Jump to content
Sign in to follow this  
humanoid

awaria na urlopie

Recommended Posts

humanoid

Witam w zesłym tygodniu byłem swoim sw 1,4 hdi na wakacjach w choracji podczas jazdy w tamtą stronę na chorwackiej autostradzie były mega korki, momentami prze dłuższy czas jedynka sprzęgło, jedynka sprzęgło....W pewnym momencie pedał sprzęgła został mi w podłodze. Udało mi się jakoś zjechać na pobocze i kolega który jechał drugim samochodem zauważył że linka sprzęgła zakończona taka kulką wyskoczyła z uchwytu przy silniku udało nam się ją włozyć i ostrożnie ruszyłem dalej. Dodaję że przed awarią słyszałem, że odpadło mi coś metalowego chyba samoregulator linki. Po minięciu korka udało się jeszcze przejechać kilkadziesiąt kilometrów. Niestety pojawił się kolejny korek i kiedy do celu zostało już tylko 120 km stanąłem na dobre linka wypadała już cały czas do tego kolega próbował kleszczami zacisnąć bardziej ten uchwyt no i przy okazji przedziurawił chłodnicę. MUsiałem scholować samochód z autostrady do pobliskiego warsztatu. Mechanik naprawił mi to wymieniając linkę, no i oczywiście nieszczęsna chłodnicę i po 3 godzinach ruszyłem dalej i dojechałem do celu. Po urlopie wróciłem do Polski udało się dojechać, jednak nieepokoiło mnie że sprzęgło nie działa dokładnie tak jak trzeba. Przy rozgrzanym silniku był problem z wrzuceniem jedynki, przy dwójce też był odczuwalny lekki opór. Wczoraj podczas jazdy zmuszony byłem przejechań ok. 200 m na wstecznym. Po tym nie mogłem wrzucić wogóle jedynki z trudnością wrzuciłem dwójkę, a wsteczny wchodził tylko ze zgrzytem. Moje pytanie czy to chorwacki mechanik zle wyregulował linkę czy przyczyna jest po stronie sprzęgła. Nadmieniam, że ok. rok temu wymieniłem kompletne sprzęgło wraz z linką. Wogóle to dziwna sprawa, ze w czasie jazdy linka się sypie odpadają z niej części i wypada. Z tym mechanikiem to wogóle tragedia okazało się że po wymianie chłodnicy samochód który nigdy nie osiągał temperatury 90 stopni nagle zaczął nagrzewać się do 100 -110 a w pewnym momencie nawet 120 i włączył sie stop. Fakt, ze temperatura powietrza wynosiła 38 stopni, ale jak wspomniałem wcześniej ledwie do 90 się nagrzewał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NiebieskiPug

Odnośnie sprzęgła - sprawdź śrubę pedału sprzęgła. Być może gościu nią poluzował bo nie był w stanie wsadzić linki ale już tego nie dokręcił z powrotem.

https://docs.google.com/document/d/1zLAoQu_BPCeRRIcOyWW1Bl-QEQkOLlyLSuU5Bij5xUM/edit?pli=1 (czwarta strona dokumentu).

 

Odnośnie temperatury - widziałeś jak wlewał dobry płyn chłodzący czy mógł spokojnie w czasie Twojej nieuwagi wlać tam jakiś szmelc? No i czy chłodnica to jakiś zamiennik którego nazwy nie jesteś w stanie wymówić bez połamania języka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Co do biegów....sprawdź wodziki (łączniki lewarka do skrzyni) czy cos gdzies nie spadlo

Jak niebieski podpowiada sprawdz srube i wogole czy linka nie jest za luzna...bo mogl samoregulator pojsc sie kochac...o ile wogole jest.

Co do temperatury odpowietrz układ

Co do rozpadającej się linki....shit happens

 

P.S. Niebieski...Opole mnie chyba czeka w tym tygodniu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
humanoid

nie mogę znalezc teś sruby przy pedale. Myslę że to kwestia linki bo pedał sprzęgła trzeba wcisnąc do samej podłogi zeby załapało sprzęgło

Share this post


Link to post
Share on other sites
humanoid

po dokładnych oględzinach stwierdziłem, że u mnie nie ma tej śruby w tym miejscu jest otwór ale nie wygląda na to by kiedykolwiek była tam śruba

Share this post


Link to post
Share on other sites
NiebieskiPug

Ło Panie, jak nie masz Pan tam śruby to jak to ma być naciągnięte?

Tę śrubę się luzuje tylko i wyłącznie jeśli napotkamy trudności przy montażu nowej linki sprzęgła.

Normalnie musi być przykręcona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
humanoid

przglądałem zjęcia pedałów sprzęgła na allegro i okazuje się, że mają rózną budowę w zależności od rodzaju silnika i w tych do 1,4 hdi nie ma śruby. Można by próbować wkręcić coś w ten otwór ale biorąc na logikę nic by to nie dało link do ogłoszenia na allegro tu ze śrubą do 1,1: http://allegro.pl/peugeot-206-pedal-sprzegla-hamulca-1-1-8v-i5104165445.html

a tu bez śruby do 1,4 hdi: http://allegro.pl/pedal-hamulca-sprzegla-europa-peugeot-206-1-4-hdi-i5245528597.html

Najlepiej widać to na przykładzie tej aukcji gdzie są pedały do 1,4 hdi i do 206 plus i widać wyraźnie że przy 1,4 hdi wkręcona w otwór śruba wogóle nie zetknie się z elementem pedału a w drugim przypadku tak: http://allegro.pl/peugeot-206-plus-pedal-hamulca-sprzegla-1-4hdi-i5188558472.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
humanoid

Byłem u swojego mechaniaka chorwat źle zamontował linkę za wcześnie odbezpieczył samoregulator. Udało się naprawić bez zakupu nowej linki.

Co do drugiej kwestii nie działa jakiś przełącznik który załącza drugi bieg wentylatora jestem umówiony na przyszły tydzień na naprawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...