Jump to content
Dawidh

sportowy tlumik a diesel

Recommended Posts

Dawidh

Mam pytanko co sie stanie jak zaloze sportowy tlumik do diesla (bo moj sie juz konczy jeszcze nie slychac ale widac ze przepuszcza). . Bo mam na oku sportowy tlumik MTuning kolega kupil go do swojego samochodu 2L benzyna i wydaje ladny basowy dzwiek ale nie za glosny, ze muzyka nie trzeba zagluszac i w calej wsi nie slyszec ze jade. Czy w dieslu tez zmieni sie glos na przyjemniejszy do ucha :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Jak do diesla to tylko przelot robiony na zamowienie raczej... A dzwiek WTEDY bedzie fajny!

Share this post


Link to post
Share on other sites
romi

ile moze takie cos kosztowac...? znasz kogos w wlkp?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wald82

W Wawie nomrlany, nie przelotowy 400zł, przelotowy bedzie taniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Two_O_Six

Eee .... diesel i tłumik. Nie poprawi nic... rzeczywiście trzeba by zrobić na zamówienie cały układ wydechowy, ale to koszt pewnie ok. 1500zł....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dawidh

Mnie nie chodzi o popraw rzadnych osiagow tylko o lepszy dzwiek, i zeby byl nie za glosny a jak dam przelot to tego sie boje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

No to odpusc temat. Przelot jak Ci ktos moze zrobic to da sie zalatwic tanio. A on nada sie do dalszych modow. Uniwersale odpusc nie dadza efektu nawet dzwiekowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra
Uniwersale odpusc nie dadza efektu nawet dzwiekowego.
A dlaczego?? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Nie dadza w sensie takiego jakbys sie spodziewal. Sproboj pojezdzic z urwanym tlumikiem w dieslu. Chodzi jak traktor :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra
Sproboj pojezdzic z urwanym tlumikiem w dieslu. Chodzi jak traktor :-P

Jak jakis Zetor czy Ursus np. C-360?? :hyhy:

 

No wiadomo ze bedzie innydzwiek jak zbenzyniaka ale moze rownie zarabisty :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO

nie polecam takich tłumików w dieselku, sam wymieniale tłumik jakies 3 tygodnie temu i znajomi z warsztatu zalożyli mi mugena na próbe, wiec powiem tak - TRAGEDIA - nie nadaje sie do diesla, do diesla tylko specjalne dedykowane tłumiki np ULTER ale nie wiem własciwie czy oi maja pod nasze diesle. Ja zostałem przy zwykłym tłumiku ale nowym i mam zamiar tylko dac jakąs ładną końcóweczke i bedzie gitara.

 

[ Dodano: 31-10-2006, 14:16 ]

P.S Cobra,jak twój 1,9D ma 75 kuców??? ja mam 70, co zrobiłes????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra

angel82, O to skad moj 1.9D ma 75KM trzebaby sie mojego kumpla zapytac, cos wspominalem na ten temat juz tu na forum.

 

A co do tlumika, no wlasnie jak juz to dedykowany tylko ze i tak nie mam pojecia jak to dzwieczy wiec poki co sie wstrzymuje.

Koncowka jest pewnym kompromisem, tylko ze nie podobaja mi sie takie ordynarne, KONCOWA na rureczce z tlumika.

206 ma wylot dosc zabudowany wiec malo widac sam tlumik co moze mnie na to skusic.

Ale tak czy siak musialbym to najpierw dobrze oblukac.

 

No jeszcze to ze zakonczenie tlumika jest skierowane do dolu, wiec sie zstanawiam czy to jakos nie przeszkadzaloby takiej koncowce?

Mam na mysli nie tylko samo mocowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gofer206

ja mam a'la mugena w 2.0 hdi .super gada.delikatny basowy pomruk a jak deptam fajny swist.turbine slychac nawet z tylu.<a href=obraz076uu5.th.jpg' alt='obraz076uu5.th.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra

a kto Ci ukradl klamke bagaznika?? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO
No jeszcze to ze zakonczenie tlumika jest skierowane do dolu, wiec sie zstanawiam czy to jakos nie przeszkadzaloby takiej koncowce?

Mam na mysli nie tylko samo mocowanie.

Cobra, poprostu ucinasz tą rurke przy samej puszce tłumika i przyspawasz końcóweczke tyle ze to nie takie hop siup bo w naszych tłumokach ta rura wychodzi za zderzaka nie centralnie, ale to tez nie problem wystarczy dac dłuższą gume na której wisi tłumik i go bardziej wycentrowac. Co do mugenów to moze w HDI sie sprawdza ale w 1,9D niebardzo, jak juz pisałem miałem takiego na spróbe, po drugie w 1,9D nie bedzie słychac syku turbinki bo jej nie ma :hyhy: ale mozna sobie zrbic taki bajer ze sie wycina klapke w zaworze EGR (u mnie sie popsuł taka przypadłos w 1.9D) i jak troche go wkrecisz tak na 3000 obr. i zmienisz bieg to daje taki swist cos jak zawór blou off.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra
ale mozna sobie zrbic taki bajer ze sie wycina klapke w zaworze EGR (u mnie sie popsuł taka przypadłos w 1.9D) i jak troche go wkrecisz tak na 3000 obr. i zmienisz bieg to daje taki swist cos jak zawór blou off.

