Jump to content
  • Similar Content

    • Xion
      By Xion
      Mam problem od miesiąca z samochodem, chciałem sam go zrobić, jednak jak na razie bez skutecznie.
      Co i jak? Mianowicie, samochód wygląda jakby nie miał podawanego paliwa, gaśnie chwile po uruchomieniu (o ile podciągnę gruszą paliwo, tak to nie odpala). 
      Sprawdziłem wężyki, wszystkie całe, paliwo po odpaleniu leci bardzo wolno praktycznie nic, porównując jak robię gruszką.
      Pojawia się kontrolka auto-diagnostyki silnika, paliwo jest, kręci normalnie. 
      Nie wiem czy jest pompka w peugeot 206 ponieważ koło baku jej nie ma. 
      Sam nie wiem co już mam robić, pomocy
    • Halt
      By Halt
      Witam.
       Miesiąc temu zmieniano mi rozrząd, mało używałem auta i zrobiłem jakieś 300 km. Około 2 tygodnie temu zauważyłem, iż sporadycznie silnik pracuje inaczej niż zawsze, tzn jest głośny niczym traktor. Wygląda to na losową sprawę, czasem cały dzień jest w porządku, problem pojawia się zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Jednego dnia rano mam ów dźwięk a po przejechaniu kilometra znika, by innym razem pojawić się dopiero po przejechaniu określonej drogi. Dwa dni temu pojechałem do marketu, silnik pracował poprawnie, przejechałem kilka km, auto postawiłem na parkingu, zrobiłem zakupy, wsiadam do auta i jest powyższy problem (nagranie pochodzi właśnie z tego dnia).
       Od razu pojechałem do znajomego który nieco zna się na samochodach, więc chciał posłuchać tego dziwnego dźwięku. Niestety auto nie chciało współpracować i pracowało poprawnie już do końca dnia wraz z następnym. Podejrzenie padło na kiepskie paliwo, bo problem pojawił się zaraz po zatankowaniu na CircleK, więc dobiłem bak na eMili. W dniu tankowania wszystko było ok, by dziś rano ponownie zaskoczyć mnie tym nieprzyjemnym dźwiękiem. Niektórzy znajomi podejrzewają, iż to zawory są do regulacji, bądź koło pasowe hałasuje lub łożysko alternatora.
       Auto nie traci mocy, zarówno na normalnej pracy jak i przy stukaniu, nie dławi się i nie szarpie, poziom oleju optymalny. Ponadto słychać lekkie tarcie gdy silnik pracuje normalnie. Generalnie i tak mam zamiar skoczyć do mechaników, który wymieniali mi rozrząd i zobaczę co powiedzą.
      Będę wdzięczny za wszelkie porady i podpowiedzi, oraz przepraszam za kiepskie nagranie.
       
      http://patrz.pl/film,vid_20180618_195814_cut_part1-mp4,167332.html
    • Halt
      By Halt
      Witam serdecznie forumowiczów.
       
       Od niedawna jestem posiadaczem Pyzia 206 z 1.4 HDI. Jestem dość niedoświadczonym kierowcą, szczególnie jeśli chodzi o diesle. Dlatego mam pytanie do użytkowników tego samego silnika. Jak jeździć by jak najdłużej mi służył? Czytałem opinie i praktycznie co artykuł to co innego..
       Głównie chodzi mi o wartości obrotów kiedy powinienem zmieniać biegi. Obecnie zmieniam tak 2000-2200 rpm. Najczęściej spotykam się z opinią, że na zimnym zmieniać tak 1500-2000 rpm a przy rozgrzanym dawać nieco więcej obrotów, z kolei inna grupa radzi zmieniać tak powyżej 2500 do 3000 bo diesle lubią wysokie obroty. Ponadto mam czasem problem z płynną zmianą biegów i niestety trochę szarpie przy zmienianiu. Druga sprawa- jakie mniej więcej powinienem utrzymywać obroty przy dłuższych trasach? I tak samo jest wiele szkół i opinii, aczkolwiek najczęściej spotykam się z wartością tak ok 2300rpm i od czasu do czasu dać tak ok 4000 rpm by przewietrzyć turbinę.
      Z góry dziękuję za porady.
    • Prezes18
      By Prezes18
      Witam!
      Potrzebuję pilnie książki serwisowej do Peugeot 206 1.4 HDI :206 najlepiej w języku polskim (może być też angielski i niemiecki) do skserowania !!!PILNE!!!
      Kupiłem niedawno 206 i właściciel nie posiadał KS Więc mam wielką prośbę aby ktoś pożyczył KS do skserowania
      Piszcie na moje GG albo E-Mail z góry dziękuje, Pozdro :fala
    • lukasz_freak
      By lukasz_freak
      Od kilku dni jeżdzę już na nowych Devil-ach Dayline-ach, jednakże mam z nimi mały problem...nie wiem jak zamontować w nich silniczek...lampa wygląda tak z tyłu: Tył Wiem tylko tyle,że ten bolec nr. 2 znajduje się zaraz za soczewką i że jak jak poluzowany to mogę leciutko nią (soczewką) poruszać...ale nie wiem czy trzeba ten bolec wykręcić i w jego miejsce zamontować silniczki??
       
