Jump to content
Sign in to follow this  
bednarcm

206 1.4 automat, nie zawsze chce ruszać

Recommended Posts

bednarcm

Pierwszy post na forum technicznym i chyba od razu poważny.

Sprawa wygląda następująco: samochód jeździ, biegi zmienia, błąd się żaden nie wyświetla. Zaczęło się dziać coś takiego: samochód rozgrzany, dojeżdżam do świateł, zatrzymuję się. Następnie puszczam hamulec, teraz powinien zacząć się toczyć do przodu, ale się nie toczy. Chcąc ruszyć trzeba mocniej wcisnąć gaz, wtedy następuje dosyć mocne szarpnięcie i samochód rusza.

Nie zawsze tak się dzieje, ale dosyć często i tylko gdy rozgrzany.

 

Pug obecnie jest w warsztacie, niedawno miał wymieniany olej, teraz były podmienione jakieś elektrozawory, ale się nie poprawiło.

 

Orientujecie się, co to może być? Skrzynia czy raczej "sprzęgło"?

Regeneracja skrzyni to ponoć koszt około 4k.

 

Dodam jeszcze, że zimą był odczuwalny efekt ślizgania się "sprzęgła", gdy skrzynia NIE było rozgrzana, ale to przy temperaturze poniżej -10 przez jakiś kilometr od ruszenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
proBIELANY
Dodam jeszcze, że zimą był odczuwalny efekt ślizgania się "sprzęgła", gdy skrzynia NIE było rozgrzana, ale to przy temperaturze poniżej -10 przez jakiś kilometr od ruszenia.

Nie tyle sprzęgło Ci się ślizgało, co tzw. Lock-up Ci się nie zapiął.

 

Tutaj masz trochę ciekawości o AL4

http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-dp0-al4,4,3.html

 

ug obecnie jest w warsztacie, niedawno miał wymieniany olej, teraz były podmienione jakieś elektrozawory, ale się nie poprawiło.

Wymienili elektrozawory bo był problem z nimi, czy tak po prostu? Jesteś pewien, że wymienili na nowe, a nie wyczyścili ich, jak się u mnie okazało?

Czujnik ciśnienia oleju sprawdzany?

 

Regeneracja skrzyni to ponoć koszt około 4k.

A nawet do 6 tys.

 

http://www.transtronic.pl/kontakt.php Tu masz namiary na gościa ( Jarek ), co moją skrzynię reanimował. Jedź do niego na komputer, to będziesz wiedział co jest do zrobienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bednarcm
Wymienili elektrozawory bo był problem z nimi, czy tak po prostu? Jesteś pewien, że wymienili na nowe, a nie wyczyścili ich, jak się u mnie okazało?

Czujnik ciśnienia oleju sprawdzany?

Ponoć wymienili (nie wiem na jakie), ale to nic nie zmieniło i wrócili do starych. Co do ciśnienia i sprawdzania w Planet (czy czymś takiem), to nie mam pojęcia czy to było sprawdzane. Założyłem, że będą wiedzieli jak się do tego zabrać, a jak nie, to kogoś zapytają ;)

 

A nawet do 6 tys.

Dostałem obietnicę, że nie więcej niż 4,5k ;)

 

http://www.transtronic.pl/kontakt.php Tu masz namiary na gościa ( Jarek ), co moją skrzynię reanimował. Jedź do niego na komputer, to będziesz wiedział co jest do zrobienia.

No właśnie teraz samochód ma trafić do jakiegoś warsztatu specjalizującego się w skrzyniach, stamtąd też przyszła wstępna wycena. Oddałem w to konkretne miejsce, bo było parę innych pierdół do zrobienia, a już wcześniej dłubali przy tym pugu.

Na innym forum ktoś zasugerował nieszczelności w pompie, ponoć miał podobne objawy.

 

Dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
luckyboy

Może trzyma hamulec? Efekt byłby taki sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
proBIELANY
Co do ciśnienia i sprawdzania w Planet (czy czymś takiem),

Planetem tylko możesz sprawdzić czy będzie błąd czujnika ciśnienia. Mi sprawdzał jakimś interfejsem do automatów, więc pewnie bardziej wiarygodnym w tym wypadku.

 

No właśnie teraz samochód ma trafić do jakiegoś warsztatu specjalizującego się w skrzyniach, stamtąd też przyszła wstępna wycena.

Lepiej się dowiedz do jakiego warsztatu mają go oddać. Jest w Raszynie taki warsztat, który niby też robi skrzynie, i jak podjechałem do nich żeby mi sprawdzili co jest przyczyną przechodzenia skrzyni w tryb awaryjny, to Pan kierownik tylko spytał się czy mam gaz założony. Powiedziałem że tak, na co On że to przez instalację gazową i tak już będę miał. Jak tylko to usłyszałem to parsknąłem śmiechem i już tam nigdy się nie pojawiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kar-zen
Pierwszy post na forum technicznym i chyba od razu poważny.

 

Nie zawsze tak się dzieje, ale dosyć często i tylko gdy rozgrzany.

 

 

Jest jeszcze jedna opcja, sprawdzic chlodniczke oleju, moze byc zakamieniona na maxa - mam taka jedna u siebie w gratach z innej skrzyni gdzie podobne byly objawy, plyn chlodniczy prawie nie mial prawa plynac zeby ochlodzic olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...