Jump to content
  • Similar Content

    • Xion
      By Xion
      Mam problem od miesiąca z samochodem, chciałem sam go zrobić, jednak jak na razie bez skutecznie.
      Co i jak? Mianowicie, samochód wygląda jakby nie miał podawanego paliwa, gaśnie chwile po uruchomieniu (o ile podciągnę gruszą paliwo, tak to nie odpala). 
      Sprawdziłem wężyki, wszystkie całe, paliwo po odpaleniu leci bardzo wolno praktycznie nic, porównując jak robię gruszką.
      Pojawia się kontrolka auto-diagnostyki silnika, paliwo jest, kręci normalnie. 
      Nie wiem czy jest pompka w peugeot 206 ponieważ koło baku jej nie ma. 
      Sam nie wiem co już mam robić, pomocy
    • Halt
      By Halt
      Witam.
       Miesiąc temu zmieniano mi rozrząd, mało używałem auta i zrobiłem jakieś 300 km. Około 2 tygodnie temu zauważyłem, iż sporadycznie silnik pracuje inaczej niż zawsze, tzn jest głośny niczym traktor. Wygląda to na losową sprawę, czasem cały dzień jest w porządku, problem pojawia się zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Jednego dnia rano mam ów dźwięk a po przejechaniu kilometra znika, by innym razem pojawić się dopiero po przejechaniu określonej drogi. Dwa dni temu pojechałem do marketu, silnik pracował poprawnie, przejechałem kilka km, auto postawiłem na parkingu, zrobiłem zakupy, wsiadam do auta i jest powyższy problem (nagranie pochodzi właśnie z tego dnia).
       Od razu pojechałem do znajomego który nieco zna się na samochodach, więc chciał posłuchać tego dziwnego dźwięku. Niestety auto nie chciało współpracować i pracowało poprawnie już do końca dnia wraz z następnym. Podejrzenie padło na kiepskie paliwo, bo problem pojawił się zaraz po zatankowaniu na CircleK, więc dobiłem bak na eMili. W dniu tankowania wszystko było ok, by dziś rano ponownie zaskoczyć mnie tym nieprzyjemnym dźwiękiem. Niektórzy znajomi podejrzewają, iż to zawory są do regulacji, bądź koło pasowe hałasuje lub łożysko alternatora.
       Auto nie traci mocy, zarówno na normalnej pracy jak i przy stukaniu, nie dławi się i nie szarpie, poziom oleju optymalny. Ponadto słychać lekkie tarcie gdy silnik pracuje normalnie. Generalnie i tak mam zamiar skoczyć do mechaników, który wymieniali mi rozrząd i zobaczę co powiedzą.
      Będę wdzięczny za wszelkie porady i podpowiedzi, oraz przepraszam za kiepskie nagranie.
       
      http://patrz.pl/film,vid_20180618_195814_cut_part1-mp4,167332.html
    • Halt
      By Halt
      Witam serdecznie forumowiczów.
       
       Od niedawna jestem posiadaczem Pyzia 206 z 1.4 HDI. Jestem dość niedoświadczonym kierowcą, szczególnie jeśli chodzi o diesle. Dlatego mam pytanie do użytkowników tego samego silnika. Jak jeździć by jak najdłużej mi służył? Czytałem opinie i praktycznie co artykuł to co innego..
       Głównie chodzi mi o wartości obrotów kiedy powinienem zmieniać biegi. Obecnie zmieniam tak 2000-2200 rpm. Najczęściej spotykam się z opinią, że na zimnym zmieniać tak 1500-2000 rpm a przy rozgrzanym dawać nieco więcej obrotów, z kolei inna grupa radzi zmieniać tak powyżej 2500 do 3000 bo diesle lubią wysokie obroty. Ponadto mam czasem problem z płynną zmianą biegów i niestety trochę szarpie przy zmienianiu. Druga sprawa- jakie mniej więcej powinienem utrzymywać obroty przy dłuższych trasach? I tak samo jest wiele szkół i opinii, aczkolwiek najczęściej spotykam się z wartością tak ok 2300rpm i od czasu do czasu dać tak ok 4000 rpm by przewietrzyć turbinę.
      Z góry dziękuję za porady.
    • Prezes18
      By Prezes18
      Witam!
      Potrzebuję pilnie książki serwisowej do Peugeot 206 1.4 HDI :206 najlepiej w języku polskim (może być też angielski i niemiecki) do skserowania !!!PILNE!!!
      Kupiłem niedawno 206 i właściciel nie posiadał KS Więc mam wielką prośbę aby ktoś pożyczył KS do skserowania
      Piszcie na moje GG albo E-Mail z góry dziękuje, Pozdro :fala
    • lukasz_freak
      By lukasz_freak
      Od kilku dni jeżdzę już na nowych Devil-ach Dayline-ach, jednakże mam z nimi mały problem...nie wiem jak zamontować w nich silniczek...lampa wygląda tak z tyłu: Tył Wiem tylko tyle,że ten bolec nr. 2 znajduje się zaraz za soczewką i że jak jak poluzowany to mogę leciutko nią (soczewką) poruszać...ale nie wiem czy trzeba ten bolec wykręcić i w jego miejsce zamontować silniczki??
       
