Jump to content
Sign in to follow this  
Colargol15

Kończące sie sprzęgło czy wysprzęglik?

Recommended Posts

Colargol15

Witam moje 9 letnie sprzęgło w s16 chyba kończy żywot

bierze nisko przy zmianie na wyzszych biegach zaczyna sie ślizgać

i przy wciskaniu sprzęgła na jałowym biegu i przy zimnym silniku słychać pisk spod maski

mam pytania:

1. rozumiem że sprzęgło kompletne musze wymienić co powiecie o sprzegle SRL?

2. kwestia wysprzęglika bo chyba on odpowiada za piski przy wciskaniu sprzęgła - szukalem wysprzeglików ale jedyne co widziałem to dźwignie wysprzęglika a nie całe wysprzęgliki czy wymiana samej dźwigni poprawi sytauację czy trzeba wymieniac cały wysprzęglik a jeśli tak gdzie go szukać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukii

Sprzęgło kompletne:

Tracza docisk i łożysko oporowe. Co do firmy SRL to nie będę się wypowiadał, ale jeśli oryginał wytrzymało tyle to czemu nie kupić takiego samego.

Co do wysprzęglika to problemu nie ma 110 zl detal SACHS w intercars.

Jeśli pisk występuje tylko na uruchomionym silniku po wciśnięciu sprzęgła to na 90% łożysko oporowe już nie domaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Colargol15
Sprzęgło kompletne:

Tracza docisk i łożysko oporowe. Co do firmy SRL to nie będę się wypowiadał, ale jeśli oryginał wytrzymało tyle to czemu nie kupić takiego samego.

Co do wysprzęglika to problemu nie ma 110 zl detal SACHS w intercars.

Jeśli pisk występuje tylko na uruchomionym silniku po wciśnięciu sprzęgła to na 90% łożysko oporowe już nie domaga.

auto ma 11 lat nie będę pakował 500 stów w nowe sprzegło wolę 290 i mieć włoska częśc z SRL....

nie zrozumieliśmy się z piskiem...

po odpaleniu puga na zimnym silniku słysze takie grzechotanie gdzieś pod maską i gdy wciskam sprzęgło grzechotanie ustaje ale przy - nie po ale przy - wciskaniu sprzęgła slyszę pisk

potem na rozgrzanym silniku nie słychać ani grzechotania ani jak wciskam sprzęgło na jałowym biegu też nic juz nie słychać dlatego pytam czy to łozysko i wtedy wymiana kompletnego sprzęgła rozwiąże problem czy to wysprzeglik tak daje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

Grzechotanie - mech. róznicowy skrzyni?

Pisk- łoż. oporowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon
auto ma 11 lat nie będę pakował 500 stów w nowe sprzegło wolę 290 i mieć włoska częśc z SRL....

 

pozorna oszczędność.

 

Dwa razy zapłacisz te 290 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukii
Grzechotanie - mech. róznicowy skrzyni?

Pisk- łoż. oporowe

 

Różnicowy to nie będzie bo autko nie porusza się.

 

ancymon napisz do mnie pw z VINem i zobaczymy za ile się da załatwić jakieś normalne sprzęgło.

 

SLR to inaczej Polcar, patrząc na jakość innych produktów tej firmy to miałbym dylemat czy nawet wsadzać to do starego trupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

Czyli róznicowy pracuje tylko jak auto jedzie?

Ciekawe...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky
auto ma 11 lat nie będę pakował 500 stów w nowe sprzegło wolę 290 i mieć włoska częśc z SRL....

:wmorde sprzedaj auto skoro naprawa sprzęgła raz na 120 000 za 500zł Cię przerasta.. taniej będzie autobusem :ok poważnie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukii
Grzechotanie - mech. róznicowy skrzyni?

Pisk- łoż. oporowe

 

Czyli róznicowy pracuje tylko jak auto jedzie?

Ciekawe...

Dokładnie tak.

LINK do wiki

Mechanizm różnicowy jest na stałe połączony z kołami poprzez półosie i przeguby. Ciężko aby pracował kiedy żadne z kół napędzanych nie porusza się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

Dobra, inaczej.

Może skrzynia się kończy skoro chrobocze?

O to miałem zapytać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukii

Opisze to może inaczej na żywym przykładzie.

