Jump to content
Songo

Remont czy drugi silnik?

Recommended Posts

Songo

Witam,

Mam poważny problem ze swoim silnikiem od dłuższego czasu bierze mi olej i to dość sporo mniej wiecej 2.5 -3l na 10tyś przez ostatni rok jak go posiadam zrobiłem 35tys km wiec jest to meczące takie non stop dolewanie. Olej jaki wymieniałem to Total Quartz 10w40 myślicie czy zanim cos zrobie zalac go jakims mobilem mineralnym? czy gestrzy coś pomoze? to pierwasza sprawa a druga to jezeli to nie pomoze lepiej robić remont czy np kupić ten silnik http://allegro.pl/silnik-peugeot-206-gt-2-0-16v-99r-fv-86473-i4766950052.html

bo oprócz tego ze bierze olej to strasznie ''cykaja'' popychacze od zaworów (poprzedni właściciel je wymieniał, mam stare) jak sie rozgrzeje ''podobno'' mogą sobie klekotac (35 tys i nic sie nie stało) ale to tez denerwujace co myślicie? co rozsadniejsze? co tańsze? co bardziej pewne? bo z autem niema mowy o rozstaniu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
NiebieskiPug

A powiedz mi jaką masz gwarancję że silnik z aukcji jest w lepszym stanie, i po przejechaniu 1000km nie wysiądzie całkiem?

Ja bym remontował ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diabeł666

Ja też skłaniałbym się ku remontowi pod warunkiem że sprężanie na cylindrach jest równe i dobre i to branie oleju jest spowodowane wyrobionymi prowadnicami zaworów oraz uszczelniaczami zaworowymi. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

remont raczej nieopłacalny z kupnem silnika trzeba uważać mi wytrzymał 11 miesięcy a potem się zrzygał i stanął dęba. zanim kupisz to dobrze zastanów ja szkłem silnika 3 miesiące potem trafiła się okazja kupiłem z 206 cc przebiegiem 67000km silnik leżał w garażu ogrzewanym .mnie to wyniosło 2.5tyś nowe sprzęgło ,rozrząd,wszystkie uszczelki i uszczelniacze regeneracja alternatora i rozrusznika

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Ja bym wymieniał silnik... Napisz do Canga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431

Ja też bym wymienił silnik jak się bawić to wpakować od RC :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
g.grześ

Mój ciekłych, remont głowicy, rozrząd plus regulacja zaworów. 800 zl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Przy EW10J4S to bym się zastanawiał......ale silników do s16 jak psów za skromne pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN
Przy EW10J4S to bym się zastanawiał......ale silników do s16 jak psów za skromne pieniądze.

 

Ja bym się nie zastanawiał wcale chyba że wystarczyła by regeneracja głowicy. Robiąc remont nie masz pewności czy wszystko zostało zrobione dobrze. Chodzi mi np o szlif wału. W lublinie niema nikogo komu można zaufać w tej kwestii. Wystarczy że 1 rzecz zostanie zrobiona źle i silnik zaraz się rozleci. Brat przerabiał temat w clio sport gdzie po 300kkm silnik umarł obracając panewkę... Pół roku szukania silnika. W końcu silnik z przebiegiem 100kkm się znalazł i wyszło na dobre. Nie bierze nawet 1ml oleju a do tego jest mocniejszy pomimo tego że w tamtym silniku była głowica po portingu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
Robiąc remont nie masz pewności czy wszystko zostało zrobione dobrze

Kupując używany silnik też nie masz pewności stanu, bo większość leży na palecie...albo co gorsza pod słomą. Mam niedaleko gostków co ściągają angliki i bebeszą więc widać z czego wyciągnięte a i w razie problemów są skorzy do pomocy.....ew. canga też blisko.

Brat przerabiał temat w clio sport gdzie po 300kkm silnik umarł obracając panewkę

Słysząc Renault to w myślach mam już obracające się panewki......jakoś mi ta marka niesamowicie podpadła.

 

Co najważniejsze...jak ktoś ma możliwość zmienić silnik sam to wporządku, bo nie podchodziłbym do tego ochoczo z zamiarem wstawienia na warsztat

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

500zl srednia cena za przerzut silnika. Dlatego silnika szukal pol roku :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
wander

Songo tam gdzie dałeś link do silnika chyba pracuje nasz kolega demon 206sw. może podpytasz się go o ten silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites
206GT/WRC
Songo tam gdzie dałeś link do silnika chyba pracuje nasz kolega demon 206sw. może podpytasz się go o ten silnik

 

a co ciekawe ten silnik jest z klubowego auta;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil 206sw
Songo tam gdzie dałeś link do silnika chyba pracuje nasz kolega demon 206sw. może podpytasz się go o ten silnik

 

No ten silnik odpalałem jakiś czas temu, ładnie chodził i sprawdzałem mu ciśnienie sprężania.

