tylko że to wciąż parę tysięcy (sam kolektor grubo ponad tysiaka, chyba że robimy na łapu capu, do tego wałki, wydech, dolot, komputer, robota. O zawieszeniu i hamulcach wolę już nie wspominać nawet...)

 

hamulce wystarczą 283 albo porządne 266 a te drogo nie wyjdą, zaciski brembo wg mnie są zbędne, ecu z 106 ogarnie takie mody bez strojenia jest dosyć inteligętne, wydech jak się poszuka to można kupić używko za dobre pieniądze, na 106 jest tłumnik remusa wystawion za 150 zł dedykowany

 

po za tym nikt nie mówił że będzie to 1000 zł ;)

 

po za tym z RC zrobić 190KM też będzie ładnie kosztować

Share this post


Link to post
Share on other sites
Numer

co do hamulcow to bardzo mozliwe ze beda wlasnie 283.

dokladnie jest duzo fajnych czesci na aftermarkecie tylko trzeba wyczekac. Ja np wole poczekac az ktos bedzie sie pozbywal kolektora peugeot sporta niz kupic nowy kolektor ta technix.

po za tym nikt nie mówił że będzie to 1000 zł

dokladnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
imple

i jak poszedł projekt ? że tak zapytam z ciekawości ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kossowski

Podłączam sie do pytania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
imple

Halo halo ! Ziemia do właściciela !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...