Skocz do zawartości
Madness

Montaż halogenów do bez-mux-owego pyzia

Rekomendowane odpowiedzi

Madness

Instrukcja ta tyczy się 206-tek wyprodukowanych do połowy 2001r. czyli instalacja elektryczna bez multipleksu.

 

Przystępując do tak śmiałego czynu należy się odpowiednio przygotować.

O podstawowym zestawie małego majsterkowicza nie wspominam.

 

art0077ni.th.jpg

 

Należy zakupić lub skądś wytrzasnąć:

-1m przewodu 0,5mm2 (z odzysku)

-1m przewodu 1,5mm2 (z odzysku)

-6szt. wsuwek (końcówek) żeńskich (ok. 1zł)

-6szt. wsuwek (końcówek) męskich (ok. 1zł)

 

art0093rl.th.jpg

 

-1szt. przekaźnik samochodowy 30/40A (ok. 4zł lub z odzysku)

 

art0107km.th.jpg

 

-wyłącznik wedle uznania jakiś gustowny (2,5zł)

 

Przystępujemy do rozpoznania przedpola. Gniazdo przekaźnika oraz bezpieczniki (numer. 30 oraz 31) halogenów znajdują się w skrzynce bezpieczników pod maską samochodu

 

art0218cf.th.jpg

 

Przygotowujemy przekaźnik:

Dwa odcinki ok. 30cm przewodu 1,5mm2 zarabiamy końcówkami z jednej strony męskimi a z drugiej żeńskimi.

Z dwoma odcinkami przewodu 0,5mm2 postępujemy podobnie.

Przewody 1,5mm2 podpinamy do wyjść przekaźnika oznaczonych numerem 30 oraz 87 (czarny oraz brązowy) a przewody 0,5mm2 podpinamy do końcówek oznaczonych numerem 86 i 85 (niebieski i biały)

 

art0139tr.th.jpg

 

Podłaczamy końcówki męskie do gniazda przekaźnika. Odpowiednio czarny do (1) i brązowy do (2) - obwód pradowy. Niebieski do (3) i biały do (4) - obwód sterujący.

 

art0224pp.th.jpg

 

A tak to wygląda u mnie:

 

art0246zy.th.jpg

 

Dzięki bratu wzbogaciłem się o kostkę pod przekaźnik co uprościło trochę sprawę.

 

Możemy już zwinąć lub umocować jakoś przekaźnik i zamknąć pokrywę bezpieczników. Pamiętajcie o dobrym odizolowaniu przekaźnika. Najlepiej owinąć go w gąbkę za pomocą gumek recepturek i docisnąć pokrywą bezpieczników.

Pokrywę silnika też już możemy zamknąć już nie będzie konieczne tu zaglądać (o ile wszystko dobrze podpięliśmy ;) )

Jeśli przekaźnik nie zadziała to należy zamienić miejscami przewody obwodu sterującego (niebieski i biały)

 

Przełącznik w kabinie:

Namierzamy przewód odpowiedzialny za sterowanie przekaźnikiem w wiązce pod kolumną kierownicy. Pierwsza kostka od kolumny w lewej manetce.

 

art0146sf.th.jpg

 

Podpinamy się pod wskazany przewód kabelkiem 0,5mm2 (ja preferuję lutowanie oraz izolację osłonką termokurczliwą). Wyciągania wsuwki z kostki nie będę opisywał ale jest to bardzo niewdzięczne zajęcie.

 

art0162ti.th.jpg

 

Kwestię mocowania i umiejscowienia wyłącznika pozostawiam samym zainteresowanym. Uznałem, iż miejsce, które wybrałem jest jak najbardziej odpowiednie i z niczym nie koliduje.

 

art0205yz.th.jpg

 

Podpinamy kabelek od wiązki do wyłącznika z drugiej strony wpinamy się w "+" w instalacji elektrycznej samochodu (polecam podpięcie pod bezpieczniki w kabinie oczywiście za pomocą bezpiecznika). Aby podpiąć wsuwkę tak jak na zdjęciu należy ją troszeczkę odchudzić po szerokości (nóżka bezpiecznika jest węższa niż wsuwka).

