Jump to content
Sign in to follow this  
Cin

Modyfikacje 1.4 16v

Recommended Posts

Two_O_Six
Gwarancje mi zabiorą ze taki dolot?
Jak masz układ w serwisie to raczej nie, ale kto tam wie. ASO to ASO - jedno nierówne drugiemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
onimusha

Właśnie tu jest pies pogrzebany.

Ja na kazdy wyjazd do aso musze wymontowywać lampy, bo rzekomo nie można ich wymieniać - chyba, że oni zamontują to u siebie :D

 

zawsze można puścić ściemę, że w innym aso się dowiadywałeś i powiedzieli, że można to założyc i że gwarancja nie została udzielona tylko na nowy element, który od puga nie jest :D

 

tak czy siak, ja się zdecydowałem na modyfikację. czekam na info od pugi maxi i biorę dolot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cin

No nic.. przejadę się jutro do aso i dowiem się co i jak.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Two_O_Six
zawsze można puścić ściemę, że w innym aso się dowiadywałeś i powiedzieli, że można to założyc i że gwarancja nie została udzielona tylko na nowy element, który od puga nie jest
To jest dobre do momentu, aż nie padnie ci coś w samochodzie. I oni wtedy powiedzą: jedź pan do tego ASO, co to niby pozwoliło na tę cześć. I wtedy dopiero jest ból.

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Kuba-

wtedy montujesz stare i jedziesz do innego aso ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cin
wtedy montujesz stare i jedziesz do innego aso ;)

 

Moża tak robić np. ze światłami ale dolot zmnieniac na wizyty w aso to było by nico uciążliwe.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Tak to wszystko czytam i myśle.

Czy ktoś już był 1.4 16v na hamowni ?

Moze warto przyjrzeć się wykresowi krzywej momentu, może tu jest pies pogrzebany. W silnikach 16v najwaźniejszy jest kolektor wydechowy, to tu ukryta jest największa moc.

Cały układ wydechowy z Pucharówki nie nadaje się kompletnie do codziennego użytkowania (jest głośny jak jasna cholera), składa się z kolektora, katalizatora i rury.

Jeżeli jest tak jak myśle że głowca 16v została przejęta z silnika 1.6 16v (w końcu muszę to sprawdzić) to może da sie zaadaptowac wałki z 1.6 16v. Jeżeli głowica jest z 1.6 16v to i kolektor wydechowy też jest z 1.6 itd.

(POPROSZĘ ZDJĘCIE SILNIKA BEZ POKRYWY 1.4 16v)

Teraz teoretyzuje

W starych silnikach 1.4 8v TU3 mamy pojemność 1360cm3 w 1.4 16v 1360cm3, czy blok jest taki sam hmm

Analogicznie silnik 1.6 8v 1587cm3 i 1.6 16v 1587cm3 ;)

Głowica 16v w obu na pierwszy rzut oka wygląda identycznie, nie wspomne już o silnkach 8v.

Teraz średnica i skok tłoka:

w 1.4 i 1.4 16v; w obu identyczna 75,0x77,0

w 1.6 i 1.6 16v; identyczna 78,5x82,0

Teraz pytanie czy blok silnika TU jest tulejowany, bo jeżeli tak to ....

można przebudować 1.4 16v na 1.6 16v. Pytanie tylko czy musimy rozwiercać blok czy wystarczy kupić "bebechy" z 1.6 16v. Silnik 1.6 16v siedział już w Saxo VTS i 106 S16 więc.....

Tak jest trochę pracy ale 109KM to nie 88 (przy całym silniku z VTS/S16 nawet 118KM)

 

[ Dodano: 04-09-2006, 12:29 ]

Co do wyścigu 1.4 8v i 1.4 16v to różnica może też wynikać z rozmiaru ogumienia, masy wyposażenie dodatkowego i samego kierowcy.

Taki test trzeba powtórzyć conajmniej 6 krotnie np. zamieniając się kołami, przy tak samo zatankowanych samochodach.

