Jump to content
Visterio

[GUIDE] Wyciszanie pug 5d (drzwi przednie) ::: GOTOWY :::

Recommended Posts

Visterio

Edytowałem guida na zyczenie kilku osób więc znów widać fotki :) mam nadzieję, ze tym razem nic się nie popsuje :)

 

 

Witam... po wakacjach zostało mi trochę kasy więc zdecydowałem się zrealizować jeden z moich pomysłów - wyciszanie drzwi. Przygotowywalem sie do tego przez 1,5 tygodnia! Kupiłem maty na allegro (APP 5,19 gr za sztukę) oraz gąbki akustyczne (zżółknięte dlatego tylko za 2,5 za sztukę). Kupiłem również 100 opasek samozaciskowych (w opakowaniu w Nomi za ok 7,5 zł). Do odtłuszczania użylem najzwyklejszej benzyny ekstrakcyjnej... wiem, że może matowić lakier ale malo mnie to obchodziło bo w samym wnętrzu drzwi nie ma lakieru, a w miejscach gdzie jest to i tak go nie widać. Warto tez mieć przy sobie kropelkę :D Do smarowania użyłem smaru sylikonowego (25 zł za 60 gram) - nie polecam smarów sylikonowych w sprayu za 8 zł bo to można palcem zeskrobać :/ Mój smar schnie przez ok rok a po wyschnięciu tworzy się śliska powloka więc smaruje nadal. Ważne jest równiez to, że nie łapie kurzu ani brudu!

 

No więc zaczynamy...

- zdejmujemy tapicerkę (zobacz)

- zrywamy piankę (można to zrobic tak, że nie zostanie nawet odrobina kleju! wystarczy łapać za klej między pianką i drzwiami i go odrywać po prostu! działa w temp ok 23 stopni ;P) wywalamy plastik który był w miejscu czerwnonej elipsy oraz ten zaznaczony czerwonym kółkiem (są dwa takie w każdych drzwiach) nam już nie będą potrzebne :)

 

1sj3.th.jpg

 

- następnie zdejmujemy listwęboczną z drzwi aby usunąć element ktory ma za zadanie tłumić siłe uderzenia bocznego (tak sie dowiedziałem z forum), a wygląda on tak:

 

2fo6.th.jpg

 

listwe boczną zdejmujemy ciągnąć ją od strony zawiasów (czerwony prostokąt)! Mozna sobie pomagać ściskając zaczepy od wewnątrz drzwi bo dzięki temu mozna je oszczedzić przynajmniej (nowy w aso kosztuje 83 gr). Trzeba uważać na zaczep w listwie który jest w miejscu czerwonego kółeczka bo bardzo łatwo można go naderwać! (ja naderwałem w obu drzwiach! bardzo to delikatne, ale po odtłuszczeniu beznyną przykleiłem go kropelką i jest ok :))

 

teraz czas by usunąć ten element tłumiący... do tego trzeba rozwiercić nit (chyba 4 - tzn rozmiar nita to jest) RUCH 1, a potem wystarczy przesunąć ten plastik RUCH 2

Ten plastik wyciągamy przez największą dziurę w drzwiach... jest cięzko ale po chwili manewrów i włożeniu troche siły udaje się :D

 

3jg2.th.jpg4aw4.th.jpg

 

-odkręcamy sobie zameczek (wystarczy odkręcić 3 śrubki) ponieważ są w nim elementy hałasujące :D

Po odkręceniu śrubek należy ciągną od klamki pociągnąć "do przodu samochodu", żeby wyczepiło się z zaczepu przy klamce! Pozostałe dwa cięgną trzeba "odbezpieczyć" zsuwając z nich czarny element widoczny na fotce (oznaczony zieloną strzałką). Dopiero wtedy można wyjać zamek :)

Czerwonym kółkiem oznaczyłem za to element który odpowiedzialny jest za otwieranie drzwi kluczykiem! Muszę powiedziec, że u mnie po obu stronach były bardzo luźne i latały jak chciały! Ale znalazłem na to patent ;P

 

5hh6.th.jpg

 

tutaj widać "dzyndzel" wchodzący w element zamka oznaczony czerwonym kółkiem na fotcę powyżej (on też jest bardzo luźny)

 

6jf1.th.jpg

 

Ale ja wymyśliłem rozwiązanie... a mianowicie kawałek pianki nacięty z trzech stron i z dziurką na "dzyndzel" w środku... pianka już gotowa wygląda tak...

