Jump to content
  • Similar Content

    • Xion
      By Xion
      Mam problem od miesiąca z samochodem, chciałem sam go zrobić, jednak jak na razie bez skutecznie.
      Co i jak? Mianowicie, samochód wygląda jakby nie miał podawanego paliwa, gaśnie chwile po uruchomieniu (o ile podciągnę gruszą paliwo, tak to nie odpala). 
      Sprawdziłem wężyki, wszystkie całe, paliwo po odpaleniu leci bardzo wolno praktycznie nic, porównując jak robię gruszką.
      Pojawia się kontrolka auto-diagnostyki silnika, paliwo jest, kręci normalnie. 
      Nie wiem czy jest pompka w peugeot 206 ponieważ koło baku jej nie ma. 
      Sam nie wiem co już mam robić, pomocy
    • Halt
      By Halt
      Witam.
       Miesiąc temu zmieniano mi rozrząd, mało używałem auta i zrobiłem jakieś 300 km. Około 2 tygodnie temu zauważyłem, iż sporadycznie silnik pracuje inaczej niż zawsze, tzn jest głośny niczym traktor. Wygląda to na losową sprawę, czasem cały dzień jest w porządku, problem pojawia się zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Jednego dnia rano mam ów dźwięk a po przejechaniu kilometra znika, by innym razem pojawić się dopiero po przejechaniu określonej drogi. Dwa dni temu pojechałem do marketu, silnik pracował poprawnie, przejechałem kilka km, auto postawiłem na parkingu, zrobiłem zakupy, wsiadam do auta i jest powyższy problem (nagranie pochodzi właśnie z tego dnia).
       Od razu pojechałem do znajomego który nieco zna się na samochodach, więc chciał posłuchać tego dziwnego dźwięku. Niestety auto nie chciało współpracować i pracowało poprawnie już do końca dnia wraz z następnym. Podejrzenie padło na kiepskie paliwo, bo problem pojawił się zaraz po zatankowaniu na CircleK, więc dobiłem bak na eMili. W dniu tankowania wszystko było ok, by dziś rano ponownie zaskoczyć mnie tym nieprzyjemnym dźwiękiem. Niektórzy znajomi podejrzewają, iż to zawory są do regulacji, bądź koło pasowe hałasuje lub łożysko alternatora.
       Auto nie traci mocy, zarówno na normalnej pracy jak i przy stukaniu, nie dławi się i nie szarpie, poziom oleju optymalny. Ponadto słychać lekkie tarcie gdy silnik pracuje normalnie. Generalnie i tak mam zamiar skoczyć do mechaników, który wymieniali mi rozrząd i zobaczę co powiedzą.
      Będę wdzięczny za wszelkie porady i podpowiedzi, oraz przepraszam za kiepskie nagranie.
       
      http://patrz.pl/film,vid_20180618_195814_cut_part1-mp4,167332.html
    • Halt
      By Halt
      Witam serdecznie forumowiczów.
       
       Od niedawna jestem posiadaczem Pyzia 206 z 1.4 HDI. Jestem dość niedoświadczonym kierowcą, szczególnie jeśli chodzi o diesle. Dlatego mam pytanie do użytkowników tego samego silnika. Jak jeździć by jak najdłużej mi służył? Czytałem opinie i praktycznie co artykuł to co innego..
       Głównie chodzi mi o wartości obrotów kiedy powinienem zmieniać biegi. Obecnie zmieniam tak 2000-2200 rpm. Najczęściej spotykam się z opinią, że na zimnym zmieniać tak 1500-2000 rpm a przy rozgrzanym dawać nieco więcej obrotów, z kolei inna grupa radzi zmieniać tak powyżej 2500 do 3000 bo diesle lubią wysokie obroty. Ponadto mam czasem problem z płynną zmianą biegów i niestety trochę szarpie przy zmienianiu. Druga sprawa- jakie mniej więcej powinienem utrzymywać obroty przy dłuższych trasach? I tak samo jest wiele szkół i opinii, aczkolwiek najczęściej spotykam się z wartością tak ok 2300rpm i od czasu do czasu dać tak ok 4000 rpm by przewietrzyć turbinę.
      Z góry dziękuję za porady.
    • Prezes18
      By Prezes18
      Witam!
      Potrzebuję pilnie książki serwisowej do Peugeot 206 1.4 HDI :206 najlepiej w języku polskim (może być też angielski i niemiecki) do skserowania !!!PILNE!!!
      Kupiłem niedawno 206 i właściciel nie posiadał KS Więc mam wielką prośbę aby ktoś pożyczył KS do skserowania
      Piszcie na moje GG albo E-Mail z góry dziękuje, Pozdro :fala
    • lukasz_freak
      By lukasz_freak
      Od kilku dni jeżdzę już na nowych Devil-ach Dayline-ach, jednakże mam z nimi mały problem...nie wiem jak zamontować w nich silniczek...lampa wygląda tak z tyłu: Tył Wiem tylko tyle,że ten bolec nr. 2 znajduje się zaraz za soczewką i że jak jak poluzowany to mogę leciutko nią (soczewką) poruszać...ale nie wiem czy trzeba ten bolec wykręcić i w jego miejsce zamontować silniczki??
       