 

[ Dodano: 04-09-2006, 13:04 ]

A to jest przykład ładnie zmodyfikowanego silnika 1.6 16v N/A

106_660_2043306985vinney106gti_1_06_large.jpg

Ecosse ram airbox filter (zamawiany u simoty z logo)

Gas flowed and ported head (modyfikacje kanałów w głowicy)

Kent PT50 cams (wałeczki)

Chip tuned

Supersprint 4-2-1 manifold (kolektorek jednak supersprinta)

Twin-exit stainless exhaust system

Groupe N clutch

Lightened and balanced flywheel

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

PUG MAXI, a cos mi sie nie wydaje ze ten w 106 sa takie same jak w 206 a skoro tak to do 106 peugeot sport ma fajne wydech N-grupowe. I jezeli sa te same to 1.6 bez problemu powinien iść z moca do 200KM a z tego co mi wiadomo to on nie sa zbyt chetne na podkrecanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
Co do wyścigu 1.4 8v i 1.4 16v to różnica może też wynikać z rozmiaru ogumienia, masy wyposażenie dodatkowego i samego kierowcy.

Taki test trzeba powtórzyć conajmniej 6 krotnie np. zamieniając się kołami, przy tak samo zatankowanych samochodach.

prawda to.... juz w tej chwili nie pamietam ile mialam w baku (cosik koło połowy), kapcie mam szersze, wyposazenie w miare takie samo chyba (nie mam klimy) sam silnik byc moze jest ciezszy ??? a i jakosc naszego polskiego paliwa moze miec wplyw...

wiec jak mowilam - niewspolmierny ten nasz drag byl... w innych warunkach moze pojsc inaczej... ale fakt faktem ze przy roznicy 75 a 88 kucy myslalam ze nie bedzie ze mna problemu.. wiec cos z tą norma euro tez musi byc :)

Ecosse ram airbox filter (zamawiany u simoty z logo)
ładniutki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
onimusha

(POPROSZĘ ZDJĘCIE SILNIKA BEZ POKRYWY 1.4 16v)

 

PK302C2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

Silnik w Saxo/106 miał 118KM, w 206/307/Xsara/C2,3,4 ten sam ma 109KM. Normy spalin oczywiście:). Silniki różnią się układem dolotowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom206

Firma godna polecenia :) Szwagier już dwa diesel robił u nich, ostatnio podnosił moc w Sprinterze. Potrafi zaskoczyć nie jednego :hyhy: Miał dowiedzieć się coś więcej na temat chipa do RC ale zapomniał :zabawa:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

ej ale RC nie ma 180 tylko 177 kucy ;)

 

a jest do jedenczteryłosiemfał ???

 

 

a w ogole ej... HOLANDIA?!?!?! nie za daleko? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom206

Marcin, widziałem :) przeglądałem dokładnie.

Szwagier miał się tylko dowiedzieć czy grzebali już przy RC-ku i czy mają może jakieś wykresy dokomentujące taki przyrost :) 15 KM i 30 Nm to dużo skok jak na benzynę ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

dobra mam... za 400 € zrobią mi + 11 koni? czyli że bede miec 90 kucy? hm hm hm to juz cos....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Jakos nie wierze ze w 1.4 16v robia samym programem +12 koni i +18 Nm... Chyba ze kwestia zamulenia w Euro4 lezy w sofcie a nie gdzie indziej :)

 

Np. Dacia Logan :D :D ma silnik z Megane Coupe (to stare 1.6) i jest w stosunku do starej wersji zamulony. I ta kwestie latwo rozwiac softem i robia to nawet na gwarancji... Moze tedy droga?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cin

Wersje euro3 też miały 88koni.. mocowo się nie różnią.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Mysle ze w tym przypadku droga modyfikacji softem moze byc udana :hyhy: :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
Chyba ze kwestia zamulenia w Euro4 lezy w sofcie a nie gdzie indziej
zdecydowanie leży w sofcie. Gdybalismy tez czy nie w kacie ale wg jakiś tam dedukcji (nie pamietam juz tego toku rozumowania :P ) wyszlo ze niby nie - soft na pewno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
onimusha

Thomas, o dziwo moc i moment obrotowy są takie same dla wersji euro3 i euro4, natomiast przyśpieszenie i elastyczność się różnią. Jest to pewnego rodzaju paradoks i wręcz sprzeciwia się z logicznym rozumowaniem.

Cin, Sam chcę dać do napisania programu do mojego auta u VTecha, chcę już od pół roku gdzieś, ale ciągle bakuje kasy. Prognoza jest również 100KM lecz około 140Nm biorąc pod uwagę program pisany pod dolot simota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...