Skocz do zawartości
DarioC

Chłodzenie turbiny, jak to dokładnie jest ?

Rekomendowane odpowiedzi

DarioC

Witajcie

od jakiegoś czasu myślę, jak to jest z tym chłodzeniem turbiny i nie mogę wymyślić. w związku z tym pytam Was :)

Nie znam się i uważam, że turbina włącza się przy osiągnięciu pewnej wysokości obrotów.

'na mieście' mówi się, że trzeba odczekać 30-60sek zanim wyłączy się silnik coby się schłodziła turbina. i tu moje pytania:

1. jeśli podjeżdżam do sklepu ~2-3km a'la niedzielny kierowca to też muszę czekać ?

2. jadę do pracy ekspresówką, ale potem dojeżdżam do pracy gdzie jadę już parę minut żółwim tempem - wtedy też muszę czekać ?

dzięki :)

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
dziadekblack

Turbo kręci się cały czas od momentu uruchomienia silnika a doładowanie jest tym większe im większa jest ilośc spalin czyli obroty silnika , do tego dochodzą jeszcze sprawy sterowania tym doładowaniem , zawór upustowy itp ...co do twoich pytań przy jeździe po mieście spokojnej tzn obroty do 2.5 tys wystarczy jak po zatrzymaniu odczekają pare sekund powiedzmy 10 . Po jeździe ostrej z 2-3 min trzeba poczekać ale jak już po ostrej jeździe będziesz jechał pare km spokojnie to wtedy tak jak w pierwszym przypadku

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
MisioLBN

Z tym chłodzeniem turbiny w seryjnym samochodzie to nie do końca tak jest. W zwykłym seryjnym samochodzie nie 3ba tego tak naprawdę robić. Ważne żebyś mu w palnik nie dawał jak zimny. Warto poczekać jeżeli jechałeś jakiś długi odcinek albo poprostu poupalałeś trochę to wtedy daj mu przestygnąć. Tak samo w N/A jest jak będziesz pałować i upalać to daj mu trochę ostygnąć zanim zgasisz silnik.

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
canaveral

poza tym to nie chodzi o chłodzenie tylko max spowolnienie wirnika turbo-sprężarki aby po wyłączeniu silnika, a tym samym zahamowaniu dopływu oleju do łożysk tego wirnika, bezboleśnie dla łożysk wirnik wyhamował.

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
sebomaster