Jump to content
  • Similar Content

    • Xion
      By Xion
      Mam problem od miesiąca z samochodem, chciałem sam go zrobić, jednak jak na razie bez skutecznie.
      Co i jak? Mianowicie, samochód wygląda jakby nie miał podawanego paliwa, gaśnie chwile po uruchomieniu (o ile podciągnę gruszą paliwo, tak to nie odpala). 
      Sprawdziłem wężyki, wszystkie całe, paliwo po odpaleniu leci bardzo wolno praktycznie nic, porównując jak robię gruszką.
      Pojawia się kontrolka auto-diagnostyki silnika, paliwo jest, kręci normalnie. 
      Nie wiem czy jest pompka w peugeot 206 ponieważ koło baku jej nie ma. 
      Sam nie wiem co już mam robić, pomocy
    • Halt
      By Halt
      Witam.
       Miesiąc temu zmieniano mi rozrząd, mało używałem auta i zrobiłem jakieś 300 km. Około 2 tygodnie temu zauważyłem, iż sporadycznie silnik pracuje inaczej niż zawsze, tzn jest głośny niczym traktor. Wygląda to na losową sprawę, czasem cały dzień jest w porządku, problem pojawia się zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Jednego dnia rano mam ów dźwięk a po przejechaniu kilometra znika, by innym razem pojawić się dopiero po przejechaniu określonej drogi. Dwa dni temu pojechałem do marketu, silnik pracował poprawnie, przejechałem kilka km, auto postawiłem na parkingu, zrobiłem zakupy, wsiadam do auta i jest powyższy problem (nagranie pochodzi właśnie z tego dnia).
       Od razu pojechałem do znajomego który nieco zna się na samochodach, więc chciał posłuchać tego dziwnego dźwięku. Niestety auto nie chciało współpracować i pracowało poprawnie już do końca dnia wraz z następnym. Podejrzenie padło na kiepskie paliwo, bo problem pojawił się zaraz po zatankowaniu na CircleK, więc dobiłem bak na eMili. W dniu tankowania wszystko było ok, by dziś rano ponownie zaskoczyć mnie tym nieprzyjemnym dźwiękiem. Niektórzy znajomi podejrzewają, iż to zawory są do regulacji, bądź koło pasowe hałasuje lub łożysko alternatora.
       Auto nie traci mocy, zarówno na normalnej pracy jak i przy stukaniu, nie dławi się i nie szarpie, poziom oleju optymalny. Ponadto słychać lekkie tarcie gdy silnik pracuje normalnie. Generalnie i tak mam zamiar skoczyć do mechaników, który wymieniali mi rozrząd i zobaczę co powiedzą.
      Będę wdzięczny za wszelkie porady i podpowiedzi, oraz przepraszam za kiepskie nagranie.
       
      http://patrz.pl/film,vid_20180618_195814_cut_part1-mp4,167332.html
    • Halt
      By Halt
      Witam serdecznie forumowiczów.
       
       Od niedawna jestem posiadaczem Pyzia 206 z 1.4 HDI. Jestem dość niedoświadczonym kierowcą, szczególnie jeśli chodzi o diesle. Dlatego mam pytanie do użytkowników tego samego silnika. Jak jeździć by jak najdłużej mi służył? Czytałem opinie i praktycznie co artykuł to co innego..
       Głównie chodzi mi o wartości obrotów kiedy powinienem zmieniać biegi. Obecnie zmieniam tak 2000-2200 rpm. Najczęściej spotykam się z opinią, że na zimnym zmieniać tak 1500-2000 rpm a przy rozgrzanym dawać nieco więcej obrotów, z kolei inna grupa radzi zmieniać tak powyżej 2500 do 3000 bo diesle lubią wysokie obroty. Ponadto mam czasem problem z płynną zmianą biegów i niestety trochę szarpie przy zmienianiu. Druga sprawa- jakie mniej więcej powinienem utrzymywać obroty przy dłuższych trasach? I tak samo jest wiele szkół i opinii, aczkolwiek najczęściej spotykam się z wartością tak ok 2300rpm i od czasu do czasu dać tak ok 4000 rpm by przewietrzyć turbinę.
      Z góry dziękuję za porady.
    • Prezes18
      By Prezes18
      Witam!
      Potrzebuję pilnie książki serwisowej do Peugeot 206 1.4 HDI :206 najlepiej w języku polskim (może być też angielski i niemiecki) do skserowania !!!PILNE!!!
      Kupiłem niedawno 206 i właściciel nie posiadał KS Więc mam wielką prośbę aby ktoś pożyczył KS do skserowania
      Piszcie na moje GG albo E-Mail z góry dziękuje, Pozdro :fala
    • lukasz_freak
      By lukasz_freak
      Od kilku dni jeżdzę już na nowych Devil-ach Dayline-ach, jednakże mam z nimi mały problem...nie wiem jak zamontować w nich silniczek...lampa wygląda tak z tyłu: Tył Wiem tylko tyle,że ten bolec nr. 2 znajduje się zaraz za soczewką i że jak jak poluzowany to mogę leciutko nią (soczewką) poruszać...ale nie wiem czy trzeba ten bolec wykręcić i w jego miejsce zamontować silniczki??
       