      A może ktoś wie jeszcze do czego służy bolec nr.1?
      Proszę o pomoc bo już nie wiem co mam robić...
Sign in to follow this  
Leariane

Intercooler 1.4 HDI

Recommended Posts

MisioLBN
Ten IC od rimu mocuje się przed chłodnicą ?

Ta jest :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
spidi347

Koledzy, jakiś czas temu wrzuciłem w swoje auto IC, wyglądem przypomina ten od 1.6HDi ale głowy nie dam, bo wybrałem go sobie u znajomych na szrocie. Władowałem go z lewej strony chłodnicy, maksymalnie cofnięty w stronę zderzaka, dwa wyjścia od góry. Tylko mój zapał przygasł jak zaczeło się z wężami. Mam ich trochę, również ze szrotu i alu rury z jakiegoś auta IC do łączeń. Tylko przeszkadza mi pompa wspomagania, na zdjęciu w temacie jej nie widzę, gdzie ją przenoszą ? Z lewej strony nie da rady, bo paski i koła. Z prawej kolektor i bagnet ( w dodatku ktoś mi wyrzucił osłony termiczne wydechu ) więc ogólnie pomysłu brak. Jakieś propozycje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu

wrzuć zdjęcia, zamontować jest łatwo w każdym aucie. Problem jest zamontować tak aby wszystko połączyć:)

Popatrz jak jest w c3 1,4hdi 90km tam chyba jest IC

Share this post


Link to post
Share on other sites
spidi347

Zdjęcia :

81874275095094503922_thumb.jpg

25036368781365575901_thumb.jpg

 

W 1.4 HDi 90 ps nie ma w tym miejscu pompy wspomagania

Share this post


Link to post
Share on other sites
rimu

A jest możliwość dać pompę wspomagania jak w c3 1,4hdi 90,

1. Jakiej średnicy masz wyjścia z coolera?

2. Ile zostało mm między maską a widocznymi przewodami (Czarny, srebrny)?

3. Od czego te przewody (wspomaganie 2x?, wspomaganie i klima?)

4. Ile jest miejsca pod przewodami?

5. jakiej średnicy jest wyjście z turbo ?

6. Jakiej średnicy jest kolanko kolektora ssącego?

7. Jak się znasz na mechanice?

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Jeśli to możliwe, a wydaje mi się że tak to obrócić cześć zimną aby mieć wyjście do góry zamiast w str szyby, dalej łatwiej do coolera

Wyjście puścić nad/pod tymi przewodami (jeśli przewody od wspomagania zmienić na inne i problem z głowy puszczenia nad/ pod )

Ewentualnie to wygląda że 2 rury zmieszczą się by iść przy chłodnicy. Wyjście z coolera też może wymagać przerobienia

Wyjście z turba oraz średnica przepustnicy wydają mi się na fi 40 więc bez sensu dawać większą średnice, 40mm to mała rurka więc można porzeźbić

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Odkopuję powoli temat moją złotą łopatką :D Zamówiłem zderzak z szerokim uśmiechem, IC od rimu nadal leży niestety w garażu ale jeśli gotówka pozwoli to na dniach zamawiam rury z nierdzewki + kolanka sylikonowe i składam dolot z nowym zderzakiem do kupy na auto. Sprzęgło było zmienione 3 tyś km temu na nowe seryjny LUK'a więc powinno wytrzymać ewentualny program który planuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziemniak

Witam. Odkopuję :)

 

7817991900_1462809975_thumb.jpg

 

