Jump to content
  • Similar Content

    • Perła
      By Perła
      Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem peugeota 206 z 2001 roku wersja silnikowa to 2.0 Hdi 90km.
      Problem nastąpił z dnia na dzień a dokładnie wcześniej auto odpalało od razu lekko przekręciłem kluczyk i odpalał,teraz niestety troche mu to zajmuje muszę chwile przytrzymać kluczyk aby odpalił do tego lekko falujące obroty gdy auto stoi odpalone czuć lekkie wibracje co jakiś czas.
      Pierwsza myśl jako że zbliżała mi się wymiana oleju to wymieniłem wszystkie filtry i oczywiście olej ale niestety problem nie zniknoł,jeden dzień był taki że auto odpalało jak wcześniej bez problemu lecz następnego dnia problem wrócił. Auto użytkuję od 3 Lat i nigdy nie miałem takiego przypadku więc pytanie do was,miał ktoś z was taki problem albo ma jakieś pomysły jak to ugryźć?.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • furious
      By furious
      Witam 
      Proszę o pomoc. Niedawno kupiłem 206sw 1,4 8v 75km B+G . Miała odpięty czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, czego nie zauważyłem przy kupnie, bo wtyczka była włożona ale nie wpięta.
      Problem polega na tym ,że kiedy czujnik jest podpięty silnik strasznie kuleje na wolnych obrotach i po wciśnięciu gazu obroty spadają, jeśli wciska się bardzo powoli to nawet się tam wkręca na obroty,
      przy odpiętym czujniku chodzi dość ładnie na wolnych i da się jeździć chodź czasem też się przydławi. Na obu paliwach to samo zachowanie.
      Na komputerze były błędy:
      -p0105
      -p0110
      -p0500
      Ale tak jak mówiłem błędy są tylko jak czujnik jest odpięty. Czujnik jest nowy boscha mam też nowy tańszy zamiennik na podmiankę ,ale na obu jest taka sama reakcja.
      Czyściłem już przepustnice i krokowy, ale bez efektów. 
      Szukałem też nieszczelności w dolocie psikając plakiem ale zero reakcji.
      Proszę o jakąś wskazówkę.
      Pozdrawiam. 
       
    • kociolek
      By kociolek
      Hej,
      Tak jak w tytule - kupię Peugeot 206. Wymagania w skrócie:
      • rocznik od 2001 (czyli z muxem),
      • silnik najlepiej 1.4 - 1.6 benzyna,
      • klimatyzacja,
      • trójmiasto - okolice!
      Wszelkie propozycje wraz z cenami proszę kierować pod tym postem.
       
    • MINICorn
      By MINICorn
      Hej,

      Mam takie pytanie czy ktoś z Was montował może butlę lpg pod bagażnikiem?
      Wiem, że jest taka możliwość, ale bardzo zastanawia mnie czy akurat w 206 CC jest jak zamocować ją pod bagażnikiem- bo miejsce jest.
       
    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
Sign in to follow this  
Przemor

206 1.4 8v - LPG

Recommended Posts

Przemor

Cześć, przepraszam, że taki temat, ale podobne były już dość przestarzale dlatego zakładam nowy.

 

Otóż od jakiegoś roku śmigam zadowolony 206`tką z 2000 roku, nie jeździłem dużo, to też jeździłem na benzynie, ale teraz potrzebuje robić jakieś 100km dziennie więc to zabójstwo dla portfela, dlatego myślę nad "zagazowaniem" auta ;)

 

Pisze do Was z pytaniem o rade, na co zwracać uwagę, co sugerować przy montażu (części etc) oraz o sens takiej instalacji przy przebiegu ponad 216tys km. Przy takich dziennych przebiegach koszt szybko mi się zwróci jeśli wszystko będzie dzialać bez problemu, a czytałem trochę, że 8v lubi się z LPG i nie powinien stwarzać problemu przy dobrze założonej instalacji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
proBIELANY

Przede wszystkim nie zaczynaj od oszczędzania na instalacji. Co do osprzętu, to przy tym silniku nic specjalnego nie musisz wkładać. Ważne żeby dobrze ją wyregulować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Swag206

