Jump to content
  • Similar Content

    • Dawid 533
      By Dawid 533
      Witam.
      Pomóżcie.
      Zrywa mi pasek wielorowkowy silnik 2.0 s16 RFN 137 kM.
      Zerwalo stary kupiłem nowy po 2 tysiącach go zerwało, kupiłem kolejny zerwało po 200 km, wymieniłem rolkę napinacza i prowadząca i oczywiście pasek, zerwało go po jakiś 100 km. Stary rozszarpało, nowy 1 rozszarpało nowy 2 rozszarpało nowy 3 zerwało od środka 2 rowki reszta została.
       
    • Perła
      By Perła
      Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem peugeota 206 z 2001 roku wersja silnikowa to 2.0 Hdi 90km.
      Problem nastąpił z dnia na dzień a dokładnie wcześniej auto odpalało od razu lekko przekręciłem kluczyk i odpalał,teraz niestety troche mu to zajmuje muszę chwile przytrzymać kluczyk aby odpalił do tego lekko falujące obroty gdy auto stoi odpalone czuć lekkie wibracje co jakiś czas.
      Pierwsza myśl jako że zbliżała mi się wymiana oleju to wymieniłem wszystkie filtry i oczywiście olej ale niestety problem nie zniknoł,jeden dzień był taki że auto odpalało jak wcześniej bez problemu lecz następnego dnia problem wrócił. Auto użytkuję od 3 Lat i nigdy nie miałem takiego przypadku więc pytanie do was,miał ktoś z was taki problem albo ma jakieś pomysły jak to ugryźć?.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • furious
      By furious
      Witam 
      Proszę o pomoc. Niedawno kupiłem 206sw 1,4 8v 75km B+G . Miała odpięty czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, czego nie zauważyłem przy kupnie, bo wtyczka była włożona ale nie wpięta.
      Problem polega na tym ,że kiedy czujnik jest podpięty silnik strasznie kuleje na wolnych obrotach i po wciśnięciu gazu obroty spadają, jeśli wciska się bardzo powoli to nawet się tam wkręca na obroty,
      przy odpiętym czujniku chodzi dość ładnie na wolnych i da się jeździć chodź czasem też się przydławi. Na obu paliwach to samo zachowanie.
      Na komputerze były błędy:
      -p0105
      -p0110
      -p0500
      Ale tak jak mówiłem błędy są tylko jak czujnik jest odpięty. Czujnik jest nowy boscha mam też nowy tańszy zamiennik na podmiankę ,ale na obu jest taka sama reakcja.
      Czyściłem już przepustnice i krokowy, ale bez efektów. 
      Szukałem też nieszczelności w dolocie psikając plakiem ale zero reakcji.
      Proszę o jakąś wskazówkę.
      Pozdrawiam. 
       
    • kociolek
      By kociolek
      Hej,
      Tak jak w tytule - kupię Peugeot 206. Wymagania w skrócie:
      • rocznik od 2001 (czyli z muxem),
      • silnik najlepiej 1.4 - 1.6 benzyna,
      • klimatyzacja,
      • trójmiasto - okolice!
      Wszelkie propozycje wraz z cenami proszę kierować pod tym postem.
       
    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
drelo

Rozrząd 1.4 8v

Recommended Posts

drelo

Witam!

Chciałbym zmienić rozrząd.

Mój pyzio ma przebieg ok.24tyś no ale jest z końca 2003 roku. Silnik 1.4 8v

Słyszałem że rozrząd trzeba zmieniać co 7 lat jeżeli samochód nie przejechał wymaganych do wymiany paska km.

Zastanawiam sie nad firma paska i rolki które polecacie?>

No i ostatnie pytanie czy jest przy takim wiarygodnym przebiegu zmieniać pompe wodną?

Czy jednak zostawić oryginalną .Samochód pochodzi z francji . Nie jest to żaden z polski szrot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darmik24

Najlepsze są paski GATES. Przy przebiegu 24000 nie warto zmieniać pompy wody. Ja zmieniałem pasek i rolkę przy przebiegu 36000 /autko ma 10 lat/ ale pompy wody nie zmieniałem. Pompę to przy ok. 100 tys. trzeba by zmienić

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuba306

Ja montuje paski Hutchinson-a orginalne rolik i pompy Airtexa. I nikt nigdy jeszcze nie narzekal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

a najlepiej wykonaną pompę jaką widziałem była firmy bugatti i wyglądała zupełnie identycznie jak ta z pierwszego montażu. Żadnych różnic - nawet najmniejsze szczegóły były identyczne. Z tego co się dowiadywałem to między innymi pompy tej firmy były na pierwszy montaż - cena ok. 140 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69
a najlepiej wykonaną pompę jaką widziałem była firmy bugatti i wyglądała zupełnie identycznie jak ta z pierwszego montażu. Żadnych różnic -

uwierz, że ważne jest to co w środku, a nie na zewnątrz... co oczywiście tyczy się Bugatti, bo uważam ją za bardzo dobrą firmę.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Najlepsze są paski GATES

są bardzo dobre, ale nie byłbym pewien czy najlepsze. Dayco baaaardzo podciągnął się w jakości odkąd robi OEM dla VW/Audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
drelo

Czekam na więcej wypowiedzi na temat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69

dla sprostowania. Rozrząd robi się co 7 lat lub 120tys km. Jeżeli auto jeździło w trudnych warunkach przebieg i czas ulega skróceniu do odpowiednio 90tys km lub 6 lat.