 

art0194ob.th.jpg

 

Przekręcamy kluczyk w stacyjce, klikamy przełącznik i możemy cieszyć się dwoma dodatkowymi punktami świetlnymi :)

 

night2bf.th.jpg

 

Pozdrawiam

Madness

Prawa do wykorzystania całkowicie dowolne (jeśli ktoś wykorzysta to się nie obrażę a nawet będę dumny)

Nie biorę odpowiedzialności za szkody powstałe w samochodach przez nieumiejętnie dokonane zmiany.

 

Ps.

Najtrudniejszą rzeczą w całej operacji było:

Założenie żarówek do halogenów. No masakra normalnie. Opuszki palców czułem jeszcze przez trzy dni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Mecenas

czy sa moze oryginalne czytaj fabryczne właczniki?? jesli tak to gdzie sa zamontowane??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

właczniki halogenów? na manetce (lewa od swiatel) - dodatkowe pokrętło

 

SUPER guide, super fotki, super instruktaz :) trzeba bedzie go wrzucic gdzies w widoczne miejsce na forum ;-) ;-) ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Mecenas

mozna sie jakos pod ten przełacznik podpiac?? to jest ten sam pierscien co do tylnego przeciwmielnego??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Krzycho

fabrycznie halogeny wlacza sie pokretlem na dzwigni swiatel i kierunkow.

dodatkowy wlacznik to sprytne rozwiazanie... hmm... niskobudzetowe

 

przydalaby sie jakas sygnalizacja wlaczonych swiatel bo zapomnienie czy "nieuzasadnione uzycie" kosztuje do 200 zl jak sie trafi na policjanta sluzbiste

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

ten sam pierscien tylko ze wykonuje drugi obrot - "przeskok"

 

powiem co wiem w temacie:

te przelaczniki bardzo lubia sie sypać. Rozbiorka jego = 25% szans ze po zlozeniu to w ogole bedzie dalej dzialac. Dokupienie samego pierscienia nie wchodzi w rachube. Jesli masz stary przelacznik (nie obłe - sprzed 2001) to mozesz wymienic tylko lewą manetke, jesli po 2001 to cały przełącznik zespolony (oczywiscie mozna bawic sie w rozmontowywanie tego ale serwisanci nawet sie w to nie bawia bo podobno te nowe sa ostro popieprzone i zepsuc bardzo latwo).

Ogolnie rzecz biorac - bardziej oplaca sie niestandardowy wlacznik.... albo caly przel. zesp.... albo - jesli ktos ma zwinne raczki i na prawde wie o co tam chodzi...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Mecenas

a koło włacznka arbaga poasazera jest jakies wolne miejsce tam chyba włacza sie w wyzszych wersjach ESP moze takie wyłacznik tam podpasowac??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

ESP albo w niektroych wersjach (ale to nie wpolsce chyba robili) jest tam sciemnianie liczników (regulacja sily z jaka wala swiatlem wszystkie liczniki, normalnie do tego sluzy drugi dinksich w budce zegarów ale nie kazdy to ma)

 

podpasować pewnie mozna, tylko taki wlaczniczek (jak do ESP np) trzeba najpierw miec (a to juz mniej prosa sprawa... )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Mecenas

prosta sprawa =giełda w poznaniu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

nie bardzo, bo stosunkowo malo 206tek EVER zostalo wypuszczonych z ESP, to nie jest przelacznik taki jak np do airbaga ktory jest w kazdej 206tce i mozna go wyciagnac z kazdej rozbitej... albo bardzo wysoki model albo RC. A takie nie rozbijaja sie codziennie - stad deficyt wlacznikow esp...

Gielda w Poznaniu obfituje w rozne czesci ale nie ma tam wszystkiego niestety... a wiem to stad ze korzystam z 2ch dostawców czesci-pierdołek z poznania (allegro) i wiem ze niektore sa po prostu deficytowe :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Madness

Co do sygnalizacji włączonych świateł to żaden problem. Dioda + 510Ohm rezystor i sprawa załatwiona. Może nie oryginalnie ale można to też zrobić ładnie.