Pacjent 1.4i 1999

Dziwne dźwięki przypominające zgrzytanie na biegu jałowym, po wciśnięciu pedału sprzęgła cisza . Uszkodzone łożysko oporowe, niestety koleżanka nie dojechała do warsztatu. Prawdopodobnie łożysko rozsypało się i uszkodziło docisk, w efekcie całe "słoneczko" zostało wyrwane z docisku co spowodowało także uszkodzenie czujnika położenia wału oraz samej dźwigni sprzęgła.

Skrzynia ma się całkiem dobrze.

Także dziwne dźwięki z okolicy skrzyni biegów nie zawsze oznaczają uszkodzenia jej samej, ale na pewno należy dokładnie sprawdzić co jest problemem.

Czasami łożysko oporowe kończy swój żywot o wiele wcześniej niż same sprzęgło wiec w takim wypadku można się pokusić o wymianę tylko zużytego elementu.

Oczywiście wiele osób woli wymienić całe sprzęgło i być pewnym że przez jakiś czas nie będzie trzeba do niego zaglądać ( koleje koszta na warsztacie).

Jeśli ktoś naprawia sobie autko sam to wybór należy do niego najwyżej będzie miał koleje parę godzin spędzone pod samochodem.

Co do uszkodzeń w skrzyni to można je wyczuć podczas eksploatacji, z reguły są to problemy z wrzucaniem poszczególnych biegów.

Uszkodzenie mechanizmu różnicowego daje się odczuć podczas jego pracy czyli na zakrętach i zazwyczaj jest to szarpanie, czasami również szarpanie kierownicą które jest spowodowane blokowaniem przekładni planetarnej. Auto zachowuje się jak by była załączana blokada układu różnicowego.

Naprawa raczej nieopłacalna patrząc na koszt używanej skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

U mnie były te same objawy- efekt- wymiana skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukii
U mnie były te same objawy- efekt- wymiana skrzyni.

 

A co konkretnie było uszkodzone w samej skrzyni ?

Auto było upalane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Phantom

Nie, nie. U mnie powodem tego był wyciek oleju ze skrzyni. Ale nie o tym temat.

Chodziło mi tylko o to, żeby się przyjrzeć skrzyni przy okazji.

A co było konkretnie w skrzyni- pieron wie. Po zmianie skrzyni przestało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Colargol15
:wmorde sprzedaj auto skoro naprawa sprzęgła raz na 120 000 za 500zł Cię przerasta.. taniej będzie autobusem :ok poważnie..

stary...

ile ja nim jeszcze pojeżdżę rok trzy?

zrobię 25 -30 tysięcy kiometrów....

to po co mam kupować valeo za 500

srl to nie jest made in china...

po co przepłacać

co do łozyska oporowego odpowiedzialnego za pisk i tak trzeba skrzynie zwalać więc nie ma sensu wymiana samego lozyska a sens ma wymiana calego sprzęgła....

sprawdziłem jeszcze 2 rzeczy

puszczając sprzęgło na 1 biegu nie najgorzej lapie

przy 80-90 wrzucałem 5 bieg gaz w podlogę obroty się zwiększały prędkośc też

więc pytanie ile jeszcze sprzęgło może pobujać...

co do skrzyni biegów i grzechotania na zimnym silniku co waszym zdaniem trzeba w niej wymienić by nie poszła

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Opisze to może inaczej na żywym przykładzie.

Pacjent 1.4i 1999

Dziwne dźwięki przypominające zgrzytanie na biegu jałowym, po wciśnięciu pedału sprzęgła cisza . Uszkodzone łożysko oporowe, niestety koleżanka nie dojechała do warsztatu. Prawdopodobnie łożysko rozsypało się i uszkodziło docisk, w efekcie całe "słoneczko" zostało wyrwane z docisku co spowodowało także uszkodzenie czujnika położenia wału oraz samej dźwigni sprzęgła.

Skrzynia ma się całkiem dobrze.

Także dziwne dźwięki z okolicy skrzyni biegów nie zawsze oznaczają uszkodzenia jej samej, ale na pewno należy dokładnie sprawdzić co jest problemem.

Czasami łożysko oporowe kończy swój żywot o wiele wcześniej niż same sprzęgło wiec w takim wypadku można się pokusić o wymianę tylko zużytego elementu.

Oczywiście wiele osób woli wymienić całe sprzęgło i być pewnym że przez jakiś czas nie będzie trzeba do niego zaglądać ( koleje koszta na warsztacie).

Jeśli ktoś naprawia sobie autko sam to wybór należy do niego najwyżej będzie miał koleje parę godzin spędzone pod samochodem.

