Jump to content
  • Similar Content

    • korbee
      By korbee
      Witam,
      tył w moim 206 CC siedzi nisko, przerwa między oponą a nadkolem bardzo niewielka w porównaniu z przednią częścią samochodu. Na różnych zdjęciach w sieci te tyły faktycznie niżej, ale nie aż tak jak u mnie:

      Belka jest po regeneracji. Za kilka dni prowadzę auto do mechanika na różne pierdoły. Podnosić ten tył na belce? Jeśli tak, to o ile?
       
    • rekton123
      By rekton123
      Witam
      W grudniu zakupiłem puga 1.9d. Według sprzedawcy wymienił tylnią belke pare dni przed zkaupem (pokazywał starą, jednak nie przygladaliśmy się jej) Wszystko okej, zauwazylem ze zawieszenie jest troszke twarde (lekki stuki przy nierownościach) Z początku myślałem że tak poprostu chodzą belki w tych autach, jednak znajomy mi powiedział ze nie powinno to tak chodzić. Da się też zauważyć że podczas szybszej jazdy ok +100km/h samochód dziwnie lata po drodze, jest troszke nie stabilny, wiem że napewno zbieżność mam do ustawienia ponieważ kierowncia jest lekko krzywa i lekko ściąga na bok. Niedawno zauważyłem ze na prawym tylnim kole mam negatyw, rozumiem gleba stance itp. Ale nie na jednym kole! Nie na takiej wysokosci zawieszenia! Gdy podnosze auto na podnosniku kolo jest wtedy proste. Co może być nie tak? Czy te stuki to wina tylnich amortyzatorów? Nie posiadam koła zapasowego. Gdy popatrzyłem na mocowanie amortyzatorow zauważyłem że coś jest nie tak.



    • Harpaganeq
      By Harpaganeq
      Witam, otóż nabyłem wczoraj Peugeot’a 206 z 2002 roku poj. 1.1 Wersja Angielska. Mam problem z lewa tylna lampa otóż nie działa tam kierunkowskaz, wsteczny i światło stopu. Po włączeniu manetką lewego kierunku tyka jak by była żarówka przepalona (szybciej niż normalnie) . Co najdziwniejsze postojowe działa normalnie. Próbowałem dzisiaj szukać napięcia na kostce miernikiem ale nic nie pokazuje . Zamieniłem tez lampy miejscami z prawej na lewa na moment to wtedy cały czas świecił kierunek i postój mimo ze nawet kluczyka w stacyjce nie było , z kolei lewa lampa na stronie prawej nie działała wgl. Poprzedni właściciel powiedział ze żarówki wymieniał na nowe . Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny? 
      Pozdrawiam
    • Sknera
      By Sknera
      Witam, ma ktoś godnego polecenia mechanika zajmującego się regeneracją i wymianą tylniej belki w pugu w okolicach Krosna? Jaki mniej więcej koszt? 1,4 benzyna hatchback 2001r. 
      Pozdrawiam
Sign in to follow this  
revcan

Obniżenie przodu dla silnika 1.6 16v

Recommended Posts

revcan

Cześć wszystkim :)

Taaak taaak wiem! "Łooo matko, kolejny temat o zawieszeniu". Ale od tego to forum w końcu jest.

Potrzebuję pomocy w dopasowaniu odpowiednich sprężyn do mojego puga z silnikiem 1.6 16v

Ostatnio użytkownik *Pavlo_206.s16 założył taki temat o "Obniżaniu przodu MTS-Technik - 35mm" i wszystko ładnie pięknie tyle że posiada on motor 1.4 8v 75KM a do mojego firma ta nie ma samych sprężyn lecz ma je w zestawie z "ich" amortyzatorami co wychodzi pare stówek drożej... Czytałem już kilka jak nie kilkanaście tematów na ten temat i już zgłupiałem. Oczywiście wiem że zawieszenie gwintowane to najlepsze rozwiązanie ale za takie rozwiązanie trzeba też odpowiednio zapłacić, natomiast ja mam budżet ok 400zł. I tu moja prośba abyście pomogli mi swoim doświadczeniem i wiedzą. Które springi będą najlepsze do seryjnych amortyzatorów. Chodzi mi głównie o obniżenie (wygląd), właściwości jezdne schodzą na drugi plan (seryjne amorki spisują się zadowalająco). Przydatną informacją może być że koła na których stoi teraz auto to 16" 195/45.

