Jump to content
kaziu97

1.4 HDI- Project na 140 KM

Recommended Posts

janosik
Dalej nie łapiesz co to common rail...

Tutaj nie ma nic do łapania, bo na stronie BOSCH'a jak działa Common Rail jest opisane ;)

 

BOSCH: Common rail injection: advanced technology for diesel engines

 

Natomiast tutaj

BOSH: Engine management

opisano w skrócie co robi ECU i to mi wystarczy-jak uruchomię tempomat w w woim PUGU to będę się woził 60km/h po okolicy i zobaczę jakie będzie zyżycie paliwa na 100km jadąc na 3ce przy ok. 2400 RPM

 

Chodzi mi o to żeby się przekonać czy będą różnice w zużyciu paliwa jak pojadę na 3ce 60km/h przy 2400 RPM, w porównaniu z identyczną prędkością 60km/h ale na 4ce, wtedy przy niższych obrotach silnika bo 1820 RPM ;)

Jak ECU rzeczywiście jest tak dobry i wtryskuje w zależności od zapotrzebowania na potrzebny moment obrotowy, to na płaskim odcinku przejechanym w obydwie strony to zużycie paliwa powinno być podobne, na biegu 3im i 4ce, bo moc potrzebna na pokonanie oporów powietrza mała przy tej prędkości mała tylko (2kW) , no chyba że jest spora różnica w sprawności silnika przy ok. 2400 RPM a 1820 RPM, bądź spore różnice w sprawności skrzyni biegów-ale nie sądzę aby skrzynia tutaj jakąśbardzo różną sprawność miała? ;)

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

olej traci właściwości bo sie nie nagrzeje dobrze.

Jak jest ta dobra temperatura? ;)

 

Krótki wypad po zakupy i na 3ce w okolicy 55km/h ok. 2200 RPM non stop ze stałą prędkością mniej niż 10km, silnik po ok. 3ech km ma 70*C przy ok 10*C zewnetrzna-to dobra temperatura? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
Chodzi mi o to żeby się przekonać czy będą różnice w zużyciu paliwa jak pojadę na 3ce 60km/h przy 2400 RPM, w porównaniu z identyczną prędkością 60km/h ale na 4ce, wtedy przy niższych obrotach silnika bo 1820 RPM

A kiedy silnik spalinowy osiąga największą sprawność ?

 

Proponowałbym nie zaśmiecać już koledze tematu którego motywem przewodnim było "POWAAAAAHHH" rzeczami których uczą w zasadniczej szkole zawodowej o profilu mechanik samochodowy i założenie tematu "jak funkcjonuje i jak jest zbudowany silnik spalinowy o zapłonie wymuszonym i samoczynnym z podziałem na układy wolnossące i doładowane"

Share this post


Link to post
Share on other sites
noman1
.. silnik po ok. 3ech km ma 70*C

Skąd wiesz jaką temp. ma silnik, masz czujnik temp. silnika ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
janosik
Skąd wiesz jaką temp. ma silnik, masz czujnik temp. silnika ??

A niby po co, jak pośrednio ten co jest oddaje jego temperaturę ;)

 

How to Change Replace Engine Temperature Sensor Peugeot 206

 

Napisz lepiej z ciekawości do jakiej prędkości maksymalnej się rozpędza na płaskiej prostej twoje 137KM przy 6000 RPM ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
damson93

Napisz lepiej z ciekawości do jakiej prędkości maksymalnej się rozpędza na płaskiej prostej twoje 137KM przy 6000 RPM ? ;)

 

ok. 205 km/h

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
janosik
ok. 205 km/h

To dla 206ki Twojej 90KM ?

Jak założyłem jeszcze 10% innych strat za skrzynią biegów i policzyłem vmax z oporów powietrza to dla 90KM wychodzi < 190 km/h , tyle że trzeba wziąć pod uwagę, że to liczone jest w określonej temperaturze powietrza o danej gęstości.

 

$ ./pow2vmax-pug206 90 KM

Engine power: 90.0 KM

Engine power: 88.8 HP

Engine power: 66.2 kW

 

Gearbox estimated efficiency: 90.0 %

 

Another power loss: 10.0 %

 

Power train power: 53.6 kW

 

Maximum vehicle (Peugeot 206) speed lower than: 189.4 km/h

 

Dla 136 HP , bo taki jest na filmie który podałeś mamy ok. 220 km/h:

$ ./pow2vmax-pug206 136 HP

Engine power: 137.9 KM

Engine power: 136.0 HP

Engine power: 101.4 kW

 

Gearbox estimated efficiency: 90.0 %

 

Another power loss: 10.0 %

 

Power train power: 82.1 kW

 

Maximum vehicle (Peugeot 206) speed lower than: 218.4 km/h

 

Wniosek taki, że nie tak łatwo przekroczyć 200 km/h i trochę mocy potrzeba pod maską PUGa 206 ;)

 

BTW:

Tak na marginesie nawet po tym tuningu na 140 KM nie macie szans pobić rekordu prędkości ustanowionego na.... rowerze... 267 km/h w nieco specyficznych warunkach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
damson93
To dla 206ki Twojej 90KM ?

