Jump to content

Kupno Peugeot 308 Kombi. Porady ;)


ogonek1989

Recommended Posts

Witam ! Dawno tutaj nie zaglądałem ale tez nie zapomniałem ;) Mam zamiar wiosna 2015 roku wrócić do Marki i kupić 308emke w kombiku ;) Silniki które by mnie interesowaly to 1.6 HDi 90km oraz 1.6 e-HDi i właśnie tego silnika się obawiam z uwagi na jego osprzęt ;). 90 konny byłby dobry, brak dwumasu i Fapu strasznie mnie do niego ciągnie ale on był montowany w autach przed liftem a ja chciałbym po lifcie ;) No i obawiam się braku macy w tak dużym aucie ale biorę pod uwagę równie chip ;) i tutaj pytanie co wy na to ? Może ktoś z klubowiczów będzie miał na sprzedaż w przyszłym roku ?

Link to post
Share on other sites

Mam puga 308, co prawda benzyna 1,4 90KM więc ilość koników się zgadza z tym o którym piszesz. Widomo, że charakterystyka silnika HDI a benzyny jest inna ale powiem Ci tak:

Te 90KM to tak w sumie na spokojne toczenie się z punktu A do B. Szału nie ma i nie będzie. Przy tej masie samochodu ilość koników jest ciut mała. Mam porównanie, bo wcześniej jeździłem pugiem 307 1,6 benzyna 110KM i różnica jest znaczna a waga obu pojazdów +/- porównywalna.

Link to post
Share on other sites

nie bylo 90KM w 308 tylko 95KM od bmw który po shamowaniu wygląda tak

 

hamowniamale.jpg

 

generalnie ta moc na to auto jest taka do w miarę poprawnego poruszania się ok, wyścigówa to nie będzie ale dużo aut starszy na drogach jest wolniejszych od niego.

Link to post
Share on other sites
nie bylo 90KM w 308 tylko 95KM od bmw

 

Aż z tego wszystkiego poleciałem po książkę obsługi i zajrzałem w dane techniczne. Masz rację, ma 95KM lub inaczej 70kW.

Nie zmienia to faktu, że mocy troszkę brakuje, szczególnie przy pełnym obciążeniu (np. jazda rodziną na wakacje).

Jednocześnie nie jest to tak, że jest zawalidrogą, tylko trzeba dynamiczniej jeździć żeby coś wycisnąć.

Przy tej masie i tej mocy potrafię nim zejść ze spalaniem nawet do 6,0 przy zupełnie spokojnej jeździe. W tym roku nad morze ze śląska spalił mi 6,3 (3 osoby i bagaż).

Silnik fajny, na łańcuszku rozrządu. Rocznik 2008, najechane 110tys. i odpukać, mechanika odwiedza tylko do wymiany konecznych elementów eksploatacyjnych.

Link to post
Share on other sites

Właśnie nie chce benzyny bo dowiedziałem sie od pracownika ASO ze wymagają one częstej regulacji ;) Zaś o dieslach słyszałem dobre opinie ;) 90 konny 1.6 HDi poddalbym chipowaniu ale tez slyszalem ze byly 90 konne z FAPem :/ wiec w tym wypadku wolałbym juz ten eHDi ;) a czy ktos moglbym mi przybliżyć zasadę działania tego S&S w eHDi ? I czy działa klima na postoju ;)

Link to post
Share on other sites
Właśnie nie chce benzyny bo dowiedziałem sie od pracownika ASO ze wymagają one częstej regulacji

 

W moim przypadku nigdy nie miałem żadnych regulacji silnika a przebieg jest dość słuszny i gdyby miały być to pewnie by już były. Ostatni przegląd w ASO przy 90tys. i żadnych usterek ani regulacji.

Link to post
Share on other sites
Właśnie nie chce benzyny bo dowiedziałem sie od pracownika ASO ze wymagają one częstej regulacji

 

ale co on chce w tym silniku regulować ? zawory i cały mechanizm vanosa albo jest hydrauliczny albo elektryczny, napinacz łańcucha hydrauliczny, co tu regulować ?

 

Przy tej masie i tej mocy potrafię nim zejść ze spalaniem nawet do 6,0 przy zupełnie spokojnej jeździe.

 

5.6L ale to o 4-5 w nocy jazda 80-90km/h na moich nizinach tu w okolicy, ale jadać normalnie to tak 6.2 - 6.5

Link to post
Share on other sites

Właśnie też się dziwiłem co tam takiego do regulacji ale cos mówił właśnie o luzach na rozrzadzie ?

Link to post
Share on other sites

Podobno luzy na rozrządach występują ale nie w tych silnikach, który akurat ja mam.

Więcej info na ten temat poda Ci użytkownik Longbow.