Wyczytałem że wielu z Was polecało Eibach Pro-Kit, takie jak na tej aukcji Sprężyny Sportowe Eibach Pro-Kit

Prosił bym również o podawanie linków do aktualnych aukcji ze sprężynami do tego silnika.

 

PS. Chciałbym mieć już to za sobą, bo zlot coraz bliżej ;)

 

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomasz01

Jak jeszcze kiedyś miałem 206kę 1.6 16V to zamontowałem EIBACH Pro Kit. Najpierw opony 195/50/15 i potem 205/40/17.

Było faktycznie nisko, czasami progi przeszkadzały, ale ogólnie użytkowało się spokojnie i bezproblemowo, a samochód lekko nie miał ;)

 

Polecam zmianę amortyzatorów - przy takich sprężynach, statystycznie rzecz biorąc, aktualne seryjne amortyzatory zużyją się szybciej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

No ja bym polecił pro kita - dołóż te kilka złoty i kup je od eibacha http://www.eibach.pl/eibach-peugeot-206-schr%C3%A4gheck-(2ac)-e7024-120-pi-2271.html

Ja mam go i jestem zadowolony. To taki kompromis między komfortem a sportem. Jeżdżę na seryjnych amortyzatorach, jak się skończą to wtedy wymienię. Opony 205/40/17.

Share this post


Link to post
Share on other sites
revcan

Tak to wygląda na chwilę obecną. Za wysoko ;/

 

100_0717_zps9fd99403.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Także polecam eibacha. Ja mam sportline czyli - 5 cm.

Do tego koła 17 cali o profilu 40.

Obniżałem jednocześnie belkę by nie wyglądał jak pies tropiący ;)

 

picture.php?albumid=1398&pictureid=7119

 

Jeszcze jedno, do tyłu zamówiłem bilstein b6 by nie dobijało - po utwardzeniu przodu tył poddawał się na nierównościach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
revcan

Czy pod Eibach Sportline zmieniałeś z przodu amory? Ponoć seryjnym podchodzi obniżenie tylko do 40mm...

Twoje autko na prawdę świetnie się prezentuje. Już się przekonuję do tych Eibachów ;) Podskoczę jutro do mechanika dowiedzieć się czy przy wymianie sprężyn da rade obniżyć przy okazji belkę. Czy jest to coś z czym mógł by mieć problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aro821

To głownie zależy od twojego mechanika czy sobie poradzi, chodzi tylko taka teoria że jeżeli belka wcześniej nie była robiona to po obniżeniu może szybko polecieć.

Sam mam 1.6 i też zastanawiam się nad jakimś zestawem do obniżenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Obecnie z przodu są seryjne amortyzatory i jeszcze dają radę ;)

Kiedy się skończą założę bilstein b8 i rozpórkę by nie popękały kielichy. Można oczywiście założyć seryjne ( markowe ) i wtedy rozpórka nie jest potrzebna.

U mnie siadł ponad 5 cm, niewiem czy może być jakieś ograniczenie, np do 4 cm.

Generalnie przód nie stwarza problemów.

Z tyłem trochę trzeba powalczyć, ale dobry mechanik ogarnie to bez problemów.

Dodatkowo na tył polecam amortyzatory bilstein b6

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Dzięki za pozytywną opinię w temacie naszej 206.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Przeglądałem produkty tej firmy - są to produkty uniwersalne dla osób mało wymagających.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pavlo_206.s16
Przeglądałem produkty tej firmy - są to produkty uniwersalne dla osób mało wymagających.

 

może i tak, ale mi się efekt podoba :) i na kulturę jazdy nie narzekam;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Każdy ma inne priorytety, ja np. stawiam na jakość i bezpieczeństwo.

Najważniejsze, że Tobie odpowiada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pavlo_206.s16
Każdy ma inne priorytety, ja np. stawiam na jakość i bezpieczeństwo.