Jest tam wydruk z ciśnieniem jakie miał i datą kiedy było to robione. Miesiąc gwarancji pisemnej na niego chyba dają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Songo

Longbow skoro masz tam gdzies niedaleko typkow co dzialaja przy takich rzeczach to mialbys chwile podpytac czy cos by mieli ciekawego?

Padł nick Canga czy to mechanik co moze ogarnac temat? Bo nie poznalem jeszcze kolegi.

Demon co wiec myslisz na temat tego silnika? Znajac zycie nasz kolega pewnie go nie oszczedzał;-)

 

wspomnieliscie o silniku z Rc hmmm nie glupi pomysl ale czy taki silnik jest gdzie do znalezienia gdzies z pewnego zrodla?

Sklanial bym sie ku wymianie bo procz oleju tak jak wspomnialem strasznie klekocza popychacze niewiem czy to wina regulacji zaworow czy czegos tam innego... ale to pewnie tez bedzie kosztowac kilka stowek:-(

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

W ew10j4 jest hydraulika i nie reguluje się zaworów. Silnik od RC nie pasuje do bez muxa... Kup od Canga silnik a będziesz pan zadowolony. Canga handluje częściami do 206

Share this post


Link to post
Share on other sites
yayko

albo wstaw b18 od hondy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
Longbow skoro masz tam gdzies niedaleko typkow co dzialaja przy takich rzeczach to mialbys chwile podpytac czy cos by mieli ciekawego?

Padł nick Canga czy to mechanik co moze ogarnac temat? Bo nie poznalem jeszcze kolegi.

Już znam odpowiedź na pytanie "macie fajny silnik z s16?" odp: "a ile chcesz?"

Canga jest z Rybnika i delikatnie mówiąc jego zasobność części jak i wiedza są duże :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
deperdussin

Co prawda u mnie pod maską diesel, nie benzyna, ale miałem tę wątpliwą przyjemność wymiany silnika po zassaniu wody przez filtr powietrza i wygięciu dwóch korbowodów. Miałem podobny dylemat i zdecydowałem się na wymianę, nie remont. Po pierwsze 2.0 hdi 90KM jest często spotykany na rynku w bardzo niskich cenach, bo się niespecjalnie psuje i rynek jest tym modelem wysycony. Po drugie, bardziej wierzę w fabryczne spasowanie poszczególnych części silnika nawet z większym przebiegiem, co w pewnym stopniu eliminuje błąd mechanika wykonującego remont. Szczęśliwie od przekładki zrobiłem 20tys i odpukać wszystko działa. Przebieg osprzętu to teraz 250tys, a silnika 160tys (podobno).

Share this post


Link to post
Share on other sites
hadeu

Cytując mojego profesora od silników: "każdy remont silnika poprzez jego rozebranie na części wiąże się praktycznie zawsze z wsypaniem do niego garści piachu" :) Coś z w tym jest, biorąc pod uwagę kulturę techniczną większości mechaników.

Share this post


Link to post
Share on other sites
canga
Mój ciekłych, remont głowicy, rozrząd plus regulacja zaworów. 800 zl

 

Jestem ciekaw jakich firm powkladane czesci?!?!

Rozrzad z pompa wody, dobrej firmy to koszt 350zl, popychacze Bilstein to koszt 40zl/sztuka + szlif gniazd + planowanie glowicy 50zl + uszczelka glowicy + uszczelniacze zaworow + nowy olej + nowy filtr oleju.

Jakie 800zl, sam to w garazu robiles na czesciach z chin?

 

Nie wiem skad takie ceny za czesci, chyba ze dostaje sie je za darmo a mechanik robi auto po godzinach nam za darmo.

Troche realiow kolego.

Mechanik za remont silnika + rozrzad, oleje itd nie zacznie roboty jak nie dostanie 800zl. Sama przekladka silnika to koszt 350-500zl (zalezy jaki silnik).

 

Wracajac do tematu.

Nalezy sie zastanowic czy robic remont calkowity silnika, remont gory? Dolu? Ile chcemy przeznaczyc na to kasy. Jak chcemy wydac 800zl jak kolega to nawet nie zaczynajmy robic remontu, szukajmy silnika z pipidowy gornej od Jasia ze stodoly z przebiegiem XXX i samemu wkladajmy silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

8 zaworów dolotowych, 16 szklanek, uszczelniacze, uszczelki, pasek rozrządu i obróbka/robocizna 2600 pln przy RC, w s16 zawory są tańsze conajwyżej.

I tu zgadzam się z canga...no chyba, że remonto głowicy to splanowanie i wymiana uszczelki...co kto lubi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
canga

Dokladnie takie sa ceny. Macenie i mydlenie komus oczu nie wiem w jakim celu i po co.

Czesci nowe kosztuje, tymbardziej nowe renomowanych marek nie sa tanie, mechanik za darmo tez nie pracuje.

Porzadny remont S16 (dol i gora) wraz z rozrzadem, olejami, filtrami, mechanikiem to koszt ok. 4tys. - tak trzeba liczyc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...