 

7gf7.th.jpg

 

teraz przeciągamy tą piankę przez ten element oznaczony czerwonym kółkiem i o to efekt...

 

8vh1.th.jpg

 

ciągno klamki unieruchomiłem (uwolnilem od drgań) na podobnej zasadzie (foto poniżej)

 

10zf0.th.jpg

 

zamek oklejamy teraz taśmą filcową w miejscu styku z blachą (u mnie zamek wytwarzał bardzo nieprzyjemne zgrzyty i stuki nawet jak był bardzo mocno przykrecony!) Po podklejeniu filcem to wszystko ustało! zamka nie radzę przykręcać przed nałożeniem mat gdyż cięgna będą nam przeskadzały (a nie da się ich założyć kiedy zamek jest na miejscu). (czerwone linie oznaczają miejsca gdzie na zamku jest taśma filcowa. Podwujna linia oznacza miejsce największego źródla zgrzytów)

 

9ef0.th.jpg

 

- teraz sprawdzamy prowadnice szyb (dokladniej w miejscu gdzie są przynitowane do drzwi b lubią sie luzować! Jeśli się zluzowały trzeba rozwiercić nita i znitować na nowo! Największy nit dostępny to 6. Te oryginalne mają większe "łepki" ale to nic nie szkodzi! Z rozwiercaniem nitów może być troche zabawy więc polecam zrobić tak... wziąść male wiertełko i wiercić dziurka przy dziurce w nicie do okoła środka (bo w środku jest reszta stalowego pręta, któego nie przewiercicie za Chiny!) Pokazałem na fotce kropeczkami gdzie wiercić! (nie ma miniaturki ale jak się otworzy to widać fotkę :) )

 

thumbnail.png

 

- teraz (dla ulatwienia nakładania mat na stronę wewnętrzną drzwi) warto wyjąć szybę! Wystarczy śrubokrętem wcisnąć ten biały plastik w PUNKCIE 1 i pociągnąć szybę do góry RUCH 2.

 

11jm0.th.jpg

 

Teraz ładnie naklejamy sobie maty na wewnętrzną stronę drzwi (tutaj TOMCYT to dobrze pokazał więc ja się nie będę nad tym rozczulał)

 

12bi2.th.jpg

 

- teraz można spowrotem włożyć element tłumiący siłę uderzenia bocznego! trzeba go przynitować! Przy okazji dociska on maty tak, że w tym miejscu na pewno nie odpadną ;P

 

- zauważyłem, że linki od szyby są luźne w zalezności od tego czy szyba jest podniesiona czy lekko opuszczona (choćby o 1 cm). I tak... linka żółta jest napięta tylko wtedy kiedy szyba jest maksymalnie podniesiona (inaczej jest luźna i strasznie wibruje!), za to linka czerwona jest luźna zawsze wtedy gdy szyba jest w najwyższym położeniu i również strasznie wibruje!

 

13kb3.th.jpg

 

linkę zieloną za to trzeba przypiąć do obudowy glośniak gdyż również brzęczy (przypinamy opaską tak z wyczuciem, żeby nie za mocno! W tym miejscu gdzie przypinamy jest ona powleczona taką pianką która troche skrzypi więc na styku tej pianki i obudowy od glośnika mozna ją przesmarować smarem (ja oczywiście zrobiłem to smarem silikonowym). To samo tyczy się linki czerwnoej (ona również ma piankę na samej górze co widać na fotce).

 

14rf4.th.jpg

 

UWAGA: zauważyłem, że czasami linki układały się w ten sposób, że wyżej wymienione pianki na linkach ocierały się o szybę powodująć pisk!