      A może ktoś wie jeszcze do czego służy bolec nr.1?
      Proszę o pomoc bo już nie wiem co mam robić...
Sign in to follow this  
Leariane

Intercooler 1.4 HDI

Recommended Posts

Leariane

Witam.

Temat był już poruszany na forum,jednak nie uzyskałem wystarczająco dużo informacji.Konkretnie chodzi o to,że chciałbym założyć do mojego 206 1.4HDI intercooler i ostatnio zacząłem się rozglądać konkretniej co i jak.Znalazłem taki oto IC http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercooler-550x140x65mm.html#/intercooler-standardowy Jest napisane,że ma całkowite wymiary 700x140x65mm

i chciałbym go upchnąć w zderzaku przed chłodnicą bo tylko tam wydaje mi się sensownie więcej miejsca na takie cuda,a podkreślam,że mam klimę. Pytanie brzmi czy wejdzie mi taki IC w to miejsce i jak go tam zamocować ? Ewentualnie jakie maksymalne wymiary IC musiałby mieć być żebym mógł go tam wepchnąć ? Widziałem już na zagranicznych stronkach,że zakładali IC do 1.4 HDI więc niech nikt nie mówi,że się nie da :D O kwestię podłączenia już nie pytam bo to rzeźba w tym wypadku więc z tym sobie poradzę.Zdaję sobie również sprawę,że przy seryjnym ECU intercooler praktycznie nic nie da ale planuję za jakiś czas wirusa więc baza jako cały silnik będzie jak znalazł,szczególnie,że wydech przelotowy już mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Przerabiałem temat.

Pasuje w zderzak "szeroki" z lewej strony ic od vw passata b5/b5fl tdi, a także od 206 1.6 hdi ale wtedy dobrze kupić komplet z mocowaniami ( całą ramą z wiatrakiem ).

Odpuściłem z uwagi na niewielki bezpieczny przyrost mocy. Tzn można wyciągnąć ok 120 KM ( ic + program/mapa ) aczkolwiek ciężko przewidzieć żywotność silnika.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Przy okazji zapytam o wydech przelotowy gdyż planuję w naszym założyć. Interesuje mnie, czy dźwięk nie jest męczący ( zbyt głośny ), czy masz strumienicę zamiast katalizatora oraz średnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

No dobrze,ale jeśli chciałbym założyć taki uniwersalny jak z linku ? Bo ten z 1.6HDI itp wydaje mi się troszkę za mały.Ja nie potrzebuję jakichś potwornych mocy i nie oczekuję ich od tego silnika.Ostatecznie próbował bym wycisnąć 100KM z intercoolerem na programie.A chcę go założyć głównie po to żeby silnik w gorące dni nie był mułowaty,inaczej-tak dla radochy po prostu.Jako,że koszty dołożenia inercoolera nie są jakieś wielkie to mogę się pokusić.

 

Jeśli chodzi o wydech to po prostu pozbyłem się wkładu katalizatora i została sama pusta puszka.Średnicy rury nie zmieniałem.Co do dźwięku to mam tłumik końcowy Remusa i całość chodzi idealnie cicho,aż za cicho,i zaczyna mnie to denerwować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Napisz do uzytkownika rimu. On w 2.0 hdi zalozyl ic wiec bedzie wiedzial co i jak. Generalnie ic+przelot z remapem i mozna sie spodziewac te 100km bez lipy. O silnik bym sie nie martwil a o sprzeglo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Jeżeli dążysz do 100 KM to wystarczy profesjonalna mapa ( ok 1200 zł ) - mogę polecić VTech, 4Turbo, Compsport oraz wymiana wydechu na przelotowy o średnicy ok 2,5 - 3 cala.