Kolega dobrze prawi, a co do instalacji to najlepsza ejst sekwencyjna

Share this post


Link to post
Share on other sites
booolooo

Zagazowałem 1.6 8v przy przebiegu blisko 190 tys. km - nie żałuje. Choć wydana kasa na instalacje do portfela nie wróciła fizycznie, to plus taki, że jadę gdzie chcę i kiedy chcę nie martwiąc się zbytnio o koszty paliwa :)

Co do instalacji - sekwencja na Stagu, co do listw wtryskowych, reduktora - poczytaj forum od lgp - chłopaki tam mają sporą wiedzę w tym temacie. Pewno podeszły by te same podzespoły co u mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wii

Koledzy dobrze pisza , ale teraz pytanie do ciebie bedziesz musial zrobic co najmniej 30 tys km zeby wyjsc na tak zwane zero a 30 tys km to kolo 2,5 roku moze 5 to auto jest z 00 r wiec zadaj sobie pytanie czy warto i czy tak dlugo bedziesz nim smigal

Share this post


Link to post
Share on other sites
NiebieskiPug

Wii jakie 30tys km? Pb96 kosztuje ponad 5zł, a lpg niecałe 2zł.

Moja instalacja (2200zł zwróciła sie po niespełna 15000km. czyli po ok. pół roku przy mojej skromnej jeździe jako że auto jest piąte w domu).

 

Tu fajny kalkulator.

http://autogaz-jaslo.pl/kalkulator.html

 

Nawet gdy wpisałem że instalka będzie kosztować 2500zł, spalanie wyniesie 7l, 1l benzyny = 5zł(w rzeczywistości więcej) a lpg = 2zł(w rzeczywistości mniej), a miesięczny przebieg to 3000km instalka zwróci się po 4,5 miesiąca (13228 km).

 

Po 30000km to się zwróci instalacja ale za 6000zł, a tyle to powoli kosztuje LPG pod diesla także proszę, nie wprowadzaj w błąd bez uprzedniego obliczenia chociaż na zasadzie ,,+/-".

 

1.4 8v znosi LPG tak samo dobrze jak 1.1.

Spalanie w moim przypadku to ok. 6,5l LPG przy ok. 6l benzyny (jak na 1.1 bardzo mało).

Przed montażem LPG sprawdź uszczelki. W 1.1 i 1.4 8v lubi nawalić uszczelka pod głowicą, a LPG ma wyższą temperaturę spalania także zmęczona uszczelka może tego nie wytrzymać, jednak jest to opcja w stylu ,,w najgorszym przypadku".

 

Tak czy siak - polecam montować i nie oszczędzać na instalacji i jej serwisie (przegląd LPG co 10000km - obowiązkowo! Opłata ok. 100zł)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przemor

Dzięki za odpowiedzi, autem mam zamiar pojeździć jeszcze ze 2-3 lata więc sens zakładania LPG jest, zwłaszcza, że licząc normalnie koszt dojazdów do pracy przy założonym spalaniu Pb ~7,5L i gazu ~9L to w ciągu 2 lat jestem 8tys do przodu wiec instalacja się zwróci bez problemu ;) i tak jak pisze booloo, wsiadam i jade i nie martwie sie czy spali mi tyle czy tyle ;) do tej pory mało jeździłem wiec sie nie martwilem, a teraz gdzie w tydzień uciekł mi prawie pełny bak no to trochę boli ;/ więc mam odpowiedź o jaką mi chodziło ;) jak zwykle forumowicze nie zawodzą

Share this post


Link to post
Share on other sites
NiebieskiPug

Gazu nie spali Ci o 1,5l więcej przy spalaniu 7,5l benzyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Żonkowóz (1.4 8V) pali 8l LPG/100km. Koszt założenia instalacji 2,5tys. W niecały rok zrobiła ponad 15tys. km... oszczędność jest widoczna jak na dłoni. W ciągu tego czasu nie tankowałem PB wcale... teraz zbliża się czas tankowania PB bo wskazówka zbliża się do rezerwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej_K
Gazu nie spali Ci o 1,5l więcej przy spalaniu 7,5l benzyny.