      A może ktoś wie jeszcze do czego służy bolec nr.1?
      Proszę o pomoc bo już nie wiem co mam robić...
Sign in to follow this  
Leariane

Intercooler 1.4 HDI

Recommended Posts

MisioLBN

Podpisuje się obiema rękoma pod słowami Rimu. Nigdzie się nie pali to po co przepłacać jak można poszukać i wyczekać taniej. Ja tam zderzak do GT już z pół roku szukam. Był 1 idealny ale niestety sprzedał się w 12godzin...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Rimu, to że nie pojadę na Śląsk nie oznacza że nie myślę.

Jadę tam gdzie znam ludzi i ich pracę.

A umiejętności i praca są w cenie - to uczciwy układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Lukasz zrób to sam. Zaoszczędzisz dużo kasy a ile satysfakcji jak sam rozgryziesz temat i to poskładasz. POLECAM. Masz tą przewagę że masz dostępny 2gi samochód i możesz robić przez 2dni np. Ja musze się w 1 dzień wyrobić. DO tego jak mi czegoś zabraknie to musze kombinować a Ty wsiadasz i dokupujesz :P Ostatnio kupiłem nowe śruby do zderzaka GT z przodu. Okazało się że moje nakrętki mają dość a jest po 16 w piątek więc już nie kupie innych. Dobrze że ojciec ma dużo takich rzeczy w domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

To co potrafię robię sam.

Nie znam się - nie dotykam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Jak się nie znasz to poczytaj i spróbuj. Jak nie masz 2 lewych rąk to nic nie uszkodzisz :P Ja jedyne co robiłem przy samochodzie przed 206 to pomagałem bratu przy clio i golfie wcześniej. Dbałem o megane mamy i od dziecka jarałem się samochodami. Zawsze mi brat opowiadał wszystko, zawsze czytałem sporo co i jak. No i jakoś na podstawie guide'ów itd wszystko umiem sam w swoim samochodzie zrobić :) jak coś jest ciężkie, trzeba kanału narzędzi itd to jadę do kolegi na warsztat i za śmieszne pieniądze mi pomaga.

Wszystkie pierdolki itd sam ogarniałem jak działają i jak to naprawić. Nawet fotele skórzane przyszły z uszkodzonym stelażem. Ktoś rozbierał ale nie umiał złożyć. 30-40 min i naprawione a wystarczyło 5 min popatrzeć jak działa mechanizm i czemu u mnie nie działa dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Zostanę przy swoich zasadach.

Dzięki nim nasza 206 jest sprawna, jeździ bezpiecznie i podoba się ludziom a przede wszystkim nam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Niezły jarmark mi tu zrobiliście Panowie :D Najlepiej niech każdy robi wg własnego uznania, zasobu gotówki i wolnego czasu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa
Niezły jarmark mi tu zrobiliście Panowie :D Najlepiej niech każdy robi wg własnego uznania, zasobu gotówki i wolnego czasu :)

 

Może lepiej by nie robili wg własnego uznania, bo strach na ulicę byłoby wyjechać ( zobacz ilu bezmyślnych ludzi chociażby lampy maluje na czarno a później nawet stopu nie zobaczysz u takiego, nie wpominając już o tych którzy podnoszą moc silnika i na "łysych" oponach pomykają bo "kasy brakło" a raczej wyobraźni ).

Powinno być jak w innych krajach, każda przeróbka powinna przejść badanie techniczne ( np. TUV ).

Proste i skuteczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu

Jak patrzysz czy auto hamuje po kogos swuetle stopu to gratuluje. Jazda komus na dupie moze spowodowac uszkodzenu kregoslupa temu co dostanie w tyl

Ciekawych ludzi macie w ktk na slasku i resztie ppolski to ludzie inwestuja duzo w opony bo walcza z trakcja. Trzeba pamietac ze duzo osob daje ogromne i szerokie felgi co zabijaja moc

Jak ktos nie ma wyobrazni to tico poleci po miescie 120 i zabije ludzi na przystanku.

Osobiscie uwazam ze jak nie mozesz pomoc to nie przeszkadzaj innym i nie smiec w temacie gdyby nie ludzie ktorzy tuninguja to dalej jezdzilbys seria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa
Jak patrzysz czy auto hamuje po kogos swuetle stopu to gratuluje. Jazda komus na dupie moze spowodowac uszkodzenu kregoslupa temu co dostanie w tyl

Ciekawych ludzi macie w ktk na slasku i resztie ppolski to ludzie inwestuja duzo w opony bo walcza z trakcja. Trzeba pamietac ze duzo osob daje ogromne i szerokie felgi co zabijaja moc

Jak ktos nie ma wyobrazni to tico poleci po miescie 120 i zabije ludzi na przystanku.

