Jump to content
lukas1d-17

!!!Problem z 206!!!

Recommended Posts

lukas1d-17

Siema. Przejdę do rzeczy. Mianowicie , Wsiadam do auta odpalam puga i to mnie dziwi (tego nie było wcześniej) auto przy samym odpalaniu rwie się do przodu , czy to jak mam luz czy to jak jest na biegu, chodź zawsze odpalam na wciśniętym sprzęgle. To jest takie cos że odpalam rwie do przodu po chwili cofnie , silnik odpali igła wszystko ładnie pięknie . To się dzieje sporadycznie nie zawsze . Pytałem mechanika to mi mówi że kończy sie dwu mas . Ale wole was zapytać jak to wygląda itp. Dodam że sprzęgło sie nie ślizga , dzieki wam zza wszelkie porady :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
kowal78

W tym silniku nie ma dwumasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

To czemu mechanik gadał ze jest dwu mas? nie wiem dlaczego tak sie dzieje jeżeli nawet jest wciśnięte sprzęgło , we dle mnie nic nie powinno ruszyć auta, tym bardziej ze nie ma wzniesienia itp . jestem zielony a nie chce wymieniać pół auta .

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK206

moze wodziki w skrzyni biegow cos szwankują

tak jak by skrzynia nie rozłączała biegu że lewarek jest na luzie a wodziki są na którymś biegu

ale sprzęgło powinno rozłączyc

Share this post


Link to post
Share on other sites
canga

lukas co Ty masz za mechanika? Powiedz mechanikowi, ze by sie doksztalcil troche, gdyz tam nie ma kola dwumasowego, a jak bedzie, to chyba bedziesz jedynym posiadaczem 2.0HDi 90KM z kolem dwumasowym.

Wracajac do tematu - sloneczko, docisk, lozysko oporowe, sprzeglo, linka sprzegla z samoregulatorem - to nalezy sprawdzic, gdyz to odpowiada za wysprzeglanie lub tez i nie (jak w Twoim przypadku)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noras

Chyba mechanik chce zarobić na tobie

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

ok canga . Pojade do innego mechanika i powie mi co i jak , oczywiście podam mu te wszystkie porady od ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Umcyk

dziwny problem... moze to nie byc wina ani skrzyni ani sprzegla...

 

zrob tak:

 

wbij na luz (dla pewnosci przepchnij auto - bedziez mial pewnosc ze jest na luzie) i odpal auto... jesli nastapi przemieszczenie auta, znaczy to ze to nie problem skrzyni czy sprzegla...

teraz teoretyzuje: moze naderwana jest ktoras z poduszek silnika i podczas rozruchu nastepuje gwaltowne przemieszczenie masy (silnika) co moze powodowac delikatne przemieszczenie calego auta...

nie spotkalem sie nigdy z taka sytaucja... ale moze?? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

Ja to dzisiaj ogarne . lecz jakos ucichło to teraz sam jestem jaki to objaw .

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

Dzis nadeszło koniec z 206 . Tzn juz po drodzę jakies 15km na pedale sprzęgła było czuć jakies chrupanie , i po tym cos ciężko było wcisnąć bieg, po krótkiej chwili tzn 400m ustało, Mówie sobie podjadę do mechanika niech zaglądnie co to jest. Podjechałem stwierdził że linka z samo regulatorem do wymiany. Więc mówie wsiąde kupie co trzeba i przyjade . A tu szok chrupło cos znów czuć to było na pedale sprzegła , puściłem sprzęgło i chciałem włączyć bieg i tu zdziwienie pierwszego biegu i żadnego innego nie dało sie włączyć . Mechanik wsiadł cudem mu sie udało . Po czym zostawiłem auto i mnie odwlekł do domu Scieerrą :) Po godzinie dzwoni że sprzęgło sie rozsypało i mam załatwiac nowe. Do was pytanie czy to możliwe że to sprzęgło ? czy chce mnie mechanik naciągnąć ? najpierw gadał ze linka tera ze sprzegło . Nie wiem co mam robić . Auto 2.0 hdi 90km 250tys przejechane.

 

2 pytanie . Jesli to sprzęgło, mam na podwórku drugie 2,0 hdi niby na liczniku jest 56tys ale to jest anglik więc liczmy ze jest przejechane gdzies ze 100tys. Czy bawić sie i brac sprzęgło z anglika czy kupic kompletne nowe sprzęgło???

 

Ja już sam nie wiem co am robić i nawet nie wiem jakie kupić aby było dobre czy z allegro jakieś czy ta uzywkę od anglika . Możecie coś doradzic bo jestem w kropce .

Share this post


Link to post
Share on other sites
canga

Podjedz do niego i niech Ci pokaze to rozsypane sprzeglo, jak faktycznie bedzie rozsypane to kup nowe z dociskiem, moze byc firmy LUK.

Nie wkladaj uzywki, bo wiem jaki "faktyczny przebieg" maja angliki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

wiesz canga jak to jest z anglikami kupiłem za grosze całe i stoi , a sprzęgło firmy luk moge z allegro kupic ? możecie coć doradzic?