Jak założyłem jeszcze 10% innych strat za skrzynią biegów i policzyłem vmax z oporów powietrza to dla 90KM wychodzi < 190 km/h , tyle że trzeba wziąć pod uwagę, że to liczone jest w określonej temperaturze powietrza o danej gęstości.

 

Nieee. Pytałeś do jakiej prędkości rozpędza się 137km przy 6000 rpm, to podałem Ci odpowiedź zawartą w filmiku tj. 205km/h, seryjne s16 jak widać na filmiku kręci się bodajże do 6,5k zamykając prędkościomierz (i jeszcze przyspiesza). Moje 90KM wg. instrukcji ma vmax 185km/h, ale nigdy nie testowałem, nie miałem ku temu warunków :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
janosik
90KM wg. instrukcji ma vmax 185km/h, ale nigdy nie testowałem, nie miałem ku temu warunków :)

Dzięki za info ;)

185 km/h blisko wyliczonego prze ze mnie 189 km/h z tych uproszczonych wzorów.

Jak wstawiłem 70KM to mi wychodzi teraz ok. 174 km/h to vmax, czyli chyba też blisko tego co podaje producent.

 

Widać, że opory aerodynamiczne są spore wbrew pozorom przy większych prędkościach i tak się zastanawiam, czy nie zrobić.... czegoś prostrzego niż IC żeby poprawić np. vmax i w ogóle zużycie paliwa poprzez założenie haka do...specjalnie zaprojektowanej przyczepki ale takiej nietypowej, bo zaprojektowanej specjalnie w celu poprawienia aerodynamiki tyłu 206ki-przód jest w miarę aerodynamiczny ale tył, wygląda tak jakby trochu za dużo powietrza było "ciągnięte" przez samochód, przez co jest gorszy współczynnik Cx~0.32 no i to powoduje że w praktyce nawet ziększenie mocy silnika 2x coś tam daje, ale zużycia paliwa nie poprawia-to możnaby tylko polepszyć przez poprawienie aerodynamiki tyłu samochodu.

 

Może przy okazji budowy przyczepki na baterie do napędu elektrycznego zostanie ona zaprojektowana właśnie specjalnie tak żeby poprawić Cx PUGa 206 :ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

Nie wiem co wy się tak tym vmaxem podniecacie, przecież to nie o to chodzi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
kaziu97

Fmic założone. Wieczorem podeślę fotki. Bylo zabawy co niemiara :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziemniak

A jak z turbodziurą przy tak długich rurach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Tą gumową zastąpiłbym stalą/alu.....już nie tyle kwestia osiągów co estetyki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kaziu97

Stal zamowilem lecz byla zbyt duza musze odesłać. Rury tansze i bardziej elastyczne. Jest odczywalna turbo dziura. W sobote moze pojade na indywidualne strojenie. Efekty jednak sa odczuwalne tym ze lepiej sprawuje sie na obrotach 1300-1800/min. Lepsza reakcja na gaz. :). I fajnie wygląda :).

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

I przy 3500obr/min czarno za autem^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti
już nie tyle kwestia osiągów co estetyki.

 

jak turbo nadmucha to mu spuchnie ten wąż i pójdzie w piz....

 

w efekcie obstawiam że teraz jest tam mniejsze ciśnienie niż było w serii a powietrze cieplejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kaziu97

Osiągi spady o 10kmh sprawdzone na drodze gdzie jechalem 140 a teraz 132 jakos. Wydaje mi sie ze przez turbodziure

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

Osiągi spadly o 10 kmh. Wydaje mi sie ze spowodowala to turbo dziura...

Share this post


Link to post
Share on other sites
RCMan

Jak to? To teraz na 5tym biegu przy 3tys obr masz 133km/h zamiast 140?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Specjalista:lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
janosik
To teraz na 5tym biegu przy 3tys obr masz 133km/h zamiast 140?!

 

A od kiedy to przy 3000 RPM macie 140km/h na 5ce?

206ki mają różne skrzynie biegów w sensie przełożeń?

Z wyliczeń by wychodziło że powinno być właśnie w okolicy 130km/h, bo przy 5000 RPM mniej więcej zamyka się licznik ;)

 

rpm2speed_pug206.png

 

Tyle że wiadomo, wystarczy że inaczej napompowane koło w sensie nieco mniejsza/większa średnica i te kilka procent róznicy w srednicy koła przełożą się na nieco inne prędkości przy danych obrotach takich samych.