Osobiscie uwazam ze jak nie mozesz pomoc to nie przeszkadzaj innym i nie smiec w temacie gdyby nie ludzie ktorzy tuninguja to dalej jezdzilbys seria

 

 

Rimu widzę, że jakieś niezdrowe emocje Cię ponoszą bo ciężko cokolwiek wywnioskować z Twej wypowiedzi.

Wymontuj sobie światła stopu a następnie miej pretensje do wszystkich tylko nie do siebie, że kręgosłup masz uszkodzony.

Modyfikować samochody powinni ludzie których na to stać i mogą to zrobić kompleksowo. Jeżeli robisz "na raty" to oczywiście proszę bardzo, ale powinno się to robić zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i uwzględnieniem priorytetów.

A tak pełno "druciarzy" na drogach się plącze ledwo radząc sobie z jazdą na wprost uważających, że mają super auto i są super kierowcami.

 

To tyle ode mnie poza tematem IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti
Nie znam się - nie dotykam.

 

zasada o tyle głupia że nie pozwala ci się nauczyć czegoś nowego. bo inaczej ją zapisując to nie znam się = nie umiem <=> nie nauczę się bo nie nie umiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa
zasada o tyle głupia że nie pozwala ci się nauczyć czegoś nowego. bo inaczej ją zapisując to nie znam się = nie umiem <=> nie nauczę się bo nie nie umiem

 

Nie do końca tak jest, aczkolwiek faktycznie można tak to odebrać.

Dla mnie najważniejsze jest by było zrobione jak najlepiej.

Nie ma ludzi wszechstronnych i nie można być we wszystkim najlepszym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Otóż mylisz się. Najlepszym rzecz jasna że być nie można ale taki Prezes czy dyrektor powinien znać się na wszystkim co robią jego podwładni. Nie musi być w tym najlepszy ale musi wiedzieć o co chodzi. Dlatego dyrektor finansowy może być z wykształcenia księgowym ale nigdy główny księgowy nie może być dyrektorem finansowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa
Otóż mylisz się. Najlepszym rzecz jasna że być nie można ale taki Prezes czy dyrektor powinien znać się na wszystkim co robią jego podwładni. Nie musi być w tym najlepszy ale musi wiedzieć o co chodzi. Dlatego dyrektor finansowy może być z wykształcenia księgowym ale nigdy główny księgowy nie może być dyrektorem finansowym.

 

To tak jak uważać się za street racera nie mając do tego sprzętu ani umiejętności?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

MisioLBN, Lukasz_wa, że tak powiem,no do kur*y nędzy załóżcie sobie osobny wątek do przekomarzania się bo z dyskusji o Intercoolerze z której mógłby dowiedzieć się czegoś ktoś świeży w temacie zrobił się gnój pt. kto co powinien i dlaczego.Nic do was nie mam chłopaki ale piszcie na temat skoro już piszecie. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Street racing zaczął się od grupki ludzi którzy lubili sami pogrzebać w samochodach a potem się pościgać... tak samo 20 lat temu w Japonii jak drift się rodził to były zywkłe wybebeszone fury zbudowane w garażu. Teraz jest mnóstwo firm itd które za hajs takie fury budują. Na tym to polegało zanim pojawiło się bananowe towarzystwo z milionami od rodziców jak choćby mój kolega z golfem R na 400km który wstawił furę do mechanika dał kasę od taty i się zrobiło.

Jak mówiłem street racing wywodzi się od ludzi którzy lubili grzebać w swoich furach w garażu, a potem się sprawdzić ze sobą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Wracając do sedna tematu, są już jakieś postępy z IC?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Prócz zakupu nie.Przyjdą pieniądze to będą węże i będzie montaż.Program jednak będzie musiał chwile pewnie poczekać bo doszły wydatki na inne rzeczy.Zastanawiam się tylko jak połączyć fragmenty węża jeśli kupił bym węże silikonowe? Są jakieś złączki dostępne na rynku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Jaki IC kupiłeś ?

Z programem zaczekaj na koniec modyfikacji.

Ewentualnie zrób w v-tech i przez dwa lata będziesz mógł do nich podjechać na poprawkę płacąc tylko za hamownię ( przynajmniej mnie zaproponowali taką opcję - kilka samochodów już im zaprowadziłem do strojenia ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

IC kupiłem od rimu.Co do programu to zobaczę jak będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasz_wa

Od Rimu, ale jaki? :) z 206, uniwersalny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Miał go w 206, seryjny z Megane tylko przerobiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
Zastanawiam się tylko jak połączyć fragmenty węża jeśli kupił bym węże silikonowe? Są jakieś złączki dostępne na rynku?

 

Normalnie kawałki rur z nierdzewki łączy się "łącznikami" z silikonu..więc łączenie silikonu rurkami z nierdzewki chyba też wchodzi w grę :)

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

http://www.206club.net/showthread.php?t=97349

 

Może pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Widziałem ten temat :) W sumie nie pomyślałem o łącznikach z nierdzewki albo aluminium.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Łącznik powinien mieć jak najcieńsze ścianki => nierdzewka

 

Ten IC od rimu mocuje się przed chłodnicą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...