Share this post


Link to post
Share on other sites
canga

Ja szukam P307 w 2.0HDi tez angola w dobrej cenie, ale kazdy ktory jest ma system wtryskow Bosch a mi potrzebny Siemens.

Co do sprzegla to zapytaj mechanika, oni zawsze maja jakies upusty w hurtowniach, moze cos Ci zalatwi w dobrej cenie.

Pamietaj, ze jak Ty zalatwisz i kupisz o 100zl taniej, a cos sie stanie ze sprzeglem podczas uzytkowania, mechanik powie, ze to wina sprzegla i masz to sobie zalatwic, a tak on zalatwia, on montuje i nie ma sie czym martwic przez 24 miesiace o czesc i 12 miesiecy na usluge - gwarancja:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

pytam dalej bo sprzegło wymienione ale, wsiadam i jade a tu 5tys obr i auto nie jedzie tzn ruszyc sie ruszy, mechanik mówi że sie slizga sprzęgło bo- i tu jego cytat: Mam załatwic całą linke wraz z regulatorem . O co tu biega ? Ja Pamietam że się naciagało linke kontrowalo sie i gitara. A tu jest jakis samoregulator ? Pomóżcie bo nie wiem co mam teraz robić. Auto nadal stoi u mechanika bo nie mogłem go odebrać gdyż mechanik nie chcial mi go wg dac bo mówił że spalę sprzęgło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
canga

W sumie dobrze Ci powiedzial, ze mozesz spalic sprzeglo jezeli sie slizga.

Mozliwe ze masz do wymiany linke z samoregulatorem, gdzies dwie lub trzy sztuki linek u siebie znajde, moge podeslac (nie sa mi potrzebne, zaplacisz tylko koszt wysylki), chyba ze mechanik zalatwi Ci jakies nowe w dobrej cenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

a linka jest w raz z regulatorem ? i to całe trzeba wymienić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
canga

z regulatorem. Cala wymieniasz, a jak polowe? ;)

Wyciagasz ze skrzyni, przeciagasz przez oczko na lapie skrzyni, odpinasz przy sprzegle i wyciagasz w strone komory silnika, wkladasz nowa, zapinasz w odwrotnej kolejnosci i gotowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomeksup

Ja miałem podobnie. Jechałem, chcę wrzucić trójkę, zgrzytło. Nie wbiłem biegu. Myślę sobie: źle wcisnąłem sprzęgło. Próbuje jeszcze raz nic. Zjechałem w nocy na stację. Dzwonię do mecha: To pewnie olej w skrzyni. Wlałem po ciemku tyle, że mogło mi coś rozwalić. Siadam, odpalam na luzie, ale jedynki nie wrzucę. Wyłączam, wrzucam jedynkę, wciskam sprzęgło, odpalam. Rwie do przodu i gaśnie. Ruszałem z dwójki albo z trójki jak wahadłowiec i 100km do domu na trójce w nocy z prędkością 60-70km/h. Przed każdym skrzyżowaniem i światłami wyłączanie silnika już przy hamowaniu i hamowanie bez wspomagania. Całe szczęście, że była noc. Okazało się, że wyrwało jakieś sprężyny z tarczy. Zdarza się. Wracałem z Pragi. Dobrze, że stało się to w drodze powrotnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

dobra auto odebrane z naprawy:) Sprzęgło kompletne LUKASA 385zł To było najtaniej jak mógł mechanik zrobić bo brał z Hurtowni swojej, dalej Linka Kompletna z samo regulatorem 105zł oryginalna, Ponoć nie warto kupować zamienników tak gadali i w Hurtowni i mechanik , dalej tył Łożyska oby dwa 185zł dalej , lewa półoś dalej , wahacz lewy . wyszło nie za tanio a i dodac trzeba jeszcze robocizna wyszło za to 350zł i jest rachunek 1025zł Nie iem czy to drogo czy tanio ale efekt koncowy powala , nic nie buczy nic sie nie dzieje elegancko , a nie wspomne jak biegi w chodzą , jestem zadowolony , co prawda troche zabuliłem ale no cóż , jakies opinie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomeksup

Linka to tylko z aso, zamiennik kosztuje tyle samo. Na wahaczach nie oszczędzaj bo za chwile znowu padną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krayu

Używana linka do nowego sprzęgła raczej nic Ci nie da bo będzie miała maksymalnie rozciągnięty pancerz, a taka już masz i dlatego się ślizga sprzęgło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deft

Miałem podobnie i w dodatku czasami sama dwójka mi wyskakiwała wymieniłem takie dwa cięgna od drążka skrzyni biegów i problem zniknął ale nie daję gwarancji ze to to gdyż może to być zupełnie co innego ale sprawdz czy nie masz "wybitych" tych drążków bo ja miałem je w fatalnym stanie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

wymienione te wodziki 3 szt

Share this post


Link to post
Share on other sites
MŁODY2061504761918
wymienione te wodziki 3 szt

 

no to teraz już w ogóle masło powinno być :D jeszcze olej w skrzyni możesz dla dopełnienia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

temat do zamknięcia . juz wszystko ok dokladnie Młody jak mówisz . Jak w masło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...