Nie daj się namówić na żadne chipy uniwersalne czy mapy pisane przez domorosłych amatorów.

Takie pierdoły zostaw dla fanów druciarstwa - szkoda każdej wydanej złotówki i samochodu.

Na chwilę obecną mamy 94 KM na samym programie z dwuletnią gwarancją, wykresem z hamowni i pewnością, że silnik pracuje jak powinien.

Na stronie w linku poniżej masz info o naszym aucie a w albumie potwierdzenie w postaci wykresu z hamowni.

Małymi kosztami ciężko będzie osiągnąć efekt który byłby zadowalajacy o czym niejeden już się przekonał.

Najważniejsze na koniec - wraz ze wzrostem mocy powinno się zainwestować w hamulce i zawieszenie, bo jak mówi przysłowie: "po prostej to i małpa pojedzie".

A tak poważnie to bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Mówiąc 100KM miałem na myśli maksimum mocy jakie chciałbym z tego silnika w ogóle próbować wykrzesać.Równie dobrze wystarczy mi 90 KM,byle by był troszkę żwawszy,jeździłem jakiś czas na silniku 1,6 hdi i wiem co to potrafiło ;) i mocy mi było wystarczająco.Co do chipa to oddam to profesjonalistom,nie lubię bawić się w takie mody metodą sznurka i kijka.Jeśli chodzi o sprzęgło to zdaje sobie sprawę że trzeba będzie założyć jakieś wytrzymalsze.Ogólnie na razie chciałbym dołożyć intercooler a dopiero za jakiś czas będę planował poważniejsze modyfikacje gdyż jestem jeszcze młody i kasa nie spada mi z nieba,a to jest głónym powodem który nie pozwala mi na więcej.

 

A jeśli chodzi o zawieszenie to co myślicie o zawieszeniu gwintowanym? Chciałbym go delikatnie obniżyć i usztywnić jednocześnie nie tracąc na komforcie jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

W takim razie sprawa jest prosta.

IC nie jest ci do niczego potrzebny - wystarczy mapa.

Jeżeli Twój silnik jest w dobrej kondycji będzie sprawniejszy niż seryjne 1.6 HDI.

Sprzęgło wystarczy seryjne, bez problemu daje sobie radę z taką mocą - oczywiście pod warunkiem, że jest w dobrym stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Z tym wydechem to moze 10 cali? 2.5 moze byc za duzo do tak malej turbinki. Nabawisz sie tylko turbodziury. Ic Ci sie przyda na cieple dni. 94km bez ic to masz przez 2 loty w chlodny dzien, potem temp zabija moc. Jezeli chcesz zeby byl zwawszy to sam remap wystarczy ale jezeli chcesz cos wiecej to ic+przelot i dopiero remap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa
Z tym wydechem to moze 10 cali? 2.5 moze byc za duzo do tak malej turbinki. Nabawisz sie tylko turbodziury. Ic Ci sie przyda na cieple dni. 94km bez ic to masz przez 2 loty w chlodny dzien, potem temp zabija moc. Jezeli chcesz zeby byl zwawszy to sam remap wystarczy ale jezeli chcesz cos wiecej to ic+przelot i dopiero remap.

 

Ty możesz sobie nawet z rynny i wiadra wydech zrobić - twój "samochód" twoja bajka.

Gdybyś posiadał taką wiedzę jak mniemasz to widziałbyś na wykresie z hamowni przy jakiej temperaturze były robione pomiary.

A tak kolejny raz ci nie poszło...

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu

Jak seria nie miala ic to praktycznie kazdy jaki zalozysz bedzie lepiej niz brak wazne aby byl na niego nadmuch. Uniwersalny bedzie tak ze zdezak pociety a i tak bedzie wystawac. Kazdy kto bedzie wdzial bedzie spodziewal sie mocnego auta a nie 100km. Odpusc uniwersalne

Cooler iveco,megane w zderzak max wejdzie 40mm bez przesuwania wentylatora i chlodnic a i tak trzeba przyciac zderzak.

Przy 1,4hdi jest podobny problem jak w 2,0 hdi-sprzeglo ale to tuner powie Ci gdzie jest jego max.

