Jump to content
Sign in to follow this  
Lukasio

Przekładnia kierownicza pytanie

Recommended Posts

Lukasio

Siema. Mam taki problem, że jak hamuje to kierownica tak lata - się trzęsie.

Mechanik powiedział, że to przekładnia kierownicza. I teraz moje pytanie.

Chcę kupić używaną, to jak mam Peugeota 206, 2.0 hdi, 2004r. ze wspomaganiem, to też muszę szukać pod ten sam rocznik ? Czy może być np z 2003r. ? Które będą pasować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuba306

A tarcze hamulcowe nie sa zwichrowane? Bo ja bym zaczął od tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasio

Wiem, że napewno są luzy na tej przekładni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kocur92

Były raczej tylko dwa rodzaje: ze wspomaganiem i bez wspomagania. Nie powinno być różnicy pomiędzy rocznikami. Nie myślałeś o regeneracji, albo o wymianie na regenerowaną?

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Sprawdziłem w service box i okazuje się, że dodatkowo maglownice dzielą się na przekładnie ze stałym wspomaganiem - oznaczenie 60DHFC lub 60DHUF, oraz przekładnie ze zmienną siłą wspomagania - oznaczenie 60DHUM lub 60DHJR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasio

A jak mam rozróżnić czy jest ze wspomaganiem czy bez ? Bo jest różnica w cenie :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
NiebieskiPug

Jeśli na przekładni byłby luz nie latała by Ci kierownica tylko przy hamowaniu. Po wjechaniu w dziurę miałbyś koszmar.

Obstawiam tarcze hamulcowe, najlepiej wymienić razem z klockami, można też ewentualnie przetoczyć.

Może to też być na upartego sworznia wahacza, ale zamiast sam sworzeń wymieniłbym komplet wahaczy na TRW albo FEBI.

Jak zrobisz i jedno i drugie i tak wyjdzie Ci pewnie taniej niż wymiana całej przekładni, a mówię - jak na mnie to nie ona jest winna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukasio

Tak. Właśnie tak jest przy hamowaniu ;p. Tarcze są dobre. Ale też wymieniam tarcze oraz klocki. Ale chce się dowiedzieć jak z tą przekładnia. Jak rozróżnić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Wspomaganie

66_0739.jpg

Wspomagania brak

69-9044-1.jpg

 

Podnieś auto i sprawdz czy piast nie masz krzywych, nie zawsze czuć na kierownicy a często przy hamowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites
toivias

Czy wszystkie 206 miały taką samą przekładnię kierowniczą? Konkretnie chodzi mi o ilość obrotów lock to lock.
Wiem, że do 306 pasuje np. krótsza przekładnia od Xsary VTS.

Może do 206 też pasuje coś krótszego z innego auta?

Edited by toivias

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Gdzieś widziałem cosik takiego jak multiplikator mocowany do kolumny kierowniczej.....moze cosik takiego ? Bo z głowy to Ci nie powiem od czego by pasowało

Share this post


Link to post
Share on other sites
toivias

steering quickener'y znam, chciałbym tego uniknąć i po prostu podmienić przekładnię ale obawiam się, że nie ma żadnej krótszej pasującej :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Wspomaganie chce mieć ?

I ile obrotów kierownicą masz seryjnie ? sorry ale nei chce mi sie isc do auta:D

Edited by Longbow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mechanik 90

Witam panowie wiecie coś na temat luzu na przekładni i z tego powodu nie wracającej kierowcy po skręcie w prawo łożyska mcpersona są ok końcówki i drążki nowe sworznie wahaczy ok listwa w przekładni ma ok 0,5 cm luzu i kierownicą też ma luz z 1,5 cm lewo prawo

Share this post


Link to post
Share on other sites
toivias
Dnia 1.01.2018 o 17:57, Longbow napisał:

Wspomaganie chce mieć ?

I ile obrotów kierownicą masz seryjnie ? sorry ale nei chce mi sie isc do auta:D

Wspomaganie nie jest koniecznością.

Nie odpowiem Ci bo nie mam auta w garażu :) Buda gdzie indziej, zespół napędowy gdzie indziej, a garaż pusty ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Sprawdziłem "suchymi danymi" i nic co by miało związek z 206 nie podchodzi (w Peu i Cytrynie).

Prosto nie będzie bo albo robić listwę zębatą i sztyft od podstaw z innym przełożeniem albo kupić maglownicę która wejdzie w tą przepastną szczelinę i robić mocowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...