Jump to content
  • Similar Content

    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
    • Emcioo15
      By Emcioo15
      Witam, posiadam 206 z 1.1 pod maską i chce na wiosnę kupić ładne alusy. Jaki mam zabrać najbardziej optymalny rozmiar, by go nie zamulić do reszty? obecne 14 stalowe są po prostu za małe, a że 1.1 nie opłaca się modyfikować to chce żeby chociaż wyglądał  
    • eskorupa
      By eskorupa
      Witam. Mam problem z 206. Zauważyłem luźno wiszący wezyk (podciśnienia?) Ktory wisi od przepustnicy. Podsylam zdjecie gdzie wezyk jest podłączony oraz proszę o wskazówkę gdzie powinna znajdować się druga strona wezyka. 
      Zakładam że będzie to gdzieś z tylu silnika

    • Asiorek
      By Asiorek
      Szukałem i nie znalazłem takiego problemu na forum więc otworze nowy temat 
      Pacjent 206cc 2002r 1.6 16v
      Falujące obroty na biegu jałowym, gdy dodam więcej gazu auto gaśnie 
      Jakieś sugestie co mogło sie zepsuć? 

       
    • kwsmart
      By kwsmart
      Witam,
      mam problem z wtryskiem paliwa (benzyna 1.1).
      Po pracy (dłuższym postoju) odpaliłem samochód i zaświeciła mi się kontrolka silnika, a silnik walił tak jakby nie chodził mu jeden cylinder. Od razu pojechałem do mechanika (sprawdzony człowiek). Powiedział, że spaliła się cewka wtryskiwacza przy jednym z cylindrów, dlatego nie chodził (pokazał mi uszkodzony wtryskiwacz). Wymienił wtryskiwacz na używany, pojechałem do domu, wszystko pięknie chodziło.
      Jadę następnego dnia do pracy i tak po ok 15 km znowu zapaliła się kontrolka silnika, silnik znowu wali, jakby nie chodził mu cylinder. Po robocie jadę do mechanika, podpiął komputer i okazało się, że nie działa wtryskiwacz przy dokładnie tym samym cylindrze, co wtedy, czyli ten co został wymieniony.
      Mechanik powiedział, że wymieni na nowy. Nie wiem co spaliło się w tym wymienionym wtryskiwaczu, bo samochód został u mechanika, ale zakładam, że też cewka.
      Co może być tego przyczyną? Czy np. osad z paliwa może spalić cewkę wtryskiwacza? Czy może pojawiło się jakieś przepięcie? Czy może powodować to uszkodzona / niedopięta wiązka?
      Patrzyłem na schemat elektryczny (z książki Dietera Korpa), ale do cewki wtryskiwacza podłączony jest tylko sterownik (komputer) silnika, a cewki wtryskiwaczy połączone są parami 1 z 4 i 2 z 3.
      Czy np. cewka wtryskiwacza 2 może powodować przepięcie na 3, zakładając, że 2 działa w porządku? Czy sterownik silnika może wygenerować przepięcie, a jeśli tak to dlaczego spalił się tylko jeden i to przy tym samym cylindrze.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
misiek3118

Peugeot 206 1.4 kat. brak mocy, nierówna praca silnika !

Recommended Posts

misiek3118

Witam!

Posiadam Peugeota 206 1.4 kat. 1997r.

Silnik odpala bez problemu na biegu jałowym nierówno pracuje (trzęsie, telepie),

czasami gaśnie, albo łapie dziwnie wysokie obroty na chwilę i wtedy ma doła po czym gaśnie, lub dziwnym cudem się wyratuje i znów chodzi na wolnych. Przy wyższych obrotach nierówna praca jest też odczuwalna. Samochód jest zamulony prędkość max 130km/h - potem już nic, zero reakcji na pedał gazu!

Takie same objawy na Benzynie i na Gazie!

 

Może ktoś miał podobny problem lub wie o co w tym wszystkim chodzi.

 

POMOCY! ;(

 

PS> -świece i kable zmieniane były już kilka razy -bez poprawy, komputer nic nie wykazuje! ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszaty69

podłącz pod kompa... nikt z fusów nie wróży.

Share this post


Link to post
Share on other sites
elfik

albo słabo szukałem, albo nie widziałem podobnych objawów, dlatego opowiem swoją historię może ktoś się już z czymś takim spotkał: wsiadamy, odpalamy, chodzi normalnie bez żadnych oznak problemu potem jedynkę i ruszamy... no właśnie i tu jest ból bo dopóki nie przekroczy 2000 obr. zupełnie jakby nie miał siły, przekroczy 2000 i dostaje ,,kopa'' , potem wrzucamy dwójkę i znowu do dwóch tysi jest masakra, powyżej kopyto. Na cewce zrobiłem ok 30000 tysi na świecach ze dwadzieścia, styki od cewki wyczyściłem, ale to nie bardzo mu pomogło, ktoś wie gdzie szukać przyczyny? Tylko proszę nie piszcie że w samochodzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil 206sw
albo słabo szukałem, albo nie widziałem podobnych objawów, dlatego opowiem swoją historię może ktoś się już z czymś takim spotkał: wsiadamy, odpalamy, chodzi normalnie bez żadnych oznak problemu potem jedynkę i ruszamy... no właśnie i tu jest ból bo dopóki nie przekroczy 2000 obr. zupełnie jakby nie miał siły, przekroczy 2000 i dostaje ,,kopa'' , potem wrzucamy dwójkę i znowu do dwóch tysi jest masakra, powyżej kopyto. Na cewce zrobiłem ok 30000 tysi na świecach ze dwadzieścia, styki od cewki wyczyściłem, ale to nie bardzo mu pomogło, ktoś wie gdzie szukać przyczyny? Tylko proszę nie piszcie że w samochodzie...