 

Prawidłowo wystrojona instalacja tyle spali w mieście (20%)... Na trasie z 1l więcej niż PB tj. 8,5l. Wyżyłowana instalacja spali mniej tylko...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przemor

Może źle podałem te wartości :) po prostu nawet przy sporo wyższym spalaniu LPG przy przebiegach jakie musze teraz robić instalacja i tak się szybko zwróci ;) W każdym razie dzięki za takie zainteresowanie ;) na początku przyszłego miesiąca będę gdzieś to montował, zbiorę jeszcze opinię na temat lokalnych "gazowników" :P

 

 

Aha i z innej beczki, ostatnio przy wymianie rozrządu mechanik powiedzial, że wypadało by wyregulować zawory, żeby silnik ładniej pracował itp myśle, że warto zrobić to jeszcze przed instalacją LPG czy nie ma to większego znaczenia ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wii

Nie bede sie spieral , nie wiem moglem ja cos zle policzyc , a moze ktos sie orietuje jaki jest koszt wbicia instalacji gazowej w papiery niemieckie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Przemor widze ze z lbn jestes wiec od razu Ci napisze gdzie masz jechac. Mianowicie tylko warsztatownia na wojciechowskiej i nie marudz ze termin na 1.5 miesiaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przemor

MisioLBN sporo osób polecało mi także pana Adama ze Snopkowa, termin mi bardzo nie przeszkadza, chociaż chciałbym jakoś we wrześniu założyć instalację, masz jakieś doświadczenia z warsztatem z wojciechowskiej ? bo obecnie jestem na etapie zbierania opinii o warsztatach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Warsztatownie znam bardzo dobrze. Chłopaki podejmują się wielu trudnych tematów a przy tym są trochę tańsi od Adama rogowskiego. Rogowski też dobrze robi ale ma taką politykę że jak nie chce czegoś robić to walnie cene z dupy żebyś zrezygnował. Strojenie z AFR ? 300zł bo sie boi jakiegoś samochodu więc trzeba dobrze umieć odmówić :) Nie powie że nie umie tylko da cene z dupy. Mi powiedział że mojego z AFR nie wystroi bo jest za mokro.... Szkoda że się 2 miesiące wcześniej umawiałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przemor

W takim razie rozumiem, dzięki za odpowiedź, wybiorę się więc do Warsztatowni, cena ceną pewnie wszędzie będzie zbliżona (różnicą 200-300zł) ale to co piszesz też wiele dobrego mówi o chłopakach z Wojciechowskiej, a ja konkretnie z Lublina nie jestem a z okolic, więc na wojciechowską będzie mi jednak trochę bardziej po drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
206WWA

Ja osobiście polecam instalacje od Auto Gaz Centrum, - COMPACT. Ja mam w swoim 206 tą instalacje i jestem bardzo zadowolony z oszczędności na paliwie Pb jak i na wydajności pracy silnika. Instalacja ma zaawansowaną technologie ASS, która reguluje moc silnika. Plus, dodatkowo najnowocześniejszy interfejs USB. Mam kumpla Łukasza z Lublina, który jest gazownikiem w zakładzie na ul.Lotniczej 5.

 

Na pewno Ci doradzi: Podam Ci numer powołaj sie na kolege Grzegorza z Łodzi :)

601 238 055

 

Daj znać jak poszło! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Jeżeli nie chcesz mieć problemów to jedź do warsztatowni. Za innych nie ręczę. W Lublinie polecić można tylko warsztatownie i rogowskiego. Na LPG forum jest mapka polecanych zakładów w PL i również tylko te 2 zakłady w naszym mieście tam się znajdują.

Share this post


Link to post
Share on other sites
skoti24

Zakładałem sekwencję do mojej 206-ki dwa miesiące temu i śmigam bez problemu. Male spalanie ok 8 l. Baja jest;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisioLBN

Ja to i 15l spale po mieście :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...