 

eeee, jeszcze raz, po polsku, wolniej i duzymi literami poprosze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO

A wiec jeszcze raz. W 1.9D jest taki zawór EGR, służy on nie wiem cz napisze w 100% dobrze ale do tego aby spaliny które powinny byc ze tak powiem wydalone do atmosfery to czesc z nich jest powtórnie wykorzystana i mieszana ze swiazym powietrzem. zawór sam to reguluje i jak jest potrzeba a jest przy wyzszych obrotach, otwiera ten zawór aby dac silnikowi swieże powietrze. Zawór ten ma taką wade ze klapka w nim lubi sie zacinac a na koncu wogle nie otwierac. poznasz to jak bedziesz chciał jechac na obrotach miedzy ok 1700 a 200 obr i silnik bedzie ci sie jak gdyby ksztusił tzn lekko poszarpywał. Sposobem na to jest wyciecie yej klapki przez co silnik ma tylko swieże i zimne powietrze co moze jest mniej pro ekologiczne ale chrzanic ekologie za to silniczek w moim przypadku lepiej pracuje. Po wycięciu klapki alezy tez zaslepic kabelek od czujnika. Zrobią ci ten bajerek w kazdym zakladzie prawie a ten swist jest zajebisty przy zmianie biegów. Mam nadzieje ze w miare jasno to wytłumaczyłem. wrazie co pytaj a słuze pomocą. Gdzies sie to juz przewijało na forum, jak znajde to ci pdam linka, nawet bło zdjecie i dokładnie opisane jak to zrobic.

 

[ Dodano: 03-11-2006, 22:11 ]

oto wypowiedz gizma

Wysłany: 06-09-2005, 18:56

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

PISZĘ TO PO RAZ CHYBA JUŻ PIĄTY

 

Mam taki sam silnik ja wy - 1,9 dieselek z 2001 roku

Diagnoza w paru ASO - elektrozawór kąta wyprzedzenia wtrysku oraz czujnik położenia wału - i jeszcze inne dziwne w nawie i wysokie w cenach podzespoły

 

Problem jest natomiast prymitywny - na dolocie powietrza jest coś takiego jak zawór EGR, służy do mieszania powietrza świeżego z filtra ze spalinami - komputerek ocenia stan tych spalin i jak się nadają to je powraca do spalenia - ECOLOGIA - HA HA HA

Ale niestety ON na naszych stacjach jest taki a nie inny to zaworek EGR nie wytrzymuje i się przycina - wtedy mamy objaw zwalniania obrotów i albo padnie albo się podniesie.

Rozwiązania są dwa - 1 - nowy zawór EGR na następny rok użytkowania (600zł zawór + 50zł montaż = 650zeta)

2 - chrzanimy ECOLOGIĘ więc robimy tak aby ten zawór nie działał. Działa na zasadzie podciśnienia - z prawej strony do niego dochodzi wężyk podciśnienia - przecinamy - zaślepiamy i zrobione. Jak znaleźć EGR? Podążając palcem od filrta powietrza kanałem w stronę silnika to trafiamy w EGR - centralnie w przedniej części silnika pod pokrywką upiększającą dieselka.

Tasaczek, będzie na dniach testował rozwiązanie więc możemy czekać lub działać - powodzenia

 

U MNIE DZIAŁA JUŻ BARDZO DOBRZE - zrobilii mi to w ASO Ciesielczyka pod Poznaniem - jak ktoś się boi to polecam wycieczkę do Suchego Lasu pod Poznaniem do ASO.

 

 

 

 

 

ale chodzi nie o silniczek krokowy a elektrozawór EGR - to taki na dolocie powietrza - mixuje świeże ze spalinami - i tu akurat do 1,9D mamy jeden - raczej - ale nasze paliwko wykańcza go w rok lub dwa więc używka jest na pewno już nieźle przetrzepana

 

Idę robic fotki i zaraz wrzucę

 

[ Dodano: 10-09-2005, 09:09 ]

http://img352.imageshack.us/my.php?image=egr9hw.jpg

 

 

na fotkach zaznaczyłem strzałeczkami coś co wzbudza moje podejżenia odcięcia

zrobili to w 5 minut - zaworek na przewodzie podciśnenia - lewe dolne foto

przewód ten dochodzi do EGRu od spodu - prawe dolne foto

zainteresowanie wzbudził też u mnie odcięty zielony przewód - prawe górne foto

 

Porównajcie u siebie

 

 

 

a tu masz link o co chodziło

http://www.206club.net/topixos46/przygasanie-silnika-19-diesel-vt417,15.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra

Wiec tak, temat EGR jest mi znany.

