Jump to content
Sign in to follow this  
pigulkaczewa

[GUIDE] Renowacja lamp przednich w Pugu 206.

Recommended Posts

pigulkaczewa

Witam Wszystkich

:)

 

Na forum istnieje podobny GUIDE , lecz ja użyłem zupełnie innych materiałów i polecam serdecznie wszystkim , którym nie podobają sie (wypłowiałe,zmatowiałe) przednie reflektory i posiadaja 2h wolnego czasu. U mnie własnie tak wygłądały. Zamiast kupować nowe które w ASO oryginalne kosztują 1530zl lub tanie chińskie zamienniki za 130-150 zł postanowiłem zregenerować swoje własne oryginalne.

 

Potrzebne nam będą:

 

- Papier wodny 600 (cena 1,30)

- Papier wodny 800 (cena 1,35) } Zakupione w makrecie OBI

- Papier wodny 1300 (cena 1,40)

- Papier wodny 1500 (cena 1,39)

 

- Koło szlifierskie na lep (fi 125 ) (cena 10zl) { Zakupione w AUCHAN

- 2x Mata filcowa do koła (fi 125 ) ( cena 8,50)

- Taśma(najlepiej malarska) ja zapomniałem i ratowałem sie zwykłą) ( Cena 4zl)

 

- Pasta polerska TURBO (Cena 6zl)

 

A teraz po koleii...

 

 

Nie prawdą jest jak w poprzednim guidzie, że trzeba wyjmować reflektory.

Ja niczego nie wyciągałem, po 1: dlatego , że po ponownym ich zamontowaniu na 100% musimy ustawić światła bo na pewno nie uda sie nam idealnie tak samo ich zamontować, po 2: dlatego że zajmie nam to 2x tyle czasu .

 

Tak wyglądały moje reflektory na początku:

 

687ae260b6cd7063med.jpg

 

2533302f8c2757ccmed.jpg

 

Obklejamy wokół reflektora taśmą aby nie zajechać sobie lakieru.

Nastepnie ucinamy sobie kawałek papieru 600 , moczymy dokładnie go w wodzie , spryskujemy sobie reflektor woda i trzemy aż do gładkiej powierzchni. Mnie zajeło to ok 5min (wszystko zależy od zniszczenia reflektora.) Następnie używamy papieru 800 do wygładzenia powierzchni. Zmniejszamy gradacje do 1300 trzemy ok 2-3 min aż do papieru 1500 również ok 2-3 minut . Ważna uwaga dla każdego, reflektor jak i papier musi być cały czas mokry . Po każdej zmianie papieru wycieramy reflektor do sucha.

 

Efekt po papierze powinien być mniej więcej taki:

 

730c22ea2ad72e94med.jpg

 

1230dda7bd87d3e4med.jpg

 

Nie przerażajcie sie , że własnie wasz reflektor stracił blask bo własnie cały myk polegał na tym , że starła się warstwa brudu,rys i ubytków.

 

Teraz najlepszy moment. Ja użyłem pasty woskowej TURBO(polecanej przez HOŁOWCZYCA xD)

 

Nakładamy pastę na reflektor i na filc lub inny materiał w zależności czy polerujecie ręcznie czy automatycznie , ja użyłem koła filcowego założonego na wiertarce lecz kto posiada może użyć polerki z gąbką . Polerujemy aż do błysku. Wuala i tak oto nasz stary a jednak nowy stał się reflektor :hurra

 

A tak wygląda reflektor po wypolerowaniu :)

 

7d0940076c51bb66med.jpg

 

0c68fdd0e812c6fbmed.jpg

 

Komentujcie i oceniajcie POZDRO :)

 

Niedługo zabieram się za montaż termometru na komputerku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
fozilisu

Brawo, dzięki za guide. Ja również u siebie przerabiałem "regeneracje :)" reflektorów i halogenów. Osobiście polecam jednak stosowanie polerki wolnoobrotowej z miękkim krążkiem oraz pasty o niższej granulacji. Niestety wiertarka wchodzi na wyższe obroty i szybko można zniszczyć reflektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
206GT/WRC

hmm :ke

 

Nie prawdą jest jak w poprzednim guidzie, że trzeba wyjmować reflektory.

Ja niczego nie wyciągałem, po 1: dlatego , że po ponownym ich zamontowaniu na 100% musimy ustawić światła bo na pewno nie uda sie nam idealnie tak samo ich zamontować,

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

w tych reflektorach co posiadasz na żarówkę H4 nie ma aż takowej ochrony , czyli nie ma powłoki ochronnej takowej silnej jak w gładkich, to co kolega dał to nie co inne jak patyractwo i złe podejście do całkowitej sprawy , może i pewnie teraz mnie zjedzie kolega z wątku ale mówmy prawde,

a więc papiery przed wszystkim nie kupuje sie w markecie , tylko w sklepach lakierniczych ,

dalej pisząc , dobre podejście , ale ?

co z tego jeśli został wypolerowany przód , jesli reflektor jest brudny w środku ?

i to widac gołym okiem , nie trzeba brac lupy. i demontować reflektory trzeba , koniec ot

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Lukas jak polerujesz na zdemontowanym reflektorze ? masz jakieś uchwyty ? BTW jak umyć od środka lampę żeby niezrobić jej krzywdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Eeee światła to nie geometria żeby trzeba było specjalnych narzędzi do ustawienia.....druga kwestia....przy pomocy lakieru do paznokci wstawie Ci lampe tak jak siedziała.....