Jutro pstrykne kilka fotek do arta i rozrysuję co i jak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Mecenas

mysle ze warto by kolege jakos nagrodzic

np dac pomogł ale sam zakładał ten temat wiec nie mozna

 

adminie da sie cos z tym zrobic???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

dobrze by było wrzucić to zeby bylo na widoku do "nasze modyfikacje", tak jak guide do felg czy opon poszedl do encyklopedi :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jokolak

Ja też bardzo chciałem pochwalić bo ta instrukcja wyszła bardzo fajnie i teraz możnasię zabierać za montaż halogenów. I chciałem się jeszcze dowiedzieć czy nie da się umieścić sygnalizacji włączonych halogenów przy zegarach tam gdzie powinna być orginalnie jako kontrolka? bo może tam poprostu w kontrolce za to odpowiadającej nie ma żarówki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marecek

jokolak, wszystko się da zrobić :) Wystarczy "tylko" zdemontować zegary, wyizolować ścieżkę doprowadzającą zasilanie do żaróweczki od halogenów, przeciąć ją, zrobić własne podejście i podłączyć tam plus z przekaźnika :) I już się świeci! i to byłby bajer już totalny :) :) :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Mecenas

moze warto to opisac do przewodnika - te słowa kieruje do autora guida

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marecek

Madness, w taki niejasny dla mnie sposób napisałeś co się dzieje po wepchnięciu przekaźnika w pustą dziurę nr 30 albo 31? Prowadzisz nową instalację sterującą i wykonawczą? Czy prądowa instalacja (akumulator - przekaźnik - halogeny) już istnieje? I gdzie i jak namierzyłeś wyprowadzenia instalacji sterującej, bo rozumiem, że tą odnalazłeś w kabinie samemu bez przebijania się z komory silnika?

 

Rozwiń ten element elektryczny i wrzucę to do "Naszych Modyfikacji" :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Madness

Każdy w swoim samochodzie ma bezpieczniki halogenów nr. 30 oraz 31 (nawet u mnie były choć to prze-biedna wersja). Obok tych bezpieczników jest gniazdo przekaźnika halogenów. Styki w tym gnieździe są niestandardowo ustawione (przecież to francuz ;) ) i dlatego trzeba użyć przejściówki z przewodów (jak już gdzieś pisałem oryginalny przekaxnik to kwota 257zl w serwisie). A który przewód jest odpowiedzialny za sterowanie przekaźnika wylukałem za pomocą ohmomierza. To tyle

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kelly

Hej ładny guide. Ja co prawda na elektryce nie znam się za grosz ale gratuluję modyfikacji :) ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

i moze by tak (jak zreszta i inne Madnessowy guide'y) zapodac do NASZE MODYFIKACJE?

Mr. Admin? :) taka moja drobna sugestia - bo szkoda zeby to sie marnowało :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

Jestem pod wrazeniem! Super!

A tak na marginesie, przerabiał ktoś montaż halogenów soczewkowych?

Leży mi komplet w piwnicy i nie mam co z nim zronić i tak sobie myśle.... Tylko trzeba by było zderzaczek ładnie pod nie wyprofilować i tu nie mam pomysłu... Ale nic to , jak się cieplej zrobi to pokombinuję.

Też jestem za tym,żeby przyznać "pomógł", no bo czyż tak nie jest?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dziacial

Kolega ma duzy + za taki ladny guide. Przynajmniej jak dla mnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Apostolis

Hmm...W wiekszosci pugow (jak np w moim) byla juz poprowadzona instalacja do montazu halogenow, takze operacja sprowadzala sie tylko do podlaczenia halogenow do gotowych wtyczek pod zderzakiem wsadzeniu w odpowiednie miejsce przkaznika i wymianie manetki, kontrolka na descie dzialala bez dodatkowych modyfikacji. Nie bylo potrzeby ingerowac w orginalna instalacje!!Radze sie wiec upewnic czy wasz pug nie jest juz wyposazony w taka instalacje przed niepotrzebnym cieciem orginalnych kabli!!Zainteresowanym moge przeslac rowniez "serwisowa" instrukcje montazu zestawu halogenow. Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Mecenas

zamiec na forum jesli masz takowa

 

dzielimy sie tu wszystkim dla wszystkich

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Madness

Każdy pug ma prawdopodobnie poprowadzoną instalację pod halogeny a w większości przypadków po włączeniu halogenów uruchamia się również kontrolka. Z schematu tak wynika. Wystarczy obsadzić żarówkę w2w i mamy sygnalizację :) Moja biedna wersja niestety nie posiadała takiej kontrolki więc bedę zmieniał budziki na inne (obrotomierza też nie miałem :( )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×