      A może ktoś wie jeszcze do czego służy bolec nr.1?
      Proszę o pomoc bo już nie wiem co mam robić...
Sign in to follow this  
Leariane

Intercooler 1.4 HDI

Recommended Posts

MisioLBN

Powodzenia w realizacji planów :) Podpowiem Ci żebyś np szukał silikonowych kolanek itd nie w sklepach tuningowych a po sklepach z artykułami do systemów hydraulicznych itd.

Np kolanko silikonowe które ja mam na dolocie kosztowało mnie 35zł w firmie valvotec z napisem valvotec. Takie samo kolanko od tego samego chińczyka z napisem FMIC w sklepie tuningowym jedyne 75zł... W Lublinie 90% osób kupuje takie rzeczy w valvotec :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa
Kazdy tutaj czeka na rezultaty.

 

Dokładnie.

Zaczynam zastanawiać się nad powrotem do tematu u siebie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

MisioLBN, a jak ma się sprawa z wężami ? Bo te dedykowane pod intercooler też są dość drogie a poza tym wytrzymałość do 10bar nie jest mi wcale potrzebna przy takim setupie.Więc wolał bym dorwać gdzieś tańsze.

 

 

Ja wiem,że czekacie na rezultaty ale spokojnie,przyjdzie czas. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Można budować z rur i do tego złączki z kolanek silikonowych itd. ALe nie wiem czy taniej wyjdzie. Raczej drożej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Nie nie,ja chcę raczej węże sylikonowe,tylko czy 1m węża typowo pod IC za 55 zł to nie jest trochę drogo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Wątpie że zużyjesz tego takie ilości żebyś się w 200zł nie zamknął. Pytaj rimu. Nie ogarniałem nigdy IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RCMan

To moze poszukaj od stara 1142 przewodow wodnych , bedzie taniej :) a fi podobne tylko troszke twardsze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Gadałem z rimu na ten temat,a poza tym mierzyłem i na jedną stronę poszło by na oko mniej niż metr a na drugą metr z kawałkiem więc może w 2 metrach bym się zamknął.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Robi się ciekawie.

Ja odpuściłem przeróbkę kiedy doszedłem z kosztorysem do 3000 zł, tyle że bez żadnych kompromisów co do jakości i na nowych częściach...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

RCMan jajca sobie robisz,taa ? :D

 

Lukasz_wa ja też jestem z reguły za kupnem nowych części ale z racji,że fundusze są ograniczone na tą chwilę,więc chcę to zrobić tnąc trochę koszty na tym na czym można uciąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

To co Ty tam ze złota wsadzić rury chciałeś i 3IC z natryskiem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa
To co Ty tam ze złota wsadzić rury chciałeś i 3IC z natryskiem ?

 

Poprostu lubię kiedy samochód jest niezawodny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Jak się dowiem na dniach ile wyjdzie mnie dokładnie program z hamowaniem to wtedy zdecyduję czy brać te węże za 55 zł czy szukać tańszej alternatywy.Chociaż bardziej byłbym za jakimiś typowo pod IC bo chcę żeby to też jakoś wyglądało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

I to mi się podoba ;)

Ma być niezawodnie i estetycznie :good

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Estetyka przede wszystkim.Osobiście jeśli robię coś co lubię to przykładam się do tego i staram się dopracować to w najdrobniejszych szczegółach.Nie ma robienia na odpier*ol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa
Estetyka przede wszystkim.Osobiście jeśli robię coś co lubię to przykładam się do tego i staram się dopracować to w najdrobniejszych szczegółach.Nie ma robienia na odpier*ol.