Link to post
Share on other sites

A propo strachu przed Dwumasem i Fap... Czy naprawdę to wymieniasz co roku razem z klockami ??? Dwumas zrobisz 1x albo i wcale przez cały okres eksploatacji a Fap jeżeli nie jeździsz jak emeryt tak szybko się nie zabije. Jak się zabije to jedziesz do tunera on to wycina wyłącza w programie i płacisz 500-1000zł i masz z głowy... Robiąc program odrazu możesz usunąć Fapa.

Link to post
Share on other sites

W autach wyposażonych w Fap "mokry" czyli taki jak w tym aucie jest taki płyn , to zawiesina tlenku ceru , który obniża temperature spalania wegla gromadzonego w filtrze czastek stalych (FAP). Zwykle jego pojemnośc wystarcza na 80-120 tys km w zalezności od sposobu eksploatacji pojazdu. jesli potrzeba uzupełnić go do pełna do koszt ok 500 zł za płyn +robocizna. Brak tego płynu jest sygnalizowany za wyświetlaczu odpowiednim komunikatem. W starszej generacji aut koncernu PSA był ten płyn dolewany do ziornika dodatkowego o pojemosci ok 4-5 L , w nowszej generacji układu jest wymienny plastikowy worek z tym płynem o pojemnosci ok 2.4 L lub caly zbiornik z pompką , ceny sa podobne .

Link to post
Share on other sites

A co powiecie o tym odwracalnym alternatorze i ogólnie o tym s&s ? Ktoś już się tym bawił ?

Link to post
Share on other sites

Rozrząd w 1,4 i 1,6 jest z napinaczem hydraulicznym. Były akcje serwisowe i dalej guzik z pętelką. Jeżeli weźmiesz benzynę i nie będziesz dbał o poziom oleju oraz o jego jakość (!) to przestawienie rozrządu murowane. Niestety te silniki połykają olej a czujnik jego poziomu za późno sygnalizuje jego brak. Polecałbym kupić 1,6 bez osprzętu. 150 i 175 HP odpada, jedynie 200 konny silnik jest podobno w miarę dobry. Na początku były problemy z czujnikiem temp. ale to już historia. 1,4 vti - ot takie wozidełko z słabym i malutkim silnikiem. Mam 1,6 vti 120 koni i to jest stanowczo za mało, ale jest też napisane SW "rekreacyjny" - w domyśle mułowaty. Ale jeździ się tym bardzo miło i wygodnie. Wady - tarcze przód z plasteliny, prowadnice zacisku z tył trzeba co 2 lata smarować bo się zacinają, łącznik stabilizatora przód wytrzymuje ok. 25-30 tyś, opony fabryczne micheline do śmieci bo nie da się ich wyważyć, no i ten silnik = olej i jeszcze raz olej. Poza tym żadnych dużych wad nie ma.

Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem czy wszystkie te rzeczy wiesz z własnego doswiadczenia czy tylko ze słyszenia. Moje obserwacje opierają się o fakty i użytkowanie tego auta przeze mnie osobiście.

1. czy jest tam napinacz hydrauliczny nie wiem

2. to że moc nie powala to fakt, ale nie pisz, że to muł bo można i tym pocisnąć.

3. Przy przebiegu 110tys mam fabryczne tarcze i nic im nie jest, nie są też zbytnio wytarte. Twoja opinia o plastelinowych tarczach jest wyssana z palca.

4. Z tylnymi zaciskami nic się nie dzieje, nigdzie mi się nie zacinają, jedyne co robię to wymieniam z tyłu klocki i przy okazji przegląd układu. Nigdy nie było żadnej przy nim roboty. Więc kolejna kula w płot.

5. miałem właśnie Michelinki i cosezonowa wymiana nie stanowiła problemu dla wulkanizatora. Zawsze były wyważone prawidłowo i nie trwało to dłużej niż dla innych opon.

6. NAJWAŻNIEJSZE !! Pomiędzy wymianami okresowymi oleju jak bozia przykazała zdarzyło mi się raptem 2 razy dolać może 200ml oleju. Mnie ten silnik nigdy nie brał oleju. więc nie wiem skąd masz takie informacje. Fakt niezaprzeczalny, zawsze jeżdżę na dedykowanym do tego auta oleju TOTAL.

Link to post
Share on other sites

Własna praktyka niestety. Przebieg symboliczny 54 tyś od 2009 roku. Proszę poczytaj porady odnośnie 1,6 vti w PKP. Colin chyba najlepiej to komentował.

Link to post
Share on other sites

mój teść ma 90 km w 1.6 hdi z fapem bez dwumasy. fap co prawda już wycięty, kosztowało ok. 300-400 zł i problem z głowy. jeździłem trochę tym autem, mułem na pewno nie jest. auto ma przejechane 190 tyś a z poważniejszych napraw to tylko sprzęgło. reszta typowy serwis.

