Jump to content
Sign in to follow this  
McMarco

Wymiana pompy wspomagania - 1.9 D

Recommended Posts

McMarco

Witam.

Na wstępnie chciałbym zaznaczyć, ze czytałem informacje, na temat wymiany pompy wspomagania niestety nie były one dla mnie wystarczające, ponieważ był inny silnik. Ja mam silnik 1.9 D DW8 i chcę wymienić pompę wspomagania. Przy osprzęcie nie mam klimatyzacji, ponieważ byłą wyjęta i ominięta, i pasek został dobrany przez mechanika po prostu odpowiedni. W moim układzie osprzętu występuje tzw. samo napinacz paska. I tutaj moje pytanie pierwsze, czy muszę odkręcać cały samo napinacz czy da się go jakoś napiąć w ten sposób, aby zdjąć pasek?

No i standardowe pytanie, jakieś wskazówki przy wymianie pompy przy tym modelu? Chciałem się sam za to zabrać, bo to nie jest bardzo skomplikowana czynność ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
RCMan

Napinacz dziala jak dzwignia ze sprezyna napierajaca rolka na pasek , tak samo jak go dociaga to i mozna go odciagnac . Wlasnie w taki sposob sie to robi, wkladasz odp. Klucz i "odciagasz" napinacz jednkczesnie zsuwajac pasek z rolek/i , potem analogicznie odwrotnie .

a co do pompy sam tego nie robilem ale chyba potrzebny jest specjalny klucz do zdjecia obejm przewodow

Share this post


Link to post
Share on other sites
ScreamMyName

Zadnych specjalnych narzedzi nie trzeba.

Jedyne co, to trzeba zmierzyc srednice koła pasowego, bo

z tego co pamietam sa conajmniej 2 rozmiary.

Share this post


Link to post
Share on other sites
McMarco

Wydaje mi się do silnika DW8 WJZ w 206 bez kombinacji był jeden rozmiar

Share this post


Link to post
Share on other sites
RCMan
Zadnych specjalnych narzedzi nie trzeba.

Jedyne co, to trzeba zmierzyc srednice koła pasowego, bo

z tego co pamietam sa conajmniej 2 rozmiary.

 

O to podepne sie pod temat, od jakich modeli pompy sa takie same jak w rc + jak zdjac te obejmy ,na forum pojawil sie kiedys post ze klucz specjalny, w opisie wymiany chyba SB tez jest jakis klucz

Share this post


Link to post
Share on other sites
McMarco

A jak ktoś wie, to jakie były średnice kół pasowych? Jeżeli było więcej rodziajów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Obeebok

Polecam lekturę tego wątku - http://www.206club.net/showthread.php?t=91280 - kompendium wiedzy o pompach wspomagania :hyhy

 

Jezeli chodzi o rodzaj to wazne by miala srednice kola dobra, ilosc tych rowkow i by bylo np do benzyny lub diesla. Na te 3 rzeczy zwracamy uwage.

 

Jak będziesz kupował pompę to sprawdź średnicę koła. (występują trzy 114 mm, 135 mm oraz 145 mm).

 

Według service boxa moja ma 126 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites
McMarco

Bardzo dziękuję czytałem także ten temat ;) A jakbym np. kupił pompę z mniejszym kołem pasowym to co wtedy? Istnieje możliwość przełożenia koła od starej pompy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dawinczi

Witam zeby nie zakladac nowego tematu napisze tutaj czy ktos moze mi udzielic jakis wskazowek przy wymianie pompy w 2.0 hdi gdyz jest tam bardzo malo miejsca do odkrecenia dolnej sroby w pompie i nie wiem czy nie trzeba podnosic lub opuszczac silnika bo jest bardzo duzo folmikow z wymiany tyle ze nie ten silnik i tam normalnie miesci sie klucz miedzy pompe a podluznice,z gory dziekuje za jakies informacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...