Maska się domyka. Jedyną wadą jest to, że aby sprawdzić poziom oleju muszę odkręcić jedną obejmę i odgiąć rurę ale oleju między wymianami nie muszę dolewać jak się zaleje pod maksimum. Bagnet jest spiłowany ale idzie go wyjąć. Co do efektów to żadnej turbodziury nie czuć ale kilka koni na pewno przybyło. Jak jadę na 4 biegu 50km/h lub na 5 biegu 70km/h (nawet pod średnią górkę) to po wciśnięciu gazu auto od razu żwawo przyspiesza, poprawiła się reakcja na gaz i silnik już nie jest taki ospały. Nawet na autostradzie przy prędkościach typu 130km/h po mocniejszym wciśnięciu gazu czuć że auto rwie się do przodu a wcześniej prawie nie reagowało. Jeszcze się zastanawiam nad wywierceniem dziurek w plastrze miodu (niestety po bokach ich nie ma) no chyba że coś innego się tam wsadzi bo może to źle wyglądać. Jak ktoś się jeszcze waha to niech zakłada bo warto. Ja nie mam takich zdolności manualnych więc tego osobiście nie montowałem tylko pomagałem :lol ale to moje auto i jak ktoś chce więcej fotek to wrzucę. Jeden z tych niebieskich węży trzeba było przyciąć o jakieś 5cm. No i jeszcze klakson zamontować gdzie indziej. Nie mówiąc o cięciu pasa przedniego, zaczepów ic i wierceniu w blasze na dole. Koszty:

- ic z C4 1.6 HDi (35zł szrot)

- 2x obejma (3zł)

- 2x wąż gumowy zbrojony fi50mm 50cm (174zł)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

To i ja odkopię. Na razie zrobiłem program na 90KM i to mi póki co wystarcza, obecnie nie mam czasu bawić się więcej w intercooler itp. Może kiedyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziemniak

I jak? Bardzo odczuwalne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leariane

Wg mnie jedzie o wiele lepiej. Spalanie troszkę spadło ( również spodziewam się, że z racji dzisiejszej wymiany termostatu również spadnie spalanie). Do tej pory na serii przy kołach 16 cali można powiedzieć, że ledwie mógł się uciągnąć. Myślę, że z intercoolerem było by jeszcze lepiej ale na razie nie mam jak się za to zabrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
giagi

Też myślę o dołożeniu IC ale ta cholerna pompa wspomagania jest największą przeszkodą...

Czy wrzucenie małego IC bez zmiany map da już wymierne korzyści?

Mam na myśli bardzo ekonomiczny montaż IC i rur z jakiegoś szrotowego 1.6HDI..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

A ja wam powiem że składając nowy silnik okazało się że udało mi się stopić kolektor w starym :mrgreen:

 

Tak apropo braku IC

Share this post


Link to post
Share on other sites
giagi

Jak doczytałem w innych postach; założenie samego IC bez zmiany map ponoć może jeszcze bardziej zmulić te małe serduszko... ale jakoś w to nie wierzę bo z pewnością w ciepłe dni powinna być odczuwalna różnica przy założonym IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragon73

Bez zrobienia mapy gra nie warta świeczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
giagi

Robienie samego wirusa bez IC też nie w pełni bezpieczne bo możemy sobie co nieco nadtopić :)

Muszę przyznać, że trudno w pyziu o przewiewne miejsce na dole, osuszacz klimy kolejna przeszkoda, pipek koniecznie musi wylecieć. Jaka jest minimalna średnica dla węży od ic do kolektora? Może by zrobić przejściówkę i na fragmencie puścić ze połowę mniejszą średnicą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Green

Chłopie, seryjnie w 1.6hdi upchali.. do 2.0 zakładają.

A ty jakieś życiowe problemy wyciągasz przy 1.4hdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
giagi

wiem, wiem i całkiem zgrabnie to tam wyszło...

ale oryginalnie w 1.6HDi jest inny pas przedni, osuszacz z lewej strony itd.

f5bd9f442a64120b986fb47df86aec5f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
SirKamil4

Teraz ja odkopie ale bardzo mnie to ciekawi ;) Czy chcący zmienić Pas przedni w 1.4 hdi na ten z 1.6 hdi jest dużo roboty i trzeba cos przerabiac czy praktycznie jest to plug and play ? ;) Tez chciałbym wstawić IC i dlatego pytam bo może zamiast cięcia i kombinowania w pasie z 1.4hdi może lepiej po prostu wsadzić pas od 1.6 hdi ? Co o tym myślicie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

W kwestii lokalizacji samej chłodnicy jak i przekładki pasa raczej nie powinno być problemu.

Tam gorszym tematem jest pompa wspomagania, która trochę zawadza. 

 

Ja teraz finalizuję mój pas przedni że się tak wyrażę i liczę że w tym tygodniu zaleję układ płynem  :kciuki:

Ale to inna bajka, inne rozwiązania, inne chłodnice + wersja bez klimy czyli inny pas i trochę cięcia w gratisie :D

W sumie to muszę jakiejś sensownej wtyczki do spala poszukać :/

 

Edited by Istreed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...