 

a teraz sposób jak temu zaradzić... zaczniemy od linki czerwonej! Oczywiście w miejscu styku z blachą smarujemy smarem! Następnie mierzymy sobie dziurki żeby móc przypiąć ją opaską :D

 

Mini guide w guidzie pt. jak wiercić w blasze!

1. punktakiem robimy "dołki" pod wiertełko wiertarki tak, żby nam wiertlo się nie ślizgalo!

15um9.th.jpg

2. dopiero potem wiercimy :D

16sf5.th.jpg

konic mini guida :P

 

przeciągamy opaskę przez dziurki i zaczepiamy o linkę! Efekt boski! (zaciągamy opaskę z umiarem gdyż linka podczas opuszczania i podnoszenia szyby przesuwa sie o 1cm w prawo lub w lewo!)

 

17dw4.th.jpg

 

P.S. wymierzcie dobrze dziurki, żeby nie spotkalo Was to!

 

18dd0.th.jpg

 

pierwsze dziurki byly w pojedyńczej blasze wiercone a te drugie gdzie jest opaska były wiercone na podwójnej blasze ponieważ pod spodem przechodzi wzmocnienie! (to taka drobna sugestia :) )

 

P.S.2 puga oczywiście przeprosilem za niepotrzebne dziurki.. przebaczyl ale nie od razu ;P żart oczywiście :P

 

- teraz możemy spowrotem wsadzić szybę - wskakuje praktycznie sama.. ja jeszcze w miejscu styku szyby z tym białym plastikowym elementem obkleilem ją taśmą filcową :D (niestety fotki mi zagineły no ale wiadomo o co chodzi)

 

- pora na wycinanie blaszanych zaślepek na dziury montażowe! Wszystko po to żeby maty nie wisialy w powietrzu! Docinamy sobie z blachy nierdzewnej odpowiednie kawałki i w miejscu styku blachy z drzwiamy obklejamy do okoła taśmą filcową! Kwałek blachy na fotce jest również podklejony od tyłu dla zwiększenia sztywności (udalo mi się to gdyż mam chude ręce i bylem wstanie wlożyć rękę przez ten największy otwór i dosięgnąć od tylu do tego właśnei przypasowywanego kawałka blachy!

 

19is1.th.jpg

 

Dodam, że ciągno od klamki wewnętrznej od tego plastikowego mocowania po środku cięgna w stronę samej klamki puściłem w piance akustycznej (która wziąłem z oryginalne wyciszenia tzn z tej pianki którą zrywaliśmy na samym początku! Bo na tej bialj piance jest jeszcze doklejona taka szara i to wlasniej tej szarej użyłem, żeby zrobić taki "pancerz" w formie tunelu dla tego cięgna :)

 

A oto zaślepka na największą dziurę (widok od tyłu). Taśma nr 1 to miejsce styku s ilniczkiem od szyb... a to coś wystajace w czerwonym kwadracie jest "stelażem" do przymocowania liki żółtej od szyb! (dzięku temu elementowi linka nie zmieni swojego położenia :)

 

20bw8.th.jpg

 

Linkę pod pianka nalezy wysmarować smarem oraz smarujemy miejsce styku "stelaża" i pianki!

Na fotce też widać rozklepany nit (we fioletowej ramce) a to wszystko po to, żeby ten stalowy łepek który rozpręża nita nie latał luźno.. ponieważ w tym nicie sie nie zaklinował)

 

21px6.th.jpg

 

Pociągnąłem też sobie nowe kabelki do glośników od radia... o polu przekroju 1mm^2.

 

a oto widok drzwi gotowych do końcowego oklejenia matami :D

(sorry, że raz lewe a raz prawe drzwi :/)

22if8.th.jpg

 

po całkowitym oklejeniu:

 

dsci0295kx6.th.jpg

 

zostanie nam jeszcze założenia boczka drzwi!