 

Jest nas coraz więcej, choć wciąż jesteśmy w mniejszości :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Ty lepiej zrób żeby to dobrze działało i się nie psuło a potem się zajmij estetyką :) Ja od wakacji kupuje czarny peszel żeby wiązke schować bo z ori mocowania ją wywaliłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Czarny peszel o podwyższonej odporności na temperaturę kupiłem w pierwszej lepszej hurtowni elektrycznej by było estetycznie w fiacie 126el.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu
kosztorysem do 3000 zł

Powiem tak za jak doliczyłeś 3000 bardzo dużo liczyłeś z rbh bo do 9/10 firm zajmujących się montażem fmic zrobi to w kwocie dużo niższej.

 

Słuchajcie to jest 1,4hdi 206 gdzie wartość rynkowa jest jaka jest.

Moc nie jest planowana wielka więc cały układa nie musi być jak z projektu kosmicznego.

Wg mnie do takiego projektu mogą być cześci używane ważne aby ich stan był jak bdb. Wystarczy pomyśleć poszukać i taki układ można tanio zrobić.

Nikt tu nie planuje 200 kucy by robić wszystko na nowych elementach.

PS

Ost. znajomy miał uszkodzony smic + rure gdzie w sklepie komplet kosztował prawie 2500zł za połowe zrobił cały dolot z 2 razy wydajniejszym coolerem w firmie zajmującej się dolotami (mowa o cenie części).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Takie są ceny w Krakowie.

1.4 hdi można bezpiecznie zrobić na 120 KM. Bezpiecznie oznacza jakość użytych części i wiedzę a to kosztuje wszędzie.

Co do ceny rynkowej... Gdyby brać ją pod uwagę to poza czynnościami eksploatacyjnymi nie warto nic robić.

Ale czy o to w życiu chodzi???

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN
Czarny peszel o podwyższonej odporności na temperaturę kupiłem w pierwszej lepszej hurtowni elektrycznej by było estetycznie w fiacie 126el.

 

Zawsze zapominam kupić jak w sklepie jestem a w domu tylko niebieski mam ;/ W końcu mi się przypomni jak bd w budowlanym. Ostatnio rure do wentylacji brałem żeby dolot zrobić i oczywiście o peszlu zapomniałem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Na wielu rzeczach się w życiu traci ,ale żeby mieć jakąś przyjemność z życia to trzeba trochę wypruć tej kasy z portfela.A poza tym to,że zrobię ten samochód na dobrych częściach wcale nie znaczy,że będzie to na przerost,bo kto wie czy nie trafi się kiedyś jakaś mocniejsza wersja silnikowa i taki IC będę mógł z powodzeniem przełożyć do takiego silnika i będzie jak znalazł.A poza tym i tak przy sprzedaży auta go raczej wyciągnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Już myślałem, że w Lublinie nie ma to bym ci podesłał przez kolegę w tym tygodniu. :)

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Dokładnie, przyjemności są kosztowne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Ja trzymam wszystkie części ori na półeczce. Jak by mi kiedyś odbiło sprzedawać to kto mi zapłaci ekstra za takie pierdoly jak daszki ze skórki czy kolektor 4-1.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu

Powiem tak nie wiem jakie są ceny w Krk ale jeśli takie są to widocznie jest sporo ludzi co zapłacą tyle, a Ci którzy myślą pojadą na Śląsk do Katowic/Bielska/Siemianowic.

 

10godzin po 100zł za godzinę jest 1000zł (z czego realnie jest 3godziny pracy 7godzin myślenia jak zrobić+ koszt materiałów (nowy cooler niech nawet 700zł + 2m rury + jakieś łączniki jest kolejny 1000zł sumarycznie mamy 2000zł w firmie która daje gwarancje.

 

Robiąc na używkach kupowanych na szrocie można zrobić może i za 200zł tylko trzeba będzie jechać kilka razy poszukać dobry części.

Ja cały układ robiłem na używkach kupionych na allegro części szukałem okazji.

Tą samą cześć można kupić za 30zł i za 150 wszystko zależy jak pilna jest cześć.

Wszystko zależy od czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...