Link to post
Share on other sites

A czytałeś o jakim silniku ja pisałem ? Mam 1,4 od 2008r, a o takim silniku wspominałes w swoich wywodach. Więc odpisałem na podstawie własnych doświadczeń i użytkowania tego silnika. Odpukać - zero problemów. Jedyna usterka usunięta na gwarancji to wymiana kasety zamka - problem ze stykami w kasecie.

Link to post
Share on other sites

Ania i Krzyś z Trójmiasta chyba (?) mają 308 sw polift ale nie jestem pewien. Może coś jeszcze powiedzą.

Link to post
Share on other sites

Mimo wszystko zostane przy dieslu ale widzę o tym e-HDi mało kto coś wie... dosc dużo zagadnień z tym silnikiem... odwracalny alternator, akumulator hybrydowy. Kolega z wypowiedzią o 1.6 HDi 90km z martwiłmnie wwypowiedzią że tam też jest FAP...w każdym z tych modeli był FAP ?

Link to post
Share on other sites
krejzKarol258

Jeźdzę od 2012 grudnia 308 kombi eHDi (wczesniej 308 1.6 hdi 92 bez fapa) i o eHDi to powiem tylko tyle, że po 85k km oszczędności nie widzę bo spalanie wręcz wyższe niż w zwykłym hdi 90 i sam system S&S to ściema w odniesieniu do indywidualnego użytkownika bo w skali globalnej to z pewnością zmniejsza zużycie ON i emisje CO2. Dynamika/elastyczność w obu wariantach podobna, a przy komplecie pasażerów i załadowanym bagażniku poprostu brakuje mocy. Niestety jak dla mnie cała gama 1.6 hdi ma wadę, że poniżej 2000 rpm nie wiele się dzieje :/ powyżej jest już ok ;) ogólnie 308 jak dla mnie w tej klasie, za te pieniądze to dobry stosunek ceny do jakości.

Z uwag co do tego modelu to:

- skrzynia 5 działa precyzyjniej niż 6 - szczególnie gdy na światłach zapali się zielone, silnik zgasł (S&S) i nagle trzeba ruszać to nie zawsze chce wskoczyć bieg :/ można by to porównać do pracy skrzyni w pierwszych 206 :/

- drugi minus dość spory jak dla mnie to za słabe hamulce z przodu w jednym jak i drugim wariancie ponieważ mają bardzo dużą podatność na zwichrowanie tarcz (tarcze 283 mm) co uważam za niedoróbkę konstrukcyjną - z doświadczenia minimalizuje zjawisko montując tarcze Bosch'a albo ATE. Inne zamienniki to potrafiły po 5k km już byc do wymiany. Aktualnie mam 3 komplet na 85k km :/ także kiepsko jak dla mnie

- kolejna uwaga to szukaj auta z automatyczną klimą bo manualna to jakieś nieporozumienie (wczesniej miałem auto a teraz niestety tylko manual)

 

To chyba na tyle z mojego punku widzenia po przejechaniu 180k km i 85k km w/w konfiguracjami.

Pzdr Karol

Link to post
Share on other sites

powiem tak, chciałbym po lifcie bo są ledy ale ten e-HDi mnie przeraża jak wspomniałem. Będę autko używał przedewszystkim w mieście na dojazdy do pracy...Karol a co ze spalaniem ze twojego doświadczenia ?

Link to post
Share on other sites
grzegorz1981

Nie wiem jak jest akurat w tym modelu, ale np. u mojego kumpla w Volvo S40 (silnik 1.6 diesel ta sama konstrukcja) system Star & Stop można wyłączyć.

Link to post
Share on other sites

Tutaj tez jest przycisk ECO off... W necie wyczytałem ze peugeot się chwali tym start stop ze jest praktycznie nie wyczuwalny

Link to post
Share on other sites

Jasne że SS można wyłączyć i sporo ludzi tak robi z prostej przyczyny... Przeczytaj instrukcję :P Tam jest pięknie napisane, nie używać zimą, nie używać z klimą.. ( przynamniej w nowej civic tak jest) a czemu ? Prosta sprawa aku dostaje w dupe to 1x a 2x jak wyłączysz silnik to tracisz klimę... No i trzeba być upośledzonym żeby w silniku z turbo co chwilę go gasić i zapalać...

Link to post
Share on other sites
nie używać zimą, nie używać z klimą..

 

czyli nigdy, zimą zwykle klimę używa sie tylko do odparowania szyb czyli krótko ale za to SS nie mozna, latem mozna SS ale nie bo klimę się używa kołko maslane

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...