 

rant boczka okleilem na calej długości taśmą filcową :D

 

23hs3.th.jpg24kk0.th.jpg

 

na miejsce gdzie przychodzą zatrzaski do boczków (w ASO 39 gr/szt) też obkleiłem taśmą filcową! i naciąlem tylko rowek tak, żeby zatrzsk mógl tam wejść.

 

25ne4.th.jpg

 

Są trzy miejsca na zatrzaski które nie są przymocowane do rantu boczka tylko mozna je odgiąć (są one w okolicach tej kieszeni w drzwiach gdzie można coś włożyć, dlatego tam między te miejsca na zatrzaski o rant boczka wsadziłem po kawałku taśmy filcowej żeby nie stukalo :)

 

między styropian (którzy jedni mają a inni nie) a sam boczek wsadziłem po kawałki taśmy (raczej nie było potrzeby ale nie zaszkodziło :P)

 

26qt8.th.jpg

 

Między boczek a wyciszone drzwi wsadziłem gąbkę akustyczną (przykleilem do boczków)

 

27fp7.th.jpg

 

obkleiłem jeszcze kilka newralgicznych punktów taśmą filcową:

 

dsci0297nw7.th.jpg

dsci0296wi7.th.jpg

 

potem wsadziłem zatrzaski na miejsca i założyłem boczek :) Potem okleiłem ranty obudowy lusterka w ten sam sposob co ranty boczka.

 

dsci0299ec5.th.jpg

 

a na koniec został mi element nad którym wlasnie pracuje! Bo mi skrzypi przy otwieraniu drzwi! Chodzi o tą obudowę klameczki którą się wciska na boczek! Jak coś wymyślę to napiszę.. a teraz idę z tym walczyć!

 

Niestety narazie nic nie wywalczyłem i skrzypi to troszkę przy ciągnięciu za klamkę... nawet usmarowanie smarem nic nie dało :/ Dzis już nie mam ani ochoty ani siły ani czasu.. za to powiem Wam teraz normalnie hit!

Są widocznie 2 rodzaje zamków do puga 206!

Inajlepsze jest to, żę w lewych drzwiach mam inny (gorszy) mam je też w drzwiach tylnych) a prawych przednich mamy inny (lepszy). Różnica jest zarąbiście duża! Ten lepszy lepiej sie otwiera oraz drzwi ciszej się zamykają! Ponadto lepiej jest wyregulować zaczep do niego!

 

Efekt jest taki.. prawe drzwi zamykają mi się niesamowicie cichuteńko i "głucho" a lewe... no niestety słychać zameczek :/ ale może coś jeszcze wywalczę... zauważyłem, że drzwi lewe mam tak jakby krzywe... hm.. :/

 

Na moich fotkach tutaj widać ten lepszy zamek.. to tak jakby ktoś cchiał zobaczyć jaki ma! Jutro zrobię fotki czym one sie różnią z zewnątrz (tak, żeby nie trzeba było nic odkręcać :))

 

No dobra..... to było by tyle... nieźle jak na jednego nastolatka, co? :D

 

Drzwi przytyły mi po 4 kg każde! Złużyłem na jedne przednie drzwi ok. 8,5 maty!

 

Pozdrawiam :)

 

TUTAJ są zamki oryginalne od puga! (wziąlem z poradnika)

 

p82700184kl.th.jpg

 

a ten co ja mam z prawej strony jest jakis inny lepszy! Też od puga ale podejrzewam, że od innego jakiegoś....