 

Trudne warunki ruzumiemy tu głównie jazdę po mieście...

 

Rozrząd obowiązkowo za każdym razem z pompą wody. Pompa robi w tym silniku za zwykła rolkę. Każdy rozrząd będzie dobry, jeżeli będzie odpowiednio ząłożony i będą użyte elementy dobrych firm. Paski Dayco, ContiTech, Bosch, Gates, Goodyear itp. Rolki SKF, INA, LUK, SNR, Ruville itp, Pompy SKF, Doltz, Airtex, Bugatti itp...

Share this post


Link to post
Share on other sites
szafol
dla sprostowania. Rozrząd robi się co 7 lat lub 120tys km. Jeżeli auto jeździło w trudnych warunkach przebieg i czas ulega skróceniu do odpowiednio 90tys km lub 6 lat.

 

W moim przypadku 7 lat to się okazało za długo co nieco, co kolega uszaty69 potwierdzi - rozrząd przestawiony o 2 ząbki :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zbyniu

wymien pompe tez bedziesz mial spokojne sumienie,pasek gates lub dayco,ja rolki i pompy zawsze tylko skf,u ciebie jak nigdy rozrzad nie byl nigdy ruszany to przygotuj dobre klucze bo wsszedzie nasrane kleju do srub i ciezko je ruszyc,pozdrawiam i zycze milej zabawy

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69
rozrząd przestawiony o 2 ząbki

standard przy przeholowanym rozrządzie.

 

Dla ciekawostki... 1 ząb w zasadzie nie czuć, większość ma przestawionych o 1 ząb, 2 zęby - auto jest mułowate ale chodzi równo, zdarza się często, 3 zęby - już wyraźnie czuć, że jest coś nie tak, auto chodzi nierówno i jest strasznym mułem i jako niespodzianka... 4 zęby i nadal nie ma kolizji. Auto ledwo odpala, ale nie ma demolki ;) Mało które auta znoszą takie coś... naprawdę te nasze 206 są w wielu przypadkach pancerne na użytkowników.

Share this post


Link to post
Share on other sites
drelo

No ja tam osobiście wole samemu zmienić na spokojnie rozrzad tylko pytanie brzmi czy przy tym przebiegu jak samochód z francji przyjechał zmeiniać pompe wody . Bo jak wiadomo to juz nie bedzie oryginał jak teraz jest ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69

to przeczytaj mój post wyżej. Chyba, że chcesz usłyszeć, że nie musisz, to nie pytaj...

Rozrząd obowiązkowo za każdym razem z pompą wody. Pompa robi w tym silniku za zwykła rolkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69

SKF jest bardzo dobrą firmą... ale chińczycy doskonale podrabiają SKF (z zewnątrz...) jeżeli już widzę aukcje na allegro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wielki Inkwizytor

Moim zdaniem niema co oszczędzać na rozrządzie nie kupując pompy za oszczędzasz sto parę zł wymieniasz komplet i masz spokój ! w VW 1,9 110 wymienia się rozrząd co 90 tyś a serwis Zaleca co 70 lub nawet 60 bo pompy wody się lubią wysuwać !!! Pozdrowienia dla wszystkich 2,0 16 i powodzenia w wymianie rozrządu ja następnym razem całego konia ze skrzynią wyrzucam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69
Pozdrowienia dla wszystkich 2,0 16 i powodzenia w wymianie rozrządu ja następnym razem całego konia ze skrzynią wyrzucam

bez przesady. Mój mechanik po jakiś 10 doszedł do wprawy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
drelo

No dobra to podajcie firmy które wybieracie na części rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69

jessa nie chce mi się pisać tego samego kilka razy w tygodniu... przeglądnij jakiekolwiek tematy o rozrządzie to sie dowiesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
drelo

A tak się zapytam czy na napinaczu jest jakieś oznaczenie ile mamy naciągnąć pasek?

Bo znalazłem jakaś serwisówke i pisze tam żeby naciąg paska był 45 SEEM?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuba306

Jezeli masz automatyczny to tak jezeli zwykly to nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zbyniu

ogolnie do naciagu paska rozrzadu jest specjalny miernik,ja zawsze naciagam tak aby dalo sie go w najdluzszym miejscu wygiac o 90 stopni nie wiecej nie mniej,jak tak zrobisz to bedzie ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69
tak aby dalo sie go w najdluzszym miejscu wygiac o 90 stopni

Niestety ta metoda już nie jest dozwolona przy obecnie produkowanych paskach. Paski mają teraz w konstrukcji włókna szklane i nie wolno ich wyginać ani przełamywać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arturekh

Ja bym pompę mimo wszystko zmienił. Koszt jest niewielki ,a ma się spokój na kolejne parę lat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
drelo

A na napinaczu nie ma tzw. znaku do ilu trzeba napinać. W 1.4hdi jak się nie myle takie coś jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuba306

Napinacz automatyczny ma wstepne napieci zaznaczone, normalna rolka mimosrodowa nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...