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

BTW jak umyć od środka lampę żeby niezrobić jej krzywdy.
Delikatnie...jak kobietę....:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

z reflektorem to wiadomo jak z kobietą , z zawodu jestem Blacharzem dla mnie to demontaż i montaż reflektora jak posmarowanie chleba , ale i to dla nie których jest trudne :)

 

do polerowania jest przez nas specjalna maszyna , polerska jak i do usuwania powloki ochronnej , tak i do jej nanoszenia ,

 

kolega z wątku pokazał typowe polerowanie metodami wiejskimi , ale i tak podziwiam za zabranie się tego, tylko szkoda ze nie widzi ze reflektor jest brudny w środku i nic z tym nie zrobił ,

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Lukas ale bez rozklejania go jest jakaś szansa ? Bo na próbę potarłem swoje angielskie odbłyśniki no i nawet samą wodą odrazu zdjąłem chrom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pigulkaczewa

Kolego Lukas1d-17 , guide mial za zadanie przekazanie informacji jak można "tanim kosztem" zrobić renowacje reflektorów. Nikt ci nie każe rozbierać reflektora na części pierwsze aby "idealnie co do jednej ryski" wypolerować reflektor. W moim ewidentnie w środku jest wypalony plastik widać to na zapalonych światłach. Rozumiem fakt , że jesteś blacharzem" specjalistą" ale nikt nikomu nie "każe" rozbierać reflektora i tracić czas żeby zrobił idealnie tylko ma to ładnie wyglądać a zarazem świecić a ja po swoich widzę naprawdę dużą różnice i nie potrzebuję robić sobie dodatkowej pracy. Każdy ocenia jak uważa. Ja się nie obrażam. Post ma za zadanie przekazać jak można to zrobić zaznaczam "tanim " kosztem !

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

jesli sa brudne trzeba ja rozklejać myć/płukać/konserwować , woda je tylko naruszy , a nie umyje :). do umycia reflektora są specjalne chemiczne środki,

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Kolego Lukas1d-17 , W moim ewidentnie w środku jest wypalony plastik widać to na zapalonych światłach. Rozumiem fakt , że jesteś blacharzem" specjalistą" ale nikt nikomu nie "każe" rozbierać reflektora i tracić czas żeby zrobił idealnie tylko ma to ładnie wyglądać a zarazem świecić

 

Nie wiem o czym mówisz , odbłyśnik nie jest z plastiku tylko z tworzywa sztucznego, plastikowa część reflektora w środku jest z plastiku z tworzywa PP prosze poczytać z jakich, i ona jest brudna ,

Rozumiem że lakierowanie elementów nadwozia też tak tam robicie ?

 

Panowie róbmy cos raz a porządnie , pierwsze mycie auta po polerowaniu tych reflektorów będą matowe , a użytkownik wątku i tak będzie pisał dalej swoją kwestię,

 

co do tego tematu potwierdzam , tanim kosztem na sprzedaż auta , :victory

Share this post


Link to post
Share on other sites
pigulkaczewa

Skoro wiesz lepiej to zrób lepiej, mnie się podoba tobie nie musi. Nic nie zmatowieje po żadnym myciu... Mówiłem o plastiku wewnątrz reflektora..

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17
Skoro wiesz lepiej to zrób lepiej,

 

Na forum znajdziesz moją stronę na temat reflektorów , wystarczy poszukać ,

Share this post


Link to post
Share on other sites
206GT/WRC

Szkoda było Twojego czasu bo ten guide, który tak naprawdę nic nie wnosi lampy H4 świeciły, świecą i będą świecić kiepsko:P Ludziska raczej kombinują, żeby zamienić je na coś nowszego a nie męczyć się na starych wyblakłych i wypalonych reflektorach, a do tego piszesz bzdury z tym ponownym ustawianiem i regulacją, jak już jesteś tak dokładny to wystarczy zaznaczyć wcześniej miejsce pierwotnego montażu np. tak jak napisał Longbow lakierem albo niej inwazyjnie np. taśmą malarską i po bólu;) demontaż lamp wcale nie zabiera dużo czasu tylko trzeba wiedzieć gdzie łapki włożyć, jedynie co jest korzystne z polerowania lamp na aucie to, to że masz je na sztywno zamontowane i nie męczysz się z kombinowaniem gdzie je zamontować po wyjęciu:) Akurat kolega lukas może dużo powiedzieć na ten temat z jego doświadczeniem i umiejętnościami, faktycznie wystarczy poszukać i zobaczyć co potrafi zrobić;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Zmień tytuł na polerowanie "szkieł" a nie renowacja reflektorów bo najnormalniej w świecie z pełną renowacją nie ma to nic wspólnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KrzysiekMSX

A nie lepiej byłoby polakierować lampy ? Podkład przyczepnościowy do tworzyw sztucznych i bezbarwny. Pasta polerska zejdzie i lampa znów będzie słaba, szczególnie , że wiertarką na pewno się niedopoleruje. Apropo wnętrza lampy zazwyczaj problemem są odbłyśniki, macie jakieś konkretne sposoby na nie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rangnar

Generalnie nie wiem po co się babrać jak można po taniości załatwić takie rzeczy w warsztacie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431
Generalnie nie wiem po co się babrać jak można po taniości załatwić takie rzeczy w warsztacie :)

 

Dla własnej satysfakcji że można samemu zrobić coś przy aucie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sodar

Reflektory po lifcie w 2003 były jakoś lepiej zrobione że nie matowiały? Pytam bo większość wygląda po latach jak nówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
folej

Powiem tak, ekspertem nie jestem, ale u Ciebie zdecydowanie lepiej wyglądają te reflektory po samodzielnej regeneracji niż u mnie :D Moje wyglądały jakbym nic z nimi nie zrobił haha Koniec końców coś trzeba było zrobić więc za namową kumpla pojechałem do Auto Gamma w Krk i od razu widać, że robota została dobrze zrobiona! Klosz wypolerowany, w srdoku czyściutko i odbłyśnik zregenerowany. Full pakiet nie ma co :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×