Jump to content
Sign in to follow this  
lukas1d-17

Oględziny Scenic II

Recommended Posts

lukas1d-17

Nie mam już 206 , wiecie i pewnie dobrze , mam zamiar zakupic Irene , Pacnet to Scenic II mam owego na oku , nie widzę aby cos było nie tak , ale może i jestem slepy , co też zauważyłem świecący się pięknie SERVICE, jesli to nie duzy problem mogli go skasować , niby nie pisze że nie bity hmm, co wy o tym sądzicie ? na co zwrócić uwagę , wiecie cos o tym silniku ? awaryjny czy nie ? czy jak ?

 

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-1-9dci-120km-klima-zarejestrowany-elektryka-ID6ybhnb.html?requestFromAd=1&track[message_sent]=1&id_at=3999353

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kocur92

O tym silniku to już legendy krążą :D Turbosprężarki padają jedna po drugiej. Można regenerować, ale niedługo problem znowu wraca :) Poza tym często w tych silnikach obracały się panewki. Jedno i drugie najprawdopodobniej jest spowodowane interwałami wymiany oleju, które producent ustalił na 30 000 km, a użytkownicy ślepo się do tego stosowali...

No i licznik na 99% jest cofnięty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

dlaczego cofnięty ? ponoć po 2004 roku juz były lepszej regeneracji te motory ,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kocur92

Oczywiście to tylko moje domysły, ale ciężko mi uwierzyć, że ktoś kupił rodzinne auto z dieslem i robił 16kkm rocznie. Ja swoim 1.1 robię więcej :P

Po 2004 albo 2005 roku to wersja 130-konna i chyba rzeczywiście mniej awaryjna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

też racja, też dlatego ten service mi nie odpowiada co miga , była by drobnostka to by to usunięto i po kłopocie a tak domysły ,

Share this post


Link to post
Share on other sites
swiergas

Powiem ci tak tez mam scenica tyle ze grand z 2005 jak kupowalem tez mial podobny przebieg u siebie tez podejrzewam ze byl cofniety z tym przekrecaniem sie panewek to predzej w 1.5 dci choc tez w 1.9 sie zdarza w drugiej polowie 2005r zastosowali dodatkowy kanal smarujacy ostatnia panewke problem ze smarowaniem przez turbine, ja u siebie juz wymienialem turbine po 1000 km od kupna wirnik turbiny mi pekl na pół po wymianie na turbine regenerowana zrobilem juz 30 tys km i nic sie nie dzieje ale nieoszczedzam na wymianie oleju co rok wymieniam nie zaleznie od kilometrów renie lubia czeste wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kocur92

Podejrzewam, że zależy jak trafisz. Jak ktoś dbał od początku to silnik nie będzie sprawiać problemów. Ale jeśli ktoś zmieniał olej co 30kkm, to kanały, smok pompy będą zawalone nagarem i stąd takie jaja. Taka jest moja teoria.

Gdybym miał jeszcze lagunę w domu, zdjąłbym miskę i sprawdził jak to tam wygląda zamiast kolejny raz zmieniać turbo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

mówią też aby zmienić wg pompę na inną w Scenicu , tą co montowali po 2005r, niby lepsza,

a zdjąć miskę jak piszesz co to da/ coś tam widac czy nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kocur92
a zdjąć miskę jak piszesz co to da/ coś tam widac czy nie?

 

Miałem na myśli coś takiego :D

1213886745875403.jpg

no, może nie w takim stopniu jak tutaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

to się potem cZyści jakoś czy wymienia te sitko ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
swiergas

mozna odrkecic sam smok i go wyczyscic w ropie lub benzynie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kocur92

Chyba trochę za bardzo odbiegliśmy od tematu. Wiadomo, że nie będziesz ściągać miski na oględzinach :P Co do tych silników, to loteria. Niektórzy na forum laguny chwalili, inni nie. Ja mam złe wspomnienia :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

gość troche mówi ze jak sie przegazuje to kopci troche, a tak ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuszaerox

U nas to masakra na warsztacie, najczęściej właśnie przyjeżdżają te Scenici :/ W paru już wymienialiśmy silnik, bo nie opłacało się remontu robić. Osobiście nie chciał bym tego za darmo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kocur92

Każdy diesel będzie kopcił. Pytanie na jaki kolor :)

Nie myślałeś może o benzynie z gazem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

myslałem ale w 1.6 z gazem ,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

I kochany wyświetlacz na desce.......mam niedaleko pracy szpeca od tego:D

 

lukas......jezdzilem dlugo Clio, Scenikiem, Traficiem i Mascotem.........ino do Maskotki bym wsiadł spowrotem........nie chcij scenica i nie chcij w dieslu.

 

Paskudne jak cholera ale:

 

http://allegro.pl/sliczna-picasso-oplacona-1-6i-16v-klima-gwarancja-i5683008647.html

 

Od czytania jak to jest "śliczna" można odstać upławów z odbytu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Wiedziałem, że gdzieś to już było. Gimby nieznajo

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas1d-17

no nic poczytam na tym forum trochę co podałes link MrJ , Longbow no nic każdy jeden odradza mi Scenica z tym silnikiem , więc bede musiał temat odpuścić , bo chyba coś w tym jest ze nikt ich sobie nie chwali wręcz przeciwnie nikt po użytkowaniu tego auta nie chce do niego wrócić ,

 

Ogólnie spada opinia zadowolonych klientów tego modelu i w Dieslu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Szwagrujek (Wujek mojej żony, ale w wieku starszego kuzynostwa) ma Grand Scenic tej generacji. Odradzałem jak mogłem, no ale kupili. Autko od roku w ich rękach (kupiony dobry, nic do zarzucenia) wymieniony rozrząd (niby podstawa, ale stary nie wytrzymał 20kkm) wyświetlacz (wpierw naprawa, ale był naprawiany tyle razy, że trzeba było kupić nowy + adaptacja) szyba przednia (klasyczny kamyczek, ale poszła taka rysa jak Wisła przez Polskę), alternator z wolnobierzką + napinacz + pasek (wzion i się zatrzymion), turbosprężarka + czyszczenie układu olejowego z syfu (czemuś padła)..........jakoś nie przepadam za dieslami, ale DCi to jest wogóle osobna historia.....

 

P.S. nie pamiętam jak w Scenicu jest rozwiązany mechanizm zmiany biegów, jeśli linki i wybieraki jak w Traficu to już wogóle masakra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...