Najważniejsze, że Tobie odpowiada.

 

no każdy ma inne priorytety, ale auta używam do normalnej jazdy dlatego nie przepłacalem za np. EIBACHy, gdybym mial mocniejsze auto to napewno w cos lepszego bym inwestowal, przy normalnej jeździe sprawdzają się idealnie;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Ja także nie używam tego samochodu do ścigania się, raczej do weekendowej jazdy.

Jednakże wolę zapłacić więcej niż szukać kompromisów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pavlo_206.s16
Ja także nie używam tego samochodu do ścigania się, raczej do weekendowej jazdy.

Jednakże wolę zapłacić więcej niż szukać kompromisów.

 

każdy według swoich potrzeb i upodobań :kciuki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Dokładnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pavlo_206.s16
Dokładnie

 

wiesz i szczerze to chwali się że potrafisz sam według swoich potrzeb a nie że ktoś Ci coś narzuca :ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Jeden potrafi, bo się na tym zna - inny pyta i oczekuje porady.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pavlo_206.s16
Jeden potrafi, bo się na tym zna - inny pyta i oczekuje porady.

 

"tys prowda" :brawa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Najważniejsze to nie wprowadzać w błąd. Czasem kiedy czytam wypowiedzi niektórych forumowiczów ( często dotyczy to tych samych osób ) zastanawiam się czy mieli kiedykolwiek styczność z samochodem czy tylko z google.

Share this post


Link to post
Share on other sites
revcan

 

Dzięki za opinie.

Powiedzcie mi jeszcze jedno, czy w ofercie MTSu (same sprężyny) są one dostępne dla mojego modelu 1.6 16v? Bo chyba coś przeoczyłem... W tabeli "Przeznaczenie" niby jest napisane że dla modeli m.in. 1.6 / 1.6 Si. Czy to oznacza mój model silnika 1.6 16v? Jest jakaś różnica w tym oznaczeniu?

Zwróćcie uwagę na "Przeznaczenie" w drugim linku (sprężyny z amortyzatorami), tam już jest zaznaczone 1.6 16v. (Wysłałem maila do samej firmy MTSu z tym zapytaniem)

 

*Łukasz jeśli już mam wybierać między Eibachem a MTSem to chyba wybiorę opcję drugą. Raz że taniej a dwa tak jak pisałem na początku tematu, auto będzie do codziennej "spokojnej" jazdy. Właściwości jezdne na pewno będą w jakimś stopniu (takie same lub...) lepsze od seryjnych a dodatkowo sprężyny obniżą samochód. Patrząc na zdjęcia autka Pavla i zamontowane w nim właśnie te sprężyny takiego efektu oczekuje również u siebie.

Wiele osób ma zamontowane i te, i te sprężyny i każdy zachwala własne na swój sposób. Może jednak nie takie złe te MTSy hmm:niekumam temat rzeka...

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Twój samochód - Twój wybór.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

jak już kiedyś pisałem mam doświadczenie z sprężynami firmy gutmann, eibach i ta-technix (mts)

 

różnica jest w ich charakterystyce, najsztywniejsze są tat, potem gutmann i eibach ale to w początkowym stopniu ugięcia potem eibach ma znacznie ostrzejszą progresję niż reszta. co do jakości to wielkich różnic nie ma na gołe oko, farba na eibachu jest lepsza nie pęka tak.

 

wg mnie mega wielkich różnic nie ma w jeździe na codzień, może dla profi kierowcy na torze czy rajdowaniu było by czuć różnicę ale po normalnych drogach to raczej robi za efekt obniżenia tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pavlo_206.s16

dlatego ja nie przepłacałem, ale decyzja jest Twoja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
revcan

Zamówione! :)

Jak tylko je założe dam znać w temacie o swoim autku.

 

Pozdrawiam.

 

(Sprzedawcy MTS-Technik potwierdzili że sprężyny dla silnika 1.4 8v będą pasowały również do 1.6 16v)

 

TEMAT DO ZAMKNIĘCIA.

Edited by revcan
dodatkowe informacje od sprzedawcy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...