Skocz do zawartości
Damian 206

kierownica

Rekomendowane odpowiedzi

Damian 206

mam problem z układem kierowniczym auto przy jedzie jest ściągane w prawo przy jedzie gdy tylko puszczam kierownice auto ucieka mi w prawo co to moze byc ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Doskanoness

Dołączam się do pytania.. zmienili mi belkę, zrobili zbierzność i samochód zaczął uciekać w prawo.. wcześniej to się nie działo :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaxZH

Mi się wydaje że źle zrobili zbieżność. Mi uciekalo w prawo Ale po ustawieniu geometrii wszystko w porządku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RyBkosPL

mojego ściągało przez uszkodzony wahacz.

musiała być źle ustawiona zbieżność.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Zbieżność = "zez" przednich kół

Geometria = "zez" +ustawienie względem tyłu ( śladowość ) + "zez" tylnych kół (w 206 uznajmy że niezmienialna)+ kąt wyprzedzenia i pochylenia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damian 206

a co jeśli kierownica drży mi powyzej 100km/h ?? Chce zaznaczyć że auto jest obniżone z przodu o 35mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NiebieskiPug

Jak auto ucieka to może to być wina zbieżności/geometrii albo... złego ciśnienia w oponach.

Wolę to napisać bo różnych mamy kierowców, a znam gościa co właśnie w jednym kole miał 1bar a w pozostałych 3bary i pojawiało się ściąganie.

 

Jak auto drży powyżej 100km/h to może być to wina chociażby krzywych felg, bądź uszkodzonej opony, albo najzwyczajniej źle wyważone kółka.

Kiedyś gdy miałem minimalnie krzywą felgę kierownica zaczynała drżeć przy 120km/h.

Podjedź do wulkanizatora i niech Ci sprawdzą felgi i opony, ewentualnie skończy się tylko na wyważeniu (+/- 50zł za komplet).

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Może też być tak że panikujesz i po prostu jechałeś po tak zaniedbanej drodze :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Przy hamowaniu drży ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kanngax

Moze zle wywazone felgi albo krzywe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damian 206

wszystko zaczeło się po regenreacji tylnej belki kła dzisiaj wyważone ale prblem nie znikł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Geometryjo zrobiono ? Powtórzę...przy hamowaniu drży mocniej ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damian 206

chyba niee

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kozojan
mam problem z układem kierowniczym auto przy jedzie jest ściągane w prawo przy jedzie gdy tylko puszczam kierownice auto ucieka mi w prawo co to moze byc ??

 

Powypadkowe auta tak mają...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dawidwhh
Powypadkowe auta tak mają...
To co 3 auto powinno ściągać na drogach... może jest coś zuzyte w zawieszeniu i pomimo ustawieniu zbieżności i tak będzie ściągać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
robertkubacki206

Witam wszystkich ja znowu mam problem taki. Wymieniłem dzisiaj oba wahacze TRW, koncówki drążka TRW i ustawiona geometria kół wszystko super auto nie ściąga jedzie na wprost tylko kierownice mam w prawa stronę skrzywiona a jak podczas jazdy zrobię ja na wprost to wtedy auto lekko w lewo jedzie. Dodam iż belka jest w bardzo dobrym stanie i resztę zawieszenia rownież wszystko wporzadku bo przejrzeli i mowię jak tylko coś nie tak żeby wymieniali na nowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
damson93

Skoro świeżo zbieżność ustawiana to ktoś się nie popisał. Przy ustawianiu zbieżności kierownica ma być zablokowana w pozycji na wprost i wtedy wszystko będzie ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
robertkubacki206

No właśnie tez mi sie tak wydaje ze kierownica zablokowana do jazdy na wprost i wtedy ustawianie zbieżności. Specjalnie pojechałem w Koninie do zakładu który specjalizuje sie tylko zawieszeniem i zbieżnością a tu taka sytuacja? W poniedziałek jadę ich zap..... Kasa wydana i efektu ni ma

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
emos

wina tego co ustawiał nie dopilnował żeby kierownica była dobrze ustawiona

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jelen027

Sprawdź łożysko amortyzatora. Znajomy miał podobna sytuacje. Możesz to wykluczyć jadąc na "mało ruchliwej" drodze przy niedużej prędkości, szybko ruszyć kierownicą w lewą stronę. Jak łożysko zaskoczy w swoje miejsce auto nie powinno ściągać do następnego skręcania. Wymiana łożyska i po kłopocie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×