Osobiscie proponuje tylko remap lub zmiane.silnika/auta:)

Pozdr

Misiek kiedy strojenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziemniak

Witam też jestem ciekaw tego, jakby się taki IC sprawował. Znalazłem takie połączenie, lecz w jakimś Citroenie:

2ywh6ra.jpg

 

A i właśnie jeszcze pytanie mam o katalizator w 1.4 hdi: lepiej tylko wydłubać czy jeszcze wspawać rurę do środka? Czy może tłumik przelotowy/strumienicę lepiej dać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Rimu czekam na przepustnice z xu10j4rs:))) takze bedzie grubiej:p wroce z gor i bedziem walczyc. Jedyna lipa to sesja:( ale cos poradzimy. Hamownia 4x4 juz zlozona gadalem z tunerem i powiedzial zebym dzwonil blizej terminu kiedy chce sie umowic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Szczerze mówiąc to wali mnie to kto i czego będzie się spodziewał widząc taki intercooler :D Ja zmieniam coś dla siebie po to żeby mieć frajdę i cieszyć oko,a nie dla kogoś ;) Tak jak mówię,przelot już mam,chce wstawić ten intercooler i dopiero na końcu trochę podciągnąć mapę żeby go wykorzystać.Wasze opinie już znam,a jak będzie to zobaczymy :)

 

rimu jeszcze powiedz mi czy dużo trzeba ciąć zderzak i w których miejscach? Ja bym jednak był

za takim uniwersalnym bo można go wsadzić poziomo i zajmie cały plaster a te seryjne jak np w 1.6 hdi stoją pionowo i jednak wydaje mi się że trochę przysłania je zderzak.Poza tym,wie ktoś ile szerokości ma plaster?

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu

Jak cos wez grubosc 55 byly takie.

Trudno opisac ile bedzie wystawac ale odmierz.

Wyspawaj sobie inny lub kup od mnie sam fmic:p

U mnie w temacie masz zdjecia jak wyglada z fmic z megane rs i zwyklego megana

Przy 40mm grubosci chlodnicy trzeba przyciac z 1,5 cm zderzaka tak ze orginalnego grila nie zalozysz

Popatrz jak wglada cooler z c3 1,4hdi 90km moze cos podejdzie.

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Ps cooler z 1,6 hdi jest slaby ale 130km da sie na nim zrobic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Ale ty cały czas masz na myśli odległość od chłodnicy silnika do plastra? Czyli jeśli znajdę IC o grubości 55mm lub mniejszej to wejdzie bez jakichś sporych problemów? Cięcie zderzaka to nie problem tylko jednak chciałbym założyć plaster a nie jeździć bez.

Jest jeszcze kwestia,że leży mi w garażu zajechane turbo prawdopodobnie od silnika 1.6 HDI razem z kolektorem wydechowym i właściwie można by było się zastanowić czy miało by sens jego regeneracja i zaadaptowanie do tego silnika,ale nie wiem czy regeneracja w ogóle jest opłacalna.

 

Kurde jednak ciężko znaleźć 55mm ;/ Są tylko 65mm,oczywiście mowa o tych uniwersalnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Dla mnie nie ma sensu zakup nowego turbo skoro dobrze zregenerowane jest takie samo a i gw na rok czy 2 daja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

No ja też nie jestem za tym żeby kupować nowe turbo tym bardziej,że takie leży mi w garażu,z tego co zauważyłem po oględzinach z grubsza to coś musiało wpaść do środka bo są rysy na korpusie od środka,i chyba właśnie to coś wbiło się między łopatki a wirnik bo oś dostała luzu i łopatki zaczęły orać o korpus co wyraźnie widać po ich ubytkach.Teraz tylko pasuje się dowiedzieć za jakie pieniądze mi to zregenerują porządnie,bo jeśli zawołają dużo to raczej ta opcja odpada w najbliższym czasie bo nie mam kasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu

Pierwszy jest pas z wentylatorem (ja tak to nazywam może ma to jakąś fachową nazwę) zdemontuj atrapę to zobacz że jest ok 1- 2cm między zderzakiem a pasem przednim z wentylatorem.

Ze względu na kształt IC z megana można nie dużymi cięciami zderzaka wygospodarować pozostałe brakujące miejsce.