 

Ile masz nakręcone kilometrów? Może pompka paliwa lub wtryski już nie daja rady? Przepustnice czyściłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
elfik

Przepustnice wyczyściłem, pompka hmmm jedyne co stwierdziłem to to że działa... na ile dobrze to nie wiem, wtryski? niewykluczone, ale wtedy na jałowych obrotach też by szarpał nie? a on chodzi równo, bez obciążenia normalnie się wkręca, a dopiero pod obciążeniem się ból zaczyna i to tak jak pisałem w zakresie powiedzmy 1,2 do 2 tysięcy obr. a potem strzał i idzie

a przyszło mi jeszcze jedno o głowy, i tu mam zagadkę której nie znam, może ktoś będzie wiedział; czy ten kolektor dolotowy już za przepustnicą czyli tam gdzie się już rozchodzi do cylindrów to normalne jest że on jest taki zapierdzielony benzyną? Mnie się wydawało że tam sucho powinno być a tam masę benzynki stało, że aż cały mokry w środku był ( przed przepustnicą ta rura na dolocie sucha normalnie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
elfik

ha, sam se znalazłem, a co?

na cewce się taka rysa zrobiła na obudowie i iskra tak sobie ładnie na silnik skakała, a dzis ją już załatwiłem na cacy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil 206sw

No to ten przeskok iskry co napisałeś i ta benzyna na kolektorze dolotowym co też napisałeś mogły by bardzo zaszkodzić... Kolektor ssący i wtryski mają być suchotkie z zewnątrz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mentos0118

Ja mam podobny problem co elfik, z tym że mi to się dzieje tylko przez chwile zaraz po uruchomieniu silnika (oczywiście zimnego, lub lekko ciepłego), później jest już wszystko dobrze. Auto ma przejechane 55000, 1.4 8V, rocznik 2008 na elektronicznej przepustnicy, dopisałem to, bo może to ma jakieś znaczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noras

Moze to wtrysk nr 4. Czesto na niego kapie plyn od spryskiwaczy od spodu maski. Dokładnie jest nad wtryskiem ten węzyk co do maski prowadzi od plynu do spryskiwania, To jest czesta awaria tego akurat wtrysku spowodowana tym kapaniem. Chyba ze masz wyciszenie to wtedy nie mam pojecia co.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartus

Ja tez miałem ten problem. Po kupieniu autka jeździłem ciągle na gazie, prawie w ogóle na benzynie. Miałem dokładnie takie same objawy na benzynie - trzęsło autem, silnik nierówno pracował i gasł (tylko ze u mnie działo się to tylko na benzynie ponieważ mój gaz nie przechodzi przez wtryski i jak jeździłem na gazie to wszystko było ok). Kupiłem na stacji taki płyn do przeczyszczania wtrysków, zalałem benzyny i jeździłem ciągle na benzynie po mieście i parę razy po drogach szybkiego ruchu. Na początku było to dość trudne ponieważ auto w ogóle nie miało mocy ale z czasem wtryski się przetkały i wszystko teraz jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mentos0118

U mnie nic nie kapie na wtrysk, bo tam jest wszędzie suchutko, a gdyby nawet był to wtrysk to na ciepłym silniku też bym miał ten sam problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noras
U mnie nic nie kapie na wtrysk, bo tam jest wszędzie suchutko, a gdyby nawet był to wtrysk to na ciepłym silniku też bym miał ten sam problem.

 

nie pisalem do Ciebie tylko do miska :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
elfik
PS> -świece i kable zmieniane były już kilka razy
a że tak zapytam z ciekawości, jakie te kable zmieniałeś bo chyba nie te od świec?

Share this post


Link to post
Share on other sites
misieeek

witam , ja mam podobny problem , a wiec jakis czas temu autko podczas jazdy pokazywalo bledy (1337) i po tym brak mocy tyko do 2500-3000 obrotów i dalej nic, Kasowanie bledu pomagalo na troche czasem na kilka kilometrów czasem na tydzien:). Wymeinilem czyjnik polozenia walu i cala wizke sprawdzilem i znalazlem przetarcia na kablach , zrobilem i bylo wszytko ok do czasu . Ostatnio z nim walcze i wymienilem przepustnice wtryski caly komplet razem z listwa , i teraz praca silnika jest ok ale wyskakuje caly czas blad przepustnicy0( 2101) i tak samo do 2500 tys obrotów i nic więcej zero mocy. Także juz teraz nie wiem co wymieniać moze cewka .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil 206sw

Mapsensor podmień jeśli masz szczelny kolektor ssący i zobacz czy będzie różnica...