Co do uszkodzeń w skrzyni to można je wyczuć podczas eksploatacji, z reguły są to problemy z wrzucaniem poszczególnych biegów.

Uszkodzenie mechanizmu różnicowego daje się odczuć podczas jego pracy czyli na zakrętach i zazwyczaj jest to szarpanie, czasami również szarpanie kierownicą które jest spowodowane blokowaniem przekładni planetarnej. Auto zachowuje się jak by była załączana blokada układu różnicowego.

Naprawa raczej nieopłacalna patrząc na koszt używanej skrzyni.

 

jeśli slr to polcar to inna melodia myslałem że to coś porządnego...

czyli zostaje LUK....

może wymienię sprzęgło i wtedy zobaczę czy grzechotanie ustąpilo czy nie bo i tak sprzęgło muszę wymienić i jeszcze jedno pytanie czy powinno sie wymienić po 12 latach linkę sprzęgła dla świętego spokoju przy wymianie sprzęgła czy tez jeździć na starej?

 

dodam jeszcze że nie mam żadnego problemu z wrzucaniem biegów nic nie stuka puka chrobocze....

żadnych problemów na zakrętach żadnego blokowanie czegokolwiek...

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

znalazlem luka za 379 zł

chyba przyzwoita cena...

http://allegro.pl/sprzeglo-luk-peugeot-206-307-406-407-607-807-2-0-i2986160901.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukii
stary...

ile ja nim jeszcze pojeżdżę rok trzy?

zrobię 25 -30 tysięcy kiometrów....

to po co mam kupować valeo za 500

srl to nie jest made in china...

po co przepłacać

co do łozyska oporowego odpowiedzialnego za pisk i tak trzeba skrzynie zwalać więc nie ma sensu wymiana samego lozyska a sens ma wymiana calego sprzęgła....

sprawdziłem jeszcze 2 rzeczy

puszczając sprzęgło na 1 biegu nie najgorzej lapie

przy 80-90 wrzucałem 5 bieg gaz w podlogę obroty się zwiększały prędkośc też

więc pytanie ile jeszcze sprzęgło może pobujać...

co do skrzyni biegów i grzechotania na zimnym silniku co waszym zdaniem trzeba w niej wymienić by nie poszła

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

 

 

jeśli slr to polcar to inna melodia myslałem że to coś porządnego...

czyli zostaje LUK....

może wymienię sprzęgło i wtedy zobaczę czy grzechotanie ustąpilo czy nie bo i tak sprzęgło muszę wymienić i jeszcze jedno pytanie czy powinno sie wymienić po 12 latach linkę sprzęgła dla świętego spokoju przy wymianie sprzęgła czy tez jeździć na starej?

 

dodam jeszcze że nie mam żadnego problemu z wrzucaniem biegów nic nie stuka puka chrobocze....

żadnych problemów na zakrętach żadnego blokowanie czegokolwiek...

Brak oleju w skrzyni lub jego zbyt niska ilość powoduje przedwczesne zużycie elementów, czyli po prostu wyeksploatowanie.

Jeśli linka nie ma widocznych uszkodzeń i chodzi lekko to nie widzę sensu. można ją tylko profilaktycznie przesmarować.

Sam będziesz wymieniał sprzęgło ?

Po zdemontowaniu skrzyni można organoleptycznie stwierdzić czy winowajcą jest łożysko.

Podeślij vin to sprawdzę Ci te sprzęgło , koleżance załatwiłem valeo za 252 zł wiec była raczej zadowolona.

 

I jeszcze te nieszczęsne SLR

"Na rynku części zamiennych oferowany jest obecnie pełen wachlarz produktów różnych producentów. Wśród nich coraz większym zainteresowaniem cieszą się prywatne marki dystrybutorów części. Jedną z nich jest marka SRLine (Selected Replacement Line) stworzona przez firmę Polcar. Ugruntowana pozycja firmy Polcar oraz jej wieloletnie doświadczenie w branży pozwoliło stworzyć markę uważnie wyselekcjonowanych produktów spełniających wymogi bezpieczeństwa oraz obowiązujące normy jakościowe tj. TÜV, AMTAC, itp."