Wymiary ic z megane (przerobionego dłuższy z 3cm)

długość ok 780 [mm]

grubość 40[mm]

rdzeń 187x 583x40 (dane fabryczne)

 

Zrób program ewentualnie daj fmic i koniec z mocą bo potem sprzęgło jest problemem który kosztuje min 1500zł+wymiana.

Im więcej będziesz zgłębiał temat tym bardziej odpuścisz.

 

Tak w skrócie, orientacyjnie

sam program [email protected] ok 800zł szybsze niż 2,0hdi wolniejsze niż 1,6hdi

fmic + program może [email protected] może miej może więcej ok 1600zł i dalej wolniejsze niż 1,6hdi ewentualnie tak samo będzie jechać.

 

Powyższe przy założeniu że ta sama waga, ta sama wielkość hamulców,ta sama waga kół te same opony.

większa moc = mocniejsze sprzęgło

 

ps gdzieś tu na forum było c2 1,4hdi zrobione ponad 100km i tam o ile pamiętam było wzmacniane sprzęgło bo seria nie dawała radę.

 

Moja propozycja jest taka

Zadzwoń do 5 tunerów spytaj co zaproponują w końcu oni najlepiej wiedzą

proponuje do Compsport BB, Masters Wwa, Goodhope i jeszcze do kogoś kogo bierzesz pod uwagę. I wtedy będziesz miał klarownie do wyboru

1. kupno lekkich felgtj ok 5kg/szt. oraz zrób program. Ewentualnie zamontuj fmic

2. zmiana silnika

3. zmiana auta

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

a możesz kupić zderzak z Gt i wtedy problem rozwiązany bo będziesz miał kilka cm zapasu jest na sprzedaż na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Leariane jakie środki masz do dyspozycji na modyfikacje, jak widzisz tanio ciężko będzie zrobić dobrze. Chyba, że jesteś w stanie większość modyfikacji przeprowadzić sam.

Gdybyś podał kwotę byłoby łatwiej doradzić coś optymalnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Trochę się chyba nie rozumiemy chłopaki...Chodzi o to,że wszystkie te modyfikacje chciałbym wykonać po kolei zaczynając od tych tańszych,tak jak np intercooler a później dopiero będę brał się za te droższe takie jak program.Decyduję się na taki rozwój zdarzeń ze względu na to,że moje środki na razie nie są zbyt duże i w tej chwili powiedzmy stać mnie tylko na IC. Modyfikacji dokonywał bym z jakimś pewnym odstępem czasu po to żeby zdążyć uzbierać fundusze.Na razie chciałbym się skupić na montażu intercoolera,niech on sobie już tam będzie,pojeżdżę chwilę i jak będzie wystarczająco dużo kasy to od razu pogonię zrobić program do profesjonalisty.Co do mocy to będę chciał zrobić program tak żeby nie była potrzebna wymiana sprzęgła.Dopiero kiedy skończy się ono z przyczyn "naturalnych" (nie z przerostu mocy) to wezmę się za jego wymianę na wytrzymalsze i wtedy skoryguję program na trochę więcej mocy.Tak jak wspominałem nie chcę wyciskać z tego silnika wiele,a montując intercooler chcę zyskać głównie elastyczność w wyższych temperaturach.To nie ma być wyścigówka i zdaję sobie sprawę,że może on nie dorównywać silnikowi 1.6HDI czy innym,mają to być modyfikacje głównie dla własnej satysfakcji i przyjemności z jazdy.Kwestia zmiany auta czy silnika nie wchodzi w grę.Większość modyfikacji mechanicznych jestem w stanie zrobić sam,ewentualnie mam możliwość,żeby mi ktoś pomógł w razie czegoś.Montaż IC to nie będzie problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu

rozsądne podejście czekamy na zdjęcia z realizacji:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Dobry plan, oby z realizją było tak samo.

Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Dzięki,mam nadzieję,że się uda ;)

 

Co do zderzaka przedniego to wystarczy ten co mam z wąskim plastrem czy lepiej kupić zderzak z szerokim ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Temat idzie powoli do przodu ;)

Dziś przyszedł intercooler od rimu.Wstępnie mam już ugadane kwestie zrobienia programu i być może nastąpi to jeszcze w tym miesiącu.Teraz pozostaje jeszcze zakup węży do IC i jego zamontowanie.Ale to już w któryś weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu

Kazdy tutaj czeka na rezultaty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...