Jump to content

Silnik 2.0 Tdi BMN


Recommended Posts

Witam,

 

ktoś coś wie o tych silnikach? Wady zalety? :) Konkretnie chodzi mi o jednostkę montowaną do Leona wersja FR :)

 

pozdro

Link to post
Share on other sites

zaleta jest duzy moment obrotowy a przy tym bardzo male spalanie dzieki pompowtryska,najwieksza wada jest ich kultura pracy sa to bardzo glosnie silniki no i kolo dwumasowe,szukam teraz wlasnie audi a3 z 2.0TDi 140km

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

no i mozliwosc czipowania jest bardz bardzo duza

Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę, to silnik pozbawiony już większości wad z początkowych 2.0 (jakieś tam unowocześnienia pompy oleju, napinacze, inne materiały). Silnik jest na piezoelektrycznych wtryskach. Spalanie wyższe niż w 1.9, do tego DPF (w pugach zwią to fap). Generalnie łatwiej jest wyciągnąć programem większą moc ze słabszego silnika niz z tego. Podobno wtryski same z siebie padają po pewnym przebiegu, ale czy faktycznie tak jest to nie mam pojęcia, wiem, że ich naprawa sporo kosztuje.

Link to post
Share on other sites
zaleta jest duzy moment obrotowy a przy tym bardzo male spalanie dzieki pompowtryska,najwieksza wada jest ich kultura pracy sa to bardzo glosnie silniki no i kolo dwumasowe,szukam teraz wlasnie audi a3 z 2.0TDi 140km ---------- Po chwili dodano... ---------- no i mozliwosc czipowania jest bardz bardzo duza

No tu ameryki nie odkryles, zalety i wady kazdego TDi na PD (pompowtryskach). Co do czipowania to zdaje sie, ze wersje 140KM (BMM, BKD) da sie bardziej podkrecic niz 170KM czyli BMN. Jak wiadomo w tych silnikach pekaja glowice, leca we wszystkich tak BKD, BMM jak i w BMN ale z tego co czytam na forum A3 - zdaje sie, ze najczesciej w BKD(sa przypadki, ze 2 razy w ciagu roku ktos zmienial) co ciekawe podobno BKD i BMN maja te same glowice, ale inne wtryski, BMN ma kiepska rumunska turbine. Z tego co ludzie pisza najbardziej polecane wersje to BMM i BMN. Generalnie informacji o 2.0 jest masa proponowal bym raczej poszukac info na leonclub.pl lub a3-club.net

Link to post
Share on other sites
Generalnie informacji o 2.0 jest masa proponowal bym raczej poszukac info na leonclub.pl lub a3-club.net

 

Lub jeszcze vw-passat.pl

Link to post
Share on other sites

Witam

Akurat od 3 lat jezdze Leonem w wersji FR z silnikiem 2.0 tdi BMN

i zlego slowa nie moge powiedziec.

Sam nie bylem przekonany do grupy VW ale po przeczytaniu wielu opini zaryzykowalem i zaczalem szukac Leona.

Samochody zmienial co ok 2 lata ale leon jest u mnie juz 3 rok wiec sam widzisz nie jest zle

MINUSY

-plastki w srodku.Skoda jest o 2 klasy wyzej:)Ale i tak lepiej niz w 206!!

-DPF - ja po przejechaniu przez 3 lata ok 40 tys widzialem kontrolke 3 razy i po przepaleniu od razu znikala.Jak nauczysz sie uzytkowac auto z DPF jest OK

-twarde zawieszenie dla pasazerow(dla kierowcy jest to plus)

-zawsze w pierwszej 10 samochodow najczesciej kradzionych(seat leon)

-niestety nastepny samochod nie moze byc juz z mniejsza moca

PLUSY

-wyglad

-osiagi

-gratisy silnika,u mnie przy serii 182 KM-tunerzy maja mniejsza mozliwosc chipowania-ogranicza ich filtr.U mnie wykrecony program ze 182 na 199 na papierze nie za duzo ale moment wzrosl z 350 na 410nm i samochod po tym jest nie do poznania:)

-wygodne fotele

-bardzo dobre prowadzenie

-spalanie przy tej mocy.Nigdy nie udalo mi sie spalic wiecej niz 9 litrow(no chyba ze predkosci autostradowe 180-200 km/h:))

Link to post
Share on other sites

teraz mi sie przypomnialo ze w tych silnikach jest slaba zebatka napedu pompy oleju,a do tego jest nie wymienialna i trzeba kupic caly wal zeby to naprawic,glowice pekaja i nie,na pewno sa bardziej przewrazliwione na przegrzanie,wlasnie szukam a3 z tym motorem,ale podobno naped pompy oleju jest tam rozwiazany inaczej

Link to post
Share on other sites

Dzięki za opinie :)

 

Szukałem szukałem, oglądałem i w końcu wyszło na to że biorę volvo c30 z salonu :DSA

 

jedyne auto które pasuje i mnie i żonie :P

 

Np. Honda --->> silnik mega (1.8 Vtec 140 konie), ale Civic to taka ropucha, że głowa boli :PPP

Link to post
Share on other sites

To teraz chłopie przeproś !!! bo zamieszania narobiłeś, aż forum na kilka godzin szlag trafił !!

Link to post
Share on other sites
To teraz chłopie przeproś !!! bo zamieszania narobiłeś, aż forum na kilka godzin szlag trafił !!

 

kajam się ;((

 

sky, benzyniak, wersja r-design ;P

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...