Jednak pierwsze czytam o jakiejs klapce hmm

Wiem ze nalezy odciac przewod podcisnienia.

Nie mam pewnosci czy trzeba zaslepic przewod powrotu spalin?

Co rozumiesz przez "zaslepienie kabla od czujnika"? To przewod elktryczny, jak "zaslepic"?

Fizycznie, na czym polega wysiecie klapki?

 

No tak, dzieki za linki, pomoc, ale to juz wszystko wiem, czytalem na biezaco.

 

Tylko co z ta klapka??

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO

co do klapki, w tym zaworze EGR który jest w kształciew literki T jest w srodku taka klapka która go zamyka i otwiera, ja własnie trza wyciac, a co do zaslepienia kabelka to jest to kabelek od czujnika który sygnalizuje kiedy ten zawór(klapke) otworzyc a kiedy zamknąc. Teraz juz wsio wiesz???? jak co pytaj, w koncu od tego jest forum ze sie dowiadujemy wielu ciekawych, nowych rzeczy które juz spotkały innych.

 

[ Dodano: 03-11-2006, 23:31 ]

jeszcze inaczej, w tym zaworze ta klapka - pomysl sobie ze jest to rura i masz zasuwe w niej ktora sie otwiera jak jest duzy przepływ wody, własnie na takiej mniej wiecej zasadzie działa EGR, otwiera sie gdy jest potrzebne wiecej swiezego powietrza. Patrzac na to inaczej dostarczając wiecej powietrza i to zimnego to lepiej pracuje silniczek wiec smiało wycinac klapke w EGR, wycięło juz kilka osob i nie żałują, a wymiana nie jest opłacalna gdyz i tak z czasem sie zepsuje, i jeszcze jedna rzecz ale nie wiem czy to tak naprawde jest. W autach z turbo masz intercooler który chłodzi powietrze do silnika, ja na to patrze podobnie, wiecej swiezego zimnego powietrza daje lepsze efekty silnika, ja w kazdym razie nie narzekam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra

No mysle ze wszystko, sprobuje jakos temu podolac, pobawic sie i EGR'a naprawic ;-)

Tylko komu dac "pomogl", Tobie czy Gizmo_206.

Musze sie z tym przespac :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO

P.SCobra dobra ja sie rozpisałem troche to moze teraz ty sie rozpisz jak uzyskales te 75 kucyków????? chetnie tez tak zrobie

 

[ Dodano: 03-11-2006, 23:37 ]

zawsze mozesz dac pomógł 2 osobom ale mi az tak nie zalezy, jak chcesz to daj Gizmo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra

mozna dac dwom? spoko, oboje zasluzyliscie :-)

A co do tych 5 kucow - juz kolejny raz pisze ze to niezbyt jasna masa dla mnie i chyba zmienie podpis bo mi spac nie dacie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO
mozna dac dwom? spoko, oboje zasluzyliscie

A co do tych 5 kucow - juz kolejny raz pisze ze to niezbyt jasna masa dla mnie i chyba zmienie podpis bo mi spac nie dacie

tak mozna dwóm, 3 a nawet 10 osoba dac

 

nie zmieniaj opisu tylko powiedz albo dowiedz sie jak to zrobił ten kumpel bo dla mnie to rewelacja miec 5 kuców wiecej, wiec BAAARDZOOOO PROSZE powiedz jak !!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra

pewnie mozna dac i 10-ciu ale ja nie zakladalem zadnego topica, w ktorym mi pomogliscie hehe

 

co do 5 kucykow

Gdy bede sie widzial z kolesiem, ktory moze to wyjasnic, to zagadam i poopowiadam.

Innymi slowy, jak sie dowiem to Wam powiem :-)

Wiem tylko tyle ze wiekszych (czytaj zadnych widocznych golym okiem) modyfikacji nie ma.

No i jak juz pisalem, te 75 - to teoretyczny wynik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra

Dobra, wczoraj wziąłem się porządnie za EGR bo okazało się że wciąż mi robi krecią robotę.

Co do sensu wycięcia klapki - jeśli równocześnie zaślepi się przewód podciśnienia to nie ma sensu tego robić.

Tak samo nie ma sensu zaślepiać w tym momencie przewodu powrotu spalin.

A dlaczego?

Mechanizm klapki jest sprzężony z tłoczkiem otwierającym wlot spalin do EGR.

Gdy otwiera się ten wlot, jednocześnie zamykany jest dolot powietrza przez ta klapkę. Jeśli odetniemy podciśnienie, które napędza mechanizm EGR, będzie on nonstop w pozycji otwartej czyli domknięty dolot spalin i otwarty powietrza.

 

Co do sportowego tłumika i diesel'a - da się i pięknie mruczy, kto słyszał mojego lwa ten wie.

Edited by Cobra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...