 

wzór na długość obwodu koła jest L=3.1415*D, gdzie D to średnica koła,

prędkość to dL/dt, jak obwód nieco się zmniejszy przy słabiej napompowanym kole np. o 20mm mniejsz śeednica będzie bo ugięte bardziej 10mm, to wyjdzie ta prędkość o ok. 4% mniejsza jak np dobrze napompowane koło będzie miało 50cm a mniej 48cm średicy.

Niby niedyżo, ale jak przy kole 50cm by była prędkość 130km/h, to przy kole 48cm już będzie niecałe 125km/h :)

Sprawdźcie sami te wyliczenia, albo doświadczalnie, ale podczas akcji "znicz" może Was to sporo kosztować jak was jacyś "obcy" w nieoznakowanym nagrają :D

Nie mam okazji sprawdzić teraz jaka będzie prędkość na 5ce przy 3000 RPM i cisnieniu 2.4 we wszystkich kołach jak zaleca u mnie producent, w zimowych "Piraniach" już na sezon zimowy zmienionych-z ciekawości na safalcie zmierzę odległość od osi obrotu do asfalu ile jest promień (tedy będziemy mieć srednicę jak się weźmie x2) , bo ciekawy jestem ile obrotów robi koło na jakimś odcinku np. 100m w zalezności od ciśnienia w oponie ;)

Trzebaby jakiś czujnik RPM założyć na koło i to sprawdzić, bo nie ma sensu liczyć "na oko" :sese

 

BTW: Kolega chyba zapomniał osłony plastikowej dać z przodu i teraz ten PUG wygląda jak.... rekin :lol

Tyle że niestety te żebra na dole zasłaniają so połowy oryginalny wentylator, więc smigła u góry dostają bardziej i zmęczeniowo nie za ciekawie, bo duż gorzej niż w oryginale gdzie w miarę równomiernie powietrze leci na śmigła oryginalnego wentylatora na chłodnicy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
RCMan

Jestes podobno inzynierem a nie rozumiesz tresci mojej wypowiedzi? Wiesz , ze sa takie zabiegi stylistyczne , dzieki ktorym nie tresc , a przeslanie zdania ,tudziez wypowiedzi ma dopiero sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites
janosik
Jestes podobno inzynierem a nie rozumiesz tresci mojej wypowiedzi?

Jakbyś napisał po angielsku to byłoby prościej-język polski jest trudny jak się czyta za dużo dokumentacji anglojęzycznej na codzień :D

 

Zamiast coś insynuować wystraczy napisać ile masz w swoim PUG 206 przy 3000 RPM na 5ce, tyle że zmierz średnice opon z przodu (tam gdzie przeniesienie napędu z silnika, na drodze po której jedziesz) bo to ma znaczenie-wystarczy że nieco inaczej napompowane i będzie róznica-taki sens mojej wypowiedzi.

 

Twojej nie rozumiem, bo za bardzo skrótami-trzeba kawę na ławę, łopatologicznie, żeby każdy mógł sprawdzić na podstawie czego tak twierdzisz a nie inaczej... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
RCMan

Dyskusja z Toba nie ma sensu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
janosik

Nie widzę większego sensu robić z "kucyka" 70KM "ogiera" nieco mocniejszego (paliwożernego) tylko po to żeby sobie jakąś naklejkę na masce przykleić, podczas gdy jak pokazałem z wyliczeń 110KM, czy nawet 140KM to jest nic, bo opory powietrza za duże żeby pędzić szybciej i dalej będziecie żółwiem na autostradzie, ryzykując przy okazji tylko że PUG się szybciej rozleci, bo nie był projektowany na takie moce i te przeróbki niewiele dają poza poprawieniem samopoczucia, że wydaliście dodatkowo kilka tys. PLN-podobny efekt albo nawet lepszy uzyskam montując z tyłu owiewkę aerodynamiczną z oryginalnym silnikiem i.... dwie rury żeby wyglądało na super tuning :kciuki

Dzięki temu będę miał dużo mniejsze zużycie paliwa, przy niewiele gorszej prędkości przelotowej.

 

Panowie, skupcie się na aerodynamice, te prowizorki z pakowaniem dodatkowych chłodnic w praktyce nic nie znaczą przy wiekszych prędkościach... ryku silnika F1 i tak nie będzie, a samochód z jedną rurką wydechową wygląda śmiesznie.... :victory

Share this post


Link to post
Share on other sites
RCMan

Kim jestes z wyksztalcenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kaziu97

Pozyjemy zobaczymy... o jakiej lotce mówicie? . Podeslijcie jakis link czy cos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...