5hh6.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Guinessi

Wariat... no Wariat.... ale jaki kochany...... Visterio, .. gratuluje Ci serdecznie:* :serce: :serce: :serce: bosko wszystko opisałeś:) ,duża pomoc dla wszystkich i niemała motywacja do podjęcia wyzwania dla innych:) pozdrawiam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pugito

fajny guidzik ;-) gratki :super: :super:

 

 

ja zwykle jak cos skrzypi to biore glosniej radio, ale kto wie moze sie skusze na wyciszanie :)

 

 

mam tylko pytanko: po co usuwac "element ktory ma za zadanie tłumić siłe uderzenia bocznego"? czy on az tak bardzo halasuje?? czy (odpukac) w razie wypadku nie bedzie go brakowalo? moze lepiej sprobwac go wygluszyc zamiast wywalac??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

Pugito, cholera zapomnialem dodać, że trzeba go spowrotem wstawic ;P poprawie to jutro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jerry

FACHOWIEC :hyhy:

Wodzu prowadz,wlasnie tak prowadz przez te wszystkie zakamarki :super:

Share this post


Link to post
Share on other sites
yohan206

normalnie MEGA GUIDE! jest swietny! gratulacje ;-)

wszystko ladnie pieknie opisane... do tego fotki...

wielkie dzieki! na pewno sie przyda :)

:hurra: :hurra: :hurra:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Caleb

GUIDE naprawde KLASA ;-) ja tydzien temu skonczylem wyciszac przednie drzwi i tez chcialem zrobic guide ale widze ze nie ma to sensu ;)

 

P.S. gdzie dostales i po ile tą gabke akustyczna ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Orginn

PROFESJONAL!!!!!! :206

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olaf

Normalnie lepiej niż Galeria Tonów czy inne takie :hurra: ;-)

Congratulacje!!

Może robiłbyś to profesjonalnie??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

Olaf, a kto mi za to zapłaci? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olaf

np. może ja?? ;)

mnie tam się okropecznie nie chce tego robić samemu

Share this post


Link to post
Share on other sites
chudej

szacuneczek !!!!

teraz zabieraj sie do zmiany tych plastikowych mocowań , na panele z mdf'u :)

 

ja jeszcze u siebie nie mam , brak dostępu do stolarni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

Olaf, spoko :D przyjeżdżaj :P tylko ostrzegam... zajmuje to chwilę :]

 

chudej, o jakie plastiki Ci chodzi?

 

[ Dodano: 24-09-2006, 22:42 ]

ej a tak w ogóle... to...

 

szacuneczek !!!!

 

powinienem chyba skakać z radości :D Jeden z największych znaówcow CA na tym forum tak powiedział :lol: dzięki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chudej
powinienem chyba skakać z radości Jeden z największych znaówcow CA na tym forum tak powiedział dzięki

 

Majster, nie przesadzaj. ja sie cały czas uczę , tak jak i Ty :piwo:

 

a plastiki ? chodzi mi o mocowanie glośnika do drzwi. zmiana tego dziadostwa na panel wykonany z mdf'u i żywicy dość znaczni wpływa na dynamike całości. ja sie zbieram, ale na poczatek pozbieram kaske na Dynamacika,zeby zrobić od razu całość

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

chudej, ja już tak nie będę tam ingerował bo nie chce mi sie zrywać mat i rozwiercać nitów od tego plastiku! Niech sobie zostanie :) najwyżej jak będę kupował lepsze głośniki to sobie wrzucę pierścień z mdfu albo poprszę wujka, żeby mi wytoczył taki ze stali :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
ela

super opis !!!!

 

Gratulacje :hurra:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

hehe... muszę se pochwalić :P lada moment będę miał limuzynę :) czekam teraz na oryginalne wyciszenie na podloge, bagażni, oraz grodź silnika, żeby położyć drugą warstwę ;) Dokupie klka gąbek akustycznych i położe pod tylnymi siedziskami żeby nie skrzypialy jak się na nich siedzi i, żeby przepuszczalo mniej szumów gdyż pod siedziskami jest pojedyńcza blacha która bardzo ładnie przenosi szumy i styki kamyków zp od tylnych kół :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Saint

Cześć.