Share this post


Link to post
Share on other sites
misieeek

wiesz co tylko ze jak odłączam mapsensor to samochód zaczyna sie dławic itp. także wnioskuje ze jest ok no chyba ze sie myle

Share this post


Link to post
Share on other sites
misieeek

udalo mi sie prawi zlikwidowac moje usterki . Tylko ze teraz jest tak ze jak przyspieszam szarpie mi tak jakby sie dlawil a czasami jak szarpnie zapali sie na chwile check i po chwili zgasnie. Napisze co wymienilem jak do tej pory

-przepustnica

-wtryski z listwa

-poprawiona cala wiazka i wszytkie wtyczki,

-czyjnik temperatury

-mapsensor

-cewka

-swiece

-pedal gazu

-sonda lambda

-czujnik polozenia walu,

-termostat,

- rezystor wentylatora.

Chyba juz wszytko .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noras
udalo mi sie prawi zlikwidowac moje usterki . Tylko ze teraz jest tak ze jak przyspieszam szarpie mi tak jakby sie dlawil a czasami jak szarpnie zapali sie na chwile check i po chwili zgasnie. Napisze co wymienilem jak do tej pory

-przepustnica

-wtryski z listwa

-poprawiona cala wiazka i wszytkie wtyczki,

-czyjnik temperatury

-mapsensor

-pedal gazu

-sonda lambda

-czujnik polozenia walu,

-termostat,

- rezystor wentylatora.

Chyba juz wszytko .

 

masakra, ile na to wydales ?? Ja bym chyba auto z przepasci zrzucil

Share this post


Link to post
Share on other sites
TJD
(...)

-przepustnica

-wtryski z listwa

-poprawiona cala wiazka i wszytkie wtyczki,

-czyjnik temperatury

-mapsensor

-pedal gazu

-sonda lambda

-czujnik polozenia walu,

-termostat,

- rezystor wentylatora.

(...)

 

Teraz pora wymienić mechanika zanim on wymieni Ci całą resztę auta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Januszek1709
Teraz pora wymienić mechanika zanim on wymieni Ci całą resztę auta ;)

 

Ja znam osobiscie jednego mechanika który kiedyś mowił ze zepsutych jest 8 części a naprzyklad byly 2 ;-) wymieniał te 2 a robocizna jak za 8 i plus te nie wymienione części ;-)

 

Całe szczescie nie prowadzi juz zakładu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
misieeek

wiesz co cale szczescie w większości sam wymieniałem te rzeczy a reszte u kumpla w warsztacie . Juz rożni magicy go oglądali i nie maja pojęcia co moze byc. Ale sie juz zastanawiam nad zmiana auta bo wychodzi na to ze nie do naprawienia. Troszke poszło kaski i juz mnie szlak trafia.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

a i jeszcze zapomnialem ze mialem podmienianego kompa i takie same objawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
elfik

misieeek a może to po prostu pompka paliwa nie wyrabia już ze starości? sprawdzałeś to?

takie pojedyńcze szrpniecia się pojawiły przed moim pojawieniem sie na tym forum gdzie poleciał mi czujnik spalania stukowego, wina cienkiego paliwka wtedy była, dodam że nie używam LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Januszek1709
Ale sie juz zastanawiam nad zmiana auta

 

Po takiej inwestycji ? jak uda Ci sie naprawic napewno bym go dlugo nie wymienił bo wiem czy jezdze ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
misieeek

pompka sprawna, zachowuje sie tak samo na benzynie jak i na gazie . Dziwne jest to ze raz dziala raz nie. Moge przejechać 300km i nic a jak sie zatrzyma na stacji to juz nie moge odjechał od razu tryb awaryjny wchodzi. Czuje ze to juz koniec trzeba go sprzedać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kwiatek
Witam!

Posiadam Peugeota 206 1.4 kat. 1997r.

Silnik odpala bez problemu na biegu jałowym nierówno pracuje (trzęsie, telepie),

czasami gaśnie, albo łapie dziwnie wysokie obroty na chwilę i wtedy ma doła po czym gaśnie, lub dziwnym cudem się wyratuje i znów chodzi na wolnych. Przy wyższych obrotach nierówna praca jest też odczuwalna. Samochód jest zamulony prędkość max 130km/h - potem już nic, zero reakcji na pedał gazu!

Takie same objawy na Benzynie i na Gazie!

 

Może ktoś miał podobny problem lub wie o co w tym wszystkim chodzi.

 

POMOCY! ;(

 

PS> -świece i kable zmieniane były już kilka razy -bez poprawy, komputer nic nie wykazuje! ;(

 

Objawy miałem identyczne. Ewidentnie pracował na 3 cylindrach. Okazało się że jeden z wtrysków był uszkodzony. Cena wtrysku 195 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...