 

 

Cena tego sprzęgła jest podejrzanie niska.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Greg..
stary...

ile ja nim jeszcze pojeżdżę rok trzy?

zrobię 25 -30 tysięcy kiometrów....

to po co mam kupować valeo za 500

srl to nie jest made in china...

po co przepłacać

 

A potem widzisz ogłoszenie, że bezwypadkowy, że wszystkie elementy wymieniane, że nie potrzbuje wkładu finansowego.. i kupuj tu bracie auto uzywane w Polsce, każdy chce żeby było super ale złotówki na lepsze części to ni huhu..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Colargol15
A potem widzisz ogłoszenie, że bezwypadkowy, że wszystkie elementy wymieniane, że nie potrzbuje wkładu finansowego.. i kupuj tu bracie auto uzywane w Polsce, każdy chce żeby było super ale złotówki na lepsze części to ni huhu.. jak mnie to wku....a

trzeba bylo przeczytac mój post do końca a nie pleść bzdety teraz

napisałem srl ale potem wiedzac że to polcar i czytając opinie na forach napisałem dzięki ale nie srl

dlatego jesli mam luka za 380 i valeo za 550 wezmę luka

ale znalazlem teraz w hurtowni valeo za 420 i wezmę valeo...

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

ile moze kosztować wymiana kompletu sprzęgła? nie chcę być "nacięty":)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukii
ile moze kosztować wymiana kompletu sprzęgła? nie chcę być "nacięty"

Średnio w Szczecinie taka przyjemność to 250-350zł

W samej Warszawie może być ciut drożej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
St206

Wymiana sprzęgła to koszt od 200 do 400 PLN.

 

Tylko kolego uważaj, w Twoim aucie są 2 rodzaje sprzęgła - do 2006 grudzień i od 2007 styczeń!

 

http://www.sprzegla.webshop.pl/shop/Search.rails?s=Zestaw-sprz%C4%99g%C5%82a,,,PEUGEOT,206-hatchback-%282A/C%29-1998-08-,2.0-S16-136km,&n=&i=500088,503555,515552,P,29,-1,-1&o=ByPhoto_desc&p=1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Colargol15
Wymiana sprzęgła to koszt od 200 do 400 PLN.

 

Tylko kolego uważaj, w Twoim aucie są 2 rodzaje sprzęgła - do 2006 grudzień i od 2007 styczeń!

 

http://www.sprzegla.webshop.pl/shop/Search.rails?s=Zestaw-sprz%C4%99g%C5%82a,,,PEUGEOT,206-hatchback-%282A/C%29-1998-08-,2.0-S16-136km,&n=&i=500088,503555,515552,P,29,-1,-1&o=ByPhoto_desc&p=1

 

wiem

ja mam puga z 2001 roku od 2003 w tym roku minie 10 lat jak go mam:)

ale czas leci

 

mając kanał byłbym w stanie sam wymienic sprzęgło?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hadeu
wiem

ja mam puga z 2001 roku od 2003 w tym roku minie 10 lat jak go mam:)

ale czas leci

 

mając kanał byłbym w stanie sam wymienic sprzęgło?

 

Byłbyś, gdybyś się na tym znał. Skoro zadajesz to pytanie... a lepiej daj zarobić mechnikowu, bo 2 razy zapłacisz. Wiem co mówię w zeszłym roku 2 razy zmieniałem sprzęgło - przez pozorną oszczędność wtopiłem 1400 pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukii

Wymiana nie jest jakaś mega skomplikowana, ale należy mieć pod ręką odpowiednie narzędzia i kogoś do pomocy. manewrowanie skrzynią samemu w dość ciasnej przestrzeni może zakończyć sie uszkodzeniem czegoś w pobliżu.

 

Temat o zmianie skrzynki

 

Prawda jest taka że nikt nie urodził się z tą umiejętnością, nie zmienia to faktu że warto poprosić o pomoc osobę bardziej doświadczoną.

 

Warto też posiadać przyrząd do ustawienia osiowości coby się nie męczyć przy zakładaniu skrzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ancymon
ancymon napisz do mnie pw z VINem i zobaczymy za ile się da załatwić jakieś normalne sprzęgło.

 

coś chyba kolega źle przeczytał ;)

 

U mnie ze sprzęgłem wszystko ok, półtora roku temu wsadziłem Valeo i śmiga do dziś ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Colargol15
Byłbyś, gdybyś się na tym znał. Skoro zadajesz to pytanie... a lepiej daj zarobić mechnikowu, bo 2 razy zapłacisz. Wiem co mówię w zeszłym roku 2 razy zmieniałem sprzęgło - przez pozorną oszczędność wtopiłem 1400 pln.

tak zrobię...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×