Oryginalne maty wyciszające podłogę nie dadzą Ci tego co faktycznie można uzyskać samemu wycinając odpowiednie rozmiary z mat wygłuszających. Nie wiem czy widziałeś jak wyglądają maty wygłuszające oryginalne - według mnie są za małe, te które sobie podocinałem samemu są większe i bardziej przykrywają elementy podłogi. Oczywicie położyłem je pod oryginały. Oryginalną matę na grodź silnika (od wnętrza) nie jest tak łatwo założyć jak się wydaje. Jest tam po pierwsze ciasno, a po drugie są przeciez poprzykręcane pedały (od kierowcy). Proponuję (jeżeli chcesz aby efekt był naprawdę słyszalny) nakleić maty wygłuszające polimerowe lub bitumiczne na elementach nadwozia pojazdu w szczególności na nadkolach, grodzi silnika od wnętrza oraz w bagażniku nad wydechem. Nie zapomnij o rozkręceniu tunelu środkowego i naklejeniu tam maty polimerowej (jest tam bardzo mało miejsca, ale da się to zrobić).

Poczytaj mój post WYGŁUSZANIE WNĘTRZA 206.

Pozdrawiam :ang

 

Ja już mam jak w limuzynie (jak w LEXUSIE) :hurra:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

The Saint, ja już się dobralem do każdego miejsca i już wiem ile tam jest miejsca! tą piankę na grodź silnika dam radę wsadzić :]

 

co do mat bitłumicznich to już mam przyklejone nad wydechem w bagażniku. a ogólnie maty typu bitumiczne nie wyciszają w sposób taki, że mniej dźwięków się dostaje... tzn. dostaje się niezauważalnie mniej. Lepsza jest gąbka akustyczna i o wiele lżejsza i tańsza, a maty bitlumiczne są do usztywniania dużych powierzchni blach! a Twojego posta już widziałem ale poczytam jeszcze raz :)

 

[ Dodano: 28-10-2006, 23:50 ]

Ja już mam jak w limuzynie (jak w LEXUSIE)

 

ja już prawie :) jestem dumny z tego, że mi nic wewnątrz nie pstryka i nie halasuje żaden z plastików! nawet siedzenia nie skrzypią kiedy sie na nich wierce :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shapeshifter
nawet siedzenia nie skrzypią kiedy sie na nich wierce
jak to możliwe? toż to miejsce strategiczne jeśli chodzi o wszelakiej maści stuki, zgrzyty, jęczenia, pierdzenia. mi fotele wydają przeróżne dźwięki i nic na to nie poradzę :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

Shiver, normalnie :D rozgiąlem kilka drucianych kółeczek i podnosiłem cała gąbkę wraz z tapicerką i między druty i stalowy pręty podłożyłem starannie gąbeczke akustyczną, tak, żeby oryginalna gabka (twarda i mało plastyczna) nie miała styku z żadnym metalem! Efekt jest taki, że twarda oryginalna gąbka nie obciera nigdzie tylko ta miękka akustyczna ładnie ślizgza się po drutach i metalu nie wydając żadnych dźwięków :) a zagłówki wyciszyłem juz wcześniej, że siedzą sztywno :)

 

[ Dodano: 29-10-2006, 10:14 ]

Shiver, czego ja już w tymo moim pugu nie robiłem :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Saint

Visterio daj znać jak zamontowałeś (jak to już zrobisz) wygłuszenie grodzi silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

The Saint, narazie zbieram środki i czekam na jakis dogodny termin! Poza tym narazie na szrocie nie ma żadnej 206 :( Ale nie martw się :D znając mnie wyciągne z puga wszystko co sie da, żeby to zamontować :D Ale oczywiście jak będę robił to pojawi się drobny guidzik i pewnie dołącze go do tego tematu :) ale będę pamiętał i dam Ci wtedy znać :)

 

w pierwszej kolejności muszę stoczyć rant na bębnach z tyłu :(

 

[ Dodano: 30-10-2006, 08:44 ]

narazie to sie rozglądam za materiałami do tego wygłuszania a i jeszcze muszę sprawdzić ile tam dokładnie jest miejsca i jaki będzie miała wpływ dodatkowa warstwa tego filcu :) Szczególnie chodzi właśnie o ten tunel środkowy :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
rb87

wszystko spoko tylko fotki sie nie laduja:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×